Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksi kuuluu vakituiseen parisuhteeseen eikä irtosuhteet ole hieno asia.

Vierailija
18.11.2013 |

olen niitä joskus kokeillut ja hävennyt jälki käteen.Jotenkin ällöttävää.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 00:37"]

Demiseksuaalina en ikinä voisi kuvitellakaan harrastavani seksiä ilman että olen korvia myöten rakastunut mieheen.

[/quote]Romantiikkaa arvostavana sosiaalisena miehenä lämmittää mieltä kun kuulee tällaisista ihmisistä :)

Vierailija
122/126 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mahdolliset irtosuhteet eivät kuulu minulle eivätkä oikeastaan kiinnostakaan. Tällä hetkellä olen parisuhteessa, mutta olen aiemmin harrastanut muutamaan otteeseen yhden yön juttuja, hyvin ja neutraalein kokemuksin. Mikäli kaksi aikuista ihmistä haluavat toisistaan vain seksiä ja tämä asia on molemmilla tiedossa ja osapuolille ok, niin millä oikeudella joku täysin ulkopuolinen tuomitsee asian? En väitä että jokaisen niitä pitäisi harrastaa, mutta muiden elämänvalinnat harvemmin ovat muilta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 00:24"]

Riippuu ihan siitä, mitä seurustelusuhteessa on sovittu. Minä olen ainakin keskustellut oman kumppanini kanssa siitä, että kumpikaan ei esimerkiksi haluaisi toisen suutelevan muita. Jos seurustelusuhteessa on sovittu, että muiden kanssa saa harrastaa seksiä, sitten se on okei, eikä kyseessä ole pettäminen. Vääryys tulee siitä, jos lupaa yhtä ja tekee toista. Minä en myöskään hyväksyisi sitä, että kumppanini sallisi itselleen jotain sellaista, mitä minä en hänen mielestään saisi tehdä. Jokainen voi tiestysti sopia seurustelusuhteeseensa sellaiset säännöt kuin haluaa. Jos ei halua sopia mistään eikä rajoittaa menemisiään ja panemisiaan mitenkään, kannattaa varmistaa, että seurustelukumppani on myös tietoinen asiasta. [/quote]Samaa mieltä siitä, että se on kohteliasta ja vastuullista käytöstä varmistaa että seurustelukumppani on tietoinen seksiin liittyvistä rajoista. Lupausten pettäminen on myös aika yleisesti väärin.

Sanot että pettämisen vääryys tulee siitä, että lupaa yhtä ja tekee toista. Minustakin tämä on väärin. Vihjaat kuitenkin että muuta väärää siinä ei olisi. Miten sitten prostituutio, onko tämä mielestäsi hyväksyttävää? Arvelen että logiikallasi prostituutio olisi samalla tavalla eettisesti ongelmatonta kuin esimerkiksi ravintolan pitäminen. 

Edelleen aiheessa pysyen tulee mietittyä myös että jos pettämisessä ei ole muuta väärää, niin kuinka vakava rikos raiskaus silloin olisi tällaisen ihmisen kohdalla? Onko se muuta kuin pahoinpitely?

Vierailija
124/126 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:06"]

Entä kun seksi on mahdollista kokea ihan vain nautintona? 

Läheisyys ei ole vaatimuksena? Avarra mieltäsi, niin ymmärrät, että joillekuille (sinulle ei tietenkään tarvitse) seksi voi tuottaa nautintoa, siinä ei ole mitään pahaa, eikä läheisyys ole mikään edellytys tälle nautinnolle.[/quote]Voi sen toki kokea ihan vain nautintonakin.

Siinä vain seksi menettää sitä arvoa mitä sillä olisi muuten suhteessa. Ks esim. viesti 51 edellisellä sivulla. Seksi voi yhdistää paria todella rakastavalla ja nautinnollisella tavalla. Miksi joku haluaisi luopua sellaisesta asiasta?

- ta

Vierailija
125/126 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2013 klo 09:24"]

Minun elämässäni ei juuri nyt välttämättä ole tilaa (eikä kiinnostusta) seurustelusuhteelle, joten irtosuhteet (vai ovatko ne irtosuhteita jos useimmiten olen sängyssä samojen ihmisten kanssa?) ovat oma pelastukseni. Ei seksi ole mikään parisuhteen yksinoikeus.

Joku kyseli tuolla riskiä siitä millaisen ihmisen tuo kämpille. Itse koen olevain juuri siinä onnellisessa tilanteessa että naiset, kenen kanssa sänkyyn päädyn, pystyvät luottamaan minuun ja tietävät mitä saavat. Uskon että suurin osa irtosuhteissa tapahtuvasta seksistä ei ole random-ihmisten kanssa tapahtuvaa, vaan enemmän booty-call tyylistä toimintaa. Ihminen voi luottaa toiseen, tietää mitä saa ja voi lähteä hymyillen aamulla ovesta ulos ja heittää mental high fivet.

-m28-

[/quote]

Olen minäkin tuota booty-callia yrittänyt harrastaa exän kanssa, mutta minulle siitä jäi paha mieli ja hyväksikäytetty olo, kun tiedän että en tosiaan merkitse miehelle mitään muuta kuin reikää. Vaikka siis itse otin yhteyttä... Kai salaa toivoin kuitenkin jotain enemmän.

[/quote]

Typerys. Ei seksiä kuulu harrastaa exän kanssa kuin ehkä yhden kerran kännissä eron jälkeen. 

Vakkaripanot on ihan eri tyyppejä kuin entisiä poikaystäviä.

Vierailija
126/126 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 12:06"]

Entä kun seksi on mahdollista kokea ihan vain nautintona? 

Läheisyys ei ole vaatimuksena? Avarra mieltäsi, niin ymmärrät, että joillekuille (sinulle ei tietenkään tarvitse) seksi voi tuottaa nautintoa, siinä ei ole mitään pahaa, eikä läheisyys ole mikään edellytys tälle nautinnolle.[/quote]Voi sen toki kokea ihan vain nautintonakin.

Siinä vain seksi menettää sitä arvoa mitä sillä olisi muuten suhteessa. Ks esim. viesti 51 edellisellä sivulla. Seksi voi yhdistää paria todella rakastavalla ja nautinnollisella tavalla. Miksi joku haluaisi luopua sellaisesta asiasta?

- ta

[/quote]

Luopua? Kaikki eivät saavuta sitä, vaikka miten haluaisivat. Tunnelukot ym. voivat olla syynä, ettei läheisyys ole kaikille "mahdollista". Tai ehkä oppivat aikanaan, mutta seksihalut voivat tulla ensin. Kiikkustuolissako tällaisten ihmisten tulisi seksi aloittaa? Jokainen valitkoon, tarvitseeko läheisyyttä ja miten paljon. Aina ei voi valita, että "kykenenpä nyt suureen läheisyyteen." Se ehkä on valitettavaa, mutta elämä on. Ja ihminen on tyytyväinen, jos ei kaipaa sitä mitä ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan