Roope salmisen tapaus ihan muuta kuin antaa ymmärtää ig
lehtijuttu avasi silmiä siitä miksi tuomio tuli. Muissa lehdissä ei kaikkea kerrottu. Miksi?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/roope-salmiselle-sakkorangaistus-pa…
Kommentit (1115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alasti yhdessä nukkuminen on joskus "vain" alasti yhdessä nukkumista. Kuten kaikki parisuhteessa joskus olleet tietävät.
Miksi Salmisen tapauksessa näin ei ollut, vaan seksuaalinen väkivalta on liitetty siihen? Missä se näyttö on, aihetodisteita on puolesta ja vastaan.
No mietippä sitä. Ei olleet parisuhteessa ja toinen sammunut, toinen vain vähän humalassa omien sanojensakin mukaan. Tuossa tilanteessa ei mennä ketään riisumaan ja sitten ihokontaktiin, jossa seksuaalinen sävy. Alastomuudelle ja tytön voimakkaalle humalatilalle oli todistajia.
Miksi ei "mennä"? Se ei ole rikos.
Miksi sen pitää olla rikos, että se on tuomittavaa?
Onko toisen loukkaaminen väärin vain jos se on rikos?
Mä voin tulla pieraisemaan limapierun sun naamalle. Se on ihan jees sun mielestä, koska se ei ole rikos.
Tuomioistuimet eivät toimi fiilispohjalta.
Koska lihiksen antama rakkaus voi parantaa impulsiivisen alkonarkkijänniksen mielenterveysongelmat ja lihis tuntee silloin olonsa merkitykselliseksi.
Alkonarkeilla on nuo alkonarkkien ongelmat.
Ei tuota lusikassa nukkumista kyllä millään muotoa saada muutettua raiskaukseksi. Sitä ei mikään määrä alapeukkuja muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alasti yhdessä nukkuminen on joskus "vain" alasti yhdessä nukkumista. Kuten kaikki parisuhteessa joskus olleet tietävät.
Miksi Salmisen tapauksessa näin ei ollut, vaan seksuaalinen väkivalta on liitetty siihen? Missä se näyttö on, aihetodisteita on puolesta ja vastaan.
Ei seksuaalisesta väkivallasta tullut tuomiota, vaan seksuaaliseen tekoon pakottamisesta. Jos sinä nukut omassa sängyssäsi, voiko setäsi, pomosi, naapurisi tai ystäväsi tulla riisumaan sinulta alushousutkin pois, riisua omat alushousunsa ja lusikoida sinua, jos et herää vastustelemaan? Olette kuitenkin henganneet ennen tapahtumaa, mutta sinä et vain mennyt hänen kanssaan sänkyyn nukkumaan, vaan yksin. Miksi kadut aamulla tilannetta, johon et itse mennyt? Saako luokkakaveri painaa tyttäresi peppuun peniksen kiinni, jos hän on sammunut kotibileissä? Oliko riittävä vastuu tyttärelläsi, että meni juomaan liikaa, silloin pitää ymmärtää olevansa käytettävissä.
Roope ei siis mennyt yhdessä naisen kanssa vuoteeseen, heillä ei ollut aikomusta lusikoitua tai kosketella. Muut henkilöt laittoivat naisen nukkumaan vaatteet päällä omana huoneeseen. Roope meni vuoteeseen, riisui tämän ja itsensä ja nainen ei kyennyt sanomaan siihen mitään. Ulkopuoliset poistivat Roopen. Kukaan muu kuin Roope ei tiedä, mitä kaikkea hän on tehnyt naiselle, mutta tämän on todistajat todistaneet, että paljas penis oli lusikkaasennossa vasten naista, jota kukaan muu ei ollut voinut riisua kuin Roope.
Eikähän tässä ole kyse siitä, että Roope ei kykene myöntämään, että hän ei olisi saanut tehdä edes tuota tekoa. Monelle voi olla epäselvää, mitkä ovat tosiasialliset oikeudet ruumilliseen koskemattomuuteen ja miten teot voidaan tulkita seksuaalisesti motivoituneina seksuaaliseen tekoon pakottamisena.
Teko ei välttämättä ollut seksuaalinen eikä pakotettu. Toisen vieressä alasti nukkuminen voi joskus olla vain sitä.
Joo, mutta tässä tapauksesssa "se ei vaan ole sitä".
Toisten housujen pois repiminen ei ole pakotettua? Miten taju kankaalla oleva edes panee vastaan?
Millään tasolla ei ole OK alastomana halailla ketään, jos ei olla parisuhteessa.
Häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietippä sitä. Ei olleet parisuhteessa ja toinen sammunut, toinen vain vähän humalassa omien sanojensakin mukaan. Tuossa tilanteessa ei mennä ketään riisumaan ja sitten ihokontaktiin, jossa seksuaalinen sävy. Alastomuudelle ja tytön voimakkaalle humalatilalle oli todistajia.
Alasti nukkuminen ei lain mukaan ole kiellettyä, vaikkei nyt parisuhteessa olekaan. Toinen voi olla kovassa kännissä ja toinen vesiselvä. Asialle voi olla todistaja, että näin on: alasti on nukuttu ja toinen humalassa ja toinen vaikkapa vesiselvä. Mutta kun tässäkään tilanteessa ei ole mitään laitonta. Nainen saa suostua nukkumaan alasti olevan miehen kanssa ja kyhnäillä siinä. Ei tässä ole mitään mikä kertoo raiskauksesta.
Jätä nyt se raiskaus -sana pois, kukaan muu ei sitä tässä yhteydessä käytä. Ei edes uhri eikä oikeus. Kaikki muut paitsi sinä tietävät, että tässä on kyse on seksuaaliseen tekoon pakottamisesta.
Kanki luiskahtaa helposti sisään lusikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei seksuaalisesta väkivallasta tullut tuomiota, vaan seksuaaliseen tekoon pakottamisesta. Jos sinä nukut omassa sängyssäsi, voiko setäsi, pomosi, naapurisi tai ystäväsi tulla riisumaan sinulta alushousutkin pois, riisua omat alushousunsa ja lusikoida sinua, jos et herää vastustelemaan? Olette kuitenkin henganneet ennen tapahtumaa, mutta sinä et vain mennyt hänen kanssaan sänkyyn nukkumaan, vaan yksin. Miksi kadut aamulla tilannetta, johon et itse mennyt? Saako luokkakaveri painaa tyttäresi peppuun peniksen kiinni, jos hän on sammunut kotibileissä? Oliko riittävä vastuu tyttärelläsi, että meni juomaan liikaa, silloin pitää ymmärtää olevansa käytettävissä.
Roope ei siis mennyt yhdessä naisen kanssa vuoteeseen, heillä ei ollut aikomusta lusikoitua tai kosketella. Muut henkilöt laittoivat naisen nukkumaan vaatteet päällä omana huoneeseen. Roope meni vuoteeseen, riisui tämän ja itsensä ja nainen ei kyennyt sanomaan siihen mitään. Ulkopuoliset poistivat Roopen. Kukaan muu kuin Roope ei tiedä, mitä kaikkea hän on tehnyt naiselle, mutta tämän on todistajat todistaneet, että paljas penis oli lusikkaasennossa vasten naista, jota kukaan muu ei ollut voinut riisua kuin Roope.
Eikähän tässä ole kyse siitä, että Roope ei kykene myöntämään, että hän ei olisi saanut tehdä edes tuota tekoa. Monelle voi olla epäselvää, mitkä ovat tosiasialliset oikeudet ruumilliseen koskemattomuuteen ja miten teot voidaan tulkita seksuaalisesti motivoituneina seksuaaliseen tekoon pakottamisena.
Teko ei välttämättä ollut seksuaalinen eikä pakotettu. Toisen vieressä alasti nukkuminen voi joskus olla vain sitä.
Joo, mutta tässä tapauksesssa "se ei vaan ole sitä".
Toisten housujen pois repiminen ei ole pakotettua? Miten taju kankaalla oleva edes panee vastaan?
Millään tasolla ei ole OK alastomana halailla ketään, jos ei olla parisuhteessa.
Olen eri, mutta miten se parisuhde tähän liittyy? Ei parisuhteessakaan saa ketään pakottaa tai käyttää hyväksi. Ja toisaalta, kyllä se nakuhalailu on täysin ok ihan ilman suhdettakin, jos siihen on lupa.
Juuri tämän takia tarvitaan se suostumuslaki ja äkkiä. Salmisen puolustelijat, mikä teitä vaivaa?
Mä olin nuorena hyvin epävarma nuori nainen. Kaunis & hoikka kyllä, aika epäsuomalaisen näköinen, joten kiinnitin hyvin monen miehen huomion jo varsin ajoissa.
Menin töihin jo hyvin nuorena ja siinä vaiheessa asiat menivät hankaliksi. Mulla oli esimiehinä itseäni jonkun verran vanhempia miehiä, osa reilustikin vanhempia, ja suurin osa heistä käytti asemaansa selvästi hyväksensä.
Minä taas olin täysin pyörällä päästäni. Nämä tyypithän olivat opettaneet minut tähän työhön (aika vaativaan sellaiseen, oli kyse akateemisesti koulutetuista ihmisistä, minä kuitenkin vasta 16-v. tuolloin), minähän ihailin heitä, aioin lukea itselleni aikanaan saman koulutuksen. Miten minun siis piti suhtautua nyt, kun he alkoivat lähennellä?
Pakko myöntää, etten yhtään tiennyt. Toisaalta yritin miellyttää ja olla mukava, halusin kaveerata edelleen, ja toisaalta yritin selvästi näyttää, ettei mikään seksuaalinen juttu kiinnostanut yhtään.
Miten musta nyt tuntuu, että tämä tyttö on tässä koko tilanteessa ollut juuri niin saman lailla puun ja kuoren välissä, kuin minä aikanaan.
T. Nyt yli nelikymppinen nainen, jota edelleen pokaillaan joka puolella työpaikat mukaan lukien, mutta joka nykyisin jo tietää teilata yli-innokkaat, myös esimiesasemassa olevat. Oppimisessa kului kuitenkin aikaa ja voin niin hyvin eläytyä siihen, mitä tämä tyttö on käynyt läpi kuvitellessaan ystävyyssuhteen Roopen kanssa olevan totta ja halutessaan unohtaa kaikki ikävät tapahtumat.
Missä ne todisteet seksuaalisesta hyväksikäytöstä on? Siis alaston Roope Salminen on nähty nukkumassa humalassa olevan kaverinsa kanssa. Ja??? Tämä väitetty uhri on käynyt lääkärissäkin seuraavana päivänä, mutta merkkejä mistään ei ole löytynyt. Onko spermaa ollut lakanoissa? Tai ylipäänsä missään? Mitä se sellainen seksuaalinen toiminta miehellä on, mistä ei tule ollenkaan spermaa ja mikä ei näy myöskään lääkärin tutkiessa naisen alapään? Ja nainen itsekin nostaa syytteen vasta vuosien jälkeen tästä yhdessä nukkumisesta.... ööö.... jotain tässä nyt on outoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuota lusikassa nukkumista kyllä millään muotoa saada muutettua raiskaukseksi. Sitä ei mikään määrä alapeukkuja muuta.
Saat alapeukut, koska puhut ihan omiasi. Raiskauksesta Roopea ei syytetty, mutta siitä vaan vaahtoat kuin idiootti.
Roope on syyllistynyt seksuaaliseen pakottamiseen, ei raiskaukseen.
Olisiko saanut jonkun seksitaudin joka huomattu vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kanki luiskahtaa helposti sisään lusikassa.
Tai sormi... jotain vakavampaa on tapahtunut, mutta näyttö riittää tähän.
Naiselle ei voi tehdä näin! Ymmärtäkää nyt miehet se, älkääkö ulisko!
Suurkiitos naiselle, että hän uskalsi tuoda tämän asian julkisuuteen ja suojeli monta nuorta naista samalta kohtalolta!
Vierailija kirjoitti:
Olisiko saanut jonkun seksitaudin joka huomattu vasta nyt.
Ja RS:n kohtaamisen jälkeen ollut koko tuon ajan kännäämättä sekä kulkenut jalat ristissä? Tai siis ainakin nukkunut vaatteet päällään?
Makes me wonder....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulkitsen oikein: Kännissä tultu uhrin kotiin, ja siellä uhrin ystävä auttanut häneltä vaatteet pois ja "yöpuvun" päälle ja uhri mennyt nukkumaan. Jossain kohtaa Roope mennyt sänkyyn hänen viereensä ja riisunut "tajuttomalta" sekä itseltään vaatteita. Mitä ehkä olisikaan tapahtunut ELLEI ystävä olisi häätänyt Roopea pois.
Tuollainen käytös ei ole sopivaa, miksei antanut nukkua rauhassa?
Onneksi oli tämä ystävä. Jäi Roopella nylkyttämisen asteelle.
Miten niin onneksi? Ei ainakaan tuon mtv3 uutisen mukaan.
"Ystävä oli tullut sanomaan Salmiselle, että hänen on aika lähteä asunnosta.
Nainen havahtui ja huomasi, että laulaja oli hänen vieressään "lusikka-asennossa" ilman housuja. Kun hän havahtui myöhemmin uudestaan, laulaja oli sängyllä vieressä edelleen. "
Miksei ystävä varmistanut että Salminen on poistunut paikalta?
Beibi tule rokkaamaan
Kun jytämusa pelaa
Minä suoraan vien sinut nirvanaan
Muut kun seksioppaita selaa
Minä olen panomies
Panomies hommat ties
Poissa on arjen ies
Kun saapuu panopanomies!
Beibi, beibi, sinut haluan!
Kuin mä tahdon sinun koskeen!
Minä housut nilkkoihin pudotan
ja panen sitten sinua poskeen
Minä olen panomies
Panomies hommat ties
Poissa on arjen ies
Kun saapuu panopanomies!
Beibi, beibi, vielä ootko mun?
Eihän äskeinen mennyt pieleen?
Minä karvoista sun aivan hullaannun
Sua tahdon panna mieleen!
Minä olen panomies
Panomies hommat ties
Poissa on arjen ies
Kun saapuu panopanomies!
Beibi, kaiken kysyä saat
joko pääsit hyvään oloon?
jos et niin otetaan uudestaan
minä panen sua hampaankoloon
Minä olen panomies
Panomies hommat ties
Poissa on arjen ies
Kun saapuu panopanomies!
Beibi, vielä tahdot kai?
Siksi osoitteesi anna
Minä saavun kun saapuu lauantai
Korvan taakse sua tahdon panna
Minä olen panomies
Panomies hommat ties
Poissa on arjen ies
Kun saapuu panopanomies!
Beibi, miksi riehut noin?
Miksi kiinni tartut palloon?
Okei jos sä tahdot, sen tehdä voin
Sua painaa voin mä kalloon
Minä olen panomies
Panomies hommat ties
Poissa on arjen ies
Kun saapuu panopanomies!
Nyt sitten jokainen miettimään ja muistelemaan omia n.kolmen vuoden takaisia kännipanojaan tai niiden yrityksiä - vanhemmatkin tapaukset käy, se ole niin tarkkaa - ja laittamaan oikeustoimintaa syytteineen vireille sekä muistelemaan Maken/Suskin kans sitä tilannetta. Tai vaihtoehtoisesti odottamaan syytettä.
Heleppoo ku heinänteko!