Teinin joululahjakiukku.
Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.
Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.
Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees.
Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.
Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.
Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.
Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.
Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..
Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.
Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.
Kumpi meistä on kohtuuton?
Kommentit (171)
Teini, jonka toivetta väristä et huomioi, tulee muistamaan sen joka päivä puhelinta käyttäessään! Arvaa onko kiva katsoa kun sisarus sai mitä halusi? Ja kyse on noin pienestä rahasta!! Syökää halvemmin kuukausi ja rahat säästyy. Meidän 8 v sai ekalla 100 e puhelimen... Sun teinit on todella tulleet jo nyt vastaan!!! Nykyisin monilla on hienot puhelimet ja tabletit jo ala-asteella.
En jaksanut lukea ekaa sivua pidemmälle näitä TYHMIÄ KOMMENTTEJA siitä kuinka ap on se kiukku ja tyhmä ja tiukkis ja pomottajat, kyllä tässä saa se teini katsoa peiliin. En olisi itse ikinä kehdannut käyttäytyä noin (edes silloin teininä, oli maailman onnellisin keltaisesta samsungista jonka sain lahjaksi 15v:nä), kyseessä kuitenkin ihan hintava puhelin.
Mutta tuo oli hyvä idea että jos puhelin tilataan jostain muualta niin teini maksaa itse ne postarit ja sen erotuksen jos puhelimen hinnoissa on ero. Täällä on selkeästi niin rahoissa pyöriviä mammoja että "25 euroa" sinne tänne ei tunnu missään.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 18:35"]
Nämä peukutukset ja vastaukset ei millään voi olla aikuisten ihmisten näppikseltä. Ap:n teini tai joku muu teini linkittänyt tän keskustelun jonnekin pissispalstalle.
Onneksi olen omat muksut kasvattanut paremmin. Kuolisin häpeästä jos olisivat tuollaisia tyhjäpäitä kuin nämä suurin osa vastaajista.
[/quote]
hahaaa ap:lla meni kuppi nurin kun suurin osa tuomitsi sinut laiskaksi ääliöksi
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 06:44"]
En jaksanut lukea ekaa sivua pidemmälle näitä TYHMIÄ KOMMENTTEJA siitä kuinka ap on se kiukku ja tyhmä ja tiukkis ja pomottajat, kyllä tässä saa se teini katsoa peiliin. En olisi itse ikinä kehdannut käyttäytyä noin (edes silloin teininä, oli maailman onnellisin keltaisesta samsungista jonka sain lahjaksi 15v:nä), kyseessä kuitenkin ihan hintava puhelin.
Mutta tuo oli hyvä idea että jos puhelin tilataan jostain muualta niin teini maksaa itse ne postarit ja sen erotuksen jos puhelimen hinnoissa on ero. Täällä on selkeästi niin rahoissa pyöriviä mammoja että "25 euroa" sinne tänne ei tunnu missään.
[/quote]
Saanko arvata ? Sinulle tehtiin selväksi että 18 v pitää muuttaa omilleen ? Et ikinä saanut mitä halusit, vaan mitä vanhemmat suostuivat ostamaan.
Sinun siskolle/veljelle ostettiin mitä halusivat, sinulle mitä sattui kaupassa olemaan.
Ja olit tooosi tyytyvöäinen
[quote author="Vierailija" time="15.11.2013 klo 06:44"]
[/quote]
Saanko arvata ? Sinulle tehtiin selväksi että 18 v pitää muuttaa omilleen ? Et ikinä saanut mitä halusit, vaan mitä vanhemmat suostuivat ostamaan.
Sinun siskolle/veljelle ostettiin mitä halusivat, sinulle mitä sattui kaupassa olemaan.
Ja olit tooosi tyytyvöäinen
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 12:05"]Minä annoin viime vuonna puhelimen sijasta lahjakortin puhelinkuorien tekemiseen (http://www.designskins.fi - sivuilla) ja tykkäsi kuin hullu (joulu)puurosta :). Ei tarvinnut uutta puhelinta kun vanhasta saatiin kuin uusi :)
[/quote]
Luuletko tosissasi että tuolla nettisivulla saa kivikautiseen, teipillä kasassa pysyvään Nokiaan muka kuoret? Tsk.
Siis eikö ap.n lapsi toivonut lahjaksi lumia 520, minkä on saamassakin?
Mikä ongelma tässä on? Miten ap rääkkää lastaan? Miten ap on ämmä ja hoidon tarpeessa jos molemmat lapset saavat lahjaksi uudet, toivomansa puhelimet, vaikkei niihin oikeastaan ole varaa? En ymmärrä.
t. ei ap
rahasta tiukkaa jne...? Siis jos ero on tyyliin 10 e ja teini kustantaisi sen itse, niin mikä säästö siinä oikein syntyy ostamalla epämieluisa lahja? Minulla on 15-v lapsi ja tuollaiset asiat ovat todella tärkeitä.
Choose your battle! Siis onko 10 e nyt varmasti tuon arvoista :-O ?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:31"]
Olen onnellinen siitä, että aikanaan hankin ammatin ja työpaikan ja vasta sitten lapsia. Nyt voin kysyä lahjatoiveitaan ja myös toteuttaa ne sen sijaan että joutuisin säästämään kaikessa. Jalkojaan kannattaa levittää vain sen verran mitä on varaa elättää lapsia. Jos seksi on ainoa harrastus, käy kuin ap:lle eli syntyy tuloksia, mutta ei ole varaa niitä elättää.
[/quote]
Vittu että olet pökäle.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:31"]
Olen onnellinen siitä, että aikanaan hankin ammatin ja työpaikan ja vasta sitten lapsia. Nyt voin kysyä lahjatoiveitaan ja myös toteuttaa ne sen sijaan että joutuisin säästämään kaikessa. Jalkojaan kannattaa levittää vain sen verran mitä on varaa elättää lapsia. Jos seksi on ainoa harrastus, käy kuin ap:lle eli syntyy tuloksia, mutta ei ole varaa niitä elättää.
[/quote]
Älä viitsi. Työ voi mennä nykyisin alta keneltä vaan ja jonkun on tehtävä ne pienempipalkkaisetkin työt. Jos vain hyvätuloisilla olisi oikeus lisääntyä, meitä olisi täällä aika vähän. Kuka sitten sinunkin hienoa perhettäsi palvelisi.
En nyt väitä ap:n toimineen oikein, mutta elättäminen on eri asia kuin lahjakännykän väri.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:29"]
Ap, ei se ole lapsen vika että olette tehneet enempi lapsia kuin mitä pystytte elättämään. Hyi helvetti mikä ämmä.
[/quote]
Komppaan täysin!
[/quote]
Ihan sairasta sakkia täällä taas liikkeellä..
Ap, kerro nyt se teinisi väritoive, niin me etsitään sulle paikka mistä sen saa! Ne värikuoret maksaa saletisti paljon enemmän kuin puhelin valmiiksi toivotussa värissä.
Anna s.postiosoittreesi, missä annat oiken osoitteen.ostan sen puhelimen lapsellesi
Mnun osoite on hopoposti@luukku.com Laita tänne osoite,, ostan tytölle sen puhelimen
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:39"]
Ap, kerro nyt se teinisi väritoive, niin me etsitään sulle paikka mistä sen saa! Ne värikuoret maksaa saletisti paljon enemmän kuin puhelin valmiiksi toivotussa värissä.
[/quote]
Ei APta kiinnosta kuorien hinta kun ei tarvitse itse ostaa, pistää teinin maksamaan. Oikeen loistoäiti meillä tässä tämä ap...
Et ole kohtuuton, mutta liian tarkkoja lahjatoiveita ei kannata kysellä tai täytyy olla vaihtoehtoja.
Oma teini veti draamaa, kun sai viime jouluna TOPPAHOUSUT eikä Justin B hajuvettä. Huvittaa vieläkin se mesoaminen, miten toppapökät eivät ole lahja vaan verrattavissa ruokaa, arkihyödykkeeseen. Mutta se oli lahja muiden joukossa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:43"]
Et ole kohtuuton, mutta liian tarkkoja lahjatoiveita ei kannata kysellä tai täytyy olla vaihtoehtoja.
Oma teini veti draamaa, kun sai viime jouluna TOPPAHOUSUT eikä Justin B hajuvettä. Huvittaa vieläkin se mesoaminen, miten toppapökät eivät ole lahja vaan verrattavissa ruokaa, arkihyödykkeeseen. Mutta se oli lahja muiden joukossa.
[/quote]
No tässä meillä toinen viisas.
Sekopäisiä vastaajia; toivottavasti näillä ei ole omia lapsia.
mielestäni ap on ilkeä. ei se teinin haluaman värinen puhelin tosiaankaan maksa kuin sen kympin pari enemmän, enkä usko että teillä nyt niin tiukkaa on ettei voisi sen verran joustaa. ja jos on, niin olisiko kannattanut hieman miettiä ennen kuin hankki liikaa lapsia verrattuna rahatilanteeseen?? miksi pitää pahoittaa lapsesi mieli jouluna? kyllä sillä värillä on väliä, vaikkei ap enää itse jaksaisi ulkonäöstään välittää! ehkä kyse onkin siitä? tytär on kaunis ja tahtoo tyyliinsä sopivan puhelimen, mutta äiti tuntee itsensä rupsahtaneeksi kun ei jaksa edes housuja ja paitaa miettiä väreiltään yhteensopiviksi?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 00:29"]
mielestäni ap on ilkeä. ei se teinin haluaman värinen puhelin tosiaankaan maksa kuin sen kympin pari enemmän, enkä usko että teillä nyt niin tiukkaa on ettei voisi sen verran joustaa. ja jos on, niin olisiko kannattanut hieman miettiä ennen kuin hankki liikaa lapsia verrattuna rahatilanteeseen?? miksi pitää pahoittaa lapsesi mieli jouluna? kyllä sillä värillä on väliä, vaikkei ap enää itse jaksaisi ulkonäöstään välittää! ehkä kyse onkin siitä? tytär on kaunis ja tahtoo tyyliinsä sopivan puhelimen, mutta äiti tuntee itsensä rupsahtaneeksi kun ei jaksa edes housuja ja paitaa miettiä väreiltään yhteensopiviksi?
[/quote]
No tässä nyt mennään ihan asiattomuuksien puolelle. Vastaaja ei tiedä varmaankaan ap:n ulkonäöstä, vaatteista, rupsahtaneisuudesta tai muustakaan mitään. Ihan silkkaa ilkeilyä. Häpeä!
Olet ruma mieleltäsi.
Paska äiti mikä paska...