Teinin joululahjakiukku.
Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.
Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.
Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees.
Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.
Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.
Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.
Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.
Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..
Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.
Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.
Kumpi meistä on kohtuuton?
Kommentit (171)
Sinä olet kohtuuton, miten jollain voi olla rahat noin vähissä. Ilmeisesti olet yh, paistaa läpi tuosta tekstistä.
Eiko puhelimeen saa vaihtokuorta? Tai sitten siihen mielivarinen iso tarra, eipahan helpolla mene vieraisiin taskuihin.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:59"]
Mitä väliä on puhelimen värillä?
-ap
[/quote]
No minulle, ihan aikuiselle ihmiselle, värillä on väliä. Toisille se nyt vaan on isompi juttu kuin toisille. Mitä väliä on mistä puhelimen tilaat? Kymppi max eroa hinnassa varmasti. Vaivasta et voi kyllä mainita jos netistä tilaat... Koita relata ja tehdä mukava joulu kaikille.
-ap
[/quote]
Voi kuule, kyllä sillä on yllättävän paljon väliä. Aikuisellekin.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:55"]
Sä et periaatteestakaan halua ostaa lapsellesi puhelinta, joka on hänen toiveidensa värinen... Kuulostat todella vittumaiselta vanhemmalta.
[/quote]
Minä periaatteessa haluan ostaa lapselleni puhelimen, jonka hän on toivonut.
Väriä vain ei ole saatavilla siinä paikassa, mistä tilaamme muitakin joululahjoja ja toisen teinin samaisen puhelimen.
Maksanko nyt siis ylimääräiset postituskulut toisesta nettikaupasta vai lähdenkö etsimään eri liikkeistä yhtä edullista puhelinta mutta oikean värisenä?
Näinkin pitkään sain sinniteltyä sen suhteen, että puhelimen merkillä ja mallilla ei ole väliä, kunhan sillä vain pystyy soittamaan.
Nytkö pitäisi ottaa huomioon merkin ja mallin lisäksi jopa puhelimen VÄRI?
-ap
-ap
[/quote]
No miten olis riita puoliksi? Sä ostat puhelimen ja teini maksaa itse sen eririsyydestä johtuvan korotuksen. Mutta musta värillä on kyllä väliä, eikä toista kannata jättää ilman puhelinta jouluna. Menee vaan aatto pilalle.
Saatko oikeasti orgasmin noin toimiessasi?
Siis lupasitko puhelimen vai halvimman mahdollisen puhelimen? Ja miksi ihmeessä toinen teini saa mielivärisensä, toiselle et sitä suo?
Anna kun arvaan: väristä inisevä teini on tyttö ja sinä inhoat sitä, että hän on nuorempi ja nätimpi kuin sinä.
Oikeastiko täällä pidetään väriä tärkeänä?
Ymmärrän toki sohvan tai takin värin tärkeyden mutta kännyköitä tulee ja menee elämässä useampia, tärkeintä on ne muut ominaisuudet.
Tarkistappa löytyisikö Verkkokaupasta edullisempana tuota puhelinta, ja mahdollisesti myös oikean värisenä. Kyllä sinun pitäisi vähän enemmän yrittää sen lahjan eteen itsekin.
Tosi monista paikoista saa tilattua puhelimen ilman postaria, varsinkin näin joulun alla. Viikonloppunakin mä tilasin cdon.comista joululahjoja ilman postareita.
Miten sä voit olla tuollainen? Lupaat lahjaksi puhelimen, käsket valikoimaan, mutta sitten päätätkin, että lapsesi ei saakaan sellaista puhelinta kuin hän haluaa. Eihän se ole vaiva eikä mikään googlettaa se oikean värinen puhelin. Tuntuu, että sä kuvittelet olevas joku isokin hyväntekijä ja sua ärsyttää, kun teinisi ei ymmärrä sitä. Suostuthan sä sentään ostamaan hänelle peräti 113 euron puhelimen, siitä kunniasta hänen pitäisi suudella maata sun jalkojen alla ja olla kiitollinen eikä vaatia sitä puhelinta minkä HÄN haluaa.
Tässä tapauksessahan värillä on väliä, kun nämä teinit jotuvat käyttämään noita uusia puhelimiaan todennäköisesti seuraavat 10 vuotta. Jos kerran edellisetkin on puhuttu teipattavaksi, niin ei noitaka uusiakaan kovin hevillä lähdetä vaihtamaan.
Eli ap:n todellakin pitäisi toteuttaa lupauksensa.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:08"]
Siis lupasitko puhelimen vai halvimman mahdollisen puhelimen? Ja miksi ihmeessä toinen teini saa mielivärisensä, toiselle et sitä suo?
Anna kun arvaan: väristä inisevä teini on tyttö ja sinä inhoat sitä, että hän on nuorempi ja nätimpi kuin sinä.
[/quote]
Jaha, teinit on täällä taas peukuttamassa kun äippä ei tee niin kuin penikat käskee.
Kohtuuttomuus riippuu nyt siitä että kuinka suuri hintaero on halvan ja oikeanvärisen puhelimen välillä.
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:55"]
Sä et periaatteestakaan halua ostaa lapsellesi puhelinta, joka on hänen toiveidensa värinen... Kuulostat todella vittumaiselta vanhemmalta.
[/quote]
Minä periaatteessa haluan ostaa lapselleni puhelimen, jonka hän on toivonut.
Väriä vain ei ole saatavilla siinä paikassa, mistä tilaamme muitakin joululahjoja ja toisen teinin samaisen puhelimen.
Maksanko nyt siis ylimääräiset postituskulut toisesta nettikaupasta vai lähdenkö etsimään eri liikkeistä yhtä edullista puhelinta mutta oikean värisenä?
Näinkin pitkään sain sinniteltyä sen suhteen, että puhelimen merkillä ja mallilla ei ole väliä, kunhan sillä vain pystyy soittamaan.
Nytkö pitäisi ottaa huomioon merkin ja mallin lisäksi jopa puhelimen VÄRI?
-ap
[/quote]
Maksat ne postikulut, ei ne nyt niin ihmeelliset ole. Kumma näkökanta tuokin, että kun sinä sait sinniteltyä niiden vanhojen rouskujen kanssa niin pitkään niin pitääkö nyt muka sitten bla, bla, bla... Teinithän ne joutuivat kärsimään ja ansaitsevat nyt saada mitä olet luvannut, värillä on väliä.
Tuntuu enemmän, että tämä on "Äidin joululahjakiukku". Miksi on niin kamala asia tehdä teini iloiseksi sillä, että näet hieman vaivaa ja maksat pari euroa enemmän että saat häntä miellyttävän puhelimen? Miksi piti väkisin tehdä asiasta riita? Kiva juttu ja nyt pilattu täysin.
Vähintä mitä voit tehdä on, että hankit sen lasta miellyttävän puhelimen ja hänen toivomassaan värissä.
Siis voi miten tärkeä aihe. Mulla on n. 25 e puhelin, marketista ostettu. Oikein hyvä ja toiminut monta vuotta. Olen nelikymppinen, akat. äiti :)
[quote author="Vierailija" time="14.11.2013 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 22:51"]
Olen luvannut kahdelle teinilleni (13 ja 14v) joululahjaksi uudet puhelimet. Näihin ei oikeastaan olisi varaa, mutta kun teinien puhelimet ovat tyyliin Nokia 3220 joissa takakannet teipillä kiinni, niin lupasin toki.
Teinit valitsivat Lumia 520, mitkä "ovat tosi hyvät, mutteivat hirveen kalliit". No mulle ovat, mutta luvattu mitä luvattu.
Pyysin tänään kirjoittamaan joululahjalistaa vähän ylös, että osaan tilailla puhelimia hyvissä ajoin. Toinen teineistä löysikin puhelimet edullisimmillaan cd.onista. Jees.
Paha vain, että toiselle teineistä tässä samaisessa paikassa ei ole oikeanväristä puhelinta saatavilla, eikä halua ottaa saatavilla olevia.
Nyt teinin mielestä minun pitäisi mennä ostamaan se oikean värinen puhelin jostain muualta tai tilata se jostain muualta, ja minähän olin tässä kohtaa ihan eri mieltä. Sama puhelin samalla vaivalla tulisi yhdestä paikasta.
Yritin teinilleni selittää, että ovat toivoneet puhelimia joululahjaksi, ja minä olen ne luvannut. Mutta jos joudun oikeanlaisen väristä puhelinta metsästämään erikseen, niin se ei onnistu ihan periaatteestakaan.
Minä säästän puhelimiin, joita ovat toivoneet. Jos väri ei kelpaa, niin se on voi voi.
Teini suuttui, ja sanoi, ettei tartte nähdä vaivaa, hän ostaa puhelimensa itse..
Ok, on törsännyt rahansa ja joutuu säästämään oikean väriseen puhelimeensa nyt sitten ja odottamaan.
Toinen teineistä saa siis puhelimensa jouluna.
Kumpi meistä on kohtuuton?
[/quote]
[/quote]
Eli kun toisen puhelin löydetään sattumalta oikeassa värissä tietystä paikasta, toisen väristä ei sitten etsitä ihan vain periaatteestakaan? Toinen saa mieluisan värisen (kun sattui toiselle mieluinen väri olemaan), toinen ei kun juuri siellä liikkeessä ei ole toista väriä. Miten on reilua, että toinen saa mieluisan ja toinen joutuu maksamaan jonkun erotuksen siitä että saa myös mieluisan?
[quote author="Vierailija" time="13.11.2013 klo 23:08"]Oikeastiko täällä pidetään väriä tärkeänä?
Ymmärrän toki sohvan tai takin värin tärkeyden mutta kännyköitä tulee ja menee elämässä useampia, tärkeintä on ne muut ominaisuudet.
[/quote]
sohvat ja takikit tulee ja menee.
Väri on tärkeä!
ap on kohtuuton. Tällä kikkailulla saa riidan myös teinien välille. Rattoisaa joulua vaan!
Hyvä ehdotus, jos teini itse maksaa sen erotuksen.. Tai sitten voisiko joku muu sponsoroida myös? Isovanhemmat? Kimpassa ostaisitte kummallekin toivotunlaisen puhelimen. :)
Kuinka paljon sä joutuisit maksamaan oikean värisestä puhelimesta enemmän? 15 euroa vai?