Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minusta tulee aina itsestäänselvyys miehille?

Vierailija
16.09.2020 |

Jokaisessa suhteessa käy niin. Eikä ole väliä suhteen pituudella. Nyt huomaan taas, että läsnäoloni on itsestäänselvää nykyiselle kumppanilleni. Kyseessä vielä mies, jolla lapset vuoroviikoin, minä lapseton. Lapsettomille viikoille mies on alkanut koko ajan enemmän ja enemmän hommaamaan kaikkea ylimääräistä menoa, ottaa töitä enemmän jne. Molemmat käydään töissä, minä pystyn paremmin vaikuttamaan omiin vuoroihini ja olen yrittänyt tehdä vuoroja mahdollisimman vähän silloin, kun meillä olisi mahdollisuus töiden lomassa viettää aikaa aikuisten kesken (teen kahta työtä). Suunnittelen menoni ja tapaamiseni kavereiden kanssa samalla tavalla, mutta mies ei tunnu välittävän yhteisestä mahdollisesta ajasta juuri ollenkaan. Ei enää, kun on huomannut, että olen sitoutunut suhteeseen.

Tuntuu siltä, että jokaisessa suhteessa, missä olen ollut, minun pitäisi olla jatkuvasti etäinen ja pidätellä tunteitani, olla jalka oven välissä mahdollisesti lähtemässä. Vain silloin miehet ovat panostaneet, halunneet viettää aikaa yhdessä ja järjestäneet yhteistä aikaa. Aina kun olen viimein rakastunut ja sitoutunut suhteeseen, alkaa mies vähentämään omaa halukkuuttaan nähdä, ei jaksa tai halua tehdä enää asioita yhdessä eikä panosta yhteiseen aikaan. Tuntuu että minusta tulee kaluste jonkin pöydän tavoin: kiva olla olemassa ja tuossahan se pyörii osana muuta huushollia.

Olen jotenkin niin väsynyt tähän samaan kaavaan, etten tiedä mitä tehdä. En tiedä jaksanko käydä taas samoja keskusteluja läpi. Miten yhteinen aika olisi tärkeää, yhteinen tekeminen olisi tärkeää, yhteinen aika mahdollistaa sen, että voidaan harrastaa seksiä, koska sekin on tärkeää minulle. Ja kun kyse ei edes ole mistään vuosien suhteesta, vaan tässä pitäisi olla alkuhuuma menossa.

Ja se alkaa aina samalla kaavalla: mies kiinnostuu minusta, piirittää minua ja on selvästi se paljon aktiivisempi osapuoli. Kunnes olen ns. koukussa, jolloin käy aina niin, että kanssani suhteeseen panostetaan yhä vähemmän ja vähemmän, yhteinen aika on telkkarin edessä möllöttämistä jos sitä ylipäätänsä on.

Onko kellään muulla samanlaista? Tein nyt sen päätöksen, että en sorvaa töitäni enkä menojani enää miehen viikkojen mukaan. Aion nähdä ystäviäni enemmän ja lisätä harrastuksissa käyntejä.

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ap tehnyt mitään muuta virhettä kuin sen, että luotit hempeisiin sanoihin ja otit ne todesta ennen kuin oli näyttöä siitä, että mies tarkoittaa mitä sanoo.

Vierailija
82/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selittelisi enää tuossa vaiheessa mitään. Nämä keksustelut käydään suhteen alussa, niistä huomautetaan kerran, ja jos ei ymmärrys/halu/what ever kohtaa, niin so long. Ei mulla ole aikaa viettää pitkiä jaksoja elämästäni kenenkään huonekaluna.

Nykyisen miehen kanssa meillä on ihan selkeä juttu, molemmille toinen on se ykkönen, eli se kenen kanssa ensisijaisesti järkkäillään ne kivat jutut. Jos on jotain menoa, niin ensin aina mietitään onko MEILLÄ sille illalle, viikonlopulle mitään. Työt järkkäillään niin että saadaan yhteistä aikaa paljon, ja kyllä munkin miehellä on lapsia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ilmeisesti ymmärrä, että ns kosiskeluvaiheen jälkeen koittaa arki? Sitten vaihdetaan kumppania, koska koko elämän pitäisi olla sitä kosiskeluvaihetta?

Vierailija
84/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei saa kehua tai miellyttää. Vaikka kuinka olisi kiva passata ja paapoa ja olla toiselle hyvä, älä tee sitä. Ne nostaa siinä samalla itsekin itsensä jalustalle, älkää pitää itseään kuninkaana ja sinua hovina eli palvelusväkenä.

Mitä määräilevämpi ja vaativampi olet, sitä kiinnostuneempi mies on sinusta. Laita se mies miellyttämään sinua.

Hetken aikaa mies jaksaa yrittää. Kyllästyminen tulee kun mies tajuaa ettei tule koskaan tuntemaan oloaan turvalliseksi vaan pitää suorittaa ikuisesti.

Mies jaksaa kiinnostua max 4kk jos ei joudu suorittamaan. Jos joutuu suorittamaan niin se suorittaa vaikka vuosikymmeniä. On nähty ja todettu.  Ja vaikka ero tulisi naisen toimesta siinä välissä ja mies löytäisi jonkun täydellisen yksisarvisen puolisokseen, niin se jää kuin nalli kalliolle kun ex viheltää koiransa takaisin. Mies ei edes muista sitä yksisarvistaan seuraavana päivänä kun orjuuttaja on komentanut kotiin.

Niin no voihan sen rakkauden noinkin nähdä. Jos toista todella rakastaa, niin menee aika monelle mutkalle. Monille rakkaus on sitä, että rakastaa vaikkei toinen rakastaisikaan. Surullisia liittoja sellaiset. Normaalisti rakkaus loppuu, jos huomaa ettei toinen olekaan kiinnostunut.

Vierailija
85/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet jostain syystä hermostuu kun itse on näille rakkaus puheille ym. alkanut olemaan sellainen, että joopa joo. Ei mene kusetus enää läpi, mitä sinä oikeaasti nyt olet vailla? Hauska seurata sitä turhautumista kun niillä on. Niin mitä aiot tehdä? Et mitään? Puhua vaan? olipa ylläri :D 

Olen kuulemma kylmä ihminen.  Niin kun ei ole pohjattoman tyhmä niin sitten on kylmä? just joo.

Vierailija
86/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ap tehnyt mitään muuta virhettä kuin sen, että luotit hempeisiin sanoihin ja otit ne todesta ennen kuin oli näyttöä siitä, että mies tarkoittaa mitä sanoo.

Jep, näin siinä on käynyt.

Ap

Vierailija
87/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP ei ilmeisesti ymmärrä, että ns kosiskeluvaiheen jälkeen koittaa arki? Sitten vaihdetaan kumppania, koska koko elämän pitäisi olla sitä kosiskeluvaihetta?

Hyvässä suhteessa kohdellaan toista hyvin ja kosiskellaan vuosikymmeniä. Mieheni sanoo mulle päivittäin rakastavansa, kehuu ulkonäköä yms. Hyvä ja rakastava käytös kertoo rakkaudesta. Toista huomioimaton käytös toiselta osapuolelta jo suhteen tutustumisvaiheessa johtaa vain siihen, että saa siipeensä ihan riippumatta sukupuolesta.

On aika surullista, jos kuvitellaan arjen parisuhteessa tarkoittavan huonoa suhdetta.

Vierailija
88/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvässä suhteessa kohdellaan toista hyvin ja kosiskellaan vuosikymmeniä. Mieheni sanoo mulle päivittäin rakastavansa, kehuu ulkonäköä yms. Hyvä ja rakastava käytös kertoo rakkaudesta. Toista huomioimaton käytös toiselta osapuolelta jo suhteen tutustumisvaiheessa johtaa vain siihen, että saa siipeensä ihan riippumatta sukupuolesta.

On aika surullista, jos kuvitellaan arjen parisuhteessa tarkoittavan huonoa suhdetta.

Kuka tässä on huonosta suhteesta puhunut? Tarkoitin arjella sitä, että ihmisen elämässä on muutakin kuin se puoliso, vaikka alkuhuumassa saattaa tuntua siltä, että maailma pyörii vain sen uuden kumppanin ympärillä.

Vierailija
89/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiä ei saa kehua tai miellyttää. Vaikka kuinka olisi kiva passata ja paapoa ja olla toiselle hyvä, älä tee sitä. Ne nostaa siinä samalla itsekin itsensä jalustalle, älkää pitää itseään kuninkaana ja sinua hovina eli palvelusväkenä.

Mitä määräilevämpi ja vaativampi olet, sitä kiinnostuneempi mies on sinusta. Laita se mies miellyttämään sinua.

Tämä on ikävä kyllä totta. Jos nainen on hyvä miehelle, nainen luulee saavansa sitten samanlaista kohtelua itsekin. Mies ei ajattele näin. Mies ajattelee että nainen nauttii hänen hellimisestään ja hoivaamisestaan ja miehen rooli on vain ottaa se vastaan.

Näin ainakin oma mieheni kerran sanoi. Ja tajusin että sen mukaan hän myös on toiminut nämä vuodet.

Vierailija
90/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on aina näitä kun on joku tiedostamaton ja käsittelemätön isä/äiti suhde tai mikä ikinä, joka sitten toistuu aikuisuudessa, jolloin hakee juuri tietynlaisia kumppaneita, jolloin sitten ihmettelee, että miksi aina minä...

Höpöä nuo isä ja äiti jutut! Se on ihan yleinen parisuhdemalli että naisen osana on joustaa suhteessa ja tehdä kaikki tunnetyö.  Hyvin moni mies vähät välittää miettiä parisuhteen tilaa tai toisen tunteita, eiväthän nuo mieti omiakaan tunteita. Ja miehissä on myös parisuhdekeskeisiä ja perhekeskeisiä kuten naisissa on itsensä ja oman etunsa tuntevia ja tietäviä yhtä lailla. 

erään teorian mukaan hormonit ovat vastuussa siitä, minkälaiset parit ovat yhteensopivia. Alla linkki. https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000000531617.html

Vierailija
91/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vähän vaikea ymmärtää, mitä ap haluaa, ja olen nainen.

Kuulostaa siltä kuin hän haluaisi miehen (ja itsensäkin?) suorittavan parisuhdetta. Eikö voi olla ihan normaalisti vaan ja elää omaa elämää, mutta rinnakkain toisen kanssa?

Siis minusta kuulostaa, että suhteeseen ryhtyminen ap:n kanssa olisi vähän stressaavaa ja vaativaa.

Tai ehkä ymmärrän väärin tuon toiveen yhteiseen aikaan panostamisesta. Ehkei se mieskään oikein tiedä ja sisäistä, mitä haluat?

Ihmiset ovat myös erilaisia läheisyyden tarpeen suhteen. Ehkä ap:lle sopisi sellainen mies, konka muut kokisivat ahdistavan takertuvana ja tuollemiehelle taas nainen, joka haluaa tilaa hengittää.

Vierailija
92/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
93/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En selittelisi enää tuossa vaiheessa mitään. Nämä keksustelut käydään suhteen alussa, niistä huomautetaan kerran, ja jos ei ymmärrys/halu/what ever kohtaa, niin so long. Ei mulla ole aikaa viettää pitkiä jaksoja elämästäni kenenkään huonekaluna.

Nykyisen miehen kanssa meillä on ihan selkeä juttu, molemmille toinen on se ykkönen, eli se kenen kanssa ensisijaisesti järkkäillään ne kivat jutut. Jos on jotain menoa, niin ensin aina mietitään onko MEILLÄ sille illalle, viikonlopulle mitään. Työt järkkäillään niin että saadaan yhteistä aikaa paljon, ja kyllä munkin miehellä on lapsia. 

Kiitos kaikista näistä viesteistä, juuri kaikki nämä havainnollistavat sen todellisen ongelman. Sanoistaan huolimatta mies ei ole tosissaan kiinnostunut. Kiinnostunut mies käyttäytyy kuten miehesi käyttäytyy ja priorisoi yhteisen ajan kärkeen. Vaikka olisikin lapsia. En ole mikään liikaa vaativa prinsessa, kun odotan parisuhteessa mieheltä tuollaista käyttäytymistä, mitä teillä on.

Sinulla kuulostaa olevan ihana parisuhde!

Ap

Vierailija
94/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei huomaa sinua niin kauan kuin pyörit sen ympärillä hakemassa huomiota. Tiedän, koska olen itse juuri tehnyt niin. Keskity omaan elämään, ja näytä miehelle että sun oma elämä on todella kivaa! Kieltäydy viettämästä parisuhde aikaa lapsiviikoilla, mene kavereitten tai omien sukulaisten kanssa, pidä hauskaa! Ihan sata varmasti mies hätääntyy ja alkaa kosiskella sinua uudestaan.

Vierailija
95/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, tuohon itsekin uskon. En tarvitse suhdetta mihinkään enkä halua tuhlata elämääni huonoon suhteeseen, missä minuun ei panosteta samalla tavalla mitä minä panostan. Olen ennemmin yksin, sillä elämäni on todella hyvää niinkin. Ja olen haluttua seuraa, joten ilman seksiäkään ei tarvitse olla.

Ap

Vierailija
96/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulma:

1. Näet kiinnostavan naisen, ihastut ja haluat seksiä. Kerrot naiselle kuinka ainutlaatuisena tätä pidät, kuinka ihanaa on olla yhdessä ja ehkä uskot sen itsekin. Seksisuhde alkaa.

2. Nainen rakastuu, mutta itse olet jo vähän kyllästynytkin. Alkaa tulla erilaisia vaatimuksia, vaikka sinulle riittää seksikin. Nainen alkaa kiukutella, sinua kyllästyttää, mutta koska muualtakaan ei nyt ole seksiä saatavissa, lepertelet naiselle jotain hempeää, jotta tämä on tyytyväinen.

3. Seksisuhde jatkuu, välillä nainen valittaa ja lupaat korjata tapasi. Riidellään, mutta seksisuhde jatkuu. Etsit kuumeisesti uutta naista, johon voisi rakastua ja löydät sellaisen pian. Pidät ensinmainittua naista varalla, kunnes näet rakastatko tätä uutta naista, vai tuleeko hänestä vain uusi seksisuhdenainen.

Vierailija
97/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sekin, että mies halusi valloittaa ap:n ja saada ihailua ja seksiä ja kokea itsensä halutuksi. Sitten kun kala jäi koukkuun, se ei enää niin kiinnostakaan.

Eli on mahdollista, että ap kiinnostuu uudelleen ja uudelleen sellaisesta miestyypistä, joka harrastaa tuollaista.

Miksiköhän se mies muuten on eronnut? Tämä on vain veikkaus, mutta sellaisilla miehillä voi olla tapana pettää, joten ehkä ex on lempannut hänet sen vuoksi. Naisethan ne erot aina ottavat lapsiperheissäkin.

Vierailija
98/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei huomaa sinua niin kauan kuin pyörit sen ympärillä hakemassa huomiota. Tiedän, koska olen itse juuri tehnyt niin. Keskity omaan elämään, ja näytä miehelle että sun oma elämä on todella kivaa! Kieltäydy viettämästä parisuhde aikaa lapsiviikoilla, mene kavereitten tai omien sukulaisten kanssa, pidä hauskaa! Ihan sata varmasti mies hätääntyy ja alkaa kosiskella sinua uudestaan.[/quote]

Hätääntyy siitä, että seksi loppuu, jolloin kosiskelu alkaa uudestaan, ettei seksintulo loppuisi. Tähän halpaan menevät niin monet naiset, fiksutkin!

Vierailija
99/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla sekin, että mies halusi valloittaa ap:n ja saada ihailua ja seksiä ja kokea itsensä halutuksi. Sitten kun kala jäi koukkuun, se ei enää niin kiinnostakaan.

Eli on mahdollista, että ap kiinnostuu uudelleen ja uudelleen sellaisesta miestyypistä, joka harrastaa tuollaista.

Miksiköhän se mies muuten on eronnut? Tämä on vain veikkaus, mutta sellaisilla miehillä voi olla tapana pettää, joten ehkä ex on lempannut hänet sen vuoksi. Naisethan ne erot aina ottavat lapsiperheissäkin.

Olet niin oikeassa. Tosin tuskinpa miehen versio eron syystä on sama kuin naisen.

Vierailija
100/202 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni nainen kuvittelee olevansa se uniikki prinsessa jonka eteen mies tekee kaiken.

Pitäs viiä ulos ja sinne sun tänne matkustaan yms (miehen rahoilla toki) .