Miten ihmeessä saatte 10000 askelta / päivä
Teen joka päivä 5 km lenkin. Iltapäivällä vielä korttelin ympäri koiran kanssa. Km näyttää 6,28 km. Askelia 8283. Huoh. Vielä pitäisi liikkua.
Kommentit (75)
Töissä tulee käveltyä n. 25000 askelta.
Töissä tulee 20000 askelta per päivä + muu liikunta/työmatkat 10000 askelta. Vapaapäivinä luonnossa helposti yli 40000. Ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja hoitaa kaikki matkat mitä pystyy kävellen.
Potilaat soittaa kelloa ja huoneet ovat kaukana kansliasta. 20 000 tulee täyteen lähes joka työpäivä.
Päästä se on kiinni. Normaalina työpäivänä maatalousyrittäjänä askelia 20-35000, tuohon päälle käy illalla vielä helposti 10-20km juoksulenkin. Ainut ”vika” on se että joutuu ihan ajatuksen kanssa syömään valtavia määriä että jaksaa.
Lomalla on sitten kyllä vaikea olla vaan..
Jännää, että et edes koiran kanssa meinaa saada riittävästi askelia. Niinä päivinä kun mulla on hoitokoira, askelia tulee heittämällä yli 10 000. Tänään askelia on tullut yli 22 000, kun käytin kaverin koiran päivälenkillä ja lisäksi kävin jumpassa. Sitten tietysti kaikki siirtymät (pikkukaupungissa tosin lyhyitä, osan myös menen pyörällä), portaat (en käytä hissiä ja asun ylimmässä kerroksessa). Ehkä voisit käydä koiran kanssa pitemmällä lenkillä kuin korttelin ympäri...
Mulla tulee varastotyössä. Siihen päälle vielä 3h lenkit koiran kanssa, tunnin pyörätuolireissu isän kanssa hyvillä ilmoilla.
Jos aika on kortilla, mutta haluatte saada 10 000 askelta täyteen niin kokeilkaa tanssia.
Itselle ei myöskään tule millään 10000 askelta normaali päivänä. Etätyössä Koronan takia edelleen ja työpaikalla käytäntö jatkunee ainakin vuoden vaihteeseen. Kotona ei paljon tietokoneella työskennellessä askelia tule. Puolen tunnin ulkoilun teen joka päivä lounastauolla, koska on sen verran paljon töitä että illatkin menee työnteossa. Lounaskävely ei paljoaaaa askelia tuo, mutta saahan happea.
no vähä heiluttelee koipia ku syö karkkia sohvala ja sitte töpöttelee pikku askelilla kauppaan ja takas.
ja mittareissa virhettä voi olla puolet tai enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mä kävisin aamulla lenkin, mihin aikaan pitäis herätä? Aamutoimiin menee tunti. Jos kuivaa hiuksia suihkun jälkeen, 10min enemmän. Työt alkaa aamuvuorossa seiskalta. Työmatkani on tunnin se 15km julkisilla pk seudulla. Normisti herään viideltä. Vissiin aamuneljältä pitäis lähteä lenkille...
Herttinen sentään, millaista arkielämää! Toivon todella että saat palkkaa vähintään 4000€ käteen tuommoisesta.
Miltä se aamutuimaan marraskuussa tuntuu tuommoinen?
Oon vissiin patalaiska, mutta en kyllä kykenis tuohon.
Asun landella, keskellä ei-mitään enkä oikeeestaan tee paljon mitään, kunhan elelen.
Koirakin nukku 12h unet eikä meillä ikinä herätä ennen klo 09:ää.
15 km työmatka bussissa kestää noin kauan. Voi hyvänen aika sentään.
Mä huomasin myös sen, että kännykällä askelia mitatessa niitä kertyy paljon vähemmän kuin silloin, jos käytän aktiivisuusranneketta ranteessa, vaikka kännykkäkin on lähes aina taskussa. Se voi olla yksi osaselitys, miksi jollekin kertyy helposti askelia ja toiselle vähemmän, jos eri välineet mittaavat eri tavalla.
Kilometrin kävelystä pitäisi syntyä keskimäärin 2000 askelta, juokseminen pidentää askelta.
Kannattaa selvittää askelmittarisi tarkkuus ja verrata oman keskimääräiseen askelpituuteen tai vain laskemalla askelia ja verrata paljonko mittari näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mä kävisin aamulla lenkin, mihin aikaan pitäis herätä? Aamutoimiin menee tunti. Jos kuivaa hiuksia suihkun jälkeen, 10min enemmän. Työt alkaa aamuvuorossa seiskalta. Työmatkani on tunnin se 15km julkisilla pk seudulla. Normisti herään viideltä. Vissiin aamuneljältä pitäis lähteä lenkille...
Herttinen sentään, millaista arkielämää! Toivon todella että saat palkkaa vähintään 4000€ käteen tuommoisesta.
Miltä se aamutuimaan marraskuussa tuntuu tuommoinen?
Oon vissiin patalaiska, mutta en kyllä kykenis tuohon.
Asun landella, keskellä ei-mitään enkä oikeeestaan tee paljon mitään, kunhan elelen.
Koirakin nukku 12h unet eikä meillä ikinä herätä ennen klo 09:ää.
15 km työmatka bussissa kestää noin kauan. Voi hyvänen aika sentään.
Taitaa kuukausipalkka olla 1800e/kk. Osa-aikaista itse. Ei se tunnu kivalta. Toisaalta työ on leppoisa. En kerro tarkemmin mistä kyse. Mutta askeleita ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Tulee täyteen lähes päivittäin. Ja en edes kävele mennen tullen 1,5km työmatkaani.
T.varhaiskasvattaja
Mulla sama, lasten kanssa tulee liikuttua, enkä myöskään kävele työmatkaani. Joka päivä vähintään se 10000.
Ja tosiaan itsekin ole iltavirkku. Että kyllä ihmettelen niitä jotka tekee aamulenkkejä. Kuinka helvatan aikaisin ne herää? Vai tekevätkö jotain myöhäisempää työaaamua?
Tähän vaikuttaa paljon mm. työpaikka. Mulla istumatyö, ja joudun matkustamaan metrolla. Toki olen siinä mielessä "onnellisessa" asemassa, että kotoa on metrolle 1 km matka ja samoin toisessa päässä metrolta töihin 1 km matka, eli näistä kävelyistä tulee kuitenkin jo 4 km. Silti askeleet jää 7000 päivässä eli, jotta saa sen 10 000 niin pitää vielä käydä erikseen lenkillä.
Jos ei tulisi edes tuota kävelymatkaa metrolle, niin silloin askeleet olisi varmaan 2500 askelta ja töiden jälkeen pitäisi sitten kävellä vielä 7500 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Mä huomasin myös sen, että kännykällä askelia mitatessa niitä kertyy paljon vähemmän kuin silloin, jos käytän aktiivisuusranneketta ranteessa, vaikka kännykkäkin on lähes aina taskussa. Se voi olla yksi osaselitys, miksi jollekin kertyy helposti askelia ja toiselle vähemmän, jos eri välineet mittaavat eri tavalla.
Askelmittareissakin on eroja. Entinen mittarini hajosi ja ostin tilalle Tekniska Magasinetista halpismittarin. Yhtäkkiä askelmäärät tuplaanuivat, mikä ei tuntunut uskottavalta. Sen sensori oli niin herkkä, että pienikin tärinä tai jalanheiluttelu antoi askelia. Ostin kiireesti Omronin mittarin ja se näyttää pitävän hyvin paikkansa.
15-26 000 askelta joka työpäivä :)
-Rappusiivooja
Vierailija kirjoitti:
Kilometrin kävelystä pitäisi syntyä keskimäärin 2000 askelta, juokseminen pidentää askelta.
Kannattaa selvittää askelmittarisi tarkkuus ja verrata oman keskimääräiseen askelpituuteen tai vain laskemalla askelia ja verrata paljonko mittari näyttää.
Riippuu ihmisen pituudesta. Olen 183 senttinen ja normaalilla 6km/h kävelyvauhdilla askelpituuteni on noin 85 senttiä. Eli kilometristä ei kerry kuin 1276 askelta.