Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei suostu puhumaan koskaan

Vierailija
20.04.2025 |

Minua vaivaa muutama loppujen lopuksi pieni asia parisuhteessa. Ne ovat paisuneet ja saaneet isot mittakaavat, koska mies ei suostu puhumaan asioita halki. Koen sen erittäin loukkaavana. Olen tiedustellut, koska olisi rauhallinen ja hyvä hetki hänelle ja kerron omista tuntemuksistani ja ajatuksista syyttelemättä. Keskustelu etenee niin, että mies joko hermostuu ja menee puolustelukannalle, tai alkaa syyttelemään minua ja yhtäkkiä häntä vaivaa joku asia minussa. Yritän sanoa, että totta kai hän saa kertoa ajatuksistaan ja tunteistaan, mutta voidaanko hetki jutella tästä asiasta, mutta koskaan keskustelu ei etene. 

Äsken kyselin, voimmeko jutella asioista. Olen aiemmin sanonut, että jos emme voi kommunikoida ja jutella ja selvittää asioita, en voi asua hänen kanssaan. Hän alkoi heti syytellä, että ei minun kanssa voi keskustella koska haluan riidellä jotta saisin syyn erota. Sitten kesken lauseen hän lähti sohvalle nukkumaan sanomatta mitään. Mielestäni tuo alkaa olla emotionaalista väkivaltaa lähentelevää käytöstä. 

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko miehen asumisen?

Vierailija
2/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme yhdessä, enkä ole miestä itse potkimassa ulos. Tekisi mieli itse lähteä. Muuten todella kypsä mies, mutta menee ihan naurettavaksi kun pitäisi itse ottaa vastuuta sanoistaan tai teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että asutte yhdessä vaikka olet sanonut, ettet voi asua hänen kanssaan. Toisaalta tuollainen tyhjänjauhaminen on tyypillistä naisille.

Vierailija
4/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut keskustelukortteja? Niitä on monenlaisia ja voivat auttaa keskusteluyhteyden alkuun.

Vierailija
5/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpaa tässä pitäti ihmetellä enempi sitä, että edelleen haluat olla ja elää häne kanssaan yhdessä vai sitä, ettei mies halua puhua ja ottaa vastuuta teositaan.....

Kai treitä kuitenkin jokin muu yhdistää kuin sama asuinpaikka

Sinkkumies

Vierailija
6/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksamme yhdessä, enkä ole miestä itse potkimassa ulos. Tekisi mieli itse lähteä. Muuten todella kypsä mies, mutta menee ihan naurettavaksi kun pitäisi itse ottaa vastuuta sanoistaan tai teoistaan.

Ei kuulosta lainkaan kypsältä.

Vierailija
7/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että asutte yhdessä vaikka olet sanonut, ettet voi asua hänen kanssaan. Toisaalta tuollainen tyhjänjauhaminen on tyypillistä naisille.

Meinaat, että aloittajan pitäisi vain muuttaa muualle sanomatta ukolle mitään?

Vierailija
8/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta lainkaan kypsältä.

Jos hän on kypsynyt, siis sillä toisella tavalla kypsä.

Vierailija
9/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tavallinen piirre miehillä ja naisia se tietty ärsyttää. Mun mies on just tommonen.

Vierailija
10/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa, kun joku haluaa keskustella?  Sitten keskustellaan. Ei se sen vaikeampaa ole.

Jotain pakenee se, joka ei halua keskustella 

Vierailija
11/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pakotat miestä puhumaan jos hän ei halua puhua? Hän on sitä tyyppiä joka ei vaan puhu. Jos et kestä sitä niin lähde pois.

Vierailija
12/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiaa voisi kyllä kokeilla vielä. Millainen ihmissuhde on se, jossa ei koskaan voida keskustella..?

Vierailija
13/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon

Vierailija
14/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on niin vaikeaa, kun joku haluaa keskustella?  Sitten keskustellaan. Ei se sen vaikeampaa ole.

Jotain pakenee se, joka ei halua keskustella 

Mikä siinä on niin vaikeaa, kun joku ei halua keskustella? Sitten ei keskustella. Ei se sen vaikemapaa ole

Jotain pakenee se, joka haluaa vain keskustella.

Vierailija
15/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa puhua, etsii omia pönkitystä omille  tunteilleen   muista naisista.

Vierailija
16/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ollut huono äitisuhde? Syyllistävä ja nalkuttava äiti?

Vierailija
17/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pakotat miestä puhumaan jos hän ei halua puhua? Hän on sitä tyyppiä joka ei vaan puhu. Jos et kestä sitä niin lähde pois.

Miten voi olla ihmissuhteessa, jossa ei puhuta? Siis miten käsitellään erimielisyydet, entä jos toiselle tapahtuu jotakin tai sairastuu vakavasti? Eikö silloinkaan puhuta mistään? 

Vierailija
18/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on ollut huono äitisuhde? Syyllistävä ja nalkuttava äiti?

Mies pelkää, että naisen "keskustelu" tarkoittaa miehen haukkumista ja moittimista?

Vierailija
19/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelemattomuus ja puhumattomuus ovat henkistä väkivaltaa. Ei toista ihmistä voi kieltää ilmaisemasta tunteitaan. Ihan sairas äärimmäinen kontrolloinnin muoto. Jos ei osaa puhua tai keskustella, voi kyllä unohtaa parisuhteet kokonaan ja elää yksin.

Vierailija
20/74 |
20.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla ihmissuhteessa, jossa ei puhuta? Siis miten käsitellään erimielisyydet, entä jos toiselle tapahtuu jotakin tai sairastuu vakavasti? Eikö silloinkaan puhuta mistään? 

On parisuhteita, joissa keskustelu on todella minimissä. Esim. jos mainitsee puolisolle jostain oudosta vaivasta, niin puoliso sanoo vain, että mene lääkäriin ja hoida se. Eikä hän sitten halua kuulla asiasta enempää. Niin. Miksipä sitä haluaisi tietää enempää puolisonsa asioista...