Miten ihmeessä saatte 10000 askelta / päivä
Teen joka päivä 5 km lenkin. Iltapäivällä vielä korttelin ympäri koiran kanssa. Km näyttää 6,28 km. Askelia 8283. Huoh. Vielä pitäisi liikkua.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan itsekin ole iltavirkku. Että kyllä ihmettelen niitä jotka tekee aamulenkkejä. Kuinka helvatan aikaisin ne herää? Vai tekevätkö jotain myöhäisempää työaaamua?
Kuudelta ylös, kahvit naamaan ja lenkille.
Töihin kahdeksaan.
Kylllähän toi nyt menee samalla kun vetää aaamupuroa naamaan.
Mulla tulee aina 10 000 täyteen, kun käyn sellaisen 7-8km lenkin.
Olen tosin tosi lyhyt nainen, eli askel paljon pienenpi.
Töissä tulee jo helposti tuon verran.
Kummasti tulee siivoustyötä tehdessä.Jos aloitan klo. 05.00 työt, niin ennen klo. 10 on jo 10 000 askelta täyttynyt.(työt loppuu klo. 13).
Sitten vielä lenkki päälle, niin helposti semmonen 25 000 askelta vähintään.
Mulla on koira ja 10000 tulee kyllä ihan useista lyhyistäkin lenkeistä päivän mittaan.
Töissä tulee kevyesti 10 000 täyteen.
Teen etätöitä. Ennen töiden loppumista noin klo 17 olen varmaan ottanut luokkaa 100 askelta. Ainoat askeleet tulee kun vartavasten käyn iltaisin kävelyllä. Keskimäärin se on noin 5km kävely, ei riitä aika eikä jaksaminen yli tunnin lenkkiin joka päivä. Mistään muusta ei askelia tule, koska edes kaupassa ei käydä vaan tilataan kerran viikossa ovelle. Harmittaaako - kyllä, mutta kävely vain kävelyn vuoksi on NIIN tylsää, ettei pidemmät lenkit tai lenkki aamuin illoin vaan mitenkään onnistu.
Arsi kirjoitti:
Ottaa vaan itseään niskasta kiinni ja hoitaa kaikki matkat mitä pystyy kävellen.
Eihän se oo ku tekkee, useammassakin asiassa. Töistä päiväkodin kautta kävellen tulis takuulla askeleet täyteen, mutta siihen menee aikaa ja kotona oltais Illalla puoli kuudelta. Ainakin omassa elämässä on etäisyyksien ja aikataulujen takia tosi vähän mahdollisuuksia arkiliikuntaan, ihan pitää asiasta tehden kävellä, jos tahtoo askeleitaan laskeskella.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis työpaikka on 15km päässä että en voi kävellä työmatkoja, istumatyö. Vain kaupassa hyötyliikuntaa eikä sielläkään joka päivä tarvi käydä. Lenkkeilen väkisin noita lenkkejä pari x viikossa.
Jos julkisella liikut, niin jää pari kolme pysäkkiä ennen työpaikkaa pois kulkuneuvosta. Sama kotiinpäin tullessa.
Helposti tulee, vaikka olen leikkaustoipilas. On kyllä aina tullut, olen kova lenkkeilemään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittävän matkan voi laskea myös askelpituuden perusteella
Esimerkiksi 168 senttimetriä pitkän naisen askelpituus on 168 cm x 0,413, eli 69,4 cm. Ottaakseen 10 000 askelta, kyseisen henkilön tulee kulkea 10 000 kertaa 69,4 senttimetriä. 10 000 x 0,694 = 6940 metriä, eli 6,94 kilometriä.Sinun askeleesi on tuolla kilometrimäärällä 6,28km/8283askeleella n.0.76m/askel. Aika pitkä askel/pitkä ihminen. Toki suuntaa antava kaava
Mulle tulee 7.6km aina 10 000 askeleesta. Minulla on lonkkavika joka tekee askeleestani lyhyen vaikka pitkä olenkin. Ohitseni menee kevyesti lapsesta mummoon asti kaikki. En pysy millään muiden tahdissa koska sipsutan.
Eroja näyttää olevan kilometreissä suhteessa askeliin. Sinulla on siis 76cm askel joka on mielestäni pitkä askel. Osa mittareista ei laske ihan jokaista askelta. Jos on joku vaiva ja askel normaalia lyhyempi, pitäisi tuo 10000askelta tulla lyhyemmällä kilometeimäärällä.
10000 askelta ei ole minkään ns oikea määrä päivässä. Muistaakseni se tuli puolivahingossa laitevalmistajan laitteen kehitysvaiheessa ja jäi vakioasetukseksi. Jokainen oman mielen ja kunnon mukaan.
Minulle sopi parhaiten aluksi 6-7 tuhatta askelta n.10v sitten. Nyt menee keskimäärin 15-20th askelta.
Hyvä motivaattori kuitenkin ainakin itselle.
Vierailija kirjoitti:
Helposti? Noin 11000-12000 tulee ihan hyötyliikunnasta. Tänään esim. kävin kaupassa ja myöhemmin metsässä kävelyllä ja syömässä mustikoita. Askeleet tuli huomaamatta.
Tämä. Mulla ei ole tapana istuskella. Ihan (kerrostalossa) kotona ollessa tulee tuhansia askeleita päivässä. (Pyykkituvalle kellariin, vinttiin ripustamaan pyykit, kaikenlaista touhua koko ajan...)
Viime vuoden keskiarvo oli 14 000 askelta päivässä ilman suuria liikuntaharrastuksia. Mökillä remonttia ja puutarhan hoitoa tulee tehtyä.
Kuljetatteko te oikeasti puhelinta kotonakin koko ajan taskussa pyykkejä tai roskia viedessä tai asunnon sisällä kulkiessa?
Miten muut olette ratkaisseet yhtälön vaunukävelyt & aktiivisuusranneke? Laitatteko aina taskuun vai mittaako vaikka kädet on työntöaisalla?
Noin 7km kun päivässä kävelee niin mitä askelia laskemaan? Miten nyt sitten kukin liikkuu töissä, kotona tai harrastuksissa, siihen tarvittaessa 30-60min kävelylenkki.
Vierailija kirjoitti:
Mun perus on 16 000-18 000, tulee ihan tavallisesta elelystä 5 lapsen ja koiran kanssa.. Kuljetaan jalan mm kerhomatkat/kauppamatkat jne...
Mulla tulee siinä 45 000 joka päivä, jos ei mitään isompaa liikkkumistarvetta ole. Viikonloppuisin toki sitten vähän enemmän.
Istumatyö, työmatka +50 km ja jos joskus jaksaa lenkille, niin ehkä sitten se 10000 tulee (aika usein päivän askeleet on siinä noin 5000). Viikonloppuisin helpommin.
Töistä ja työmatkasta tulee tuo 10 000 aina täyteen, mutta sen saa helposti myös vapaapäivänä kun käy lenkillä tai salilla ja kulkee kaikki matkat kävellen. Mulla ei ole autoa eli kauppareissuista yms. tulee askelia ihan huomaamatta. Tänäänkin on vapaapäivä ja suurimman osan päivästä olen maannut sohvalla, mutta silti askelia on jo tässä ennen kello 13 kertynyt 6 500 kun kävin aamulla kävellen kaupassa ja salilla. Kohta lähden käymään kävellen hierojalla ja illalla kävelen kaverin luokse kylään 2 km/suunta.
Mulle tulee 7.6km aina 10 000 askeleesta. Minulla on lonkkavika joka tekee askeleestani lyhyen vaikka pitkä olenkin. Ohitseni menee kevyesti lapsesta mummoon asti kaikki. En pysy millään muiden tahdissa koska sipsutan.