4-vuotias alkanut pelkäämään yksinoloa. Onko kokemuksia?
Meillä on 2-kerroksinen talo ja yläkerrassa makuuhuoneet. Meidän 4-vuotias on yhtäkkiä alkanut pelkäämään kaikenlaista, varsinkin yksinoloa. Häntä pelottaa mennä yksin yläkertaan. Häntä pelottaa pimeys myös kovasti.
Häntä pelottaa ja alkaa itkettämään jos esim. ulkona vanhempi on liian kaukana hänestä.
Mistä tällainen voisi johtua? Onko kokemuksia? Varmasti menee ohi aikanaan, ihmetyttää vain.
Kommentit (10)
Ylipäätään alkaa ymmärtää erilaisia tunteita ja syy-seuraus suhteita. Sitten voi toki olla jotakin muutakin, esim. oikeasti hallusinaatioita. Esimerkiksi omalla lapsella niitä oli ja on kaiketi edelleen joskus. Näki kaikenlaisia erikoisia hahmoja tekemässä milloin mitäkin ja vaikka tiesi ettei niitä oikeasti ole, varmasti pelottaa kun näkee jonkun oudon istumassa sohvalla tai juoksemassa pihalla tai seuraavan itseään.
Osa lapsista näkee demoneita, kaikki epämääräiset pakanaesineet ym.unisiepparit, lohikäärmeet, kauhuelokuvat pois ja rukoilkaa, sanokaa Isä meidän -iltarukous joka ilta, se auttaa ainakin lasta.
Aikamoinen uniikki lumihiutale teillä! Wau!
Täysin normaalia. Aikuisen tehtävä on toimia turvana ja suojana. Voi kehittää turvarutiineja jos lapsi on hetken yksin ja auttaa lasta hyvillä mielikuvilla, leikillä. Valokin on. Pitää yrittää ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään alkaa ymmärtää erilaisia tunteita ja syy-seuraus suhteita. Sitten voi toki olla jotakin muutakin, esim. oikeasti hallusinaatioita. Esimerkiksi omalla lapsella niitä oli ja on kaiketi edelleen joskus. Näki kaikenlaisia erikoisia hahmoja tekemässä milloin mitäkin ja vaikka tiesi ettei niitä oikeasti ole, varmasti pelottaa kun näkee jonkun oudon istumassa sohvalla tai juoksemassa pihalla tai seuraavan itseään.
Demonit ON todellisia. Jeesus Kristus hääti demoneita, vai kehtaatko väittää että Jumalan Poika ei tiennyt sinua paremmin tai valehteli? Olen nähnyt myös itse, koska joskus Herra sallii sen että tulee sen pelon vuoksi katumuksessa lähemmäs Herraa ja joskus johtuu siitä että kundalini henki ym.noituus on valitettavasti avannut oven henkimaailmaan.
Vähintään satanistisen pimeyden juhlan halloweenin juhlistaminen kannattaisi nyt lopettaa, pelottavat lastenohjelmat, kauhuelokuvat, murhaelokuvat, heavy, itämaiset esineet pois, joogailut pois, horoskoopit veks…Raamattu taloon asap.
Ihan normaalia. Meillä tyttö 5-vuotiaana pelkäsi Mörköä ikkunassa, kun Muumimaailman mörkö säikäytti niin pahasti. Ja itse pelkäsin yksitasoisessa 130m2 omakotitalossa toisessa päässä taloa jopa 12-vuotiaana ajoittain. Vedin aina verhoa äkkiä ikkunan eteen pimeässä, koska pelotti se pimeys. Muistan myös tapauksen, jossa olin 11-vuotias ja illalla sanottiin, että isä joutuu heittämään äitin aamuyöllä bussille 20km:n päähän. No, heräsin oven kolahdukseen ja pikkusiskoni oli herännyt aiemmin ja lähtenyt mukaan. Olin siis yksin omakotitalossa. Koko sen 30min, kun isä oli heittämässä siskon kanssa äitiä, olin vessassa lukkojen takana. Kun auto tuli pihaan ja kuulin rapinaa ovelta, tulin muka vessasta luontevasti. En kehdannut kertoa, että olin lymyillyt siellä koko ajan.
Tosin pelkään edelleen yksin kotona keski-iässä, jos luen tai kuuntelen tai katson jotain murhajuttuja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vähintään satanistisen pimeyden juhlan halloweenin juhlistaminen kannattaisi nyt lopettaa, pelottavat lastenohjelmat, kauhuelokuvat, murhaelokuvat, heavy, itämaiset esineet pois, joogailut pois, horoskoopit veks…Raamattu taloon asap.
Satanistinen black metal on jees, enkä ole koskaan kokenut mitään yliluonnollista tai "pahaa" sen takia, että sitä kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Osa lapsista näkee demoneita, kaikki epämääräiset pakanaesineet ym.unisiepparit, lohikäärmeet, kauhuelokuvat pois ja rukoilkaa, sanokaa Isä meidän -iltarukous joka ilta, se auttaa ainakin lasta.
Isä meidän rukous pelotti lapsena. Pelkäsin että kuolen jos menen nukkumaan, kun se mahdollisuus siinä esitetään.
Noita kausia tulee ja menee, ei varmastikaan jää viimeiseksi. Hän on oivaltanut jotakin uutta maailman hauraudesta.