Ollaanko Amerikassa oikeasti kengät jalassa sisällä?
Meinaan hyi!En osaa edes kuvitella,että täällä olisi tapana lampsia sisään kengät jalassa.
Kommentit (132)
Juu ja sitten ollaan sängyillä ja sohvilla ne kengät jalassa, ja totta kai nostetaan jalatkin sinne ylös. Yäk!
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todellakin epähygieenistä olla sisällä ulkokengissä. Ainahan niihin kengänpohjiin jotain ulkoa tarttuu vaikkei näkyvää likaa olisikaan. Inhottavaa ajatella, että vauva konttaa siellä lattialla....
Noh, toisaalta kyllähän se vauva pihallakin konttailee ties missä pölyssä ja hiekassa. Ja ei kai (villi)eläimet ja linnut paljon katsele, kuseksiiko ne leikkipuistoon vai jalkakäytävälle.
Meillä on kokolattiamatot makuuhuoneissa ja family roomissa, mikä on vielä tänä päivänäkin aika normaalia Amerikassa. Kokolattiamatoista en luovu, vaikka välillä harkitsimme family roomiin puulattiaa, mutta onneksi pidimme kokolattiamaton. Kokolattiamattojen hinta-ja laatuhaitari on laaja. Meillä on suht. keskihintaset, ja hyvälaatuiset matot. Matoissa on paljon hyviä puolia, ja uskokaa tai älkää, niin sopii pölyallergiasta kärsivälle hyvin. Kun matot pitää puhtaina (ei sotke niitä mitenkään tiputtelemalla esim. ruokaa/juomaa, likaisilla kengillä astuu matolle jne. kissat/koirat kusee, paskoo, oksentaa,) , ja imuroi ne hyvällä imurilla säännöllisesti, niin ei parempaa ja mukavampaa lattiamateriaalia ole! Pöly ei leijaile ilmassa huoneessa liikkuessa -->vähäpölyinen koti-->ei ärsytä allergista ihmistä-->ei tarvitse kärsiä allergiaoireista-->ei tarvitse käyttää lääkkeitä. Kokolattiamatto on lämmin ja pehmeä paljaalle jalalle, eristää ääntä, lasten kiva temmeltää ja leikkiä pehmeällä alustalla.
Yhden sukulaisen mies on amerikkalainen ja ällöttää ja ärsyttää kun hän aina suomen vierailuillaan tunkee kengät jalassa kylään. Meillä pieniä lapsia, joista toinen vasta ryömii ja villamattoja niin ei todella kiinnostaisi saada ties mitä eritteitä lattioille kenkien mukana.
USA on suurrikkaiden, superdelegaattien ja korkeiden virkamiesten keskinäisen 'kolleegion' muodostaman 'politbyroon' suvereenisti johtamana lumetasavalta.
Se on se Bilderberg kokous kun määrää että missä tässä maailmassa mennään.
Googlatkaapa varsin "Bilderberg+soros+merkel" tai "Soros+Immigrants"... sieltä löytyy vastaus kysymykseen, että miksi pakoilaiskriisi alkoi.
Nyt tuo USAN mädätys on tullut EU muodossa myös Suomeen.
Sen sitä saa kun kymmenmiljonääri Sipilästä tulee pääministeri. Niin se USAssakin valta valui rikkaille.
Ihmiset eivät enää halua ostaa sitä samaa heti rikkimenevää tavararaa, joka on tuotettu kiinassa. Kiina saastuttaa 20% maailman ilmasta. Silti vaan EKP painaa lisää rahaa, jotta ihmiset ostaisivat ja ostaisivat.
Ei kannata oikeasti ostaa. ostamisesta tulee vain paha mieli. Ja käteen jää rikkinäinen tavara. Tai epäterveellinen keho, kun syö huonoa lisäaineilla pumpattua ruokaa.
Ja EKP ostaa rajattomasti osakkeita, jotta osakekurssit eivät laskisi. Miksi ne eivät saa laskea ne osakekurssit? Pelkääkö ne että maailman rikkain valtaelittii ja herra George Soros menettävät rahansa? Ja kun EKP elvytys ei auta, eikä ihmiset osta, ovat niin viisaita. Niin mitä tekee EU? No se Eu haluaa siirtää Eurooppaan kymmeniä miljoonia ihmisiä Lähi-Idästä ja Afrikasta, jotta kulutus lähtisi nousuun.
Konmari tule ja ihmiset eivät osta.
ilmastolupaus.fi tulee. ja ihmiset eivät osta.
Ihmiset eivät halua kantaa varojaan rikkaiden taskuihin, kun rahoille ei enää saa vastinetta. Me kasvatetaan itse ruoka tai ostetaan hyvää ruokaa suoraan tuottajilta. www.ruokaasuomesta.fi Eikä me osteta vettä, jota on pumpattu lihaan, ja muualle. Me ei osteta vettä.
Sitäpaitsi asuntojen hinnat ovat onneksi niin korkeita, että ihmisille ei kaupungeissa jää enää varaa kuluttaa, ja hyvä niin. Lainanhoitokulut vievät yhä suuremman osan ihmisten tuloista, tai vuokrat. Ja mitä sitten tehdään, kun kulutus ei elvytyksestä huolimatta nouse?
No, se on se kansalaispalkka, jota ajatetaan nyt joka maaha. miksikö? Siksi, että kulutus lähtisi nousuun. Soros lead asiakirjavuodot ovat selvä todiste siitä, että maailman rikkain valtaeliitti ja keskuspankit ovat paniikissa, että talousjärjestelmä romahtaaaaaa...... ANTAA ROMAHTAA !
Me ei osteta enää, eikä ainakaan KIINALAISTA ! kiinassa tuotetuille tavaroille pitäisi määrätä monituhatkertainen tulli, ettei kiina paskottaisi joka paikkaa. Miksi ei määrätä tullia EU tasolta? Siksi ei määrät, koska rikkain valtaeliitti ja keskuspankit omistavat niin paljon yrityksistä, monikansallisista nimenomaan. Keskuspankit omistavat yksinään 20% kaikista yrityksistä oskaeomistusten kautta. Luodaan tyhjästä rahaa, jotta saadaan siirrettyä omistus keskuspankeille. MAAILMA ON SAIRASTUNUT AHNEUTEEN !
Amerikassa on myös kokolattiamatto kylpyhuoneessa ja vessoista. Järkyttävää mennä kuselta löyhkäävään vessaan jonka matto litisee märkyyttään. Monet amerikkalaiset myös paskantavat kaduille ja lihavat amerikkalaiset naiset kusevat porttikonkeihin koska eivät mahdu vessoihin, joissa on noita virtsan kostuttamia kokolattiamattoja. Siksi siellä pidetään kenkiä myös sisällä, ettei sukat kastu tai niihin tartu ulostenokareita.
Itse oleilin kaksi viikkoa Islannissa eräässä kansainvälisessä omakotitalossa. Kansalaisuutta siis riitti ympäri maailmaa ja yleinen käytäntö oli olla sisällä kengät jalassa. Voin kyllä sanoa että tuntui oudolta ja ällöltä istua jossain sohvalla hikiset vaelluskengät jalassa. Oli myöskin huopatossut, mutta ne oli heti likaisena muiden lompsiessa kengät jalassa. Joo hyi ei, olen yleensä töissäkin ilman kenkiä (toimisto).
Taitaa olla aika paljon tulehtuneita varpaita, kun sisällä ollaan kengät jalassa.
Ulkokengillä sisään käveleminen on siivotonta, mutta sisätossujen tai -kenkien käytölle on hyviä perusteita. Jos nyt kunnolliset sellaiset Suomesta löytää. Itsellä jalat palelee pelkissä sukissa suurimman osan vuodesta ja olen rikkonut nivelen kummastakin pikkuvarpaasta potkaisemalla sen johonkin esineeseen tai oveen.
Minua kyllä ärsyttää nuo puusilmäiset ja tyhmät, jotka jauhaa noista salaseuroista ja rikkaiden piireistä ym. ja USA olisi joku lumetasavalta. Ja nyt on pienen Suomen pääministerikin salaseuran jäsen, kun on sattunut muutaman euron ylimääräistä tienaamaan! Eikö ne tajua, että Suomessakin asioista päättämässä on tavallisia ihmisiä. Niin on Amerikassakin, ja siellä erityisesti jopa yksittäinen ihminen voi saada äänensä kuuluville, ja voi vaikuttaa asioihin. Nämä höpöttäjät ja salaliittoteoreetikot eivät osaa käyttää omia aivojaan, eivätkä käsitä ollenkaan miten yhteiskunta toimii. He uskovat joihonkin salaseuroihin, ja siihen, että raha on sama kuin valta. Se voi olla joissakin diktatuurimaissa, mutta ei Amerikassa, eikä Suomessa. Amerikassakin on "köyhä" presidentti vallassa. Mutta hänkään ei ole köyhä kauan ;). Amerikassa saa rikastuakin, eikä se ole häpeä, eikä köyhältä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä ärsyttää nuo puusilmäiset ja tyhmät, jotka jauhaa noista salaseuroista ja rikkaiden piireistä ym. ja USA olisi joku lumetasavalta. Ja nyt on pienen Suomen pääministerikin salaseuran jäsen, kun on sattunut muutaman euron ylimääräistä tienaamaan! Eikö ne tajua, että Suomessakin asioista päättämässä on tavallisia ihmisiä. Niin on Amerikassakin, ja siellä erityisesti jopa yksittäinen ihminen voi saada äänensä kuuluville, ja voi vaikuttaa asioihin. Nämä höpöttäjät ja salaliittoteoreetikot eivät osaa käyttää omia aivojaan, eivätkä käsitä ollenkaan miten yhteiskunta toimii. He uskovat joihonkin salaseuroihin, ja siihen, että raha on sama kuin valta. Se voi olla joissakin diktatuurimaissa, mutta ei Amerikassa, eikä Suomessa. Amerikassakin on "köyhä" presidentti vallassa. Mutta hänkään ei ole köyhä kauan ;). Amerikassa saa rikastuakin, eikä se ole häpeä, eikä köyhältä pois.
Leviää tuo juttusi kyllä aika laajalle
(kuin haulikon panos )
ja aivan kokonaan aiheen ulkopuolelle ...
"Amerikassa on myös kokolattiamatto kylpyhuoneessa ja vessoista. Järkyttävää mennä kuselta löyhkäävään vessaan jonka matto litisee märkyyttään. Monet amerikkalaiset myös paskantavat kaduille ja lihavat amerikkalaiset naiset kusevat porttikonkeihin koska eivät mahdu vessoihin, joissa on noita virtsan kostuttamia kokolattiamattoja. Siksi siellä pidetään kenkiä myös sisällä, ettei sukat kastu tai niihin tartu ulostenokareita."
Voi mita potaskaa taas! Yli 40 vuotta olen asunut USAssa eika viela ole tullut vastaan kylpyhuonetta jossa olisi kokolattiamatto. Taalla osataan myos pissia ponttoon eika lattialle.
Sinulle tekisi hyvaa vahan matkustella muuallekin kuin lahi-Siwaan.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.11.2013 klo 20:06"]
Kuvottavaa. Missä maissa otetaan kengät pois eteisessä, Suomessa ja Japanissa ainakin, entä tietääkö varmuudella kukaan muita maita? Ruotsi?
Turkki
Venäjä
Vierailija kirjoitti:
Itse oleilin kaksi viikkoa Islannissa eräässä kansainvälisessä omakotitalossa. Kansalaisuutta siis riitti ympäri maailmaa ja yleinen käytäntö oli olla sisällä kengät jalassa. Voin kyllä sanoa että tuntui oudolta ja ällöltä istua jossain sohvalla hikiset vaelluskengät jalassa. Oli myöskin huopatossut, mutta ne oli heti likaisena muiden lompsiessa kengät jalassa. Joo hyi ei, olen yleensä töissäkin ilman kenkiä (toimisto).
Yleinen käytäntö on eri asia kuin pakolliseksi määrätty sääntö. Itse en viitsisi istua siellä sohvalla hikiset vaelluskengät jalassa miettimässä kuinka se tuntuu oudolta ja ällöltä, vaan olisin ilman kenkiä siitäkin huolimatta että muilla ne on jalassa. Kansainväliseen taloon luulisi mahtuvan erilaisia käytäntöjä.
Jos on jotain remonttia on hiukan väärin että työläiset riisuvat kengät, varsinkin kun siinä huoneessa ei ole mattoja. Pyyhin lattiat kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkokengillä sisään käveleminen on siivotonta, mutta sisätossujen tai -kenkien käytölle on hyviä perusteita. Jos nyt kunnolliset sellaiset Suomesta löytää. Itsellä jalat palelee pelkissä sukissa suurimman osan vuodesta ja olen rikkonut nivelen kummastakin pikkuvarpaasta potkaisemalla sen johonkin esineeseen tai oveen.
Hanki sellaiset avosandaalit joissa vain yksi remmi ei nilkkaremmiä, numeroa isommat niin voi olla villasukissa parvekkeella. Läpykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja tosiaan ne kokolattiamatot. Toisaalta siellä monissa paikoissa kuljetaan autolla joka paikkaan, sillä ajataan suoraan talon sisällä olevaan autotalliin tai vähintään oven eteen. Melkein kaikki paikat missä kuljetaan on asfaltoitu ja suuressa osassa maata sääolosuhteet eivät ole niin vaativat. Itse olin paikassa, jossa oli lunta talvella jonkin verran, mutta ei siellä silti ollut tätä määrää kuuraa: Ei ulos menty, jos siellä oli lunta, saati kuljettu missään rapakossa. Kengät pysyivät paljon puhtaampina. En silti tykännyt tavasta, vaan olin sisällä yleensä sukilla.
Se, että lika ei ole näkyvää, ei tee siitä yhtään sen hygienisempää. Itse en jenkeissä vietettynä aikana ikinä tottunut tähän tapaan. Vaikka kuinka kävelisin pitkin "puhtaita" katuja, tuo tapa on vain niin vastenmielinen!
kengät jalassa kyläily on sivistynyttä,
suomessa kengät pois eteisessä. istuskellaan haisevissa, reikäisissä
sukissa ja pidetään muka hauskaa. drinkkeinä juodaan kaljaa, siideriä ym.
moskaa, ja oho, joskus jopa jotain halpaa punkkua tai valkkaria, että sellasta.
Ei siellä kaikkialla olla kengissä sisällä. Ei ainakaan omassa isäntäperheessäni, eikä kyllä eräässä toisessakaan paikassa, jossa pari vuotta myöhemmin vierailin. Talon alakerrassa oli myös puulattiat (ne olivat aika yleisiä muuallakin), yläkerrassa oli kokolattiamatto, mutta ei kylpyhuoneessa.
Itse pidän toki epähygieenisenä tapaa olla sisällä kengät jalassa, mutta onkohan loppupeleissä mitään merkitystä terveyden kannalta. Eikö meillä suomalaisilla ole kovasti allergioita ja jossain joku lääkäri väitti että lasten olis välillä hyvä nuolla kengänpohjia 😊.