Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempi puolisoni sanoi, että jos hänelle kävisi pois, hän patistelisi minua lähtemään. Hän ei haluaisi sitoa minua loppuiäkseni vaan haluaisi minulle sen verran hyvää elämää, että kehottaisi lähtemään etsimään onnea muualta.

Vierailija
42/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole aika vaarallista perheellekin, jos epileptinen kohtaus iskee autokuskiin? Ja lapset pelkäävät tietenkin myös sitä, että iskä satuttaa itsensä uudestaan ja mahdollisesti kuolee vammoihinsa tällä kertaa.

Mies myös juopottelee ja humalassa kaatuilee helposti.

T. 42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoja kommentteja tai ehkä ette tiedä mitä aivovammat ovat. Eivät ne aina muuta persoonaa tai ainakaan miksikään hirviöksi. Jos miehen ottaa niin vastamäet mennään myös. Eiköhän meistä suurin osa lopulta joudu miehensä omaishoitajaksi kuitenkin, naiset kun elävät yleensä miehiä pidempään ja harva menee terveenä hautaan. Ei laitoksiinkaan tuosta noin vain kipata ei-toivottuja ihmisiä, ei sellaisia laitoksia ole olemassakaan.

Vierailija
44/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kai se on myöntää että en rupeaisi omaa elämääni pilaamaan tuollaisella. Jättäisin miehen.

Vierailija
45/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
46/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 12:45"]

En usko, että jäisin kovin pitkäksi aikaa. Aivovamma muuttaa persoonallisuutta niin paljon, ettei kyseessä ole enää sama ihminen.

[/quote]

Tämä on valitettavasti totta. Aivovammapotilaan lapsena on raivokohtaukset tulleet tutuiksi. Pyhimys saa olla, jos sitä jaksaa. En tuomitse ketään, joka ei jaksa. Tsemppiä kaikille, jonka läheisen persoonallisuus on aivovamman seurauksena muuttunut.

Tahtoisin uskoa, että olisin oman mieheni tukena, mutta varmaksi en uskalla sanoa.

Vierailija
47/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin! <3

Olen vannonut, että "kunne kuolema meidät erottaa" ei tarvitse edes miettiä! Toivottavasti ei käy koskaan näin. 

Vierailija
48/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai aivovamman 32-vuotiaana onnettomuudessa. Muistista katosi viimeiset reilu 10-vuotta. Ei muistanut edes avopuolisoaan. Psyyke ja henkinen kehitys jossain lapsen tasolla. Myös lähimuisti meni. Joutui opettelemaan puhumaan uudestaan, kävelemään. Ei pysty huolehtimaan itsestään, vaan tarvitsee apua hampaiden pesusta hiusten harjaamiseen, ihan kaikkkeen. Joten tältä pohjalta vastaukseni on, että jättäisin mieheni. Myös toisinpäin toivoisin, että mies jatkaisi omaa elämää lastemme kanssa enkä olisi loppuelämän taakkana.

Vierailija
49/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.10.2013 klo 12:26"]

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2479013/Couple-wed-despite-odds-grooms-debilitating-accident-make-touching-video-incredible-love-story.html

[/quote]no en. Itse sairastuin neurologiseen sairauteen. On ollu miehellä kestämistä. Avioliitto velvoittaa. Itse olen kestänyt hänen syöpänsä sekä kolme muuta muuta 'kivaa' vaarallista leikkausta. Päivästä toiseen mennään. Maailman parhaan miehen olen onneksi saanut.

mulla on kyllä kummallinen mies kun ei valita mistään. Naisystäväni ovat kateellisia.

Vierailija
50/128 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse vammautuisin vakavasti, en missään nimessä toivo että jäisin rakastamani ihmisen taakaksi, vaan että hän kykenisi jatkamaan eteenpäin.

Vierailija
51/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
52/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietysti. Eikö se ole juuri sen parisuhteen yksi tarkoituksista. Kun mennään naimisiin, niin kyllä silloin täytyy kummankin pystyä luottamaan siihen, että sairastumisen sattuessa toinen pitää huolta.

En voisi kunnioittaa sellaista ihmistä, joka eroaa (olipa avo-tai avioliitossa) ja jättää kumppanin sen vuoksi että toinen sairastuu. Mutta näitäkin itsekkäitä ihmisiä valitettavasti löytyy.

Vierailija
53/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisin. Kummallinen kysymys. Rakkaus. 

Vierailija
54/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätönä. En voisi kuvitellakkaan että jättäisin vaikka minun pitäs monta kertaa päivässä vaihtaa vaipatkin. Tiedän että saisin apua hänen hoidossaan perheeltämme. En olisi yksin. Rakastaisin häntä silti.

Vierailija
55/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itsekästä, jos eroaa siksi, että pysyisi itse terveenä ja siten pystyisi hoitamaan lapset. Myös se, että lapset ovat jatkuvasti vaarassa tai joutuvat ottamaan vastuuta sairaasta isästä, ei pidemmän päälle vetele. Tilanne on äärimmäisen raskas koko perheelle, raskaampi kuin kuolema. Ainoa onnellinen on aivovammainen itse, koska hän ei edes tunne itseään sairaaksi.

Vierailija
56/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tulee sitten eroamaan siinä vaiheessa, kun vanhuus iskee. Aika harva haluaa katsoa puolisoaan, joka tarvitsee iän myötä apua.

Vierailija
57/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin.

En edes harkinnut muuta.

Vierailija
58/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuus on AIVAN eri asia. Silloin ei lapsia menossa mukana!

Vierailija
59/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on MS-tauti ja käytän liikkumisen apuvälineenä pidemmillä matkoilla pyörätuolia. Järkeen ja normaaliin toiminnallisuuuteen tämä sairaus ei ole (ainakaan toistaiseksi) vaikuttanut. Silti epäröisin miten pärjäisin/jaksaisin jos puolisolleni tulisi vakava aivovamma ja jäisi minun hoidettavakseni. Voisi arjen tasolla olla liian haastavaa, toinen sairas hoitaa toista sairasta.

Vierailija
60/128 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän semmoisella aivovammaisella edes seiso. Mitäs sitten? Puutteessa loppuikä? Eikä Se tajua muutakaan seksin päälle. Tuskin osaisi sormettaakaan, nuolemisesta puhumattakaan. Juu, en jäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme