Millainen on sinun mielestäsi epäonnistunut elämä?
Koen, että minä olen epäonnistunut elämässäni. :( Jakakaa ajatuksianne kanssani siitä minkälaista elämän kuuluisi olla ja voiko siinä epäonnistua...
Kommentit (91)
Hei ap.
Kirjoitat kokevasi epäonnistumisen tunnetta elämäsi suhteen. Minulle tulee mieleen, että olet varmasti kokenut paljon vastoinkäymisiä jotka ovat verottaneet sietokykyäsi. Olisiko sinulle hyvä käydä jonkun kanssa juttelemassa elämäsi polusta ja omista ajatuksistasi sen suhteen? Uskon, että kun ihminen saa hyväksyvässä ilmapiirissä kertoa omista tunteistaan, niiden negatiivinen voima hälvenee. Toisen ihmisen empaattinen kuuntelu lisää arvostamisen kokemusta.
Joka tapauksessa: jokainen myös epäonnistuu elämässään. Joskus olen muistellut luontodokumenttia. Gepardi, maailman nopein maanisäkäs, epäonnistuu saalistamisessaan 80% kerroista. Vain muutama 'menee putkeen' ja se yrittää kuitenkin aina parhaansa. Silti ne muutamat onnistuneet saalistukset pitävät lajin hengissä. Ihminenkin tarvitsee onnistumisenkokemuksia, mutta ei joka kerralla. Epäonnistumiselle ei myöskään tule antaa liian suurta painoarvoa, se kuuluu elämään ja ensi kerralla voi koettaa taas uudestaan.
Voimia ja empatiaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni täysin epäonnistunut elämä on sellainen, että on aiheuttanut elämässään enemmän pahaa kuin hyvää.
Ihminen joka on tietoisesti tai omilla itsekkäillä valinnoillaan aiheuttanut muille ihmisille, eläimille ympäristölle ym, ym sekä itselleen enemmän kärsimystä ja tuhoa kuin hyvää.
Näin minäkin koen ja siksi pidänkin itseäni täytenä epäonnistujana epäonnistuneessa elämässä.
Se määrä hyvää ja onnea, jonka olen saanut aikaan muille, itselleni ja maailmalle kalpenee sen tuhon, surun, pettymysten ja resurssien tuhon rinnalla, jonka olen saanut aikaan. Itsekkäämpänä ihmisenä minulle voisi riittää pelkästään oma hyvä olo ja onnistuminen, mutta kun sitäkään en ole enkä ole itsekäs narsisti niin ei tässä elämässä ole ollut minun kohdallani mitään järkeä tai hyvää kymmeniin vuosiin.
Nyt tämä on vain päivästä toiseen matelemista vailla muita tunteita kuin epätoivoa ja ahdistusta.
Sellainen joka ei ole itselle mieluista ja omannäköistä. Esim itse olisin täydellisen onnistunut elämässäni jos olisin erakkoluonteinen introvertti joka ei halua omaa perhettä eikä puolisoa.
Minun elämäni on täysin epäonnistunut pska.
Ketuttaa, että täytän tänä vuonna 38 ja olen valmistunut alalle, joka ei oikeastaan nappaa yhtään. Tunnen itseni turhaksi ihmiseksi. Mielenterveysongelmien takia ja muun p*skan takia CV:ni on muutenkin aukkoinen. Ei ole puolisoa, ei perhettä. Parempi jollen olisi syntynytkään.
Sellainen elämä, jossa ei elä oman sielunsa totuuden mukaan.
Esim. hankkii lapsia, koska puoliso halusi/painosti, jumittaa keskiluokkaisessa perustyössä koska sillä maksaa kaikkien hyväksymän harmaan standardoifun peruselämän, meni naimisiin koska niin kuuluu tehdä, toteuttaa seksuaalisuuttaan vaniljaisesti vaikka haluaa muuta jne. jne.
Elämää muiden tai yhteiskunnan halujen mukaan, eikä omien.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen elämä, jossa ei elä oman sielunsa totuuden mukaan.
Esim. hankkii lapsia, koska puoliso halusi/painosti, jumittaa keskiluokkaisessa perustyössä koska sillä maksaa kaikkien hyväksymän harmaan standardoifun peruselämän, meni naimisiin koska niin kuuluu tehdä, toteuttaa seksuaalisuuttaan vaniljaisesti vaikka haluaa muuta jne. jne.
Elämää muiden tai yhteiskunnan halujen mukaan, eikä omien.
Tämä. Loputon _sopeutuminen_ vastoin omaa itseään. Sairastumisille ei mitään voi, mutta se, että konsevatiivisuuttaan ja pelokkaana sopeutuu kaventuneeseen ajatteluun on elämän pilaamista.
Jumala on sinulle antanut elämän. Etsi häntä silloin , kun hänet voi löytää. Pyydä häntä ohjaamaan elämääsi. Ota uusi testamentti esiin ja lue sitä ja yritä myös noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Epäonnistunut elämän on sellainen, jossa ei näe vaivaa unelmiensa saavuttamiseen, vaan tyytyy siihen mitä on.
Jos tyytyy siihen, mitä on ja on siihen tyytyväinen, mitä epäonnistumista siinä on?
Jos sinusta tulee av palstalla wokea päivittäin hokeva ihmisten vihaaja niin se on aika suuri epäonnistuminen. Kaikelle muulle voi tehdä jotain, mutta ei sille että aviot on mädäntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on sinulle antanut elämän. Etsi häntä silloin , kun hänet voi löytää. Pyydä häntä ohjaamaan elämääsi. Ota uusi testamentti esiin ja lue sitä ja yritä myös noudattaa.
Se on sinun äiti kun on antanut sinulle elämän ei mikään passiivinen mielikuvitusolento, joten älä sinä halveksi äitisi työtä ja uhrausta antamalla kunniaa jollekin sellaiselle mitä ei edes ole.
Kukaan ei ole taloudellisesti riippumaton
Minun elämäni; mikään ei mennyt niin kuin olisin toivonut. Nyt 34-vuotiaana olen samassa pskaduunissa jossa olen ollut 18-vuotiaasta asti. Ei ystäviä, ei miestä. Suhteessa en ole ollut koskaan ja koen tästä suurta häpeää. Vapaa-aika menee sängyssä maaten, edes tv:tä en jaksa enää katsoa, mikään ei huvita, sairastan vaikeaa masennusta. Ainoa hyvä asia elämässäni on työ vaikka siitäkin tienaan vain 1900 e/kk, eli koskaan ei ole ylimääräistä, kaikki mikä tulee, menee.
Elämässä epäonnistunut mies katuu nelikymppisenä sitä että ei jäänyt inttiin vaikka pyydettiin koska jos olisi jäänyt, pääsisi muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle.
Elämässään epäonnistunut nainen kertoo kaikille jotka jaksavat kuunnella julkkismiehestä jonka kanssa deittaili parikymppisenä.
Jäädä roikkumaan puolisoon, johon ei voisi luottaa. Tuntuu, että ihmiset käyttää kauheasti energiaa puolisoihin, jotka eivät ole heille sopivia. On luottamuspulaa, jatkuvaa kyttäystä, sairaalloista mustasukkaisuutta, toisen dissaamista, henkistä tai fyysistä väkivaltaa.
Hyvä elämä on sellainen, missä on itse tyytyväinen, onnellinen ja kokee saavansa ja antavansa rakkautta. Hyvä olo lähtee itsestä, mutta toki sitä edesauttaa ihmiset ympärillä. Suurin onni on saada ja antaa rakkautta, mikä toki edellyttää kaikkien fasiliteettien olevan kohdallaan, jotta voit keskittyä rakkauteen.
Jumala on uusien alkujen ja mahdollisuuksien Jumala. Jumalan silmissä
et ole epäonnistunut, vaan Hän rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet.
Sellainen, ettei voi elää omaa elämää vaan aina tarvitsee verrata muihin.
Minä koen epäonnistuneeni elämässäni täysin, koska emme ole saaneet lapsia.
Haikailee vuosikausia jotain, mitä ei ole.
On tyytymätön itseensä vuosikausia.
Elää muiden odotusten mukaan (liikaa!).
On katkeroitunut ja pettynyt vuosia sitten, ei pääse yli ja omistaa vuosikymmeniä sille katkeruudelle.