Millainen on sinun mielestäsi epäonnistunut elämä?
Koen, että minä olen epäonnistunut elämässäni. :( Jakakaa ajatuksianne kanssani siitä minkälaista elämän kuuluisi olla ja voiko siinä epäonnistua...
Kommentit (91)
- Ikää yli 25v ja asuu vuokralla.
- asuu muualla kuin Helsingin keskustassa, mutta ei omista autoa
- ikää yli 30v ja lapseton
Siinä kolme punaista lippua että on sössinyt asioita elämässään. Ensimmäinen kertoo huonosta taloudenpidosta, toinen huonosta elämänhallinnasta ja kolmas huonosta sosiaalisesta elämästä. Pääosin siis. Yleensä autoton on paitsi ryypännyt korttinsa hyllylle myös varaton että ei saisi autoa edes Santanderin avulla.
Vierailija kirjoitti:
"ei muuten ole helppo vaihtaa duunia kun on 38-v lapseton nainen"
Öö? Miten se lapsettomuus työn vaihtamiseen liityy? Tai no, todennäköisemminhän sen saa lapseton henkilö, jolla ei ole vuosien aukkoja CV:ssä ja pikkulapsia sairastelemassa. Ja todennäköisesti saat työn helpommin kuin vastavalmistunut tai kohta eläkkeelle jäävä. Etkö ole siis siinä suhteessa onnekkaampi?
Mies ei halua adoptoida, ok. Kumpi on sinulle tärkeämpää, mies vai lapsi? Voit tehdä valinnan heidän välillään. Tai sitten voisitte toimia esimerkiksi sijaisperheenä?
Lapseton nainen on aina potentiaalinen äiti. Oletuksena on, että kaikki naiset haluavat lapsia. Haastattelussa ei lapsihaaveista saa kysyä, joten siksikin tämä oletus on aina työnantajalle. Minä, lapseton nainen, jolla koulutusta ja osaamista ja joka aina tehnyt työnsä hyvin, sain lopulta vakituisen työn 42-vuotiaana, enkä usko, että oli sattumaa.
Annettiin kaikki mahdollisuudet onnistua.
Ja haaskasin ne kaikki.
Nyt vain olen.
Epäonnistuja.
Vierailija kirjoitti:
Ja haaskasin ne kaikki.
Nyt vain olen.
Epäonnistuja.
On hemmetin vaikea onnistua, jos jatkuvasti kohtaa vastustusta ja horjuttamista, vaikka olisikin saanut mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haaskasin ne kaikki.
Nyt vain olen.
Epäonnistuja.
On hemmetin vaikea onnistua, jos jatkuvasti kohtaa vastustusta ja horjuttamista, vaikka olisikin saanut mahdollisuuksia.
Onnistuja pääsee vastustuksien yli. Epäonnistuja lannistuu heti ensimmäisen vastoinkäymisen edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haaskasin ne kaikki.
Nyt vain olen.
Epäonnistuja.
Ja jos on epäonnistunut vaikkei ole saanut edes mahollisuuksia,niin sillon on laiska luuseri ja pitää ottaa itteesä niskasta kii ja yrittää vaan.
Varmaan tällainen? Ehkä nousen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja haaskasin ne kaikki.
Nyt vain olen.
Epäonnistuja.
Onnistuja pääsee vastustuksien yli. Epäonnistuja lannistuu heti ensimmäisen vastoinkäymisen edessä.
En nyt tarkoittanut pieniä vastuksia, kuten: en päässyt ensi yrittämällä unelma opiskelupaikkaani tai työpaikkaan. Vaan vuosia jatkuvaa vastustamista ja oikeaan suuntaan ohjaamiseksi naamioitua painostamista ja horjuttamista.
Tälläinen kuin minulla. Onneksi se on ohi.
Ei teta vastuuta omasta elämästä.Etsitään syitä muista. Lopulta masenutaan ja siitä eläke.sylistäminen jatkuu ,kaljaan viinin kera unohtamatta tupakointi.Menetetään päivä rytmi ja elämä alkaa ilta päivällä.Jos rahaa lähiön bubiin matka käy.
Mielestäni epäonnistunut elämä on sellainen, jossa yritetään elää muiden ihmisten toiveiden ja odotusten mukaisesti. Ei olla rehellisä itselle, vaan opiskellaan esim vanhempien toivomaan ammattiin, perustetaan perhe, toimitaan kuten muutkin. Siis silloin, jos omat intressit ovat muualla.
Onnistunut elämä on siis minusta sellainen, että on elänyt itselleen rehellisesti ja muita loukkaamatta.