Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on sinun mielestäsi epäonnistunut elämä?

Vierailija
28.10.2013 |

Koen, että minä olen epäonnistunut elämässäni. :( Jakakaa ajatuksianne kanssani siitä minkälaista elämän kuuluisi olla ja voiko siinä epäonnistua...

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen elämä jonka tuhlaa tyytymättömyyteen ja katkeruuteen.

Vierailija
2/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti sitä, mitä ikäisesi kuuluisi olla, tehdä ja omistaa, yhteiskunnan moraalikäsityksen mukaan. Epäonnistunut on väärään elämänvaiheeseen jumittunut, eli et vaikka ole vielä 30-v taloudellisesti itsenäinen.

Mutta, miksi välittää jostain yleisestä ajattelusta, tee sitä, mikä susta tuntuu hyvälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopotteluun tai huumeriippuvuuteen tuhlattu elämä. Päihteet.

Väkivaltaisen puolison tai muun perheenjäsenen varjoon jääminen jollain tekosyyllä, esim. lasten on parempi jos ei erota.

Vierailija
4/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosen tavoi olen epäonnistunut. Ikäryhmäni elää elämäänsä ja matkustaa ja harrastaa ja kaikilla on isot kaveriporukat ja muuta. Itse olen kotihiiri ja tylsä.

Vierailija
5/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlattu elämä on sellainen ettei yritäkään olla onnellinen, vaan tyytyy "huonoon" elämään milloin milläkin tekosyyllä. Ei uskalla, kehtaa tai viitsi tehdä kaikkeaan onnellisuuden eteen. Pitää itseään liian huonona tai mitättömänä, ettei ansaitse olla onnellinen. Kuvittelee ettei itsellä ole väliä, elää marttyyrina esimerkiksi lasten takia. 

Vierailija
6/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistunut elämän on sellainen, jossa ei näe vaivaa unelmiensa saavuttamiseen, vaan tyytyy siihen mitä on.

Vierailija
7/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ihan oikeasti epäonnistunut. 6 ja 7 täsmäävät minuun ainakin. miten tästä olosta saisi itsensä ylös. -ap

Vierailija
8/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka vertaa jatkuvasti itseään muihin ja on huonolla tavalla tyytymätön elämäänsä(ei edes yritä parantaa sitä, vaan valittaa). Katkera ja kateellinen elämä ei ole hyvää.

Sinällään hyvää elämää ei mittaa ura, koulutus tai raha. Onnellisuus.

Vierailija
9/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset kuin ap:lla on mullakin. Mielestäni olen epäonnistunut elämässäni ja nyt alkaa ikää olla sen verran, ettei tilannetta voi enää korjata. 

Tein joskus päätöksen, etten tee lapsia jos en ole naimisissa. Nyt ole naimisissa ja ikää 38, joten lapsia ei tule koska olen liian vanha. Mies ei halua adoptoida. Olisi kannattanut hankkiutua raskaaksi nuorempana ja sinkkuna.

Opiskelin liian kauan ja ihan turhaan. Nykyiseen työhöni olisin päässyt vaikka lukiopohjalta. Tuloni eivät tule nousemaan tässä työssä koskaan tai jos nousee niin yleiskorotuksen verran. Omaan asuntoon ei ole varaa ja vuokra nousee vuosittain enemmän kuin palkka.

Vähintään 25 vuotta pitäisi jaksaa tätä paskaa ennen kuin pääsee eläkkeelle köyhäilemään jos edes elän siihen asti. Sitten ehkä jonkun aikaa saa elää ja joutuu kitumaan johonkin laitokseen.

Vierailija
10/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämänhetkinen elämä ei miellytä niin aina voi kääntää kurssia. Lähtekää vaikka vapaaehtoistyöhön tai reppureissaamaan. Aloittakaa uusi harrastus tai hakekaa uutta työpaikkaa. 

Vierailija
11/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneton elämässään. Voihan sitä asua vaikka veneen alla, jos on onnellinen.

Vierailija
12/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 18:58"]

Mieti sitä, mitä ikäisesi kuuluisi olla, tehdä ja omistaa, yhteiskunnan moraalikäsityksen mukaan. Epäonnistunut on väärään elämänvaiheeseen jumittunut, eli et vaikka ole vielä 30-v taloudellisesti itsenäinen.

Mutta, miksi välittää jostain yleisestä ajattelusta, tee sitä, mikä susta tuntuu hyvälle.

[/quote]

:D

Ei vittuuuu....

Vierailija
13/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän kadun sitä miten olen mennyt virran mukana, luottanut muiden arvostelukykyyn, yrittänyt sopeutua, tehnyt valintoja jotka olleet ns. sosialisesti hyväksyttäjä mutta jotka ovat tehneet minusta onnettoman. Siinä mielessä olen epäonnistunut, että en ole uskaltanut elää omien arvojeni mukaisesti.

Vierailija
14/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 14, saanko kysyä mitä nuo valinnat olisivat olleet ? mitä tekisit toisin jos voisit ?

Vierailija
15/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:14"]

Jos tämänhetkinen elämä ei miellytä niin aina voi kääntää kurssia. Lähtekää vaikka vapaaehtoistyöhön tai reppureissaamaan. Aloittakaa uusi harrastus tai hakekaa uutta työpaikkaa. 

[/quote]

Uusi harrastus aloitettu, reppureissaaminen ei kiinnosta (mikä itseisarvo muutenkaan matkustelu on?), työpaikan vaihto päällä koko ajan (ei muuten ole helppo vaihtaa duunia kun on 38-v lapseton nainen joka haluaisi tienata vähintään nykyisen palkkansa verran eli n. 3000 kuussa). 

Miksikähän muuten lapsettomille naisille aina ehdotetaan vapaaehtoistyötä ja jotain "viestä aikaa kummilapsesi kanssa" vaihtoehdoksi perheelle ja omille lapsille? Vaihtaisitteko te "lapselliset" oma  lapsenne ruuan jakoon leipäjonossa tai   vieraan lapseen jota näkisitte 2h kerran kuussa? 

Vierailija
16/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikähän muuten lapsettomille naisille aina ehdotetaan vapaaehtoistyötä ja jotain "viestä aikaa kummilapsesi kanssa" vaihtoehdoksi perheelle ja omille lapsille? Vaihtaisitteko te "lapselliset" oma  lapsenne ruuan jakoon leipäjonossa tai   vieraan lapseen jota näkisitte 2h kerran kuussa?

Piristääkseen? Yritetään näyttää, että et sinä ole pystyynkuollut, arvoton ihminen vaikkei sinulla lasta olekaan? Halutaan sanoa, että voit olla jollekin lapselle tärkeä ja osa hänen elämäänsä, hän voi olla sinulle tärkeä ja osa sinun elämääsi vaikkette samaa lihaa ja verta olekaan? Ettei lapsia vaille jääminen ole maailmanloppu?

Ei se elämäsi siitä paremmaksi muutu, jos mietit vain "ei kannata", "en voi", "eihän minulla tuotakaan ole"... Ehkä latteaa, mutta on pelattava niillä korteilla jotka kädessä on...

Vierailija
17/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:05"]

Epäonnistunut elämän on sellainen, jossa ei näe vaivaa unelmiensa saavuttamiseen, vaan tyytyy siihen mitä on.

[/quote]

Dalailama voisi olla eri mieltä tuosta. Kun buddhalaisen filosofian mukaan kaikki kärsimys johtuu haluamisesta. (ja tavallaan tässäkin keskustelussa on kommentteja, jotka puoltavat tätä näkemystä)

Vierailija
18/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistunut elämä on elämä jonka itse kokee epäonnistuneeksi. Toisten ihmisten erilaiset kriteerit "onnistuneelle" elämälle eivät merkitse mitään, koska kaikki kokevat asian eri tavoin.

Jos itse koet, että olet epäonnistunut niin sinun olisi korkea aika miettiä miten haluaisit elämääsi muuttaa ja tehdä sitten parhaaksi kääntääksesi suuntaa.

Vierailija
19/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei muuten ole helppo vaihtaa duunia kun on 38-v lapseton nainen"

Öö? Miten se lapsettomuus työn vaihtamiseen liityy? Tai no, todennäköisemminhän sen saa lapseton henkilö, jolla ei ole vuosien aukkoja CV:ssä ja pikkulapsia sairastelemassa. Ja todennäköisesti saat työn helpommin kuin vastavalmistunut tai kohta eläkkeelle jäävä. Etkö ole siis siinä suhteessa onnekkaampi? 

Mies ei halua adoptoida, ok. Kumpi on sinulle tärkeämpää, mies vai lapsi? Voit tehdä valinnan heidän välillään. Tai sitten voisitte toimia esimerkiksi sijaisperheenä? 

Vierailija
20/91 |
28.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.10.2013 klo 19:16"]

Onneton elämässään. Voihan sitä asua vaikka veneen alla, jos on onnellinen.

[/quote]

En jaksa uskoa, että kukaan veneen alla asuva on oikeasti onnellinen.