Lapsellinen miksi pilaat lapsettoman kaverisi päivän ottamalla lapsen mukaan kaveritapaamiseen?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
No eikös se nyt sovita aina ensin, nähdäänkö lasten kanssa vai ilman? Siitähän myös riippuu täysin, missä nähdään ja mitä tehdään? En ymmärrä. Olitteko siis sopineet menevänne baariin ja yhtäkkiä kaverisi tulikin lapsen kanssa vai?
Kannattaa varmaan sille aivonsa äitiydelle menettäneelle selvittää, että helmassa roikkuva parasiitti jää kotiin tai tapaamista ei ole. Kummasti kun monikaan ei tajua lasten olevan ihan erillisiä ihmisiä. Joilla on yleensä isäkin kun sen vaan asunnosta löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla äideillä ei ole sellaista miestä, joka tulee kotiin töistä klo 16.30, että äiti pääsis tapaamaan kamut ilman mukuloita. Siinä sitten mietit, onko parempi tsvata lapsen kanssa vai jättää tapaamatta.
Oot aika epäkypsä ap. Hanki lapsia itse niin oot enemmän kartalla realiteeteistä. Voithan toki ilmoittaa kaverilles, että preferoit ilman lapsia tapaamisia, mutta ota huomioon, että sinulle sitten kun oot äiti niin joku voi tehdä saman. Voithan toki aina jättää lisineen kaverin, mutta mielestäni se on ihmisten hyväksikäyttöä. Joku voi tehdä sinulle saman: kun sairastut etkä pääse enää menoihin, niin kaveri hylkää sinut.
Tää on niin totta. Meilläkin mies töiden jälkeen tarvitsee torkut ja ruoan ennenkuin jaksaa lähteä treeneihin. Ei siinä voi ruveta vaatimaan että katsoisi lasten perään jotta pääsen kaupungille kavereiden kanssa. Jotain rajaa näihin hullutuksiin.
Kukaan ei ole puhunut tapaamisesta klo 16.30. Tuo jankkaaja keksi ajan ihan itse. Ja tapaamisethan SOVITAAN yhdessä.
Mies voi ihan hyvin jättää treeninsä ja torkkunsa väliin jos äidillä on menoja. Helvetti millaisia kermaperseitä te hyysäätte. Puserratte kakaran sisuksistanne ettekä osaa mitään vaatia mieheltä. Ei se elämä ole kivaa naisellekaan niin ei sen tarvitse olla miehellekään. Kaikki lasten kanssa ja parisuhteessa jostain luopuu. Jos harvoin pääsee äiti ulos niin mies jättää siihen paikkaan menonsa ja jää kotiin.
Sovimme kaverini kanssa että menemme synttäreideni kunniaksi syömään Amarilloon. No eikös kaveri ilmesty paikalle parivuotiaansa kanssa! Ei kuulemma ollut saanut lapsenvahtia.. kaveri mulkoili pahasti kun join pari siideriä ja mulkoilun lomassa jahtasi muksuaan pitkin ravintolaa. Kivat synttärit! Olin meinannut, että jatkettaisiin ihan johonkin baariin mutta piti mennä sitten yksin ja kaveri kehtasi suuttua "Ai sulle viina on noin tärkeetä?" No ei ole, mutta syntymäpäivä ja vapaapäivä jumalauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että kun minua pyydetään kaveritapaamiseen, niin kaverit ymmärtävät että alle kouluikäinen lapseni ei voi jäädä yksin kotiin. Tosin mulla ei ole kyllä noin typeriä ja kapeakatseisia kavereita, meidän tapaamisiin mahtuu kyllä kaikkien lapset. Tyypillistä suomalaista lapsivihaa taas tämäkin aloitus.
Eiköhän kyseessä ennemmin provo kuin lapsiviha. Toisaalta lapsivihaakaan en ole Suomessa kokenut, mutta lienee miten asiat koetaan. Toinen ei tunne ilmiötä, toisen mielestä kaikkialla on lapsivihaa.
AAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH....noin laukesin squirttaillen Tokmannin pikkareihin, kun sain huutaa "provo"!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Se sovitaan erikseen jos lapset otetaan mukaan. Juuri tänä kesänä lupasin tarjota kaverille synttäri-illallisen (eikö muuten ollut mikään Rosso) niin eikös tämä ota kolme lastaan mukaan sillä oletuksella että maksan heillekin ilallisen. Haloo, pöytävaraus kahdelle. En tiedä mitä lasten ruoka maksoi kun tarjoilijan tullessa pöytään ja kysyessä yhdessä vai erikseen niin ilmoitin että erikseen, maksan aikuisten ruoat. Ne maksoivat lähemmäs 200 euroa, mamma joi kyllä puoli pulloa viiniä lapsista huolimatta.
No mikäs ravintola se sitten oli, kun ei ainakaan mikään ROSSO? :D:D Kyllä lasten kanssa voi paremmissakin ravintoloissa käydä. Perheelliselle ihmiselle tuollaiset synttärilahjat on oikeasti vähän hankalia ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa, koska se lastenhoito on järjestettävä jotenkin. Voihan olla, että lastenhoitajalle tulee viime kädessä este, jolloin ne lapset on vaan pakko ottaa mukaan. Tämä kannattaa huomioida.
Helsinkiläinen ravintola joka on tänä vuonna Michelin-suosituslistalla. Toki sinne voi lasten kanssa mennä omalla kustannuksellaan kun on varannut pöydän. Olinpas nyt huono ihminen kun ajattelin tarjota illan ystävälle joka aina valittelee kun ei mihinkään pääse tuulettumaan. Hänellä siis on kyllä mieskin ja tästä oli sovittu hyvissä ajoin. Mutta älä huoli, en varmasti enää järjestä tällaista "ylimääräistä vaivaa" perheelliselle ystävälle.
Kyselitkö ystävältäsi miksei hänen miehensä voinut hoitaa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Se sovitaan erikseen jos lapset otetaan mukaan. Juuri tänä kesänä lupasin tarjota kaverille synttäri-illallisen (eikö muuten ollut mikään Rosso) niin eikös tämä ota kolme lastaan mukaan sillä oletuksella että maksan heillekin ilallisen. Haloo, pöytävaraus kahdelle. En tiedä mitä lasten ruoka maksoi kun tarjoilijan tullessa pöytään ja kysyessä yhdessä vai erikseen niin ilmoitin että erikseen, maksan aikuisten ruoat. Ne maksoivat lähemmäs 200 euroa, mamma joi kyllä puoli pulloa viiniä lapsista huolimatta.
No mikäs ravintola se sitten oli, kun ei ainakaan mikään ROSSO? :D:D Kyllä lasten kanssa voi paremmissakin ravintoloissa käydä. Perheelliselle ihmiselle tuollaiset synttärilahjat on oikeasti vähän hankalia ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa, koska se lastenhoito on järjestettävä jotenkin. Voihan olla, että lastenhoitajalle tulee viime kädessä este, jolloin ne lapset on vaan pakko ottaa mukaan. Tämä kannattaa huomioida.
Helsinkiläinen ravintola joka on tänä vuonna Michelin-suosituslistalla. Toki sinne voi lasten kanssa mennä omalla kustannuksellaan kun on varannut pöydän. Olinpas nyt huono ihminen kun ajattelin tarjota illan ystävälle joka aina valittelee kun ei mihinkään pääse tuulettumaan. Hänellä siis on kyllä mieskin ja tästä oli sovittu hyvissä ajoin. Mutta älä huoli, en varmasti enää järjestä tällaista "ylimääräistä vaivaa" perheelliselle ystävälle.
Eiköhän tässä ollut selvää että nainen otti lapset tarkoituksella mukaan että ystävä kustantaa illan koko porukalle.
Lähdettiin kaverin kanssa lenkille.
Tai niin luulin.
Kaveri raahasi mukaan ekaluokkalaisen lapsensa. Lenkki oli sitten lapsen tahdissa matelija, lisäksi ei pystynyt puhumaan mitään henkilökohtaisia "aikuisten asioita".
Ja kyse oli siitä että lapsi ei halunnut jäädä kotiin isänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ollut selvää että nainen otti lapset tarkoituksella mukaan että ystävä kustantaa illan koko porukalle.
Siinä tapauksessa kyseessä ei ole kovin välkky kaveri jos kuvitteli tuon menevän läpi.
Aloittajan kannattaa olla kaveri vain lapsettomien kanssa. Jos se kellä lapsi on tietää mielipiteesi niin toivon ettei ole enään kaverisi. Itse en olisi.
Vierailija kirjoitti:
Että ihanko lähemmäs 200 euroa :D.... Taisi sittenkin olla Rosso kyseessä.
4/5
Lyhyt, ytimekäs, uskottava ja tunteisiin menevä.
Silloin kun minä olin lapseton, minusta oli ihanaa nähdä kavereiden lapsiakin! Paras on tietysti nähdä siellä lasten kotona, koska siellä lapsilla on tekemistä ja vanhempikin pystyy olemaan vähän rennommin, kun ei tarvitse koko ajan viihdyttää/vahtia ettei se lapsi koske mihinkään kiellettyyn. Ymmärrän toki, jos jollekin se oma lapsettomuus on kipeä asia niin toisen pienten lasten näkeminen voi olla ikävä muistutus siitä.
Mikael Kosola kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihanko lähemmäs 200 euroa :D.... Taisi sittenkin olla Rosso kyseessä.
Olet idiootti jos maksat kahden hengen ruoista 200 euroa Rossossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla juurikin näin kun kovasti touhusi muuta tarjoilijan tullessa pöytään kysymään kuinka maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla äideillä ei ole sellaista miestä, joka tulee kotiin töistä klo 16.30, että äiti pääsis tapaamaan kamut ilman mukuloita. Siinä sitten mietit, onko parempi tsvata lapsen kanssa vai jättää tapaamatta.
Oot aika epäkypsä ap. Hanki lapsia itse niin oot enemmän kartalla realiteeteistä. Voithan toki ilmoittaa kaverilles, että preferoit ilman lapsia tapaamisia, mutta ota huomioon, että sinulle sitten kun oot äiti niin joku voi tehdä saman. Voithan toki aina jättää lisineen kaverin, mutta mielestäni se on ihmisten hyväksikäyttöä. Joku voi tehdä sinulle saman: kun sairastut etkä pääse enää menoihin, niin kaveri hylkää sinut.
Tää on niin totta. Meilläkin mies töiden jälkeen tarvitsee torkut ja ruoan ennenkuin jaksaa lähteä treeneihin. Ei siinä voi ruveta vaatimaan että katsoisi lasten perään jotta pääsen kaupungille kavereiden kanssa. Jotain rajaa näihin hullutuksiin.
Kukaan ei ole puhunut tapaamisesta klo 16.30. Tuo jankkaaja keksi ajan ihan itse. Ja tapaamisethan SOVITAAN yhdessä.
Mies voi ihan hyvin jättää treeninsä ja torkkunsa väliin jos äidillä on menoja. Helvetti millaisia kermaperseitä te hyysäätte. Puserratte kakaran sisuksistanne ettekä osaa mitään vaatia mieheltä. Ei se elämä ole kivaa naisellekaan niin ei sen tarvitse olla miehellekään. Kaikki lasten kanssa ja parisuhteessa jostain luopuu. Jos harvoin pääsee äiti ulos niin mies jättää siihen paikkaan menonsa ja jää kotiin.
Siis kuka äiti oikeasti jaksaa katsella tuommoista miestä, joka tarvii _joka päivä_ torkut ja lähtee sitten treeneihin, eikä voi koskaan iltaisin hoitaa lapsiaan? Mitä h*lvettiä oikeasti. Ymmärrän, että joidenkin töiden takia se lapsen isä ei ole aina/koskaan iltaisin käytettävissä, mutta kyllä se äitikin siitä huolimatta joskus ansaitsee vapaahetkensä. Normaaliperheessä nämä asiat on sovittavissa, välttämättä ei onnistu ihan extempore samalle illalle sopia lapsivapaita kaveritreffejä, mutta kyllä nyt etukäteen sopimalla pitäisi kohtuullisessa ajassa järjestyä.
Tää on vähän vaikea juttu. On jotenkin älyllisesti heikkoa alkaa heiluttaa lapsivihakorttia heti jos joku erehtyy sanomaan että olisi kiva tavata ystäviä ilman lapsia. Tai ystävän puolisoa, näitäkin on joiden on aivan pakko raahata miehensä joka tapaamiseen.
Ymmärrän erittäin hyvin toisaalta että etenkin pieni lapsi lähtee mukaan kävelylle/kahville yms. Toisaalta ymmärrän hyvin myös niitä jotka ei siitä tykkää. Se mitä kaipaan on vähän ymmärrystä toisen tunteille molemmin puolin. Kun omassa kaveripiirissä alkoi putkahdella vauvoja ystävyys muutti muotoaan, ainakin joksikin aikaa. Tapaamiset oli kevyitä kärryttelylenkkejä tai kahvilassa pistäytymisiä. Omaan kotiini en lapsiperheitä kutsu enkä toisaalta pikkulapsiperheen kodissa halua vierailla. Käsitys hygieniasta tuntuu olevan monella pikkulapsen vanhemmalla vähän erilainen kuin muilla. Itse en halua e-colia muistoksi vierailusta, näin esimerkiksi. Tapaamiset muutenkin on lyhkäsiä ja puheenaiheet kevyitä, varsinaisen keskustelun voi unohtaa. Pikkulapsiaika on kuitenkin lyhyt ja sen jälkeen moni kaipaa jo ystäviensä seuraa, myös ilman lapsia.
Mulla on kolme lasta ja kiireinen elämä kotiäitinä. Jos mulla on lapsivapaata aikaa, käytän sen
1. Töihin. Teen osa-aikatyötä tietokoneen ääressä noin kymmenen tuntia viikossa. Tämä on kaikkein tärkeintä tällä hetkellä.
2. Opiskeluun. Yritän täydentää tutkintoani. Onneksi opiskelujuttuja voi tehdä iltaisin lasten nukkuessa.
3. Parisuhteeseen. Pääsen miehen kanssa todella harvoin olemaan kaksin, mutta jos se on mahdollisesta, otan riemulla tarjouksen vastaan. Hän on edelleen paras kaverini.
4. Muihin kavereihin. Ikävä kyllä aika usein joku kolmesta ylemmästä menee tämän edelle. Mutta onneksi ystäväni ovat sen verran hyvätapaisia, että eivät ole valittaneet, vaikka lapset yleensä ovatkin mukana.
Häh, minä olen itse lapseton (tahtomattani), eikä minua haittaa, jos ystävä ottaa lapsensa tapaamiseen mukaan. Minua itseasiassa luultiin juuri äidiksi, koska kohtelin erään duunikaverini lapsia niin mielenkiinnolla ja kohteliaasti. Eli ainakin minä tykkään myös ystävieni lasten seurasta :)
Mua ei haittaisi kenenkään lapsen mukanaolo.
T. Vela
Kaikesta päätellen kaverisi ei taida olla samaa mieltä, että haluaa nähdä sinua ilman lasta.