Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsellinen miksi pilaat lapsettoman kaverisi päivän ottamalla lapsen mukaan kaveritapaamiseen?

Vierailija
11.09.2020 |

Todella ajattelematonta ja itsekästä touhua.

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo aloituksesi ole aika itsekäs?

Vierailija
2/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kun minua pyydetään kaveritapaamiseen, niin kaverit ymmärtävät että alle kouluikäinen lapseni ei voi jäädä yksin kotiin. Tosin mulla ei ole kyllä noin typeriä ja kapeakatseisia kavereita, meidän tapaamisiin mahtuu kyllä kaikkien lapset. Tyypillistä suomalaista lapsivihaa taas tämäkin aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, ettei tuohon kaveritapaamiseen pääse koskaan, ellei ota lasta mukaan.

Vierailija
4/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen mielelläni kavereideni lapsia. Ainoastaan jos lapsi on sen verran vanha että tylsistyy vanhojen naisten pälpättämiseen eikä ole tekemistä niin tuntuu ikävältä.

Vierailija
5/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita aloituksen sanomaa, mutta onhan se hiukan turhauttavaa, kun harvoin nähdään ystävän kanssa, ja silloin hän ottaa aina lapsensa mukaan, kun mennään kahville, ulos syömään tms. Kyllä se aika pitkälti menee sen lapsen paapomiseen ja hänen "äiti, äiti, äiti"-jankkaukseen reagointiin, kaikki keskustelunaloitukset tyrehtyy siihen, eikä tietysti kovin avoimesti voi pienten korvien kuullen puhuakaan. 

Jos hänellä ei olisi vaihtoehtoa, niin ymmärtäisin paremmin, mutta kun lapsivapaatakin on, mutta se aika menee sitten treffaillessa miehiä ja bileystävien kanssa. Minä mahdun vanhana ystävänä vain näihin lapsellisiin ajankohtiin.

Vierailija
6/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kun minua pyydetään kaveritapaamiseen, niin kaverit ymmärtävät että alle kouluikäinen lapseni ei voi jäädä yksin kotiin. Tosin mulla ei ole kyllä noin typeriä ja kapeakatseisia kavereita, meidän tapaamisiin mahtuu kyllä kaikkien lapset. Tyypillistä suomalaista lapsivihaa taas tämäkin aloitus.

Sanoisin kyllä enemmäkin, että tyypillistä vauvapalstalaista lapsivihaa. Ei tuota oikeasti elävässä elämässä kohtaa juuri koskaan.

Vierailija
7/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun päivä ainakaan mene pilalle jos kaveri ottaa lapsen mukaan. Ellei lapsi sitten leikkaa saksilla mun kenkiä ja kaada lasillista maitoa mun naamalle. T. Lapseton

Vierailija
8/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän kyseessä ennemmin provo kuin lapsiviha. Toisaalta lapsivihaakaan en ole Suomessa kokenut, mutta lienee miten asiat koetaan. Toinen ei tunne ilmiötä, toisen mielestä kaikkialla on lapsivihaa.

Vierailija
9/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Se sovitaan erikseen jos lapset otetaan mukaan. Juuri tänä kesänä lupasin tarjota kaverille synttäri-illallisen (eikö muuten ollut mikään Rosso) niin eikös tämä ota kolme lastaan mukaan sillä oletuksella että maksan heillekin ilallisen. Haloo, pöytävaraus kahdelle. En tiedä mitä lasten ruoka maksoi kun tarjoilijan tullessa pöytään ja kysyessä yhdessä vai erikseen niin ilmoitin että erikseen, maksan aikuisten ruoat. Ne maksoivat lähemmäs 200 euroa, mamma joi kyllä puoli pulloa viiniä lapsista huolimatta.  

Vierailija
10/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lapsettomia kavereita jos se on kerran kynnyskysymys sulle.

Vierailija
11/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin kyllä enemmäkin, että tyypillistä vauvapalstalaista lapsivihaa. Ei tuota oikeasti elävässä elämässä kohtaa juuri koskaan.

Sanoisin kyllä, että ei niin minkäänlaista lapsivíhaa. Ap kritisoi lapsen kaveriyapaamiseen ottavia, eikä lietso mitään lapsivíhaa.

Vierailija
12/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä pilaat lapsellisten kavereidesi päivän olemalla tuollainen hapannaama? Pelasta kaikkien päivä ja hanki "tasoistasi" seuraa :)

Vierailija
13/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä lapsia ja silti en tykkää jos kaveri ottaa lapsensa mukaan kun nähdään. Ei pysty mitään puhumaan koska niitä lapsia pitää kokoajan vahtia. Ja ne lapset kitisee kokoajan.

Vierailija
14/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin yhtyä tähän kirjoitukseen vaikka itsellänikin on lapsia. Joskus olisi kiva tavata ilman että lapset on siinä. Kyllä ne voi olla sen isänsä kanssa hetken.

Vierailija
15/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää hankkia lapsenvahti tai olla tapaamatta sitten ennen kuin voit jättää lapsen yksin kotiin. Eikä aloitus ole mitään lapsivihaa, vaan ihan oikein välillä herätellä näitä sosiaalisesti osaamattomia äitejä, että hei haloo, sinä rakastat lastasi, muut ei. Sama kuin laahaisit mukanasi tapaamiseen vahvassa humalatilassa olevan miehen joka häiritsee taukoamatta ja vie kaiken huomion. Täysin turha tulla tapaamaan ketään jos et itse ole oikeasti paikalla.

Vierailija
16/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mulla taas aniharvoin lapsi/lapset mukana, kun tapaan ystäviäni. Toki jos käyvät meillä, niin lapsetkin ovat yleensä kotona. Omat lapseni eivät kuitenkaan ole niitä ärsyttäviä ÄITI ÄITI ÄITI KATO ÄITI ÄITI HUOMIOOOOOO penskoja. Minullakin nousee verenpaine tuollaisten lasten seurassa - ja valitettavasti yhdellä kaverilla just tollaset lapset. Keskustelusta ei tule tasan mitään.

Vierailija
17/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset on niiden lastensa kanssa koko ajan kuin perseelle ammuttuja karhuja. Olisi ihan oikeasti joskus kiva nähdä ilman lapsia. Tulee itselle paha mieli kun katsoo sitä touhua, kun lapsia pitää komentaa aivan koko ajan ihan mitättömistä asioista.

Vierailija
18/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä ihan samaa mieltä ap:n kanssa. Se sovitaan erikseen jos lapset otetaan mukaan. Juuri tänä kesänä lupasin tarjota kaverille synttäri-illallisen (eikö muuten ollut mikään Rosso) niin eikös tämä ota kolme lastaan mukaan sillä oletuksella että maksan heillekin ilallisen. Haloo, pöytävaraus kahdelle. En tiedä mitä lasten ruoka maksoi kun tarjoilijan tullessa pöytään ja kysyessä yhdessä vai erikseen niin ilmoitin että erikseen, maksan aikuisten ruoat. Ne maksoivat lähemmäs 200 euroa, mamma joi kyllä puoli pulloa viiniä lapsista huolimatta.  

No mikäs ravintola se sitten oli, kun ei ainakaan mikään ROSSO? :D:D Kyllä lasten kanssa voi paremmissakin ravintoloissa käydä. Perheelliselle ihmiselle tuollaiset synttärilahjat on oikeasti vähän hankalia ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa, koska se lastenhoito on järjestettävä jotenkin. Voihan olla, että lastenhoitajalle tulee viime kädessä este, jolloin ne lapset on vaan pakko ottaa mukaan. Tämä kannattaa huomioida.

Vierailija
19/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin lapsellinen, mutta haluan viettää aikaa myös ilman lapsia. Meillä on nyt lapsuuden ajan kaveriporukan reissu jäänyt pidemmän aikaa tekemättä yhden takia kun hän haluaa ottaa lapsensa mukaa. Reissut ovat olleet perinteisesti vain aikuisille, vaikka meillä kaikilla onkin lapsia. Kukaan ei tähän mennessä ole ottanut lapsia mukaan. Nyt tämä yksi ilmoittaa heti alkuun kun aletaan suunnitella reissua, että hänen täytyy ottaa lapsi mukaan. Reissun suunnittelu yleensä lopahtaa siihen. Ollaan muutaman kerran kysytty, että eikö voisi laittaa hoitoon, niin ei kuulemma ole ketään joka hoitaisi ja sekään ei kuulemma käy että jättäisi reissun kokonaan väliin kun haluaa mukaan. Joten helpompaa sitten kun ei lähdetä ollenkaan. Joten kiitos vaan sinulle joka pilaat koko muun porukan reissun!

Vierailija
20/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikäs ravintola se sitten oli, kun ei ainakaan mikään ROSSO? :D:D Kyllä lasten kanssa voi paremmissakin ravintoloissa käydä. Perheelliselle ihmiselle tuollaiset synttärilahjat on oikeasti vähän hankalia ja aiheuttaa ylimääräistä vaivaa, koska se lastenhoito on järjestettävä jotenkin. Voihan olla, että lastenhoitajalle tulee viime kädessä este, jolloin ne lapset on vaan pakko ottaa mukaan. Tämä kannattaa huomioida.

Voi käydä, mutta se nyt tuskin tässä oli pointti. Vai onko sun mielestä ok viedä monta ylimääräistä ihmistä ja olettaa, että toinen maksaa? Jos lastenvahti peruu, siitä ilmoitetaan. Ja alunperinkin voi sanoa, etten pääse yksin, jos tilanne sellainen.