Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsellinen miksi pilaat lapsettoman kaverisi päivän ottamalla lapsen mukaan kaveritapaamiseen?

Vierailija
11.09.2020 |

Todella ajattelematonta ja itsekästä touhua.

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos äiti ei saa lastaan muutamaksi tunniksi jonnekin siksi ajaksi että näkee muita kavereitaan joilla ei ole lapsia tai lapsia mukanaan, niin jossain on vika. Läheisriippuvaisuutta, vai huomionhakua sellaiselta mammalta, mitä sitten lienee.

Ei siinä äidissä tai lapsessa välttämättä ole mitään vikaa. Kaikilla lapsilla ei ole kahta vanhempaa tai mummeja, kummeja mitä näitä nyt on, jotka voisivat tulla hoitamaan.

Sitten taas ulkopuolinen vahti maksaa ja voi olla hankala jättää tuntemattomalle. Onneksi kyllä jotkut kunnat tarjoaa jonkunlaista apua perheille ja yksinhuoltajille, jos ei ole tukijoukkoja. Mutta sekin apu saattaa olla pari tuntia kerran viikossa.

Mä ymmärrän että kaikki ei tykkää lapsista, en mäkään mielellään ottais lapsiani kaikkialle tai kattelis kavereiden huutavia lapsia kahvilassa, mutta ois kiva jos ihmiset katsois vähän sen kuplansa ulkopuolelle ja ymmärtäis erilaiset tilanteet. Oon monesti kuullu tätä et ”laita lapsi mummolaan!” Ja sit saa taas vääntää ratakiskosta et kuule meidän lapsella ei ole mummoa😅 ”AI MITENNIIN?? EIKÖ EES YHTÄ??” No ei😄

Kannattaa alkaa etsimään vakituista lastenvahtia. Tarvitset omaa aikaa ihan itsesi takia, et kavereiden.

Vierailija
62/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itsellä on mies, joka on lapsen kanssa silloin, kun minä lähden kaveritapaamisiin :) myös mies pääsee kaveritapaamisiin ilman lasta. Se on kyllä jännä, kun moni äiti joutuu roudaamaan lapset mukaan, mutta mies pääsee ilman lapsia. Tällaista on paljonkin tuttavapiirissäni. Ja kyllä välillä on leikkitreffejä ym., mutta välillä on kiva päästä ilman lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin lapsellinen, mutta haluan viettää aikaa myös ilman lapsia. Meillä on nyt lapsuuden ajan kaveriporukan reissu jäänyt pidemmän aikaa tekemättä yhden takia kun hän haluaa ottaa lapsensa mukaa. Reissut ovat olleet perinteisesti vain aikuisille, vaikka meillä kaikilla onkin lapsia. Kukaan ei tähän mennessä ole ottanut lapsia mukaan. Nyt tämä yksi ilmoittaa heti alkuun kun aletaan suunnitella reissua, että hänen täytyy ottaa lapsi mukaan. Reissun suunnittelu yleensä lopahtaa siihen. Ollaan muutaman kerran kysytty, että eikö voisi laittaa hoitoon, niin ei kuulemma ole ketään joka hoitaisi ja sekään ei kuulemma käy että jättäisi reissun kokonaan väliin kun haluaa mukaan. Joten helpompaa sitten kun ei lähdetä ollenkaan. Joten kiitos vaan sinulle joka pilaat koko muun porukan reissun!

Ja muu porukka tanssii yhden pillin mukaan? Sanokaa, että äänestätte, enemmistö haluaa ilman lapsia, joten ne lähtevät, joille se sopii.

Meillä on tälläinen porukka.

Kaikki ollaan erottu.

Kerran kk nähdään vuoronperään jonkun luona ja on päätetty kukaan ei tuo lapsia mukaan ja kenenkään kotona ei ole silloin lapsia.

Jokaisellä on emännöintivuoro kerran vuodessa.

Joitain ihmisiä on käynyt ryhmässä ja heitä on sitten tippunut matkasta erinnäisten syiden vuoksi.

Kyllä joku on sanonut mielipiteensä, mutta silloin ryhmä ei ole ollut häntä varten.

Mun ex ystävä raahasi lapsiaan aina mukaan tapaamisiin ja ne muut oltiin sinkkuja. Mukana oli musiikkia, viiniä, puhetta ja tää tulee lasten kanssa, vaikka mies oli kotona.

Kerran heitin hänet ulos, kun lapset sotkivat sohvan ja se oli kuulemma minun syy, kun tarjoilin sotkevaa ruokaa. Sanoin lapsille istukaa pöydän ääressä.

Joskus sanoi kyllä tiedät miltä tuntuu, kun olet äiti. Tiedän. On paikkoja, minne mennään lasten kanssa ja milloin lapset jätetään kotiin.

Vierailija
64/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kuvitellaan tilanne, että vanhemmat ovat yhdessä, niin miksi se isä pääsee ilman lapsia tapaamaan Makea, mutta äiti ottaa lapset mukaan tapaamaan Maijaa? Harvoinpa olen nähnyt, että isä lähtee lasten kanssa kaverin luo tai kaupungille kahville :D

Vierailija
65/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla äideillä ei ole sellaista miestä, joka tulee kotiin töistä klo 16.30, että äiti pääsis tapaamaan kamut ilman mukuloita. Siinä sitten mietit, onko parempi tsvata lapsen kanssa vai jättää tapaamatta.

Oot aika epäkypsä ap. Hanki lapsia itse niin oot enemmän kartalla realiteeteistä. Voithan toki ilmoittaa kaverilles, että preferoit ilman lapsia tapaamisia, mutta ota huomioon, että sinulle sitten kun oot äiti niin joku voi tehdä saman. Voithan toki aina jättää lisineen kaverin, mutta mielestäni se on ihmisten hyväksikäyttöä. Joku voi tehdä sinulle saman: kun sairastut etkä pääse enää menoihin, niin kaveri hylkää sinut.

Tää on niin totta. Meilläkin mies töiden jälkeen tarvitsee torkut ja ruoan ennenkuin jaksaa lähteä treeneihin. Ei siinä voi ruveta vaatimaan että katsoisi lasten perään jotta pääsen kaupungille kavereiden kanssa. Jotain rajaa näihin hullutuksiin.

Vierailija
66/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että kun minua pyydetään kaveritapaamiseen, niin kaverit ymmärtävät että alle kouluikäinen lapseni ei voi jäädä yksin kotiin. Tosin mulla ei ole kyllä noin typeriä ja kapeakatseisia kavereita, meidän tapaamisiin mahtuu kyllä kaikkien lapset. Tyypillistä suomalaista lapsivihaa taas tämäkin aloitus.

Taas yksi hysteerikko av-mummo näkee lapsivihaa kaikkialla. Ota ne lapsikiikarit päästäsi ja katso maailmaa realismilasien läpi. On aika havahtua.

Vierailija
67/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla äideillä ei ole sellaista miestä, joka tulee kotiin töistä klo 16.30, että äiti pääsis tapaamaan kamut ilman mukuloita. Siinä sitten mietit, onko parempi tsvata lapsen kanssa vai jättää tapaamatta.

Oot aika epäkypsä ap. Hanki lapsia itse niin oot enemmän kartalla realiteeteistä. Voithan toki ilmoittaa kaverilles, että preferoit ilman lapsia tapaamisia, mutta ota huomioon, että sinulle sitten kun oot äiti niin joku voi tehdä saman. Voithan toki aina jättää lisineen kaverin, mutta mielestäni se on ihmisten hyväksikäyttöä. Joku voi tehdä sinulle saman: kun sairastut etkä pääse enää menoihin, niin kaveri hylkää sinut.

Tää on niin totta. Meilläkin mies töiden jälkeen tarvitsee torkut ja ruoan ennenkuin jaksaa lähteä treeneihin. Ei siinä voi ruveta vaatimaan että katsoisi lasten perään jotta pääsen kaupungille kavereiden kanssa. Jotain rajaa näihin hullutuksiin.

Kukaan ei ole puhunut tapaamisesta klo 16.30. Tuo jankkaaja keksi ajan ihan itse. Ja tapaamisethan SOVITAAN yhdessä. 

Vierailija
68/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa viedä lasta kaveritapaamiseen. Sen neljä kertaa vuodessa, mitä tapaa, tulee lapsi jättää isälle ja ajat tulee sopia niin, että ne isälle sopivat. Tarvitseehan äitikin joskus lapsivapaata  aikaa.

Vierailija
69/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se fakta, että keskustelu keskeytyy vähän väliä, eikä siihen pysty syventymään, jos ympärillä hyörii lapsia. Tällaisesta tapaamisesta jää usein olo, että se otti enemmän kuin antoi.

Ohiksena, mutta eipä se keskustelu tunnu olevan kovin syvällistä edes aikuisporukoissa nykyään. Joka seurueessa on vähintään yksi joka räpeltää ja seuraa vähän väliä kännykkäänsä ja siellä meneillä olevia keskusteluja, ettei vaan jää niistä paitsi. Että toisilla se on lapsi, toisillä kännykkä joka häiritsee sitä läsnäoloa.

No tämähän tapaamisista tekee epäkiitollista. Parhaassa tapauksessa siis yksin yrität pitää keskustelua yllä, kun toinen huseeraa lapsen perässä ja toinen tuijottaa kännykkää. Samaa käytöstapojen ja muiden arvostamisen puutetta. Ehkä tällaiset voisivat treffata keskenään, niin kumpikaan ei huomaa mitään ongelmaa. Voi sitten instaan kuitenkin laittaa kuvaa että "tyttöjen kanssa

Vierailija
70/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin lapsellinen, mutta haluan viettää aikaa myös ilman lapsia. Meillä on nyt lapsuuden ajan kaveriporukan reissu jäänyt pidemmän aikaa tekemättä yhden takia kun hän haluaa ottaa lapsensa mukaa. Reissut ovat olleet perinteisesti vain aikuisille, vaikka meillä kaikilla onkin lapsia. Kukaan ei tähän mennessä ole ottanut lapsia mukaan. Nyt tämä yksi ilmoittaa heti alkuun kun aletaan suunnitella reissua, että hänen täytyy ottaa lapsi mukaan. Reissun suunnittelu yleensä lopahtaa siihen. Ollaan muutaman kerran kysytty, että eikö voisi laittaa hoitoon, niin ei kuulemma ole ketään joka hoitaisi ja sekään ei kuulemma käy että jättäisi reissun kokonaan väliin kun haluaa mukaan. Joten helpompaa sitten kun ei lähdetä ollenkaan. Joten kiitos vaan sinulle joka pilaat koko muun porukan reissun!

Niin. Jos tilanne kaverillanne on todella tuo, ettei lapsella ole mitään hoitopaikkaa, niin on aika törkeää sulkea hänet reissujenne ja tapaamistenne ulkopuolelle tämän takia. Ei kuulosta oikeiden ystävien toiminnalta. Varmasti nuo olisi sovitettavissa. En tiedä millaisia reissuja olette suunnitelleet, mutta jos esim. jotain Tallinnan risteilyä ja kaupunkilomaa, niin lapsen kanssa tuleva varaa oman hotellihuoneen/ hytin itselleen ja lapselle, syötte/ kiertelette kaupungilla yhdessä ja illallal lapsen kanssa tuleva menee aikaisemmin hotellille ja muut jatkatte baariin tms.

Koska olemme kaikki perheellisiä ja kaikilla on tiukat aikataulut, meidän reissut kestää yleensä noin vuorokauden. Menemme johonkin muutaman tunnin ajomatkan päähän, käymme teatterissa tai jossain tapahtumassa syömme ravintolassa hyvin ja menemme viettämään iltaa baariin. Seuraavana päivänä kotiin. Yövymme joko hotellissa tai joskus yhden meistä luona.  En mitenkään näe, että 1,5-vuotiasta voisi ottaa mukaan näille reissuille.

Näitä reissuja on tehty kerran vuodessa paitsi nyt edellisestä tulee kohta se 2 vuotta. Ei viitsitä kokonaan sulkea tätä yhtä pois kaveriporukasta, joten ollaan nyt sitten oltu tekemättä näitä reissuja.

Mielikuvituksen puutetta, jos ei osaa mitään tekemistä keksiä niin että sinne voi osallistua myös taaperon kanssa. Illalla voi sitten porukka erkaantua niihin baariin ja hotellille menijöihin.

Minulla on kolme lasta, joten osaan kyllä keksiä tekemistä mihin lapset voivat osallistua ja keksinkin melkein jokaisena muuna vuoden päivänä. Mutta tässähän on nimen omaa se pointti, että tämä yksi vuorokausi vuodesta on sellainen, että tekeminen on sellaista mitä tehdään ilman niitä lapsia.

Vierailija
71/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tarvitsen torkut ja ruokaa. Minäkin käyn töissä. Siksi on luonnollista, että molemmat antavat toisille lapsivapaata aikaa.

Vierailija
72/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, ettei tuohon kaveritapaamiseen pääse koskaan, ellei ota lasta mukaan.

Elämä on kovaa. Eihän sitä jalatonkaan pysty osallistumaan juoksukisoihin. Kaikkea ei voi saada, vaikka haluaisi.

Vierailija
73/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia ajatuksia kommenteissa. Muistan itsestäni pienenä sen, että minua ahdisti kun äidillä oli kavereita meidän kotona. Usein he juttelivat keittiössä niin sain olla rauhassa huoneessani. Kauheinta oli jos äiti tuli esittelemään kaverilleen huonettani ja sitten minun piti kertoa millä leikin, vaikka minulla selvästi oli barbit käsissä.

Vierailija
74/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla lapseton että kaveritapaaminen menee pilalle. Minulla on lapsia mutta haluan silti tavata kavereitani myös joskus ilman lapsia. Pari kaveriani ottaa aina lapsensa mukaan kun nähdään vaikka ihan helposti voisi jättää ne välillä isälleen hoitoon. Ja siis tykkään kyllä ihan näistä lapsista mutta ei vaan jaksais joka ikinen kerta, mitään ei pysty puhumaan ilman jatkuvia keskeytyksiä ja kersojen möykkäämistä ja tappelua, mistään ei oikeen voi puhua kun pitää jatkuvasti varoa mitä puhuu lasten kuullen. Ja joo, olen maininnut ystäville, että olis mukava nähdä ja jutella ihan kahdestaan ilman lapsia, mutta jostain syystä ne tenavat on silti aina mukana. Huoh.

Vierailija
75/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis jos äiti ei saa lastaan muutamaksi tunniksi jonnekin siksi ajaksi että näkee muita kavereitaan joilla ei ole lapsia tai lapsia mukanaan, niin jossain on vika. Läheisriippuvaisuutta, vai huomionhakua sellaiselta mammalta, mitä sitten lienee.

Ei siinä äidissä tai lapsessa välttämättä ole mitään vikaa. Kaikilla lapsilla ei ole kahta vanhempaa tai mummeja, kummeja mitä näitä nyt on, jotka voisivat tulla hoitamaan.

Sitten taas ulkopuolinen vahti maksaa ja voi olla hankala jättää tuntemattomalle. Onneksi kyllä jotkut kunnat tarjoaa jonkunlaista apua perheille ja yksinhuoltajille, jos ei ole tukijoukkoja. Mutta sekin apu saattaa olla pari tuntia kerran viikossa.

Mä ymmärrän että kaikki ei tykkää lapsista, en mäkään mielellään ottais lapsiani kaikkialle tai kattelis kavereiden huutavia lapsia kahvilassa, mutta ois kiva jos ihmiset katsois vähän sen kuplansa ulkopuolelle ja ymmärtäis erilaiset tilanteet. Oon monesti kuullu tätä et ”laita lapsi mummolaan!” Ja sit saa taas vääntää ratakiskosta et kuule meidän lapsella ei ole mummoa😅 ”AI MITENNIIN?? EIKÖ EES YHTÄ??” No ei😄

Kannattaa alkaa etsimään vakituista lastenvahtia. Tarvitset omaa aikaa ihan itsesi takia, et kavereiden.

Kiitos, mutta mun lapset ovat jo nykyään koulussa ja saan tarpeeksi omaa aikaan kun lapset ovat menoissaan yms. 😊

Ja sain mä silloinkin kun olivat pienempiä, mutta siinä oli vähän enemmän aina järjestelemistä. Hyvin kuitenkin pärjättiin.

Vierailija
76/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kuvitellaan tilanne, että vanhemmat ovat yhdessä, niin miksi se isä pääsee ilman lapsia tapaamaan Makea, mutta äiti ottaa lapset mukaan tapaamaan Maijaa? Harvoinpa olen nähnyt, että isä lähtee lasten kanssa kaverin luo tai kaupungille kahville :D

No meillä isä oli töissä ku mä olin lapsen kanssa päivät kotona. Niin tottakai se lapsi silloin tuli mun mukana esim. kahville.

Toki jos oli jotain iltamenoa tai vaikka viihteelle lähtöä niin menin luonnollisesti ilman lasta.

Vierailija
77/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaverit kykene keskustelemaan keskenään? Olen kavereita kutsunut kotiinin viettämään iltaa ja jokainen on tiennyt alkoholinkin kuuluvan iltaan. Kertaakaan ei ole kukaan tullut lapsensa kanssa paikalle. Toisaalta kun yksi kaverini piti tupareita, niin kykenin kysymään voiko tulla lasten kanssa. Joskus voi tulla, toisinaan ei ja fiksut ihmiset osaavat sopeutua. Tupareiden osalta poikkesin paikalla parin tunnin ajan. Ei ongelmia kenelläkään.

Vierailija
78/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä isä oli töissä ku mä olin lapsen kanssa päivät kotona. Niin tottakai se lapsi silloin tuli mun mukana esim. kahville.

Toki jos oli jotain iltamenoa tai vaikka viihteelle lähtöä niin menin luonnollisesti ilman lasta.

Kyllä minäkin näin näitä samassa elämäntilanteessa olevia ystäviä arkipäivisin lapsen kanssa, mutta esimerkiksi lapsettomat työssäkäyvät ystävät olivat arkipäivisin töissä, joten heitä näin silloin tällöin iltaisin tai viikonloppuisin ilman lasta.

Vierailija
79/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne istuu baarissa Maken kanssa ja muksut on syöttiksissä vieressä ja 3 vuotias repii rekvisiittaa seinistä irti sillä aikaa, kun Make ja iskä vetää oluet. Sen jälkeen miehet lähtee vielä strippibaariin hetkeksi ja muksut leikkii stripparin stringeillä. Loppuilta menee lapsilla lukittuna paikallisen urheiluseuran saniteettitiloihin kun iskät on katsomassa kannattamansa puulaakijoukkueen peliä.

Vierailija
80/157 |
11.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se nyt sovita aina ensin, nähdäänkö lasten kanssa vai ilman? Siitähän myös riippuu täysin, missä nähdään ja mitä tehdään? En ymmärrä. Olitteko siis sopineet menevänne baariin ja yhtäkkiä kaverisi tulikin lapsen kanssa vai?