Miksi sitten joku yhä nykypäivänä kaiken tiedon ja valistuksen jälkeenkin päättää ottaa vaikeavammaisen koiran, esim. mopsin?
Onko se epämuodostunut pää jonkun mielestä kaunis tai rohiseva hengitys söpöä?
Mikä ihme voi olla syynä?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itse varsin hyvin noiden rotujen ongelmat, enkä ikimaailmassa ottaisi sellaista, mutta on minunkin myönnettävä että todella lutunen joku ranskanbulla on. Jos se söpöys ei tulisi hyvinvoinnin kustannuksella, niin minullakin voisi olla sellainen. Tietyt kasvattajat vähättelevät ongelmia ja hölmömmät tai välinpitämättömät koiranostajat uskovat.
Mä en oo ikinä tajunnut, mitä lutusta niissä on. Musta ne on koiran irvikuvia. Muistan, kun yksi tuttu otti ranskanbuldogin, eikä mun tullut siitä muuta mieleen kuin että ei oo sun reppanan vika, että olet tuollainen.
Kamala yllätys, että ihmiset tykkää eri koiraroduista. Toiset tykkää tappajakoirista ja toiset tosi pienistä koirista ja jotkut harrastuskoirista.
Ja mikä hemmetti on sitten ”tappajakoira”??
Mikään rotu ei ole tappajakoira. Ihmiset voivat koulutuksen puutteella tahi liian aggressiivisella koulutuksella saada mistä tahansa rodusta aggressiivisen.
N28
koska he ovat naisia , ja ne ei paljoa välitä jos jotain haluavat,niin se on pakko saada.
ja onhan ne ihaniiiii ne pikku koirat ,pakko saada
Ja moniko nainen oikeasti lukee mitä tässä maailmassa tapahtuu muualla ku omassa kylässä ja BB:ssä
Vierailija kirjoitti:
Niinistö väittää, etteivät he tienneet lyttäkuonojen terveysongelmista, kun ottivat Lennun. En voi ymmärtää tätä vaitettä, näistä ongelmistahan on puhuttu jo vaikka kuinka kauan ja ymmärtäähän sen ihan tavallisella järjellä, että pilallejalostettuja ja sairaitahan nämä lyhytkuonoiset koiraparat ovat. Itse hankin ensimmäisen koiran 20 v sitten ja perehdyin hyvin eri koirarotujen terveyteen, enkä missään tapauksessa olisi o367ttanut lyhytkuonoista koiraa enkä esim. cavalier kincharlesin spanielia.
Herättää tosiaan miettimään että jos Sauli Niinistön tasoinen ihminen ottaa sairaaksi jalostetun koiran, niin miksi kukaan edes vaivautuu ihmettelemään, että itähelsingin Mellunmäessä asuva yh-Janica sellaisen hankkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän itse varsin hyvin noiden rotujen ongelmat, enkä ikimaailmassa ottaisi sellaista, mutta on minunkin myönnettävä että todella lutunen joku ranskanbulla on. Jos se söpöys ei tulisi hyvinvoinnin kustannuksella, niin minullakin voisi olla sellainen. Tietyt kasvattajat vähättelevät ongelmia ja hölmömmät tai välinpitämättömät koiranostajat uskovat.
Mä en oo ikinä tajunnut, mitä lutusta niissä on. Musta ne on koiran irvikuvia. Muistan, kun yksi tuttu otti ranskanbuldogin, eikä mun tullut siitä muuta mieleen kuin että ei oo sun reppanan vika, että olet tuollainen.
Kamala yllätys, että ihmiset tykkää eri koiraroduista. Toiset tykkää tappajakoirista ja toiset tosi pienistä koirista ja jotkut harrastuskoirista.
Mikään rotu ei ole tappajakoira. Ihmiset voivat koulutuksen puutteella tahi liian aggressiivisella koulutuksella saada mistä tahansa rodusta aggressiivisen.N28
Tietyt rodut ovat valmiimpia käymään ihmisen tai koiran kimppuun. Jotkut koirat on myös jalostettu siihen, että ne eivät näytä aggressiota tai hyökkäysaikeita, vaan käyvät päälle ns. yllättäen. Jos olet koiraihminen, tiedät kyllä tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkä mäkä mäkä 😒
Mua ihmetyttää lähinnä se että luullaan että kaikki koirat ovat samanlaisia.Minulla on mopsi koska pidän sen luonteesta .Se on puhdasrotuinen .Pari kertaa päivässä tehdään 5 km juoksulenkkejä ja se jaksaisi 10 km kevyesti.Se ei rohise eikä sillä ole mitään hengitykseen liittyvää ongelmaa.En mitenkään halua vähätellä rodun ongelmia mutta väitän että aika suuri osa rodusta on myös täysin terveitä.Tunnen myös muita tuon rodun omistajia ja kenenkään koiralla ei ole ongelmia.
Kuinka pihalla voi olla?
Jokaikisellä mopsilla on vammaisuuden aiheuttava geenivirhe. Yksikään ei ole terve. Hollannissa se onkin vammaisuutensa vuoksi jo kokonaan kielletty rotu. Moni muu maa on seuraamassa perässä.
Vierailija kirjoitti:
koska he ovat naisia , ja ne ei paljoa välitä jos jotain haluavat,niin se on pakko saada.
ja onhan ne ihaniiiii ne pikku koirat ,pakko saada
Ja moniko nainen oikeasti lukee mitä tässä maailmassa tapahtuu muualla ku omassa kylässä ja BB:ssä
Naisia? Esim. Cheek?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään rotu ei ole tappajakoira. Ihmiset voivat koulutuksen puutteella tahi liian aggressiivisella koulutuksella saada mistä tahansa rodusta aggressiivisen.N28
Tietyt rodut ovat valmiimpia käymään ihmisen tai koiran kimppuun. Jotkut koirat on myös jalostettu siihen, että ne eivät näytä aggressiota tai hyökkäysaikeita, vaan käyvät päälle ns. yllättäen. Jos olet koiraihminen, tiedät kyllä tämän.
Olen koiraihminen & tiedän todella paljon koirista. Suurimmalla osalla ”tappajakoirista” maine tulee tasan ja siitä, että jotkut idiootit ottavat näitä ns.egonjatkeeksi. Pitbull esim. on vanhastaan kutsuttu Nanny Dogigsi juurikin luonteensa takia. Nämä ”egonjatkeeksi” Koiransa ottavat (Pittbull, Saksanpaimenkoira tms) usein kouluttavat koiraansa ei ollenkaan tahi sitten hyvin aggressiivisesti.
Miun koiraani (Vanhaenglanninbulldoggi, erityiskiltti, ohitustilanteissa hyvin rauhallinen, ihmis- ja lapsirakas) on tosiaan luultu ”tappajakoiraksi” kunnes ihminen on huomannut, että tää tulee häntä heiluen moikkaamaan. Myös pienemmät aggre-koirat (edelleen, mistä tahansa rodusta saa aggren) ovat joskus tulleet jopa jaloista näykkimään, jolloin miun koira on pysynyt rauhallisena samalla kun olen huutanut pikkukoiraa menemään hemmettiin - omistajan olevan samanaikaisesti yleensä välinpitämätön/kännykkä kädessä huomaamatta tilannetta/humalassa. Aggreimmat koirat mitä olen nähnyt ovat kouluttamattomia pikkukoiria tai egonjatkeeksi hankittuja Saksanpaimenkoiria.
Varmaan koiraihmisenä olet huomannut tämän?
N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen koiraihminen & tiedän todella paljon koirista. Suurimmalla osalla ”tappajakoirista” maine tulee tasan ja siitä, että jotkut idiootit ottavat näitä ns.egonjatkeeksi. Pitbull esim. on vanhastaan kutsuttu Nanny Dogigsi juurikin luonteensa takia. Nämä ”egonjatkeeksi” Koiransa ottavat (Pittbull, Saksanpaimenkoira tms) usein kouluttavat koiraansa ei ollenkaan tahi sitten hyvin aggressiivisesti.
Miun koiraani (Vanhaenglanninbulldoggi, erityiskiltti, ohitustilanteissa hyvin rauhallinen, ihmis- ja lapsirakas) on tosiaan luultu ”tappajakoiraksi” kunnes ihminen on huomannut, että tää tulee häntä heiluen moikkaamaan. Myös pienemmät aggre-koirat (edelleen, mistä tahansa rodusta saa aggren) ovat joskus tulleet jopa jaloista näykkimään, jolloin miun koira on pysynyt rauhallisena samalla kun olen huutanut pikkukoiraa menemään hemmettiin - omistajan olevan samanaikaisesti yleensä välinpitämätön/kännykkä kädessä huomaamatta tilannetta/humalassa. Aggreimmat koirat mitä olen nähnyt ovat kouluttamattomia pikkukoiria tai egonjatkeeksi hankittuja Saksanpaimenkoiria.
Varmaan koiraihmisenä olet huomannut tämän?N28
Mutta kuitenkin tuosta sun tekstistä puuttuu se huomio, että joitain koiria on tosiaan jalostettu hyökkäämään ja että just noilta nanny dogeilta puuttuu ne aggressiiviset varoittavat eleet. Että totta kai koulutuksella on väliä, mutta ei se poista sitä, mitä jalostuksessa on haettu. En ymmärrä tarvetta kiistää sitä, että jotkut koirat hyökkäävät todennäköisemmin kuin toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ei kiinnosta.
Vegaaneja on joku prosentti väestöstä, joten suurella todennäköisyydellä sinä et ole vegaani. Miksi sinua ei kiinnosta tuotantoeläinten kärsimykset?
Tuotantoeläimet on terveitä eikä ne mitään kärsi, tuo sonnan jauhaminen sais pikku hiljaa loppua.
Samoin kuin kuolemansellissä ihmiset on terveitä ja iloisia. Kaikki viihtyy mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkä mäkä mäkä 😒
Mua ihmetyttää lähinnä se että luullaan että kaikki koirat ovat samanlaisia.Minulla on mopsi koska pidän sen luonteesta .Se on puhdasrotuinen .Pari kertaa päivässä tehdään 5 km juoksulenkkejä ja se jaksaisi 10 km kevyesti.Se ei rohise eikä sillä ole mitään hengitykseen liittyvää ongelmaa.En mitenkään halua vähätellä rodun ongelmia mutta väitän että aika suuri osa rodusta on myös täysin terveitä.Tunnen myös muita tuon rodun omistajia ja kenenkään koiralla ei ole ongelmia.
Olet niitä tyypillisiä sairaan rodun omistajia, jotka kieltävät totuuden ja katsovat sitä omaa koiraansa vaaleanpunaisten läpi. Valitettavasti kaltaisiasi täysin sokeita koiranomistajia on aivan liikaa ja teidän takianne koirien jalostusta jatketaan, koska aina löytyy idiootteja, jotka noita ylijalostettuja rotuja ostaa.
Niinistö joko valehtelee, etteivät tienneet tai vaihtoehtoisesti on täysin pihalla. Saatte valita kumpi.
Minulla on useampikin oikein mukava ystävä, jotka ovat kuitenkin täysin sokeita omalle toiminnalleen monessakin suhteessa. Monet eivät vaan näe omien tekojensa yhteyttä isompaan kokonaisuuteen. Ajatellaan, että minun itse ei tarvitse koskaan tehdä minkäänlaista kompromissia omien sairaiden mielihalujeni toteuttamissa, tehköön muut. Olen vuosien varrella mm. todistanut hyvän ystäväni heittävän kaatopaikalle täydellisen virheettömän keittiön kalustuksen, koska halusi vain uuden, typerän haaskaamisen moraalinen oikeutus ei taatusti edes käynyt hänellä mielessä. Samalla tyypillä on myös pari vammaista seurakoiraa, jotka elävät sisäfileellä. Itse ihminen on hyvin miellyttävä, ihmisten suhteen avarakatseinen ja pidän hänestä kovasti, vaikka en voi käsittää kuinka vähän hän välittää maailmanmenosta.
Tällaisten kanssa me eletään.
Vierailija kirjoitti:
Niinistö joko valehtelee, etteivät tienneet tai vaihtoehtoisesti on täysin pihalla. Saatte valita kumpi.
Jenni hymyili suloisesti ja räpsytti silmiään ja sanoi "osta mulle bostoninterrieri, joooooohan??!!" ja Saulin sydän suli. Nyt sitten selitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität itseäsi koiraihmiseksi ja sinulla on yksi sairaimmista roduista?
Onneksi nyt on asia saatu pinnalle, ja uskon, että jossain vaiheessa valistus näkyy myös teetetyissä ja ostetuissa pentumäärissä. Toki ensin tulee nää "vastuulliset kasvattajat" mainostamaan, kuinka juuri heidän pentunsa ovat parasta A-luokkaa ja tutkitusti terveistä vanhemmista.
En tiedä, miksei lyttykuonoisista kissoista (ja on niitä jaloiltaankin epämuodostuneita, kuten munchkin-rotu, jolla on pitkät takajalat ja lyhyet etujalat, mutta ei ole Suomessa hyväksytty) ole nostettu hälyä, ehkäpä siksi kun kissat on sisätiloissa ja enimmäkseen poissa suuren yleisön silmistä? Vai eikö kissan lyttykuono ole yhtä vaarallinen kuin koiran?
Vakava asia, mutta hiukan huvitti presidentin tiedotteessa tuo "tylppänokka"-sana.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nyt on asia saatu pinnalle, ja uskon, että jossain vaiheessa valistus näkyy myös teetetyissä ja ostetuissa pentumäärissä. Toki ensin tulee nää "vastuulliset kasvattajat" mainostamaan, kuinka juuri heidän pentunsa ovat parasta A-luokkaa ja tutkitusti terveistä vanhemmista.
En tiedä, miksei lyttykuonoisista kissoista (ja on niitä jaloiltaankin epämuodostuneita, kuten munchkin-rotu, jolla on pitkät takajalat ja lyhyet etujalat, mutta ei ole Suomessa hyväksytty) ole nostettu hälyä, ehkäpä siksi kun kissat on sisätiloissa ja enimmäkseen poissa suuren yleisön silmistä? Vai eikö kissan lyttykuono ole yhtä vaarallinen kuin koiran?
Kyllähän näistä on ollut, mutta ei ehkä tosiaan ihan niin paljon. Viimevuosina suosioon ovat nousseet nuo luppakorvakissat ja niiden terveydestähän (sen puutteesta) on paljon puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väität itseäsi koiraihmiseksi ja sinulla on yksi sairaimmista roduista?
VANHA englanninbulldoggi, ei englanninbulldoggi. Eri rodut ja ekana mainittu ei ole rakenteeltaan yhtä sairas.
Vierailija kirjoitti:
Todella moni lättykuonoisen koiran omistaja väittää ihan pokkana, että "Ei meidän Pupella ole hengitysvaikeuksia ja on ihan terve." Vielä surullisempaa on, että moni väittää, että se röhkiminen "kuuluu rotuun" eikä ole vaarallista.
Monista kaikenlainen kuorsaus on vain söpöä. Päteeköhän sama sitten ihmisiinkin, onko puolison äänekäs kuorsaus samojen ihmisten mielestä söpöä ja suloista? Kuorsaus kertoo lähes aina terveysongelmista, joskus jopa erittäin vakavista sellaisista.
Niinistö väittää, etteivät he tienneet lyttäkuonojen terveysongelmista, kun ottivat Lennun. En voi ymmärtää tätä vaitettä, näistä ongelmistahan on puhuttu jo vaikka kuinka kauan ja ymmärtäähän sen ihan tavallisella järjellä, että pilallejalostettuja ja sairaitahan nämä lyhytkuonoiset koiraparat ovat. Itse hankin ensimmäisen koiran 20 v sitten ja perehdyin hyvin eri koirarotujen terveyteen, enkä missään tapauksessa olisi o367ttanut lyhytkuonoista koiraa enkä esim. cavalier kincharlesin spanielia.