Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitten joku yhä nykypäivänä kaiken tiedon ja valistuksen jälkeenkin päättää ottaa vaikeavammaisen koiran, esim. mopsin?

Vierailija
10.09.2020 |

Onko se epämuodostunut pää jonkun mielestä kaunis tai rohiseva hengitys söpöä?

Mikä ihme voi olla syynä?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itse varsin hyvin noiden rotujen ongelmat, enkä ikimaailmassa ottaisi sellaista, mutta on minunkin myönnettävä että todella lutunen joku ranskanbulla on. Jos se söpöys ei tulisi hyvinvoinnin kustannuksella, niin minullakin voisi olla sellainen. Tietyt kasvattajat vähättelevät ongelmia ja hölmömmät tai välinpitämättömät koiranostajat uskovat.

Mä en oo ikinä tajunnut, mitä lutusta niissä on. Musta ne on koiran irvikuvia. Muistan, kun yksi tuttu otti ranskanbuldogin, eikä mun tullut siitä muuta mieleen kuin että ei oo sun reppanan vika, että olet tuollainen.

Kamala yllätys, että ihmiset tykkää eri koiraroduista. Toiset tykkää tappajakoirista ja toiset tosi pienistä koirista ja jotkut harrastuskoirista.

Ikävä kyllä tykkäävät vaikka tykkäyksen kohde olisi lähteissään sairas.

Minäminäminä ja mun näyttämisenhalu. Ihan sama kuin se korvien typistäminen.

Vierailija
22/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itse varsin hyvin noiden rotujen ongelmat, enkä ikimaailmassa ottaisi sellaista, mutta on minunkin myönnettävä että todella lutunen joku ranskanbulla on. Jos se söpöys ei tulisi hyvinvoinnin kustannuksella, niin minullakin voisi olla sellainen. Tietyt kasvattajat vähättelevät ongelmia ja hölmömmät tai välinpitämättömät koiranostajat uskovat.

Mä en oo ikinä tajunnut, mitä lutusta niissä on. Musta ne on koiran irvikuvia. Muistan, kun yksi tuttu otti ranskanbuldogin, eikä mun tullut siitä muuta mieleen kuin että ei oo sun reppanan vika, että olet tuollainen.

Kamala yllätys, että ihmiset tykkää eri koiraroduista. Toiset tykkää tappajakoirista ja toiset tosi pienistä koirista ja jotkut harrastuskoirista.

Ei mulle ole yllätys, että ihmiset tykkäävät eri asioista, en vain ymmärrä, miten joku näkee epämuodostumat söpönä. Eivät nuo brakykefaliset rodut edes näytä koiralta, kun niiltä puuttuu kuono. Kauheat mulkosilmät ja vastenmielinen läähätys ja rohina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tieto ja valistus siltikään kaikkia tavoita.

Ja loput ei vaan välitä.

Vierailija
24/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua inhottaa myös jyrsijöiden kohtalo lemmikkinä. Pienessä häkissä koko elämä.

Vierailija
25/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa myös jyrsijöiden kohtalo lemmikkinä. Pienessä häkissä koko elämä.

Miksiköhän yrität vaihtaa puheenaihetta? Mopsiko siinä vieressä köllöttelee?

Hyvä jyrsijänomistaja hankkii riittävän ison häkin eläintensä tarpeisiin ja tarjoaa niille virikkeitä sekä vapauttakin välillä.

Vierailija
26/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun olin kävelemässä vieraalla paikkakunnalla ilmeisen hukassa olevan näköisenä tuli lähelleni koiranulkoiluttaja, joka ystävällisesti tarjosi apuaan. Oli aikamoinen tunteiden sekamelska kun vertasi naisen ystävällisyyttä ja huomioivaa käytöstä minua kohtaan siihen, että hänen vierellään talutushihnalla röhki mopsi ahdistuksissaan 😢

Ei nämä sairaiden rotujen omistajat oli pahoja, mutta tietämättömyydellään aiheuttavat sitä.

Rescuekoiria itse pidän myös kyseenalaisina, sillä se mopsi kärsii kuitenkin niistä hengitysvaikeuksista oli se pelastettu yksilö tai kasvattajalta vartavasten hankittu. Mieluummin henki pois kärsiviltä eläimiltä. Ja se jalostus lopetetaan, prkele!

Vierailija
27/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuollaiset sairaat rodut ovat sallittuja. Ihan puhdasta eläinrääkkäystä ja tuollaisten koirien omistajia ei voi sanoa missään tilanteessa eläinrakkaiksi. Oksettavaa, että ihmisten mielestä on ok, että eläin ei saa kunnolla hengitettyä tai pidetään normaalina, että silmät poksahtelee päästä.

Hollanti kielsi ne jo. Kuonon pitää olla väh. 30 % kallon mitasta. Yksikään mopsi ei täytä vaatimusta.

Vierailija
28/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan, että koira muistuttaa omistajaansa...

Vierailija
29/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miunua inhottaa jyrsijät lemmikkeinä.

Vierailija
30/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miunua inhottaa jyrsijät lemmikkeinä.

Minua inhottaa jyrsijöiden inhoajat.

Vierailija
31/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei kiinnosta.

Vegaaneja on joku prosentti väestöstä, joten suurella todennäköisyydellä sinä et ole vegaani. Miksi sinua ei kiinnosta tuotantoeläinten kärsimykset? 

Tuotantoeläimet on terveitä eikä ne mitään kärsi, tuo sonnan jauhaminen sais pikku hiljaa loppua.

Mä lasken kärsimykseksi sen, että eläin joka ei halua kuolla tapetaan, vaikka se olisi saanut elää ns hyvän elämän. Siinä ei ole kyse edes mistään eutanasiasta eivätkä ne eläimet elä luonnossa, jossa joku saalistaa ne. 

Miksi sian syöminen on ok, mutta on ihan kamalaa jos Koreassa syödään koiria? Olkaa nyt sitten edes loogisia ja pitäkää kaikkien eläinten syömistä oikeutettuna. Kunnioittaisin enemmän ihmisiä, jotka eivät nosta joitain eläimiä paremmiksi kuin toisia.

Ei ole mitään ongelmaa jos vain lopetus tapahtuu nopeasti ja asianmukaisesti.

Elämä tällä pallolla perustuu toistensa hyödyntämiseen.

Vierailija
32/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Voi kun se on niin söpö kun se röhkii! AAAAW!!!”

Henkitoreissaan.

Tosi söpöä.

Vierailija
33/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siihen muuta syytä ole kuin itsekkyys ja täydellisen halveksuttava typeryys. Minäminäminä.

Näin juuri. Vai miten muutoin voi ottaa perheenjäseneksi eläimen, joka kärsii koko elämänsä? Koirahan ei voi ilmaista, että minuun sattuu, koska silmät ei mahdu päähän, aivot on turvonneet päässä, röhisen - en jaksa liikkua, en pysty elämään koiranelämää.

Itsekkyyttä pahimmillaan ja julmimmillaan.

Sitten kun tekkee tällaisen keskustelun, kuten AP ja kysyy asiasta, vastauksisna on joku ”mäkämämäkä” tai ”no miksi et ole vegaani??” Eli ei vain kiinnosta.

Itse valitsin koirani mahd.tervettä rotua ja ai ihanaa katsoa kun hän kirmaa metsässä iloissaan ja tulee viekkuun kotona kuorsaamaan - ei röhimään.

Tätähän esim.mopsi ei voisi tehdä. Tämän pitäisi nykyaikana olla yksiselitteisesti eläinrääkkäystä.

N28

Vierailija
34/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ystäväperheeseen otettiin mopsi keväällä, ihmettelin rotuvalintaa kun olen heitä kuitenkin pitänyt ihan valistuneina ihmisinä. Pentuparka pitää hirveää rohinaa ja jopa alakouluikäinen lapseni tiesi mistä se johtuu ja sanoi että hänen tekee pahaa koiran puolesta.

Voi kun ihmiset ei ottaisi näitä rotuja :(

Vierailija
35/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkä mäkä mäkä 😒

Mua ihmetyttää lähinnä se että luullaan että kaikki koirat ovat samanlaisia.Minulla on mopsi koska pidän sen luonteesta .Se on puhdasrotuinen .Pari kertaa päivässä tehdään 5 km juoksulenkkejä ja se jaksaisi 10 km kevyesti.Se ei rohise eikä sillä ole mitään hengitykseen liittyvää ongelmaa.En mitenkään halua vähätellä rodun ongelmia mutta väitän että aika suuri osa rodusta on myös täysin terveitä.Tunnen myös muita tuon rodun omistajia ja kenenkään koiralla ei ole ongelmia.

Vierailija
36/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tavallaan niin lutunen ja veikeän näköinen. Sit se just sillein röhisee söpösti ja kävelee hassusti :)

Vierailija
37/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella moni lättykuonoisen koiran omistaja väittää ihan pokkana, että "Ei meidän Pupella ole hengitysvaikeuksia ja on ihan terve." Vielä surullisempaa on, että moni väittää, että se röhkiminen "kuuluu rotuun" eikä ole vaarallista.

Vierailija
38/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienikin koira voi olla sellainen, ettei räkä valu suusta taukoamatta, silmät pullistu päästä ja rähmi, jalat semmoiset ettei tarvi laukussa kuljettaa.

Vierailija
39/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla tietämättömyyttä, osalla välinpitämättömyyttä, osalla se toivottu rotu on vaan niin söpö jne.

Lainsäädöllisesti olisi miettimisen paikka tulisiko puuttua koirien jalostukseen tai ilmastollisesti voisi miettiä tulisiko ylipäänsä lemmikkien pitämistä rajoittaa?

Vierailija
40/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tuollaiset sairaat rodut ovat sallittuja. Ihan puhdasta eläinrääkkäystä ja tuollaisten koirien omistajia ei voi sanoa missään tilanteessa eläinrakkaiksi. Oksettavaa, että ihmisten mielestä on ok, että eläin ei saa kunnolla hengitettyä tai pidetään normaalina, että silmät poksahtelee päästä.

Monikin on ottanut mopsin tietämättään joskus vuosia sitten, joten antakaa nyt niiden olla rauhassa, kun tämä terveystieto saavuttaa varmasti kaikki. Ja tiedän, että monikin ottaa asian vakavasti. Tiedän mopsin omistajan, joka on päättänyt lähettää mopsinsa ikiuneen, kun eläinlääkärinsä suosittelee. Koira voi tällä hetkellä hyvin tai ainakin kohtuullisesti, on ihana koira ja omistajalleen rakas. PIdän vääränä sitä, että täti joutuu kaikenmaailman huutajien kohteeksi nyt eläinrääkkäyksestä.

Tietysti on nitäkin jotka eivät välitä, mutta eläinrääkkääjäksi leimaaminen on tosi ikävää ihmiselle, joka hoitaa koiransa hyvin. Valitettavasti ei tiennyt koiran ongelmista sen ottaessaan niinkuin ei Niinistökään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme