Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sitten joku yhä nykypäivänä kaiken tiedon ja valistuksen jälkeenkin päättää ottaa vaikeavammaisen koiran, esim. mopsin?

Vierailija
10.09.2020 |

Onko se epämuodostunut pää jonkun mielestä kaunis tai rohiseva hengitys söpöä?

Mikä ihme voi olla syynä?

Kommentit (132)

Vierailija
1/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkä mäkä mäkä 😒

Vierailija
2/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkä mäkä mäkä 😒

Eläinrääkkääjän agumentointia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitysvammainen koira on vaivaton, ei vaadi eikä riehu.

Vierailija
4/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarttis olla kuin susikoira ja ajokoira.

Vierailija
5/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ei kiinnosta.

Vegaaneja on joku prosentti väestöstä, joten suurella todennäköisyydellä sinä et ole vegaani. Miksi sinua ei kiinnosta tuotantoeläinten kärsimykset? 

Vierailija
6/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen muuta syytä ole kuin itsekkyys ja täydellisen halveksuttava typeryys. Minäminäminä.

Vierailija
7/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osa ihmisistä kieltää ongelmat

Tallgren ei havahtunut valitsemansa rodun ongelmiin vielä hänen ja Stella-koiran yhteisen elämän ensimmäisillä metreillä, vaan ihasteli koiraa ja sen tapaa nukkua jatkuvasti jokin lelu suussa.

- Ajattelin vain sitä miten suloinen se oli, ja kuvittelin sen nukkuvan lelu suussa siksi, että se piti siitä niin kovasti.

Ajan saatossa Tallgren kuitenkin käsitti koiran toimivan näin, koska muuten se ei olisi nukkuessaan saanut henkeä. "

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d6a9eff-6643-424c-9bcb-93b2be1944f1

Vierailija
8/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitä muusta kuin itsestään. Eläimen hyvinvointi ei merkkaa mitään, vaikka se olisi siinä kituvana joka päivä nähtävissä. 

Itsekkyys on syy, ja tyhmyys. 

Vierailija
9/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terriereitä kans! Virkeitä ja hyväkuonoisia. 

Löytyy koirarotuja jotka on olleet olemassa pitkään, ja ovat matalalla jalostusasteella. 

Vierailija
10/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itse varsin hyvin noiden rotujen ongelmat, enkä ikimaailmassa ottaisi sellaista, mutta on minunkin myönnettävä että todella lutunen joku ranskanbulla on. Jos se söpöys ei tulisi hyvinvoinnin kustannuksella, niin minullakin voisi olla sellainen. Tietyt kasvattajat vähättelevät ongelmia ja hölmömmät tai välinpitämättömät koiranostajat uskovat.

Vierailija
11/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mailis P. on usein instagramissa kertonut, ettei enää ottaisi sitä koirarotua mikä hänellä nyt on, en nyt varmaksi muista onko sekin mopsi? Paljon terveysongelmia ja hengitysvaikeutta.

Vierailija
12/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarkoitat saksanpaimenkoiraa, niin et varmastikaan ole tietoinen, miten sairas rotu se on.

Vierailija
13/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän itse varsin hyvin noiden rotujen ongelmat, enkä ikimaailmassa ottaisi sellaista, mutta on minunkin myönnettävä että todella lutunen joku ranskanbulla on. Jos se söpöys ei tulisi hyvinvoinnin kustannuksella, niin minullakin voisi olla sellainen. Tietyt kasvattajat vähättelevät ongelmia ja hölmömmät tai välinpitämättömät koiranostajat uskovat.

Mä en oo ikinä tajunnut, mitä lutusta niissä on. Musta ne on koiran irvikuvia. Muistan, kun yksi tuttu otti ranskanbuldogin, eikä mun tullut siitä muuta mieleen kuin että ei oo sun reppanan vika, että olet tuollainen.

Vierailija
14/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varoittelin tuttavaa, joka suunnitteli sairaan koirarodun hankkimista, että kannattaako sellaista ottaa kun on niin paljon jalostuksesta johtuvia vikoja. Kuulemma kannatti, koska hänellä oli ennenkin ollut sellainen ja ne on niiiin ihania. No, se koira kuoli äkillisesti alle kolmevuotiaana. En oo viitsinyt mennä viisastelemaan että minähän varoitin, vaikka mieli kyllä tekis.

Vierailija
15/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei kiinnosta.

Vegaaneja on joku prosentti väestöstä, joten suurella todennäköisyydellä sinä et ole vegaani. Miksi sinua ei kiinnosta tuotantoeläinten kärsimykset? 

Tuotantoeläimet on terveitä eikä ne mitään kärsi, tuo sonnan jauhaminen sais pikku hiljaa loppua.

Vierailija
16/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä tajunnut, mitä lutusta niissä on. Musta ne on koiran irvikuvia. Muistan, kun yksi tuttu otti ranskanbuldogin, eikä mun tullut siitä muuta mieleen kuin että ei oo sun reppanan vika, että olet tuollainen.

Kamala yllätys, että ihmiset tykkää eri koiraroduista. Toiset tykkää tappajakoirista ja toiset tosi pienistä koirista ja jotkut harrastuskoirista.

Vierailija
17/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tuollaiset sairaat rodut ovat sallittuja. Ihan puhdasta eläinrääkkäystä ja tuollaisten koirien omistajia ei voi sanoa missään tilanteessa eläinrakkaiksi. Oksettavaa, että ihmisten mielestä on ok, että eläin ei saa kunnolla hengitettyä tai pidetään normaalina, että silmät poksahtelee päästä.

Vierailija
18/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... Ne ovat sellaisia rumansöpöjä pötiköitä, siitä se söpöys kai tulee. Mutta eihän luonto olisi tuollaista otusta todellakaan "luonut" ilman ihmisen muokkausta.

Vierailija
19/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei kiinnosta.

Tuotantoeläimet on terveitä eikä ne mitään kärsi, tuo sonnan jauhaminen sais pikku hiljaa loppua.

Mä lasken kärsimykseksi sen, että eläin joka ei halua kuolla tapetaan, vaikka se olisi saanut elää ns hyvän elämän. Siinä ei ole kyse edes mistään eutanasiasta eivätkä ne eläimet elä luonnossa, jossa joku saalistaa ne. 

Miksi sian syöminen on ok, mutta on ihan kamalaa jos Koreassa syödään koiria? Olkaa nyt sitten edes loogisia ja pitäkää kaikkien eläinten syömistä oikeutettuna. Kunnioittaisin enemmän ihmisiä, jotka eivät nosta joitain eläimiä paremmiksi kuin toisia.

Vierailija
20/132 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä ei kiinnosta.

Saisinko lähteen väitteellesi?

2019 tarkastettiin reilu 400 tilaa ja 30 %:lla havaittiin laiminlyöntejä eläinten hyvinvoinnissa. Luku on nouseva. Eläinkuljetuksissa rikkeet ovat vielä huomattavampia.

https://www.ruokavirasto.fi/viljelijat/elaintenpito/elainten-hyvinvoint…