Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä kirjoitus pettämisestä, ajateltavaa mustavalkoille

Vierailija
09.09.2020 |

Kommentit (610)

Vierailija
601/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa petetty on itse aiheuttanut tilanteen torjumalla toisen vuosikausia! Ei tuollaista välinpitämättömyyttä kestä loputtomiin! 

Pettäminen ei ole oikein mutta en itsekään vältyämättä uskaltaisi erota heti varsinkin jos perheessä on lapsia. Sitä on niin vuosikausia kuvitellut että elämä ja avioliitto vain on tällaista, 2 lähes vieraan ihmisen asumista saman katon alla. 

Tunteet ja halut voi tulla yllätyksenä vaikka ei eroa edes ole ajatellut. Yhtäkkiä vain joku huomaa minut, näkee ja kuulee minut. Haluaakin jopa! Ei siinä ehdi mitään eroa ajatella samalla. Sen miettimisen aika on sitten kun oma itsetunto on korjaantunut ja pystyn myöntämään itselleni mitä haluan, tarvitsen ja mihin minulla on oikeus. 

"Petetty" tietty kokee asian toisin

Vierailija
602/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä jos ei ole torjunut? Jospa onkin niin että pettäjä on itse rakentanut mielessään roolin, kulissin jossa se toinen nähdään vain lähteenä. Jätetään puhumatta siitä mitä oikeasti tuntee ja tarvitsee. Ja sitten oikeutetaan pettäminen kun toinen ei ollutkaan se ajatustenlukija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran olen kuullut pettämisestä , että voin vetää johtopäätöksiä hieman. Useimmiten alku lähtee humalatilasta. Ollaan juhlimassa yksin ja tanssitaan toisten kans ja siitä lähtee viriämään kiinnostus toista kohtaan. Saman illan/ yön aikana voidaan päätyä yhteiseen sänkyynkin. No, se että onnistuuko akti kännissä mieheltä on oma juttunsa. Harvalta onnistuu. Mutta kaiken alku on humalahakuinen juominen ja yksin baarissa tms. Tämä ei ole mikään puolustus sitten ja pätee vielä varmemmin naisiin kuin miehiin.

Vierailija
604/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo teksti muuttanut mustavalkoista harmaaksi. Jos suhteeseen on tyytymätön, voi erota ja paneskella sitten vaikka ympäri kyliä sydämensä kyllyydestä. Simple, isn't it.

Vierailija
605/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa oman tarinani.

Mieheni, nyt ex, alkoi muuttumaan keväällä. Kylmä, lyhytsanainen, ajatukset selvästi muualla.

Selvisikin että lämmitteli lemmenlurituksilla toista naista. Oli myös ahkera Tinderin käyttäjä. 

Mulla on ollut toleranssia ns one night standejä kohtaan, tyyliin mistä en tiedä, en kärsi.

En tosin ole itse pettänyt tässä pikässä suhteessa, jota kesti yli 30 v.

Mutta exäni pettikin sitten sielullisesti, ja tässä meni mun raja. Suoraan sanottuna rakastui toiseen naiseen.

Sai kuitenkin toisen mahdollisuuden vielä sillon keväällä. Osaa puhumisen taidon.

Kuitenkin rakkausviestit jatkuivat. Onneksi sain selville. Olihan se sydäntä raastavaa lukea viestejä joissa mies esiintyy sinkkuna, kehuu vierasta naista, ja lirkuttelee kun teinipoika.

Eroprosessi lähti käyntiin mun alotuksesta.

Ystävättäreni, siskoni ja työpaikalla tietävät miksi erosimme. Muut läheiset, aikuiset lapsemme, meidän molempien vanhemmat luulevat että johtuu erilleen kasvamisesta.

Vielä pakosti asutaan pari kuukautta yhdessä, ihan hyvin menee kämppiksinä.

Vierailija
606/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa oman tarinani.

Mieheni, nyt ex, alkoi muuttumaan keväällä. Kylmä, lyhytsanainen, ajatukset selvästi muualla.

Selvisikin että lämmitteli lemmenlurituksilla toista naista. Oli myös ahkera Tinderin käyttäjä. 

Mulla on ollut toleranssia ns one night standejä kohtaan, tyyliin mistä en tiedä, en kärsi.

En tosin ole itse pettänyt tässä pikässä suhteessa, jota kesti yli 30 v.

Mutta exäni pettikin sitten sielullisesti, ja tässä meni mun raja. Suoraan sanottuna rakastui toiseen naiseen.

Sai kuitenkin toisen mahdollisuuden vielä sillon keväällä. Osaa puhumisen taidon.

Kuitenkin rakkausviestit jatkuivat. Onneksi sain selville. Olihan se sydäntä raastavaa lukea viestejä joissa mies esiintyy sinkkuna, kehuu vierasta naista, ja lirkuttelee kun teinipoika.

Eroprosessi lähti käyntiin mun alotuksesta.

Ystävättäreni, siskoni ja työpaikalla tietävät miksi eros

Ja juuri sinunlaisiasi tuo bloggari tosiasiassa syyttää syyllisiksi siihen mitä pettäjä tekee. Koska pettäjän on vain pakko tehdä niin.

Vierailija
607/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Otsikko taas on typerä ja naiivi, koska, kuten jo nähty, mustavalkoisille ei ajattelu sovi. He eivät osaa ajatella, vaan he uskovat iskostuneihin ehdottomiin sääntöihin. Siksi he ovat mustavalkoisia tuomitsijoita ja sääntöihmisiä. 

Kyse ei ole siitä, ettenkö ymmärrä miksi ihmiset pettää. Ymmärrän hyvin ja empatiani ulottuu myö siihen ihmiseen, joka kokee jäävänsä parisuhteessa yksin ja ilman läheisyyttä ja päätyy hakemaan sitä muualta. Mutta ei se mielestäni ole siltikään oikein. Se moraalisesti oikea teko olisi erota. Kaikkien kannalta, myös sen pettäjän. 

Vierailija
608/610 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kirjoitus. Otsikko taas on typerä ja naiivi, koska, kuten jo nähty, mustavalkoisille ei ajattelu sovi. He eivät osaa ajatella, vaan he uskovat iskostuneihin ehdottomiin sääntöihin. Siksi he ovat mustavalkoisia tuomitsijoita ja sääntöihmisiä. 

Kyse ei ole siitä, ettenkö ymmärrä miksi ihmiset pettää. Ymmärrän hyvin ja empatiani ulottuu myö siihen ihmiseen, joka kokee jäävänsä parisuhteessa yksin ja ilman läheisyyttä ja päätyy hakemaan sitä muualta. Mutta ei se mielestäni ole siltikään oikein. Se moraalisesti oikea teko olisi erota. Kaikkien kannalta, myös sen pettäjän. 

Jos kokee jäävänsä yksin niin puhuu siitä kumppanilleen. Yksinkertaista. Moni pettäjä jättää sen puhumisen tekemättä. Ja sitten keksii valheellisia syitä sille miksi ei puhunut. Väkivaltasuhteet eri asia. Tämäkin täytyy näissä keskusteluissa aina sanoa koska muuten alkaa asian vääntely siihen.

Vierailija
609/610 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mukava konsti laittaa omat teot toisen syyksi. Näin se vastuun vierittäminen onnistuu. No, ehkä teinisuhteissa, muttei enää aikuisiksi kasvaneilla.

Vierailija
610/610 |
11.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas mukava konsti laittaa omat teot toisen syyksi. Näin se vastuun vierittäminen onnistuu. No, ehkä teinisuhteissa, muttei enää aikuisiksi kasvaneilla.

Useinhan nuo ovatkin aikuislapsia jotka vierittävät omat teot toisen syyksi. Eivät kestä omien tekojensa katsomista peiliin vaan syyttävä sormi osoittaa aina itsestä poispäin.