Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä kirjoitus pettämisestä, ajateltavaa mustavalkoille

Vierailija
09.09.2020 |

Kommentit (610)

Vierailija
241/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kohtelee puolisoaan päivittäin huonosti. Puolisoa haukutaan kodin seinien sisällä, hänelle huudetaan ja ties mitä. Mutta auta armias jos tämä puoliso tekee yhden virheen, niin siitä lähtien kaikki onkin hänen syytään. Hänelle huudellaan, että miksi teit noin, miksi et tehnyt näin ja näin. Petetyltä ei koskaan kysytty, miksi kohtelet toista huonosti päivittäin.

Pettäminen ei ole virhe, se on valinta. Joka on pettäjän syytä.

Niin ei se välttämättä ole virhe. Voi olla että siitä alkaa jotain hyvää.

Totta. Avioero missä petetty pääsee eroon elämänsä pilaajasta.

Vierailija
242/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kohtelee puolisoaan päivittäin huonosti. Puolisoa haukutaan kodin seinien sisällä, hänelle huudetaan ja ties mitä. Mutta auta armias jos tämä puoliso tekee yhden virheen, niin siitä lähtien kaikki onkin hänen syytään. Hänelle huudellaan, että miksi teit noin, miksi et tehnyt näin ja näin. Petetyltä ei koskaan kysytty, miksi kohtelet toista huonosti päivittäin.

Ja jos sulle huudetaan kotona ja kohdellaan huonosti, niin se ei ole mikään painava syy pettämiseen. Se on painava syy lähteä suhteesta ja etsiä parempi suhde, jossa tuota ei ole. 

Toisinsanoen, ei ole mitään parisuhdetta vaan olet yksin vastuussa kaikesta. Toisen käytöksestä, sekä omastasi. Toinen ei ole vastuussa kummastakaan. Hän vaan on millainen on.

missä tuossa sanotaan, että toisen käytös on sinun vastuullasi? Eikö tuossa sanota, että voit itse valita erota tai jäädä. Eikö eroaminen ole nimenomaan omaan elämään liittyvä valinta eikä toisen? 

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt unohtaa että ei näistä asioista minnekkään käräjille mennä. Ei tule oikeudenkäyntiä eikä ketään tuomita, joten tässä ei tarvitse todistaa kuka on pahin ja tekee eniten väärin. Tämä koko ketju ja tuo Minkkisen kirjoitus on olemassa vain siksi että olisi mahdollisuus ymmärtää paremmin miksi jotkut tekevät noin. Se jää sitten jokaisen itse päätettäväksi haluaako ymmärtää toisen ihmisen pään liikkeitä. Palkintoja ei nyt kuitenkaan jaeta kenellekkään, joten vihamielisyydenkin voisi jättää keskustelusta pois.

Vierailija
244/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä verrata pitäisikään. En vain ymmärrä miksi kylmyys on ok ja pettäminen ei. Minusta kumpikaan ei ole ok. Kylmällä puolisolla ei pitäisi olla valittamista, koska hän on jo sanattomasti teoillaan irtisanoutunut parisuhteesta ja yrittää lykätä eroa toisen syyksi, ei vaan saa aikaiseksi tai haluaa taloudellisista syistä roikkua inhoamassaan ihmisessä.

Parisuhde on kahden kauppa. Mitäpä jos tämä pettäjä on ihan itse aiheuttanut sen kumppanin kylmenemisen. Täsdä sitten pettäjä selittelee ja syyttää omasta petollisesta käytöksestä sitä toista, joka vaan reagoi pettäjän käytökseen. Esim mies haluaisi lapsen ja siitä oli aikaisemmin sovittu. Nainen muuttaakin mielensä ja on tämän tuonut ilmi. Mies ei enää nää naista ja suhdetta samassa valossa ja kylmenee. Nainen ottaa nokkiinsa ja lähtee panemaan vieraita. Tulee kotiin ja kehuskelee teollaanmiehelleen.

Vierailija
245/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä... jos et halua puolisoasi enää, et koske, et halaa, et pussaa... miksi suutut jos hän tekee sitä jonkun muun kanssa. Sehän ei ole sinulta pois, koska et sitä itse ole halunnut?

Kuka täyspäinen mies tai nainen tosissaan kuvittelee että puolisolle kelpaa elää loppuelämä ilman hellyytyä ja seksiä ihmisen kanssa jota inhottaa tämän kosketus?

Tottakai pitäisi erota ennenkuin pettää, mutta pettäjän itsetunto tällaisessa tapauksessa on täysin kylmän puolison lyttäämä ja ehkä vasta toinen mies tai nainen on saanut sen taas sen verran kasaan että löytyy voimia sanoa asiasta ja erota. Puolison kylmyys ja hellyyden kieltäminen on henkistä väkivaltaa. Erittäin raakaa ja tuhoavaa sellaista. Miltä tuntuisi kun joka päivä se rakkain ihminen ilmaisee sinun olevan ällöttävä ja vastenmielinen mitättömyys?

Minä olen vastannut tähän tuolla jo aiemmin, miksi suutun. Joo, kylmyys saattaa olla henkistä väkivaltaa, mutta se ei tee pettämisestä hyväksyttävää ja hyvää tekoa. Ymmärrettävää ehkä, mutta ei missään nimessä puolusteltavaa. Huonosta suhteesta pääsee pois pettämättäkin. 

Siis mistä alapeukut? Oikeastiko olette sitä mieltä, että pettäminen on ok, kun toinenkin on tehnyt jotain väärää? 

Täällä taitaa liikkua paljon pettäjiä, jotka ovat sitä mieltä että heidän käyttäytyminen on aina muiden syytä ja he itse ovat vain uhreja. 

Luulen että täällä liikkuu paljon uhriutuvia naisia. "Saimme lapsen, en halunnut enää seksiä, mieheni ällötti minua, elin vain lapselle, mies ei koskaan tehnyt mitä halusin joten päivät nalkutin ja se sika meni ja petti." Omassa käytöksessä ei nähdä mitään vikaa vaan halutaan olla uhri.

Vierailija
246/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Avioero missä petetty pääsee eroon elämänsä pilaajasta.

Johon ei muutenkaan enää halunnut koskea eikä olla sen kanssa. Huom.

Vierailija
247/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin täällä AV:lla ajatellaan. Pettäjä yksin on syyllinen. Vaikka toinen on yrittänyt vuosia keskustella, tulla torjutuksi, petetty on ollut itsekäs, tunnekylmä, ei ole suostunut kuuntelemaan tai keskustelemaan. Ei ole nähnyt kumppaniaan ja hänen tarpeitaan. Ja jos sitten toinen seksin ja läheisyyden kaipuussa sortuu pettämään petetty on yksin uhri, ja kaikki syy on pettäjässä.

Ei myönnetä että eroon vaaditaan aina kaksi.

Mutta en jaksa enää tästä keskustella. Ihmiset nyt on suurin osa idiootteja.

Tuo kirjoitus se mustavalkoinen oli.

Mitä ihanin ihminen ja ku*ipää yhdessä jolloin tuon ihanan ihmisen oli melkeinpä pakko pettää.

Harvoinhan se noinkaan on .

Se että toisesta on tullut kylmä ja etäinen, voi myös olla kummankin syytä, ei pelkästään sen kylmän puoliskon.

Eroaminen on aina oikea ratkaisu jos ei asioita saa kuntoon puhumalla yms.

Pettäminen ei ole ratkaisu, ei missään nimessä.

Jos kylmyys voi olla molempien syytä niin sitten voi olla myös pettäminen ja aivan kaikki muukin.

Ei voi. Pettäminen on parisuhteen tarkoituksellista sabotointia. Pettäjä ei ole missään vaiheessa piitannut parisuhteestaan.

Vierailija
248/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kattelin vierestä suhdetta jossa nainen veti hysteeriset kilarit joka kerta kun mies yritti puhua suhteen ongelmista. Mies ehdotti eroakin kun ei ollut enää mitään yhteyttä toisen kanssa. Siitä nainen veti pahimmat pultit ja uhkaili itsensä tappamisella. Mies lopetti yritykset keskustella, löysi uuden naisen, pakkasi laukut ja lähti sanomatta mitään.

Nyt nainen valittaa jokaiselle joka sattuu olemaan kuulolla sitä, kuinka epäreilusti häntä on kohdeltu ja että hän ei ymmärrä että miksi mies on kohdellut häntä niin rumasti. Että kun meillä oli kaikki niin hyvin, ei ollut mitään ongelmia. Joo ei varmaan ollut ongelmia kun ei halunnut niitä nähdä eikä niistä puhua.

Sanomattakin selvää että kumpi tässä on syypää suhteen riitaisaan päättymiseen. Ja ei, se ei ole "pettäjä".

Vierailija
249/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos sulle huudetaan kotona ja kohdellaan huonosti, niin se ei ole mikään painava syy pettämiseen. Se on painava syy lähteä suhteesta ja etsiä parempi suhde, jossa tuota ei ole. 

Toisinsanoen, ei ole mitään parisuhdetta vaan olet yksin vastuussa kaikesta. Toisen käytöksestä, sekä omastasi. Toinen ei ole vastuussa kummastakaan. Hän vaan on millainen on.

Millä tavalla se toinen ei ole vastuussa omasta käytöksestään? Tottakai he ovat. Mutta jos he eivät muutu, niin miksi jäät suhteeseen?

Vierailija
250/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista hyvää pettämisestä voi alkaa, mikä ei voi alkaa ilman pettämistä? 

Enhän minä sanonut noin. Joka tapauksessa myös pettämisestä voi alkaa jotain hyvää. Äläpäs laita sanoja toisten suuhun.

Sanoit, että ei välttämättä ole virhe. Kyllä se minun mielestäni on virhe, vaikka siitä seuraisi mitä hyvää. Tietoista valintaa ei voi myöskään perustella sillä, että siitä mahdollisesti voi seurata jotain hyvää, koska kaikki hyvä on mahdollista ilman pettämistäkin. Paitsi jos tarkoitat hyvällä sitä, että pääset loukkaamaan toista. 

Vierailija
251/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä... jos et halua puolisoasi enää, et koske, et halaa, et pussaa... miksi suutut jos hän tekee sitä jonkun muun kanssa. Sehän ei ole sinulta pois, koska et sitä itse ole halunnut?

Kuka täyspäinen mies tai nainen tosissaan kuvittelee että puolisolle kelpaa elää loppuelämä ilman hellyytyä ja seksiä ihmisen kanssa jota inhottaa tämän kosketus?

Tottakai pitäisi erota ennenkuin pettää, mutta pettäjän itsetunto tällaisessa tapauksessa on täysin kylmän puolison lyttäämä ja ehkä vasta toinen mies tai nainen on saanut sen taas sen verran kasaan että löytyy voimia sanoa asiasta ja erota. Puolison kylmyys ja hellyyden kieltäminen on henkistä väkivaltaa. Erittäin raakaa ja tuhoavaa sellaista. Miltä tuntuisi kun joka päivä se rakkain ihminen ilmaisee sinun olevan ällöttävä ja vastenmielinen mitättömyys?

Etkö lukenut tätä ketjua? Puoliso on kaiken kylmyyden ja henkisen väkivallan ansainnut. Mutta pettämistä ei ansaitse kukaan. Se on jollain tapaa pahempaa kuin mikään mitä tämä alistettu puoliso on koskaan kokenut.

Luin :)

En tosiaan ymmärrä tätä logiikkaa, että pettäminen olisi jotenkin pahempaa kuin vuosien jatkuva henkinen väkivalta. Rehellisesti sanottuna, mieluummin kuulisin puolison pettäneen minua kerran kuin että hän kylmenisi minua kohtaan, ei enää koskisi eikä sietäisi kosketustani. Se pettäminen on minusta pienempi petos, kylmyys taas olisi kaikkien lupausten rikkomista ja kaiken yhdessä rakennetun tuhoamista. Siitä en toipuisi ehjänä enää jatkamaan samassa parisuhteessa.

Ja tässä kohtaa sopii miettiä miksi siedät vuosia huonoa kohtelua ennemmin kuin eroat. Pettämällä vaan lisäät pahaa oloa ja sotkua.

Vierailija
252/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kattelin vierestä suhdetta jossa nainen veti hysteeriset kilarit joka kerta kun mies yritti puhua suhteen ongelmista. Mies ehdotti eroakin kun ei ollut enää mitään yhteyttä toisen kanssa. Siitä nainen veti pahimmat pultit ja uhkaili itsensä tappamisella. Mies lopetti yritykset keskustella, löysi uuden naisen, pakkasi laukut ja lähti sanomatta mitään.

Nyt nainen valittaa jokaiselle joka sattuu olemaan kuulolla sitä, kuinka epäreilusti häntä on kohdeltu ja että hän ei ymmärrä että miksi mies on kohdellut häntä niin rumasti. Että kun meillä oli kaikki niin hyvin, ei ollut mitään ongelmia. Joo ei varmaan ollut ongelmia kun ei halunnut niitä nähdä eikä niistä puhua.

Sanomattakin selvää että kumpi tässä on syypää suhteen riitaisaan päättymiseen. Ja ei, se ei ole "pettäjä".

Puhutko isästäsi ja äidistäsi, vai miten tiedät niin tarkkaan, mitä toisten perheissä/ kodeissa tapahtuu? Näissä tarinoissa aina yleensä kuullaan vain toisen osapuolen näkemys. 

Vierailija
253/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vastannut tähän tuolla jo aiemmin, miksi suutun. Joo, kylmyys saattaa olla henkistä väkivaltaa, mutta se ei tee pettämisestä hyväksyttävää ja hyvää tekoa. Ymmärrettävää ehkä, mutta ei missään nimessä puolusteltavaa. Huonosta suhteesta pääsee pois pettämättäkin. 

Siis mistä alapeukut? Oikeastiko olette sitä mieltä, että pettäminen on ok, kun toinenkin on tehnyt jotain väärää? 

Täällä taitaa liikkua paljon pettäjiä, jotka ovat sitä mieltä että heidän käyttäytyminen on aina muiden syytä ja he itse ovat vain uhreja. 

Luulen että täällä liikkuu paljon uhriutuvia naisia. "Saimme lapsen, en halunnut enää seksiä, mieheni ällötti minua, elin vain lapselle, mies ei koskaan tehnyt mitä halusin joten päivät nalkutin ja se sika meni ja petti." Omassa käytöksessä ei nähdä mitään vikaa vaan halutaan olla uhri.

Minäkin pidän syyttöminä uhreina naisia, joiden mies on pettänyt heitä yhteisessä kodissa kun vaimo on synnärillä. Heitä on paljon. Kyllä. Mies on yksiselitteisesti ja täysin omasta syystään hirveä sika.

Vierailija
254/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin täällä AV:lla ajatellaan. Pettäjä yksin on syyllinen. Vaikka toinen on yrittänyt vuosia keskustella, tulla torjutuksi, petetty on ollut itsekäs, tunnekylmä, ei ole suostunut kuuntelemaan tai keskustelemaan. Ei ole nähnyt kumppaniaan ja hänen tarpeitaan. Ja jos sitten toinen seksin ja läheisyyden kaipuussa sortuu pettämään petetty on yksin uhri, ja kaikki syy on pettäjässä.

Ei myönnetä että eroon vaaditaan aina kaksi.

Mutta en jaksa enää tästä keskustella. Ihmiset nyt on suurin osa idiootteja.

Tuo kirjoitus se mustavalkoinen oli.

Mitä ihanin ihminen ja ku*ipää yhdessä jolloin tuon ihanan ihmisen oli melkeinpä pakko pettää.

Harvoinhan se noinkaan on .

Se että toisesta on tullut kylmä ja etäinen, voi myös olla kummankin syytä, ei pelkästään sen kylmän puoliskon.

Eroaminen on aina oikea ratkaisu jos ei asioita saa kuntoon puhumalla yms.

Pettäminen ei ole ratkaisu, ei missään nimessä.

Jos kylmyys voi olla molempien syytä niin sitten voi olla myös pettäminen ja aivan kaikki muukin.

Ei voi. Pettäminen on parisuhteen tarkoituksellista sabotointia. Pettäjä ei ole missään vaiheessa piitannut parisuhteestaan.

Mutta kylmä ihminen työsti parisuhdetta parempaan? Huutonaurua! :'D

Vierailija
255/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun logiikalla voidaan myös sanoa:

"Saimme lapsen, mies jätti lapsen hoidon ja kodinhoidon kokonaan minun vastuulleni. Hän ei koskaan pyrkinyt edes sängyssä tyydyttämään minua. Mies ei koskaan ollut romanttinen tai halunnut viettää yhdessä aikaa. Kävin myös kaiken tämän lisäksi töissä. Mies aina huutaa kotona kännissä.... Sitten ihmettelee, miksi ei seksiä" 

Vierailija
256/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaista hyvää pettämisestä voi alkaa, mikä ei voi alkaa ilman pettämistä? 

Enhän minä sanonut noin. Joka tapauksessa myös pettämisestä voi alkaa jotain hyvää. Äläpäs laita sanoja toisten suuhun.

Sanoit, että ei välttämättä ole virhe. Kyllä se minun mielestäni on virhe, vaikka siitä seuraisi mitä hyvää. Tietoista valintaa ei voi myöskään perustella sillä, että siitä mahdollisesti voi seurata jotain hyvää, koska kaikki hyvä on mahdollista ilman pettämistäkin. Paitsi jos tarkoitat hyvällä sitä, että pääset loukkaamaan toista. 

Lopputulos vasta näyttää oliko se virhe. Jos molemmat on tuon jälkeen onnellisempia eronneena tai karanneena tai vaikka yhdessä vielä, niin ei se voi oikein olla virhe. Virhe olisi se että jatkettaisiin sitä elämää missä ei puhuta eikä kosketa hamaan loppuun asti.

Vierailija
257/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihminen ei haluaisi swksiä, ei tee hänestä ”kylmää” ihmistä.

Jos voisitte lakata käyttämästä julmia nimityksiä.

Vierailija
258/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*seksiä

Vierailija
259/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies olisi koska tahansa voinut lähteä suhteesta ilman mitään toista naista ja pettämistä. Koska tahansa. Kyllä nämä saatraen vaihdettava tapaukset näyttävät kaikista pahalle ja mieshän tässä sen kusipään maineen saa automaattisesti. Ei saisi mikäli eroaisi ensin ja etsisi uuden muikkelin vasta sen jälkeen.

Vierailija
260/610 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei pettänyt, hän alkoi vain juomaan. Selitin tuolla vain kylmää käytöstäni. Omituinen oletus, että nainen vain ihan kiusallaan muuttuu yhtäkkiä kylmäksi ilman mitään syytä. Tämä sama ilmiö näkyy siinä, kun miehet jäävät hämmästelemään, miksi se vaimo nyt lähti, kun kaiken piti olla ihan hyvin. Niin, kun ei ole alun perin kuunneltu, mitä se nainen sanoo, vaan luultiin, että se nyt ihan lämpimikseen siinä naputtaa. Kommunikaatiohan (ja sen puute) yleensä on se alkuperäinen ongelma, jossa kaikki lähtee menemään pieleen.