Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon leikitte pienten lastenne kanssa päivittäin?

Vierailija
22.10.2013 |

Itse ehkä kerran päivässä 10 min. verran ja sitten päälle iltasadut ja laulut. Mutta enempää en jaksa istua lattialla ja pärryytellä pikkuautoja. Tulee välillä huono omatunto kun lapset (4 ja 2v.) pyytävät leikkimään ainakin 5 kertaa päivässä mutta kun se on niin tylsää. Mielummin vietän aikaa lasten kanssa tekemällä jotain yhdessä, vaikkapa leipomalla, ja pidän heitä sylissä ja keskustelen.

Entäs te?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan kanssa aikuiset koskaan leikkineet.

En oikeastaan edes ymmärrä missä välissä maatalouslomittajana ollut äitini olisi ehtinytkään leikkimään. Saatika isäni.

Ihan itse keksin leikit, tai vanhemmat auttoivat keksimisessä, mikäli ei ollut kavereita maisemissa.

Vierailija
22/23 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2013 klo 15:12"]

minä leikin paljonkin. Aina ei jaksaisi innostua leikkimään pikkuautoilla tms, mutta jos se on lapselleni tärkeää, niin minä leikin. Ja hei, leikki on lapselle tärkeä tapa opetella ja käsitellä asioita, joten koittakaahan jaksaa leikkiä!

Meikä

Miettikää omalle kohdallanne, että pyytäisitte vaikka miestänne tekemään kansanne jotain teille tärkeää ja aina saisi kieltävän vastauksen... eipä tuntuisi kovin kivalta.

[/quote]

On ihan eri asia jos lapsi vaatii aikuiselta leikkimistä kuin että vaimo pyytää mieheltä yhteistä aikaa ja huomiota. Leikkiminen ei ole ehto sille että voi olla hyvä vanhempi. Ei mulle tulisi mieleen esimerkiksi vaatia että miehen pitää osallistua mun Oriflame-kutsuille tai jatkuvasti shoppailla mun kanssa tai tehdä muita tyttöjen juttuja. Minä teen niitä ystävieni kanssa. Lapsi ei tarvitse aikuista leikkitoveria oppiakseen leikkimään. On ihan mukava jos sinä pidät leikkimisestä, mutta jos sitä inhoaa, kyllä lapsikin sen huomaa. On paljon viisaampaa hommata lapselle leikkikavereita, joiden kanssa opettelee sosiaalisia sääntöjä ja saa vertaisiaan kumppaneita. Aikuisen kanssa leikkiessä eivät kehity tietyt asiat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
22.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän leikin, noillatuntuu riittävän tekemistä ihan omastakin takaa ja leikit sujuu hyvin yhdessä niin tuntuisi typerältä mennä siihen sotkemaan kun eivät ees pyydä mukaan. Legoista ja junaradasta rakennan kun pyytävät ja muutoinkin. Tehdään palapelejä, pelataan muistipeliä yms, luetaan yhdessä. Lapset on 2 ja 4.