Onko työpaikka hauskanpitoa vai työskentelyä varten?
Muutamat työntekijät laistavat töitään, kun pomo on poissa. Pidetään kolminkertaiset tauot ja puhutaan paskaa. Sääntöjä ei noudateta, mutta silmäätekevien ollessa läsnä esitetään hyvin tärkeää. Miten tuollaiseen pitäisi suhtautua? Alkaa itse samanlaiseksi?
Kommentit (14)
No meillä työpaikka on paikka, missä viihdytään, joskus kahvitauot venyy myös pomon aloitteesta, välillä omasta. Mutta hommat on aina tehty niin kuin pitää. No, eipä meillä mitään sääntöjäkään ole, eikä kenenkään edessä esitetä mitään.
Mun työpaikka on mulle samalla niin hauskanpitoa kuin työtäkin, oli pomo paikalla tai ei... Jos on paikalla niin silloin on vieläkin hauskempaa, pomolla meinaan on sen verran hyvät jutut että asiakkaatkin nauraa :D
Kamalaa olla sellaisessa duunissa missä toiset vaan kyräilee ja kyttäilee kellon kanssa kuinka kauan toiset on tauolla tms....
Mitä vittua sillä on väliä jos ne tyypit kuitenkin hoitavat työnsä?
Itse olen IT-alalla projektiluontoisessa työssä, ja joo, käyn joka päivä 1,5 tunnin lounailla ja joskus kun ei ole kiirevaihe projekteissa ja varisnkin jos pomo on lomalla, voin istua vaikka viikon surffaamassa Vauva-palstalla. Mutta meillä ONNEKSI se ei kiinnosta ketään niin kauan kuin projektit valmistuvat aikataulussa ja kaikki tunnit on laskutettavia asiakkaalta...
Todella ahdistava ajatus että jossain työpaikoilla toiset työntekijät kyyläävät toistensa taukojen pituuksia sun muuta, häipyisin heti moisesta paikasta jos sellaiseen olisin erehtynyt.
Parhailla työpaikoilla on työntekoa ja hauskanpitoa. Jälkimmäinen piristää työntekoa. Pitkät tauot ovat asia erikseen.
Olen hoitoalalla ja talossa on monta eri osastoa. On sovittu, että omien töitten valmistuttua autetaan muilla osastoilla. Näin ei kuitenkaan ole, vaan osa istuu pitkät ajat tauoilla ja kansiliassa. Kiireiseltä osastolta ei aina edes ehdi tauoille lainkaan. Lisäksi osa vaihtaa tiimejä sen mukaan, kenen kanssa tykkää työskennellä. Aikuisten touhua, kai.
Minulle työpaikka on pääasiassa levähdystauko kodin arjesta ja loputtomasta paikkojen siivoamisesta. Jos olen kipeä, niin menen töihin mielummin lepäämään, kuin jäisin kotiin.
Minä kanssa IT-alalla, ja tuli mieleen että tämän ap on eräs meillä muutamia kuukausia sitten aloittanut. Meillä samanlaista, töitä tehdään täysillä silloin kun on kiire - ja sitten kun ei ole projektit pahassa vaiheessa, niin otetaan kevyemmin.
Ruokatunnit yleensä venyvät pidempään kuin se puoli tuntia (tämä uusi lähtee aina ennen puolta tuntia takaisin työpisteeseensä), mutta meillä harvemmin pidetään kahvitunteja, koska kahvia yleensä juodaan työpöydän ääressä tehtäviä hoitaen. Tänään en itse ehtinyt edes pitää ruokatuntia, ja jo toimistolla tein ylitöitä joita kotona vielä jatkoin.
Mutta en valita, työ on mielenkiintoista ja joustavaa ja työkavereiden kanssa on hauskaa.
Pitkan aikaa on ollut muotia Suomessa etta tyopaikka on Baila-Baila ja tarkeaa etta tyonhakija "sopii porukkaan", nyt on sitten edessa karu totuus ja paluu maan pinnalle monissa tyopaikoissa.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:55"]
Minä kanssa IT-alalla, ja tuli mieleen että tämän ap on eräs meillä muutamia kuukausia sitten aloittanut.
[/quote]
Meillekin tuli pari vuotta sitten uusi juurivalmistunut, joka otti asiakseen valvoa muiden työaikoja. Oli kannellut minusta esimiehelle, mutta niin siinä kävi, että esimies oli hänelle sanonut, että jos X (eli minä) olen sen verran fiksu että olen onnistunut myymään projektin isommalla työmäärällä kuin mitä sen toteuttamiseen oikeasti menee, niin sehän on firmalle pelkkää plussaa eikä häntä kiinnosta pätkääkään jos vaikka surffaan netissä työaikana, niin kauan kuin asiakas maksaa niistä kaikista tunneista...
t. 5
Kyllä. Pois kaikki pysyvät työsuhteet ja paikat uusjakoon. Tekevää ja osaavaa väkeä kyllä löytyy loivaliikkeisten tilalle.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:36"]
Itse olen IT-alalla projektiluontoisessa työssä, ja joo, käyn joka päivä 1,5 tunnin lounailla ja joskus kun ei ole kiirevaihe projekteissa ja varisnkin jos pomo on lomalla, voin istua vaikka viikon surffaamassa Vauva-palstalla. Mutta meillä ONNEKSI se ei kiinnosta ketään niin kauan kuin projektit valmistuvat aikataulussa ja kaikki tunnit on laskutettavia asiakkaalta...
[/quote]
Näin veronmaksajana mä ainakin välitän kun IT-firmat sitten laskuttaa näitä sun vauva-foorumitunteja kunnilta ja valtiolta.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 21:29"]
No meillä työpaikka on paikka, missä viihdytään, joskus kahvitauot venyy myös pomon aloitteesta, välillä omasta. Mutta hommat on aina tehty niin kuin pitää. No, eipä meillä mitään sääntöjäkään ole, eikä kenenkään edessä esitetä mitään.
[/quote]
Sama täällä, mutta olen ainoa työntekijä. Eipä yksin huvita pitää taukoja, pitää väkisin keksiä jotain että tulisi pöydän äärestä noustua. Käyn juomassa vaikka vettä. Parempi työteho kun pitää pieniä taukoja välillä.
Meillä tehdään suurin osa projekteista urakkatyönä eli kiinteällä hinnalla. Tauoilla tulee kyllä puhuttua todella paljon työasiaa. Jos ei niillä käy, ei sitä voi tietenkään tajuta. Välillä vähän liikaakin, joskus pomokin sanoo, että nyt meni kyllä koko lounastauko työasioihin, otetaan kahvilla takaisiin ja puhutaan muuta.
Et kai sinä aikuinen ihminen tosissasi tuollaista kysy?