Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopin ensimmäinen lapsenlapsi ja rajat.

Vierailija
21.10.2013 |

Anopilla on tapana tulla kylään miten sattuu, etukäteen ilmoittamatta. Ja USEIN! Jonkin verran on tuota onnistuttu vähentämään ihan sillä, että on pidetty kiinni jo sovituista menoistamme, eli ei olla anopin yllätysvierailun takia jätetty väliin mitään, vaan pahoiteltu, että ollaan jo sovittu menevämme tänään muualle ja siihen on ollut anopin tyytyminen, vaikka ajaa meille viidenkymmenen kilometrin päästä. Mitäs ei ilmoita ja kysy sopiiko. Mutta silti tulee kylään pari kolme kertaa viikossa ja olettaa, että aina on tarjottavaa valmiina ja ollaan valmiita seurustelemaan. Missään ei vahingossakaan auta.

Nyt on kuitenkin ensimmäinen lapsenlapsensa pian meille syntymässä ja pelkään, että sama meno jatkuu ja entisestään pahenee, emmekä saa hetken rauhaa vauvan kanssa. Minähän varmaan anopin mielestä voin ottaa vieraita vastaan milloin vain, kun olen äitiyslomalla, ja anoppi on todella innoissaan vauvasta. Itse haluaisin kuitenkin ihan kaikessa rauhassa tutustua vauvaan, enkä kaipaa ketään vieraita ainakaan ensimmäiseen pariin viikkoon. Enkä jatkossakaan halua, että meille pamahdetaan kylään tuosta vain. Pienen vauvan kanssa saa valvoa ihan tarpeeksi ja varmasti koetan nukkua päiväunetkin kun vauva nukkuu, mutta miten se onnistuu, jos anoppi tunkee kylään ilmoittamatta harva se päivä!

Kommentit (546)

Vierailija
541/546 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suolletaan törkeää tekstiä anopeista ja apeista?

Suomessa jokaisella ihmisellä on oikeus kotirauhaan. Tällä palstalla puhutaan rajattomista isovanhemmista. Esimerkiksi jonkun anoppi ja appiukko kulkevat aikuisen pojan ja miniän kotona milloin ja miten haluavat. Appivanhemmat eivät kunniota kotirauhaa.

Joku isovanhemmista - yleensä joko äidinäiti tai isänäiti eli anoppi - suhtautuu erittäin omistushaluisesti lapsenlapsiinsa. Anoppi pahoittaa vastasynnyttäneen äidin eli miniän mielen. Kun vastasynnyttänyt äiti on stressaantunut hankalien isovanhempien käytöksen takia, tämä vaikuttaa kielteisesti äidin mielialaan ja äidinmaidon herumiseen. Ilkeät isovanhemmat voivat siis vaikeuttaa myös lapsentahtista imetystä. Appivanhemmat voivat myös sallia lapsenlapsille asioita, jotka lapsen vanhemmat ovat kieltäneet. Tämä on ilkeää ylikävelyä. "Eikö äitisi ja isäsi anna sitä ja tätä? Isovanhempi antaa!" Näin lapsi oppii manipuloimaan aikuisia.

Jos kotirauhaa rikotaan, niin tasapainoinen ja terve ihminen laittaa rikkojalle rajat. Ja tarvittaessa soittaa vaikka poliisit paikalle. Tässä tapauksessa sen "poliisin" pitäisi olla perheen mies ja isä. Aikuinen poika laittaa rajat omille vanhemmilleen.

Entäs, jos on nössö ja tahdoton hissukka puolisona? Mies, joka ei osaa vielä 20-vuotiaana nuorena miehenä sanoa vastaan äidilleen ja isälleen. Eikä hän ole oppinut sanomaan vastaan vielä 30-, 40-, 50- ja 60-vuotiaana perheenisänäkään. Vanha narsistiäiti ja narsisti-isä saa käyttäytyä miten tahtoo ja puhua aikuiselle pojalle ja tämän perheelle niin epäystävällisesti ja rumasti kuin haluaa.

Silloin miniän on laitettava rajat. Kun miniä joutuu asettumaan appivanhempiaan vastaan - saamatta puolisoltaan tähän apua ja tukea - se on kuin kävisi jatkuvaa taistelua tuulimyllyjä vastaan. Se on kuitenkin tehtävä. Jos mies ei halua, osaa tai uskalla tehdä pesäeroa vanhempiinsa, niin puolison on laitettava rajat miehen vanhemmille. Anoppi ja appiukko eivät määrää aikuisen poikansa ja miniän perheessä. Anoppi ja appiukko eivät määrää, miten lastenlapsia hoidetaan ja kasvatetaan.

Emme pyydä appivanhemmilta rahaa emmekä koskaan mitään apua. Hoidamme omat lapset ja kodin ihan itse. Omat vanhempani ovat edesmenneet ja appivanhemmilta saamme apua nolla tuntia vuodessa.

Vanhemmilla on vastuu omista lapsistaan, lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Isovanhemmilla ei ole mitään vastuuta lastenlapsista. Vanhemmat laittavat lapsilleen rajat ja päättävät kodin säännöt. Isovanhemmat eivät päätä lastenlasten hoidosta, kasvatuksesta ja kyläilyistä tai määräile, koska he "haluavat olla" lastenlasten kanssa. Vanhemmilla on myös oikeus puuttua isovanhempien tapaan olla lasten kanssa, jos isovanhemman tavat ja sallimiset ovat lapselle haitaksi.

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa mietityttää, että mikä nykyajan naisissa on vikana?! Niin törkeää tekstiä suolletaan anopeista ja apeista. Ensin ei saada rahaa ja apua tarpeeksi, ja sitten on niin kauheaa, kun lasten kanssa haluttaisiin olla. Tuntuu, että suurin osa näistä kirjoittajista on itse aika sairaita narsisteja, jotka saavat sairasta "vertaistukea" yhtä ilkeiltä palstalaisilta.

T: nainen, joka osaa käyttäytyä normaalisti kaikkien kanssa

Vierailija
542/546 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin moni olettaa, että lapsiperhe on jatkuvasti tyhjentämässä anopin (tai vanhempiensa) kukkaroa? Kyllä me ainakin ollaan ihan omavaraisia, vaikka on ollut tässä välillä työttömyyttäkin.

Ei minun äidilläni ole rahaa tai omaisuutta. Sehän ei toki estä häntä kiristämästä minua vanhoilla matoilla tai jollain typerällä kirppistaululla.

Siinäkin yksi kiristyskeino. Minä vähistä rahoistani ostin tämän 2m X 4m kokoisen taulun olkkariin sohvan päälle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/546 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa mietityttää, että mikä nykyajan naisissa on vikana?! Niin törkeää tekstiä suolletaan anopeista ja apeista. Ensin ei saada rahaa ja apua tarpeeksi, ja sitten on niin kauheaa, kun lasten kanssa haluttaisiin olla. Tuntuu, että suurin osa näistä kirjoittajista on itse aika sairaita narsisteja, jotka saavat sairasta "vertaistukea" yhtä ilkeiltä palstalaisilta.

Ole iloinen ettei elämässäsi ole ihmistä joka EI käyttäydy seurassasi normaalisti. Vaikka kuinka itse käyttäytyisit.

Vierailija
544/546 |
23.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä suolletaan törkeää tekstiä anopeista ja apeista?

Suomessa jokaisella ihmisellä on oikeus kotirauhaan. Tällä palstalla puhutaan rajattomista isovanhemmista. Esimerkiksi jonkun anoppi ja appiukko kulkevat aikuisen pojan ja miniän kotona milloin ja miten haluavat. Appivanhemmat eivät kunniota kotirauhaa.

Joku isovanhemmista - yleensä joko äidinäiti tai isänäiti eli anoppi - suhtautuu erittäin omistushaluisesti lapsenlapsiinsa. Anoppi pahoittaa vastasynnyttäneen äidin eli miniän mielen. Kun vastasynnyttänyt äiti on stressaantunut hankalien isovanhempien käytöksen takia, tämä vaikuttaa kielteisesti äidin mielialaan ja äidinmaidon herumiseen. Ilkeät isovanhemmat voivat siis vaikeuttaa myös lapsentahtista imetystä. Appivanhemmat voivat myös sallia lapsenlapsille asioita, jotka lapsen vanhemmat ovat kieltäneet. Tämä on ilkeää ylikävelyä. "Eikö äitisi ja isäsi anna sitä ja tätä? Isovanhempi antaa!" Näin lapsi oppii manipuloimaan aikuisia.

Jos kotirauhaa rikotaan, niin tasapainoinen ja terve ihminen laittaa rikkojalle rajat. Ja tarvittaessa soittaa vaikka poliisit paikalle. Tässä tapauksessa sen "poliisin" pitäisi olla perheen mies ja isä. Aikuinen poika laittaa rajat omille vanhemmilleen.

Entäs, jos on nössö ja tahdoton hissukka puolisona? Mies, joka ei osaa vielä 20-vuotiaana nuorena miehenä sanoa vastaan äidilleen ja isälleen. Eikä hän ole oppinut sanomaan vastaan vielä 30-, 40-, 50- ja 60-vuotiaana perheenisänäkään. Vanha narsistiäiti ja narsisti-isä saa käyttäytyä miten tahtoo ja puhua aikuiselle pojalle ja tämän perheelle niin epäystävällisesti ja rumasti kuin haluaa.

Silloin miniän on laitettava rajat. Kun miniä joutuu asettumaan appivanhempiaan vastaan - saamatta puolisoltaan tähän apua ja tukea - se on kuin kävisi jatkuvaa taistelua tuulimyllyjä vastaan. Se on kuitenkin tehtävä. Jos mies ei halua, osaa tai uskalla tehdä pesäeroa vanhempiinsa, niin puolison on laitettava rajat miehen vanhemmille. Anoppi ja appiukko eivät määrää aikuisen poikansa ja miniän perheessä. Anoppi ja appiukko eivät määrää, miten lastenlapsia hoidetaan ja kasvatetaan.

Emme pyydä appivanhemmilta rahaa emmekä koskaan mitään apua. Hoidamme omat lapset ja kodin ihan itse. Omat vanhempani ovat edesmenneet ja appivanhemmilta saamme apua nolla tuntia vuodessa.

Vanhemmilla on vastuu omista lapsistaan, lasten hoidosta ja kasvatuksesta. Isovanhemmilla ei ole mitään vastuuta lastenlapsista. Vanhemmat laittavat lapsilleen rajat ja päättävät kodin säännöt. Isovanhemmat eivät päätä lastenlasten hoidosta, kasvatuksesta ja kyläilyistä tai määräile, koska he "haluavat olla" lastenlasten kanssa. Vanhemmilla on myös oikeus puuttua isovanhempien tapaan olla lasten kanssa, jos isovanhemman tavat ja sallimiset ovat lapselle haitaksi.

Vierailija kirjoitti:

Niin. Luuletko, että nämä anopit ja apet puhuvat kovin kauniisti lapsistaan ja näiden perheistä?

Vierailija
545/546 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesälomakausi lähestyy. Tarkoittaa anoppien ja miniöiden kohtaamisia.

Vierailija
546/546 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin esikoisen vauva-aikaan tosi yksinäinen. Vain yksi kaveri oli päiväsaikaan kotona vuorovapaalla mutta hänkin teki gradua.

Mies seiskasta kuuteen poissa.

Alussa olin ihan iloinen että sukulaiset kävi mutta sitten kodistani tuli rautatieasema jossa je ravasivat mielensä mukaan. Mitta täyttyi siinä vaiheessa kun he alkoivat sopia keskenään kyläilyiståän kertomatta minulle ollenkaan.

Yks kaks vaan parkkipaikalla kun olen lähdössä joku kiukkuaa kun olenkin lähdössä vaikka hän oli sopinut tulevansa meille leikkimään.

Tpinen asia mikä sai suuttumaan oli se että jälkiä ei siivottu koskaan ja kun pyysin auttamaan nostamaan lastenhuoneeseen askartelupöydän, se ei käynyt koska hän pli tullut olemaan lasten kanssa eikå minun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme