Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta

Vierailija
16.10.2013 |

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sitä voisi kauniimmin enää kirjoittaa? Mun mielestä toi on positiivinen viesti. Vaikken itsekään naapurille lapsiani hoitoon olisi luovuttanut, olisi ollut mukava saada tuollainen viesti vauva-aikana. Tietäisin että välittävät, eivätkä ajattele pahalla lapsiperheen melua. Lisäksi olisi ollut sellainen tunne että jos jotain sattuisi, vaikkapa vanhempi lapsi yllättäen loukkaantuisi ja joutuisin viemään sairaalaan, niin siinä tilanteessa tuohon naapuriin uskaltaisi ottaa yhteyttä ja kysyä vauvan vahdiksi.

 

Älä nyt vaan ala vittuilla takaisin tai muuten pilaa avuntarjousta. Jos tuo oli vittuillen kirjoitettu, tuskin olisi yhteystietojaan siihen laittanut, olisi vaan haukkunut ja uhannut lastensuojelulla.

 

Itse leipoisin pullia ja veisin naapurille. Kertoisin että kaikki on hyvin, että jaksatte kyllä hoitaa. Kiitä kuitenkin avuntarjouksesta.

 

 

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:37"]

Oikeestiko toi on nätisti kirjoitettu ja vilpitön viesti teidän mielestänne?

 

- Etteko osaa vai jaksa huolehtia lapsestanne?

- Jos vauva tulisi tänne niin saisi edes muutaman tunnin hoitoa ja huolenpitoa (kun täällä ei kerta saa)

 

Ei mun mielestä mikään vilpitön avun tarjous. Jos olisi, niin olis voinut jättää pois noi vihjailut siihen, että vauvaa ei hoideta täällä kunnolla. Niillä kun ei itse avuntarjouksen suhteen ole mitään tekemistä.

 

ap

[/quote]

Vierailija
102/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että vielä pitäisi ihan pulliakin leipoa tuollaiselle typerykselle?! Oletko vähän yksinkertainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 18:27"]

Minä menisin soittamaan tämän kolmekasin ovikelloa ja moikkaamaan ja näyttämään vauvaa ja katsomaan tätä naapuria. Johan siinä tutustuisi ja selviäisi, oliko tosissaan. En ikinä tyytyisi kirjoittamaan lappua vaan nimenomaan menisin ovelle. Nykyihmiset on niin kummia, kun ei voida naapureihin tutustua. Ties vaikka ihan oikeasti saisi kaverin tai hoitajan joskus!

[/quote]just näin! tää on hyvä.  =)

Vierailija
104/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmotaisin lapusta sekä isännöitsijälle että poliisille, poliisille siksi että tuon voisi tulkita myös peitellyksi uhkailuksi. Ihan siltä varalta että jos tilanne tulehtuu jatkossa.

 

Vauvan itku on normaaleja elämisen äänejä jotka vaan pitää sietää. Jos hermo ei kestä kolhoosissa asumista, niin sitten on parasta hakkia talo jostain metsän keskeltä ja muuttaa sinne.

Vierailija
105/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP muutti jäljempänä kertomustaan aloitustaan törkeämmäksi. Yrittäkää edes lukea näitä tekstejä tarkemmin!. Juice:" Kuullaan niinkuin luullaan". Sopii pyhien tuimistuneiden Äityköiden vihateaktioihin. Eivät näe edes tekstiä lukea raivopunan lävitse. Surkeaa...

Vierailija
106/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama sairas yksilö tekee näitä aloituksia miten muut ahdistelevat häntä leikkipuistoissa, naapurit, jne 

 

provo.

hanki apua ja tee kaikille palvelus. etkö ole saanut lapsena huomiota kun haet sitä riitelemällä ja miettimällä konfliktitilanteita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan ilmiselvää, että ap:n hermostuminen ja lapun tulkitseminen vittuiluksi kertoo siitä, että ap tietää itsekin ettei osaa hoitaa vauvaansa. 

 

Tämä on yksi suurimmasta tabuista tällä hetkellä. Kukaan ei halua myöntää olevansa aloittelija, kokematon tai avun tarpeessa. Jos joku kehtaa sellaista ehdottaa, sitä pidetään epäkohteliaana. Miksi ihmisiä pelottaa niin suuresti myöntää omat puutteensa? Varsinkin kun vaikuttaa siltä, että eniten neuvoja tarvitsisivat juuri ne jotka eniten loukkaantuvat niiden tarjoamisesta. Pitkällä tähtäimellä tämä johtaa yhteiskunnan jakaantumiseen; niihin jotka pääsevät eteenpäin elämässään muiden tuella ja niihin jotka halveksuvat neuvojia ja mokaavat. Kunnioita isääsi ja äitiäsi jotta kauan eläisit maan päällä. Ne jotka 4000 vuotta sitten viittasivat kintaalla vanhuksien elämänkokemuksesta kumpuaville tiedoille, tekivät typeriä virheitä. Siihen aikaan ei ollut nettiä josta katsoa neuvoja.

 

Senkin vielä sanon, että häiritsevien äänien häiritsevyys vähenee jos tietää mistä ne johtuvat ja tuntee, että niille voi tehdä jotain. Naapuri varmaan ajatteli ihan oman itsensä takia, että jotain täytyy yrittää tehdä.

Vierailija
108/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

@104 vihateaktio=vihareaktio, TYPO

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta miten typerää ja lukutaidotonta porukkaa täällä on kun luulevat vittuilua ystävällisyydeksi... voin vaan kuvitella kuinka teille vittuillaan tosielämässäkin päin naamaa ja nauretaan selän takana kun ette sitä tajua

Vierailija
110/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muksu nukkui levottomasti ja itki öisin 3,5 vuotiaaksi (refluksivaivaa). En saanut yhtään lappua postiluukkuun, alakerran rouva vaan kerran kyseli asiasta. Meillä on hyvät naapurit, lämmin kiitos heille.

 

ap: Koittakaa jaksaa ja olla liikaa miettimättä mitä muut ajattelee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on helppo vauva eikä ole itkenyt kovaa lähes lainkaan. Kuitenkin neuvolan rokotteista sai sellaisen reaktion, että parkui kolme-neljä päivää lähes putkeen.

Vierailija
112/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 08:18"]

Ilmotaisin lapusta sekä isännöitsijälle että poliisille, poliisille siksi että tuon voisi tulkita myös peitellyksi uhkailuksi. Ihan siltä varalta että jos tilanne tulehtuu jatkossa.

 

 

Vauvan itku on normaaleja elämisen äänejä jotka vaan pitää sietää. Jos hermo ei kestä kolhoosissa asumista, niin sitten on parasta hakkia talo jostain metsän keskeltä ja muuttaa sinne.

[/quote]

 

Mä en kyllä yliampuisi ja ilmoittaisi poliisille vaan menisin moikkaamaan naapuria ja kertomaan miksi vauva itkee. Miksi suomalaiset ovat niin vieraantuneita toisistaan etteivät voi jutella naamatusten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti on peräisin luultavasti joltain kroonisesta hiivasienitulehduksesta kärsivältä lapsettomalta takakireältä mamsellilta. Hehän ovat tunnetusti lastenkasvatuksen asiantuntijoita. Niinkuin ylipäätään asiantuntijoita kaikessa.

Vierailija
114/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua? Siis mitä vittua?

 

Vauvalla on varmasti paras mahdollinen äiti ja hoitopaikka.

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:53"]

Haista paska.

T. Koliikki-vauvan äiti

 [/quote]

 

Niin, mistäköhän ne lapset oppii niitä törkeitä haistatteluja joita joudumme päivittäin töissä kuuntelemaan, eli "hyvän" esimerkin pistit.

 

t. päiväkodin opettaja

[/quote]

 

Ja alaspäin-peukkujen lukumäärä vain vahvistaa tätä käsitystä. Lisäksi olen aina ihmetellyt, miksi naiset niin hanakasti käyttävät v-sanaa - eli halventavat itse itseään?

Vierailija
116/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole verbaalisesti lahjakas ja omaan huonon tilannetajun. Siksi onnistun usein pahoittamaan jonkun mielen juttelemalla tai tarjoamalla apua kun yritän vain olla ystävällinen.

 

viimeisimmät:

Moi vanha naapuri = tarkoitin siis ex. naapuria enkä kirjaimellisesti vanhaa

työpaikan ulko-ovella huikkasin työkaverille "Joko sinä nyt pääset? Hyvää syyslomaa!" tästä tietysti kehkeytyi keskustelua työvuorojen vahtimisesta vaikka se ei suinkaan ollut tarkoitus. Olisi vaan ollut mukava päästä itsekin aikaisemmin lomalle, mutta kun sattui omaksi vuoroksi kassan lasku ym. juuri ennen syysloman alkua

 

En myöskään osaa tulkita jos joku vinoilee/naljailee minulle, vaan otan kaiken kirjaimellisesti (= v**tuilua on se kun joku sanoo suoraan haista v)

 

Eli saattaisi olla minun kaltaiseltani lähtöisin tuollainen avuntarjous

Vierailija
117/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 07:32"]

Kuinka sitä voisi kauniimmin enää kirjoittaa? 

[/quote]

 

Vaikka esimerkiksi näin:

" Olen huomannut että vauvanne itkee paljon, ja haluaisin auttaa. Ymmärrän että vauvan jatkuva itkeminen voi väsyttää vanhemmat ja univelkaakin saattaa kertyä. Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja ehkä myöhemmin vaikka käydä jossain kahdestaan viettämässä mukavaa aikaa. Olisi muutenkin mukava tutustua paremmin naapureihin :) Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38, Oma Nimi"

 

 

Tietysti kaikista parasta olisi ollut jos naapuri olisi tullut ihan itse tuohon tyyliin apuaan tarjoamaan kasvotusten eikä lapulla, jos ei kerran ole edes aiemmin kertaakaan juteltu.

 

Vierailija
118/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen ja ymmärtäväinen naapuri olisi tullut soittamaan ovikelloa ja kysynyt tarvitsetko apua. Hänen jättämänsä lappu oli asiaton ja loukkaava . Tää vauvapalsta on täynnä sekopäitä jotka kommentoivat ihan käsittämättömän julmasti , lapsellisesti ja toivon ettei niillä ihmisillä jotka noita ala-arvoisia kommentteja jättäneillä naisilla ole itsellään lapsia. Tsemppiä viestiketjun aloittaneelle äidille !!!! <3

Vierailija
119/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevää mennä nykyään soittamaan ovikelloa, ku tälläkin palstalla on monikin kertonut, ettei avaa ovea, jos ei odota ketään käymään...

Vierailija
120/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 07:32"]

Kuinka sitä voisi kauniimmin enää kirjoittaa? 

[/quote]

 

Vaikka esimerkiksi näin:

" Olen huomannut että vauvanne itkee paljon, ja haluaisin auttaa. Ymmärrän että vauvan jatkuva itkeminen voi väsyttää vanhemmat ja univelkaakin saattaa kertyä. Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja ehkä myöhemmin vaikka käydä jossain kahdestaan viettämässä mukavaa aikaa. Olisi muutenkin mukava tutustua paremmin naapureihin :) Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38, Oma Nimi"

 

 

Tietysti kaikista parasta olisi ollut jos naapuri olisi tullut ihan itse tuohon tyyliin apuaan tarjoamaan kasvotusten eikä lapulla, jos ei kerran ole edes aiemmin kertaakaan juteltu.

 

[/quote]

 

Jos olisin se naapuri niin olisin kirjoittanut juuri sanoin kuin hän kirjoitti tarkoituksenani testata onko ap siedettävä ihminen jonka kanssa ehkä haluaisin olla tekemisissä. (Sanasta "vittu" päätellen ei).

 

Tuossa mitä kirjoitat on se vaara, että ap on joku Sirpa Laamanen ja joudut sille lapsevahdiksi tai kaveriksi. Kaikki eivät halua elämäänsä jotain naapurin kiroilevaa ja vauvaansa huudattavaa wt-mammaa.

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi