Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillepä tuli naapurilta lappu vauvan itkusta

Vierailija
16.10.2013 |

" Olen tässä pari viikkoa kuunnellut lapsenne taukoamatonta itkua, ja haluaisin auttaa. Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?) Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja vauva saisi tarvitsemaansa hoitoa ja huolenpitoa muutaman tunnin. Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38"

 

Siis mitä vittua? Onko toi oikeasti täyttä vittuilua, vai tulkitsenko mä väärin? Ja tietääkseni vauva ei itse yhtään sen enempää kun normaalikaan vauva.

 

 

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:37"]

Oikeestiko toi on nätisti kirjoitettu ja vilpitön viesti teidän mielestänne?

 

- Etteko osaa vai jaksa huolehtia lapsestanne?

- Jos vauva tulisi tänne niin saisi edes muutaman tunnin hoitoa ja huolenpitoa (kun täällä ei kerta saa)

 

Ei mun mielestä mikään vilpitön avun tarjous. Jos olisi, niin olis voinut jättää pois noi vihjailut siihen, että vauvaa ei hoideta täällä kunnolla. Niillä kun ei itse avuntarjouksen suhteen ole mitään tekemistä.

 

ap

[/quote]

 

täyttä vittuiluahan toi on, puettuna vain muka-kohteliaaseen sävyyn.

Vierailija
122/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi elämä, se että tänne kirjoittaa sanan vittu tarkoittaa todella sitä että on huudattava wt-mamma. Yksinkertainen ajattelutapa on tietty helpompi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 07:32"]

Kuinka sitä voisi kauniimmin enää kirjoittaa? 

[/quote]

 

Vaikka esimerkiksi näin:

" Olen huomannut että vauvanne itkee paljon, ja haluaisin auttaa. Ymmärrän että vauvan jatkuva itkeminen voi väsyttää vanhemmat ja univelkaakin saattaa kertyä. Ottaisin mielelläni vauvan hetkeksi hoitoon jos haluatte, saisitte levätä ja ehkä myöhemmin vaikka käydä jossain kahdestaan viettämässä mukavaa aikaa. Olisi muutenkin mukava tutustua paremmin naapureihin :) Ottakaa yhteyttä: xxx xxxxxxxx

T: naapuri asunnosta 38, Oma Nimi"

 

 

Tietysti kaikista parasta olisi ollut jos naapuri olisi tullut ihan itse tuohon tyyliin apuaan tarjoamaan kasvotusten eikä lapulla, jos ei kerran ole edes aiemmin kertaakaan juteltu.

 

[/quote]

 

Jos olisin se naapuri niin olisin kirjoittanut juuri sanoin kuin hän kirjoitti tarkoituksenani testata onko ap siedettävä ihminen jonka kanssa ehkä haluaisin olla tekemisissä. (Sanasta "vittu" päätellen ei).

 

Tuossa mitä kirjoitat on se vaara, että ap on joku Sirpa Laamanen ja joudut sille lapsevahdiksi tai kaveriksi. Kaikki eivät halua elämäänsä jotain naapurin kiroilevaa ja vauvaansa huudattavaa wt-mammaa.

 

[/quote]

 

No minä en haluaisi olla tekemisissä tuollaisen "testailijan" kanssa enkä ainakaan antaa vauvaani hoitoon. Miksi ihmeessä kriteerisi olla jonkun kanssa tekemisissä on se, että hän on a) joko niin tyhmä ettei tajua ilkeyttä tai b) on niin nöyristelevä että kokee velvollisuudekseen miellyttää myös kiusaajiaan?

 

Vierailija
124/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättäviä vittua ja vittuilua hokevia äitejä. Onneksi lapset saavat koulussa tukiopetusta.

Vierailija
125/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:51"]

Viehättäviä vittua ja vittuilua hokevia äitejä. Onneksi lapset saavat koulussa tukiopetusta.

[/quote]

 

Kiitos päivän piristyksestä. :D  Tälläistä naurettavaa tekstiä voi lukea vain palstalta. Hienoja oletuksia toki. 

 

Vierailija
126/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo inhottavasti kirjoitettu viesti: "ettekö osaa hoitaa" ja "vauva saa tarvitsemaansa huolenpitoa". Olisi voinut noin yleisesti tarjota apuaan, eikä alkaa arvostelemaan vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:50"]

 

No minä en haluaisi olla tekemisissä tuollaisen "testailijan" kanssa enkä ainakaan antaa vauvaani hoitoon. Miksi ihmeessä kriteerisi olla jonkun kanssa tekemisissä on se, että hän on a) joko niin tyhmä ettei tajua ilkeyttä tai b) on niin nöyristelevä että kokee velvollisuudekseen miellyttää myös kiusaajiaan?

 

[/quote]

 

Ap häiritsi naapuria. Ihmisen joka häiritsee muiden rauhaa on syytäkin olla nöyrä. Olen kokemukseni perusteella huomannut, että ihmiset jotka eivät edes ymmärrä hävetä muille aiheuttamaansa haittaa, ovat yleensä muutenkin vastenmielisiä tyyppejä. Ja ennen kuin vastaat tähän, että "mutku meil on oikeus", niin joo, varmaan Pohjois-Koreallakin on oikeus tappaa kansalaisiaan mutta ei se silti ole oikein.

 

Vierailija
128/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kuinka vauva sitten pidetään itkemättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:50"]

 

No minä en haluaisi olla tekemisissä tuollaisen "testailijan" kanssa enkä ainakaan antaa vauvaani hoitoon. Miksi ihmeessä kriteerisi olla jonkun kanssa tekemisissä on se, että hän on a) joko niin tyhmä ettei tajua ilkeyttä tai b) on niin nöyristelevä että kokee velvollisuudekseen miellyttää myös kiusaajiaan?

 

[/quote]

 

Ap häiritsi naapuria. Ihmisen joka häiritsee muiden rauhaa on syytäkin olla nöyrä. Olen kokemukseni perusteella huomannut, että ihmiset jotka eivät edes ymmärrä hävetä muille aiheuttamaansa haittaa, ovat yleensä muutenkin vastenmielisiä tyyppejä. Ja ennen kuin vastaat tähän, että "mutku meil on oikeus", niin joo, varmaan Pohjois-Koreallakin on oikeus tappaa kansalaisiaan mutta ei se silti ole oikein.

 

[/quote]

 

Kerro mulle miten vauvan itkut saa pidettyä minimissä. Mulla on 1v joka edelleen itkee todella paljon milloin mistäkin. Hoidan niin hyvin kuin voin, mutta lapsella on todella voimakas temperamentti. Ei voi mitään. Samoin nukutustilanteissa tulee joka kerta itkua. Jos joku naapuri tulisi vinkumaan asiasta niin en hirveästi olisi "nöyränä" ja pyytelisi anteeksi. Sitä paitsi lapsista aiheutuvat äänet kuten juuri itku eivät ole mitään syitä esim. häädölle, joten jos naapuri kaipaa hipihiljaisuutta niin kannattaa muuttaa vanhuskeskittymään tai maalle.

 

Vierailija
130/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:17"]

 

Kerro mulle miten vauvan itkut saa pidettyä minimissä. Mulla on 1v joka edelleen itkee todella paljon milloin mistäkin. Hoidan niin hyvin kuin voin, mutta lapsella on todella voimakas temperamentti. Ei voi mitään. Samoin nukutustilanteissa tulee joka kerta itkua. Jos joku naapuri tulisi vinkumaan asiasta niin en hirveästi olisi "nöyränä" ja pyytelisi anteeksi. Sitä paitsi lapsista aiheutuvat äänet kuten juuri itku eivät ole mitään syitä esim. häädölle, joten jos naapuri kaipaa hipihiljaisuutta niin kannattaa muuttaa vanhuskeskittymään tai maalle.

 

[/quote]

 

Anteeksipyyntö jotenkin sinulta pois kun se ottaa noin koville?

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:51"]

Viehättäviä vittua ja vittuilua hokevia äitejä. Onneksi lapset saavat koulussa tukiopetusta.

[/quote]

 

No voi vittu! Ei mun lapset saa tukiopetusta, mihin voin valittaa? 

 

Vierailija
132/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas tänne tullu keskustelua.

En oo tehny asialle mitään, enkä kyllä taida tehdäkään. Ihan turhaan mä mitään mukaystävällistä lappua rupeen kirjottaan ja vartavasten kiikuttaan johonki. Antaa olla, jos joskus tulee uudestaan vastaavaa niin pitää miettiä uudestaan. En siis tosiaan tiedä kuka toi naapuri on, monenkaan naapurin kanssa en ole jutellut, asutaan kohtuu isossa kerrostalossa, ollaan asuttu yli vuosi, mutta nähty vain muutamaa naapuria, lähinnä niitä jotka asuu samassa kerroksessa ja tulee silleen törmättyä joskus ovea avatessa jne. Ei olla käytetty edes hissiä vaan menty portaita, niin ei olla hississäkään törmätty muiden kerroksien väkeen.

 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys ap. Ihan hyvä päätös olla reagoimatta. Saamasi viesti on tökerö, mutta jätä se omaan arvoonsa. Ihmiset vaan osaavat olla tosi ajattelemattomia ja törkeitä. Aidosti auttamishaluinen naapuri olisi tietysti tsempannut teitä eikä kyseenalaistanut vauvan hoitajina. Meidän vauva itki tosiaan paljon ja jos olisin saanut vastaavaa noottia ihan kirjallisena postiluukkuuni, olisin varmaan mennyt loputkin jo valmiiksi riekaleina olleista hermoista. Onneksi itkuisimmat ajat ovat pian muisto vain kun vauva kasvaa. Keskustelu meni nyt vähän turhaan koliikkiasioihin, eihän täällä oikeasti kukaan tiedä minkä verran teidän vauva itkee. Mutta pääasia on se, että kyllä vanhemmat aina itse tilanteen parhaiten tuntevat ja kaikkensa tekevät, ja sen kyseenalaistaminen vaatii kyllä naapurin kyylältä melkoista pokkaa. 

Vierailija
134/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:50"]Mutta pääasia on se, että kyllä vanhemmat aina itse tilanteen parhaiten tuntevat ja kaikkensa tekevät, ja sen kyseenalaistaminen vaatii kyllä naapurin kyylältä melkoista pokkaa. 

[/quote]

 

Mistä tämä ajatus, että kaikki vanhemmat ovat niin niin loistavia oikein tulee? Lastensuojelun asiakkaita on niin paljon ettei sosiaalityöntekijä ehdi hoitaa kaikkea kuten saimme Eerikan tapauksesta oppia.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.10.2013 klo 15:33"]

mun mielestä nätisti kirjoitettu viesti

taidat olla joku wt

[/quote]

 

No ei mun mielestäni tämä ole erityisen nätisti kirjoitettu:

"Ilmeisesti teillä on jonkinlainen ongelma sielä vauvan kanssa (Ettekö osaa hoitaa, jaksa hoitaa, vai onko vauvalla jokin fyysinen ongelma?"

Fiksumpaa olisi ollut kirjoittaa vain tuo osa, jossa tarjoaa apuaan. Kyllä tuo on aika selkeää veetuilua. Jotakuta kypsyttää vauvan itku (voi kyynel) ja on päättänyt kirjoittaa tuollaisen lapun.

 

Tosin sitäkin voi miettiä, kannattaako tänne av:lle kirjoittaa ihan jokaista murhettaan ja kysymystä... Kun lukee näitä kommentteja täällä, usko ihmiskuntaan rapisee silmissä.

 

Vierailija
136/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh noita joidenkin (ilmeisesti lapseyyomien) kommenteja. Ite ottaisin vittuiluna juurikin noiden "ettekö osaa/jaksa" kommentien takia. En välttämättä hormoneissa edes vastais ystävällisesti, MUTTA kehottaisin laittaan kuivan viestin, että kiitos, mut pärjätään. Vauva voi hyvin ja muut asiat ei sulle kuulu. Jos itku häiritse, niin osta korvatulpat. Kait tiedostat asuvasi kerrostalossa? Tai jotain sinnepäin.

Ei ollut vilpitön avun tarjous, hyvänen aika. Tarjoisko kukaan apua noin?

Vierailija
137/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvatulpat postiluukusta!! :D

Vierailija
138/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät osaa ilmaista itseään sanallisesti kovin hyvin, vaikea sanoa, millä mielellä viesti on kirjoitettu...

Vierailija
139/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:17"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 10:50"]

 

No minä en haluaisi olla tekemisissä tuollaisen "testailijan" kanssa enkä ainakaan antaa vauvaani hoitoon. Miksi ihmeessä kriteerisi olla jonkun kanssa tekemisissä on se, että hän on a) joko niin tyhmä ettei tajua ilkeyttä tai b) on niin nöyristelevä että kokee velvollisuudekseen miellyttää myös kiusaajiaan?

 

[/quote]

 

Ap häiritsi naapuria. Ihmisen joka häiritsee muiden rauhaa on syytäkin olla nöyrä. Olen kokemukseni perusteella huomannut, että ihmiset jotka eivät edes ymmärrä hävetä muille aiheuttamaansa haittaa, ovat yleensä muutenkin vastenmielisiä tyyppejä. Ja ennen kuin vastaat tähän, että "mutku meil on oikeus", niin joo, varmaan Pohjois-Koreallakin on oikeus tappaa kansalaisiaan mutta ei se silti ole oikein.

 

[/quote]

 

Kerro mulle miten vauvan itkut saa pidettyä minimissä. Mulla on 1v joka edelleen itkee todella paljon milloin mistäkin. Hoidan niin hyvin kuin voin, mutta lapsella on todella voimakas temperamentti. Ei voi mitään. Samoin nukutustilanteissa tulee joka kerta itkua. Jos joku naapuri tulisi vinkumaan asiasta niin en hirveästi olisi "nöyränä" ja pyytelisi anteeksi. Sitä paitsi lapsista aiheutuvat äänet kuten juuri itku eivät ole mitään syitä esim. häädölle, joten jos naapuri kaipaa hipihiljaisuutta niin kannattaa muuttaa vanhuskeskittymään tai maalle.

 

[/quote]

No tuota, itse en ajattele noin. Jos itse aiheutan muille haittaa niin häpeän. Niin minut on kasvatettu, toisille ei aiheuteta haittaa ja piste. Hiljaa ollaan aina.

 

Jos olisi ollut koliikkivauva niin ollisin kulkenut ovelta ovelle kyselemässä miten naapurit jaksavat ja kuuluuko hyvin vai onko äänieristys ok.

 

En vain käsitä  että joku toinen vain miettii että on oikeus meluta. Ja keksii että nyt kun on lapset niin voi itsekin taantua ja heidän varjolla rettelöidä pirusti. Tuntuu että jäänyt kehitys kesken täysin.

 

Vierailija
140/143 |
17.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.10.2013 klo 14:50"]

Tervehdys ap. Ihan hyvä päätös olla reagoimatta. Saamasi viesti on tökerö, mutta jätä se omaan arvoonsa. Ihmiset vaan osaavat olla tosi ajattelemattomia ja törkeitä. Aidosti auttamishaluinen naapuri olisi tietysti tsempannut teitä eikä kyseenalaistanut vauvan hoitajina. Meidän vauva itki tosiaan paljon ja jos olisin saanut vastaavaa noottia ihan kirjallisena postiluukkuuni, olisin varmaan mennyt loputkin jo valmiiksi riekaleina olleista hermoista. Onneksi itkuisimmat ajat ovat pian muisto vain kun vauva kasvaa. Keskustelu meni nyt vähän turhaan koliikkiasioihin, eihän täällä oikeasti kukaan tiedä minkä verran teidän vauva itkee. Mutta pääasia on se, että kyllä vanhemmat aina itse tilanteen parhaiten tuntevat ja kaikkensa tekevät, ja sen kyseenalaistaminen vaatii kyllä naapurin kyylältä melkoista pokkaa. 

[/quote]

Ap jatkaa provoilua?

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi