Elämäni biisi Yle tv1
Kommentit (4192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime jakso oli puuduttavan tylsä, ja tän päivän vieraat eläkeosastoa.
Ikäsyrjintä kukkii ja rehottaa Suomessa.
Olen tuo kirjoittaja, siis itsekin jo kohta 53v. En kuitenkaan halua taas kuulla elämää juoksuhaudoissa, tai oli mulla elämän valttikortit kerran handuissaan biisejä ym.
Kohta jo? Miten saatkin 53v kuulostamaan ikälopulta? Itse olen vanhempi kuin sinä, ja en todellakaan ajattele itsestäni, että kohta jo. Mitä ikiää te Suomessa pidätte nuorena?
Olin tosiaan joskus nuori, eli noin kolkyt vuotta sitten.
Voi itku, miten surullinen asenne sinulla, jos silloin ainoastaan pidit itseäsi nuorena. Jos siis olet se nyt kohta 53v ja pidit itseäsi nuorena 23v. Juuri tämän takia Suomessa ikäsyrjintä jatkuu, tämmöisten ajatuksien takia, että vain 20-25v ovat nuoria. Onneksi itse en kuulu sun ajatus piiriin.
Se olisi itsepetosta jos pitäisin itseäni vielä nuorena kun en tunne niin ja sanonta ikä on vain numeroita on niin typerä. Tosin pidän vieläkin samoista bändistä kun teininä, mutta musiikkimakuhan ei muutu oikeastaan koskaan mistä on nuorena pitänyt pitää vielä vanhempanakin, se on tunnepitoinen juttu tuo musiikki.
Ikä on vain numero. Jotkut pitävät itseään vanhana jo 30v ja toiset pitävät itseään nuorina vielä 80v. Kaikki riippuu asenteesta ja mitä päässä ajattelee.
Jeesus että oletkin tyhmä. Kerro tuo 80 vuotiaille äidilleni, että ikä on vaan numeroita kun muistisairaus päällä ja kaikkea muuta siinä lisäksi. On vaan kiinni vai muka asenteesta. 80 ja 30 on ihan eri juttu myös henkisellä puolella. Se että nämä muut komppaa aivotonta kommenttiasi kertoo niistä vaan paljon.
Jaaha, kylläpä tahallasi päätit ymmärtää pointin väärin. Pointti ei ole ollenkaan, mistä tuossa vastauksessasi kiljut. Pointti on, että jotkut ihmiset tuntevat olonsa nuoriksi vielä vaikkapa 80v kuten tätini, ja toiset ovat vanhan mielisiä jo paljon aiemmin, koska heillä on joko negatiivinen asenne kaikkeen tai sitten muuten vaan ajattelevat tosiaan ikäänsä numeroina, ja että 25v jälkeen ei ole enää mitään mitä odottaa innolla. En puhunut mitään kenenkään sairauksista tai henkitasosta; tottakai eri ihmiset on eri henkitasolla eri ikäisinä, duh. Sun vastauksesta huomaa sen, että sä oot tosi vihainen tyyppi, heti aloit nimittelemään ihmisiä. Sääliksi käy sun tyysäöppisiä ihmisiä.
Sääliksi käy sinun kaltaisia tekopirteitä. Ikä on kaikkea muuta kun numeroita ja se ei liity mitenkään negatiivisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime jakso oli puuduttavan tylsä, ja tän päivän vieraat eläkeosastoa.
Ikäsyrjintä kukkii ja rehottaa Suomessa.
Olen tuo kirjoittaja, siis itsekin jo kohta 53v. En kuitenkaan halua taas kuulla elämää juoksuhaudoissa, tai oli mulla elämän valttikortit kerran handuissaan biisejä ym.
Kohta jo? Miten saatkin 53v kuulostamaan ikälopulta? Itse olen vanhempi kuin sinä, ja en todellakaan ajattele itsestäni, että kohta jo. Mitä ikiää te Suomessa pidätte nuorena?
Olin tosiaan joskus nuori, eli noin kolkyt vuotta sitten.
Voi itku, miten surullinen asenne sinulla, jos silloin ainoastaan pidit itseäsi nuorena. Jos siis olet se nyt kohta 53v ja pidit itseäsi nuorena 23v. Juuri tämän takia Suomessa ikäsyrjintä jatkuu, tämmöisten ajatuksien takia, että vain 20-25v ovat nuoria. Onneksi itse en kuulu sun ajatus piiriin.
Se olisi itsepetosta jos pitäisin itseäni vielä nuorena kun en tunne niin ja sanonta ikä on vain numeroita on niin typerä. Tosin pidän vieläkin samoista bändistä kun teininä, mutta musiikkimakuhan ei muutu oikeastaan koskaan mistä on nuorena pitänyt pitää vielä vanhempanakin, se on tunnepitoinen juttu tuo musiikki.
Ikä on vain numero. Jotkut pitävät itseään vanhana jo 30v ja toiset pitävät itseään nuorina vielä 80v. Kaikki riippuu asenteesta ja mitä päässä ajattelee.
Jeesus että oletkin tyhmä. Kerro tuo 80 vuotiaille äidilleni, että ikä on vaan numeroita kun muistisairaus päällä ja kaikkea muuta siinä lisäksi. On vaan kiinni vai muka asenteesta. 80 ja 30 on ihan eri juttu myös henkisellä puolella. Se että nämä muut komppaa aivotonta kommenttiasi kertoo niistä vaan paljon.
Jaaha, kylläpä tahallasi päätit ymmärtää pointin väärin. Pointti ei ole ollenkaan, mistä tuossa vastauksessasi kiljut. Pointti on, että jotkut ihmiset tuntevat olonsa nuoriksi vielä vaikkapa 80v kuten tätini, ja toiset ovat vanhan mielisiä jo paljon aiemmin, koska heillä on joko negatiivinen asenne kaikkeen tai sitten muuten vaan ajattelevat tosiaan ikäänsä numeroina, ja että 25v jälkeen ei ole enää mitään mitä odottaa innolla. En puhunut mitään kenenkään sairauksista tai henkitasosta; tottakai eri ihmiset on eri henkitasolla eri ikäisinä, duh. Sun vastauksesta huomaa sen, että sä oot tosi vihainen tyyppi, heti aloit nimittelemään ihmisiä. Sääliksi käy sun tyysäöppisiä ihmisiä.
Sääliksi käy sinun kaltaisia tekopirteitä. Ikä on kaikkea muuta kun numeroita ja se ei liity mitenkään negatiivisuuteen.
Olen pirteä. En teko. Sun vihamielisyys on todella reipasta. Kuka sua on satuttanut? Elämä?
Tulevissa jaksoissa mielenkiintoisia nimiä. Ja ohjelman inhoajat, jättäkää katsomatta, tuokoon se teille mielenrauhan. Me muut katsotaan ja arvuutellaan hyvillä mielin :)
1.10.
Antti Kaikkonen, Harri Henttinen, Kike Elomaa, Mika Poutala & Mira Potkonen
8.10.
Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen
15.10.
Mikko Töyssy, Pertti Ukkola, Reija Wäre, Sami Sykkö & Waltteri Torikka
22.10.
Helena Ranta, Mona Moisala, Sixten Korkman, Susanne Päivärinta & Tommi Liimatta
Vierailija kirjoitti:
Tulevissa jaksoissa mielenkiintoisia nimiä. Ja ohjelman inhoajat, jättäkää katsomatta, tuokoon se teille mielenrauhan. Me muut katsotaan ja arvuutellaan hyvillä mielin :)
1.10.
Antti Kaikkonen, Harri Henttinen, Kike Elomaa, Mika Poutala & Mira Potkonen8.10.
Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen15.10.
Mikko Töyssy, Pertti Ukkola, Reija Wäre, Sami Sykkö & Waltteri Torikka22.10.
Ei o häävi kattaus. Helena Ranta, Sami Sykkö ja W Torikka ainoat kiinnostavat. En tykkää yhtään jostain mirapotkosista ja kikelomaista. Pettymys.
Vierailija kirjoitti:
Yle puffaa omiaan, kun vieraina on ollut viime aikoina näitä omien kanaviensa Uusi päivä- ja Aikuiset-näyttelijöitä.
Sama se on kolmosen Nordman shown kanssa. Kolmosen väkeä aina sen haastateltavana. Kohta varmaan Saariluoma ja sitten Aku Hirviniemen vuoro, sitten on jo Nina Lahtinen ja varmaan Kataja seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yle puffaa omiaan, kun vieraina on ollut viime aikoina näitä omien kanaviensa Uusi päivä- ja Aikuiset-näyttelijöitä.
Ei pelkästään omiaan vaan muitakin ja paljon näkyvämmin sitä salamainontaa esiintyy esim. Puoli seitsemän-ohjelmassa. Heti, kun olet julkaissut uutta musiikkia tai uuden kirjan tai tehnyt filmin, niin pääset ohjelmaan haastateltavaksi, ja se jos mikä, on mielestäni tuotteen puffausta, vaikka Ylellä käsittääkseni on mainostaminen kiellettyä?
Vierailija kirjoitti:
Vesterinen osasi hyvin ne ranskalaiset ärrät :)
Hänhän oli aivan liekeissä, ehdottomasti koskettavin esitys, mitä olen tuossa ohjelmassa koskaan nähnyt
Kasmirin esitys oli aivan hirveää kuultavaa, epävireistä laulua. Tosin olen kuullut häntä livenä kerran ja silloin oli aivan yhtä pahasti epävireessä. En tiedä, auttaako siihen mikään, jos ei kuule oman äänen ja soiton yhteisvirettä. Oma isäni oli muusikko, kuoli melko nuorena. Muistan hänen tuskastelleen erään artistin kanssa kiertuetta, kun artisti kiukutteli, että te soititte ihan pieleen ja soittimet epävireessä, vaikka itse lauloi epävireisesti.
Arja Saijonmaa alkaa väsyttää jo. Matkalaukku jäi Berliiniin joo. Hänellä on ollut hyviä tulkintoja ja sitten näitä keskinkertaisia.
Diandra ylitulkitsi keijulaulua, liian mahtipontista. Tosin olen ollut kuuntelemassa hänen joululaulukonserttiaan. Aivan mahtava ääni ja taitava laulaja, mutta sellainen eläytyminen jää teatraaliseksi. Joskus vähemmän on enemmän.
Muut suoriutuivat tänään ihan hyvin. Ei yhtään todella mahtavaa vetoa.
Ei mitenkään wow-vieraskattaus. Eniten kiinnostaa ehkä 15.10. jakson vieraat.
Haluaisin kuitenkin nähdä enemmän sellaisia vähän tuntemattomampia nimiä, mielenkiintoisia persoonia, kuten monet filosofit sekä muut tiedemaailman ihmiset ovat. Ja taiteilijoita, joita näkee vähemmän julkisuudessa.
Urheilijoita on jo vähän liikaakin vieraina. Ja poliitikkoja.
Vierailija kirjoitti:
JP:llä on komea tumma ääni, Paha vaanii sopi hienosti hänen äänelleen. Aivan upeaa kuultavaa.
Totta, tämä biisi sopi JP:n äänelle ja tyylille loistavasti.
Diandralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.
Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.
Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.
Pirkko Mannola kuuluu suosikki-ihmisiini, aina hyväntuulinen ja pirteä. Sekä upean näköinen 83-vuotiaaksi.
Vierailija kirjoitti:
1.10.
Antti Kaikkonen, Harri Henttinen, Kike Elomaa, Mika Poutala & Mira Potkonen8.10.
Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen15.10.
Mikko Töyssy, Pertti Ukkola, Reija Wäre, Sami Sykkö & Waltteri Torikka22.10.
Kiitos !!!😍
Vierailija kirjoitti:
Tää jätkä ei osaa ranskaa yhtään.
Tuskin Aznavourkaan osasi suomeksi tätä laulaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, minun mielestäni Kasmir lauloi ihan nuotilleen, ja kiusallisen varmasti yleensä huomaan kaikki virheet.
Diandra lauloi keijulaulun kauniisti, nosti sen ihan uusiin sfääreihin, mihin Chisun ääniala ja voima ei riitä.
Alussa tuntui ettei orkesteri ja laulaja olleet aina ihan synkassa mutta jakso jaksolta ovat parantaneet.
Oikein mukava ohjelma, yhden jakson olen jättänyt väliin kun sen kissantappajan ajatuksia en välittänyt kuunnella.
Diandra kylläkin hukkasi kokonaan sen hauraaan särkyvän rikkoutuneen tunteen mikä Chisun biisi vaatii ja mtä Chisu itse biisiin lataa. Biisi on uskomattoman kaunis toki kenen tahansa laulamana, upea biisi, mutta se on kaikkea muuta kuin musiikkiteatteria sielultaan ja juuri sellaisena ulkokohtaisena siirappisena esityksenä Diandra sen tarjoili. Biisiä ei pitäisi laulaa pompöösisti ulos vaan hengittää sisään ja sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on TV:ssä näyttelijöitä, joita ei koskaan Ylen ohjelmissa nähtäisi...
Vierailija kirjoitti:
Olin oikeassa, kun sanoin alussa miehelle et Katri ottaa jonkun muun kielisen laulun kun pitää näyttää et olisi parempi ja sivistyneempi kuin on.
Mistä toi sun katkeruus ja pahantahtoisuus kumpuaa? Voi myös olla kommentoimatta jos ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Asiallista palautetta voi antaa vaikka se sisältäisikin negatiivisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, minun mielestäni Kasmir lauloi ihan nuotilleen, ja kiusallisen varmasti yleensä huomaan kaikki virheet.
Diandra lauloi keijulaulun kauniisti, nosti sen ihan uusiin sfääreihin, mihin Chisun ääniala ja voima ei riitä.
Alussa tuntui ettei orkesteri ja laulaja olleet aina ihan synkassa mutta jakso jaksolta ovat parantaneet.
Oikein mukava ohjelma, yhden jakson olen jättänyt väliin kun sen kissantappajan ajatuksia en välittänyt kuunnella.
Aivan samaa mieltä Diandrasta. Oli kyllä ylittämätöntä laulua. Vihdoin tunsin tästä biisistä sen toivon surun takaa, mitä en originaalista enkä sekalaisista tulkinnoista ole saanut. On se upeaa että Diandralle voidaan tehdä bändisovitukset ihan äärirajoille ja aina se laululintu lopulta ottaa tilan haltuun järjettömällä taidolla. Minua koskettaa. Roska usein silmässä. Kotiteatterin äänilaitteille kunnon kyytiä. No mulle ei ole ylitulkintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diandra kylläkin hukkasi kokonaan sen hauraaan särkyvän rikkoutuneen tunteen mikä Chisun biisi vaatii ja mtä Chisu itse biisiin lataa. Biisi on uskomattoman kaunis toki kenen tahansa laulamana, upea biisi, mutta se on kaikkea muuta kuin musiikkiteatteria sielultaan ja juuri sellaisena ulkokohtaisena siirappisena esityksenä Diandra sen tarjoili. Biisiä ei pitäisi laulaa pompöösisti ulos vaan hengittää sisään ja sisältä.
Tarkoitus ei ole matkia Chisua vaan tehdä biisistä omannäköinen, ja siinä Diandra onnistui oikein hyvin. Hienot, sydämelliset vieraat (taas) ja kaiken kruunasi Teron maaginen esitys, toivottavasti kuullaan kappale myös tulevilla keikoilla.