Elämäni biisi Yle tv1
Kommentit (4192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevissa jaksoissa mielenkiintoisia nimiä. Ja ohjelman inhoajat, jättäkää katsomatta, tuokoon se teille mielenrauhan. Me muut katsotaan ja arvuutellaan hyvillä mielin :)
1.10.
Antti Kaikkonen, Harri Henttinen, Kike Elomaa, Mika Poutala & Mira Potkonen8.10.
Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen15.10.
Mikko Töyssy, Pertti Ukkola, Reija Wäre, Sami Sykkö & Waltteri Torikka22.10.
Helena Ranta, Mona Moisala, Sixten Korkman, Susanne Päivärinta & Tommi LiimattaEi o häävi kattaus. Helena Ranta, Sami Sykkö ja W Torikka ainoat kiinnostavat. En tykkää yhtään jostain mirapotkosista ja kikelomaista. Pettymys.
Luonnollisesti kaikki osallistujat eivät voi olla kiinnostavia kaikille. Sinänsä hyvä, että ovat eri aloilta ja ikäryhmistä.
Vesterisen esitys oli niin upea, että sitä ei itkemättä pystynyt kuuntelemaan. Aivan yhtä hieno kuin itsensä Aznavourin esittämänä. Häntä olen vuosikymmeniä ihaillut, enkä olisi uskonut, että joku suomalainen laulaja pystyy samaan koskettavuuteen hänen laulunsa tulkinnassa. Täysi kymppi Vesteriselle ja hieno tuo ohjelma oli muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevissa jaksoissa mielenkiintoisia nimiä. Ja ohjelman inhoajat, jättäkää katsomatta, tuokoon se teille mielenrauhan. Me muut katsotaan ja arvuutellaan hyvillä mielin :)
1.10.
Antti Kaikkonen, Harri Henttinen, Kike Elomaa, Mika Poutala & Mira Potkonen8.10.
Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen15.10.
Mikko Töyssy, Pertti Ukkola, Reija Wäre, Sami Sykkö & Waltteri Torikka22.10.
Helena Ranta, Mona Moisala, Sixten Korkman, Susanne Päivärinta & Tommi LiimattaJaahas. Keitä ovat Harri Henttinen, Mika Poutala, Anni Vuohijoki, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa, Mikko Töyssy, Reija Wäre, Mona Moisala?
Pitäisikö nuo tuntea ja siksi olla kovasti kiinnostunut ko. ohjelmasta?
Kiva kun on vähän tuntemattomampiakin, Hirviniemeä, Saariluomaa, Katajaa ja Jetroa nähty aivan liikaa, kyllästymiseen asti.
Just, suuri teatraalisuus on se mikä Diandrassa tökkii. Hän koittaa ulkokohtaisesti eläytyä, tekee lavastuksen ja siksi lopputulos on kiusallinen ja koominenkin.
Heiluttaa käsiään kuin tuulimylly vahvistaakseen sanoman perillemenoa koko ajan.
Ja ne korokepohjakengät hän voisi jo unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Just, suuri teatraalisuus on se mikä Diandrassa tökkii. Hän koittaa ulkokohtaisesti eläytyä, tekee lavastuksen ja siksi lopputulos on kiusallinen ja koominenkin.
Heiluttaa käsiään kuin tuulimylly vahvistaakseen sanoman perillemenoa koko ajan.
Ja ne korokepohjakengät hän voisi jo unohtaa.
Pitäis luottaa ääneen ja sieluun. Muu päälleliimattu ilmaisu on epäaitoa.
Voi että, on tuo Katja paras juontaja tällä hetkellä!
Mahtava tilannehuumori.
Vierailija kirjoitti:
Tytöntyllerö laulelee. Ääni sinänsä on ok, mutta se kaikki muu asioiden alleviivaus on turhaa.
Näin on.
Näin Ranskassa 20 vuotta asuneena täytyy sanoa, että Vesterisen ranskan ääntäminen oli nii valitettavan heikkoa, että se vei esitykseltä kaiken uskottavuuden pois. Kielitaidottomuudesta voisi joskus olla näköjään hyötyä, kun tuota esitystä on muutoin näköjään paljon ylistetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, minun mielestäni Kasmir lauloi ihan nuotilleen, ja kiusallisen varmasti yleensä huomaan kaikki virheet.
Diandra lauloi keijulaulun kauniisti, nosti sen ihan uusiin sfääreihin, mihin Chisun ääniala ja voima ei riitä.
Alussa tuntui ettei orkesteri ja laulaja olleet aina ihan synkassa mutta jakso jaksolta ovat parantaneet.
Oikein mukava ohjelma, yhden jakson olen jättänyt väliin kun sen kissantappajan ajatuksia en välittänyt kuunnella.
Diandra kylläkin hukkasi kokonaan sen hauraaan särkyvän rikkoutuneen tunteen mikä Chisun biisi vaatii ja mtä Chisu itse biisiin lataa. Biisi on uskomattoman kaunis toki kenen tahansa laulamana, upea biisi, mutta se on kaikkea muuta kuin musiikkiteatteria sielultaan ja juuri sellaisena ulkokohtaisena siirappisena esityksenä Diandra sen tarjoili. Biisiä ei pitäisi laulaa pompöösisti ulos vaan hengittää sisään ja sisältä.
Tarkoitus ei ole matkia Chisua vaan tehdä biisistä omannäköinen, ja siinä Diandra onnistui oikein hyvin. Hienot, sydämelliset vieraat (taas) ja kaiken kruunasi Teron maaginen esitys, toivottavasti kuullaan kappale myös tulevilla keikoilla.
Chisua nyt ei edes kannata matkia - hän ei hääppöinen laulaja ole ja ääniala on kapea.
Biisi on Chisun oma tuotos joka meni 'rikki' Diandran tulkinnassa.
Miksi seuraat viihdeohjelmaa, jossa artistit esittää toisten artistien biisejä? Miksi pitää olla niin näköalaton ihminen, että toisen esitys pitäisi olla suora kopio alkuperäiseen? Pääpointti on vain valittaa ja olla negatiivinen joka asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Näin Ranskassa 20 vuotta asuneena täytyy sanoa, että Vesterisen ranskan ääntäminen oli nii valitettavan heikkoa, että se vei esitykseltä kaiken uskottavuuden pois. Kielitaidottomuudesta voisi joskus olla näköjään hyötyä, kun tuota esitystä on muutoin näköjään paljon ylistetty.
20 vuotta Ranskassa asunut mutta silti sun näppäimiltä löytyy äät ja ööt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tuon kommentin pointti on? 35 vuotta ulkomailla asuvana niin löytyy minunkin, koska käytän kahta eri kieltä näppäimistössä. En tajua mihin yritit päästä tuolla oudolla kommentillasi. Vai ootko vaan ihminen, jonka on aina vastattava ikävästi ihmisille?
Hyvä ohjelma joka on lauantai-illan kohokohta meillä. Sitä katsotaan saunan jälkeen, eikä vähiten Katja Ståhlin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vesterisen esitys oli niin upea, että sitä ei itkemättä pystynyt kuuntelemaan. Aivan yhtä hieno kuin itsensä Aznavourin esittämänä. Häntä olen vuosikymmeniä ihaillut, enkä olisi uskonut, että joku suomalainen laulaja pystyy samaan koskettavuuteen hänen laulunsa tulkinnassa. Täysi kymppi Vesteriselle ja hieno tuo ohjelma oli muutenkin.
Samaa mieltä, upea esitys täynnä tunnetta!👍
Oli muutenkin taas hyvä jakso, kaikinpuolin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän neljää eri keyboard eli siis neljää eri kieltä. Äät ja ööt löytyy ja sitten vaikka mitä sun muuta jännittävää.
Katja Ståhl on erittäin hyvä juontaja. Ajatelkaa jos oli Anni Hautala tai joku muu vastaava. Ohjelma ei toimisi yhtään
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kyllä nyt harmittaa sun puolesta. Onneksi me ummikot maalaiset pääsimme tunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dian8dralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.
Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.
Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.
Et ole kuitenkaan JAn konserteissa käynyt jos niputat hänet samaan kastiin näiden kolmen kliinisen laulajan kanssa.
No nimenomaan Aholaa olen kuullut kirkkokonserteissa (joululauluja) ja Raskasta Joulua vedoissa sekä aikoinaan Northern Kingseissä. Ei mahda mitään että minun korviini on kyllä korkealta ja kovaa, mutta myös koulittua, tunteetonta, persoonatonta ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dian8dralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.
Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.
Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.
Et ole kuitenkaan JAn konserteissa käynyt jos niputat hänet samaan kastiin näiden kolmen kliinisen laulajan kanssa.
No nimenomaan Aholaa olen kuullut kirkkokonserteissa (joululauluja) ja Raskasta Joulua vedoissa sekä aikoinaan Northern Kingseissä. Ei mahda mitään että minun korviini on kyllä korkealta ja kovaa, mutta myös koulittua, tunteetonta, persoonatonta ääntä.
Ok, epävireinen tai kuluttava äänenkäyttö joka rikkoo äänen varmuudella aina on siis sinun makuusi. Suotakoon se sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diandralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.
Minä olen käynyt ja on Ahola kliininen. Ei saa tunnetta lauluihinsa, mutta yli-dramaattisuutta kylläkin, mikä taas on aivan eri asia eikä hyvällä tavalla.
Minä koen toisin - Aholahan nimenomaan saa koulittuun ääneensä ladattua valtavasti sävyjä ja on eräs herkimmistä mieslaulajista mitä nyt meillä ylipäänsä on. En tiedä ketään muuta joka paljastaa itsensä, viattoman särkyvän herkkyytensä niin avoimesti kuin Ahola. Ei laulussaan vaikutusta edes etupäässä tee ne korkeat tekniset kantavat äänet niitä hevi- ja oopperalaualjiahan on useita jotka laulavat upeasti korkealta ja kovaa. Vaikutuksen tekee se paljas särkyvä herkkyys ja äly.
Toisaalta ymmärrän kyllä että vaatii vastaanotostakin herkkyyttä, eli turha tästä on kiistellä, jokaiselle omat puhuttelijansa. Paljastinpahan vain miksi itse kuuntelen.
Herkkyys? Tarkoitatko Aholaa? Hyvä vitsi tuo. Ja hänkin laulaa nykyään aina covereita, ei tee mitään omaa enää vaikka kyllä voisi.