Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni biisi Yle tv1

Vierailija
05.09.2020 |

Lauloipa Pepe Willberg upeasti

Kommentit (4192)

Vierailija
2621/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diandra kaipaisi omia biisejä.

Tuon biisin (Onni on) muistelisin olevan Didin oma.

Vierailija
2622/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diandralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.

Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.

Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.

Et ole kuitenkaan JAn konserteissa käynyt jos niputat hänet samaan kastiin näiden kolmen kliinisen laulajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tulevaisuudessa, kun Mikko "Tökä" Töyssy saapuu vieraaksi. Hauska nähdä myös Sami Sykköä ja Waltteri Torikkaa sohvilla fiilistelemässä.

Vierailija
2624/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän mieslaulajista. Ja hevilaulajista erityisesti! JPn ääni on mahtava, mutta kun tässä ohjelmassa tuskin toivotaan RJn tai Raskasta iskelmää saati Northern Kingsien tyyppisiä kappaleita, niin vielä vaan joutuu odottamaan sitä täysosumaa.  Rebel Yell oli jo sitä oikeaa JPtä. Tuntuu kuin lavakin olisi liian pieni, kun hän siihen saapuu esiintymään! 

Kummallista, jos on vain yhden genren mies ja ne taidot näkyy vain silloin kun saa vetää heavyä. Kyllähän muutkin hevilaulajat osaavat säväyttää laulamalla monenlaista musiikkia, kuten iskelmää, tangoa, poppia, klassista, jne.

Hevilaulajien ääni nyt vaan on jotenkin paljon enemmän! Kyllä osaavat laulaa kaikenlaista ja onhan se kuultu ja nähty, että todellakin on taito säväyttää. Tässä nyt kaipailtiin tulevaksi vielä jotain sen suuntaista suurta elämystä joista aiemmilla kausilla on saanut nauttia. Ja Paha vaanii oli hieno suoritus JPltä. 

Vierailija
2625/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, minun mielestäni Kasmir lauloi ihan nuotilleen, ja kiusallisen varmasti yleensä huomaan kaikki virheet.

Diandra lauloi keijulaulun kauniisti, nosti sen ihan uusiin sfääreihin, mihin Chisun ääniala ja voima ei riitä.

Alussa tuntui ettei orkesteri ja laulaja olleet aina ihan synkassa mutta jakso jaksolta ovat parantaneet.

Oikein mukava ohjelma, yhden jakson olen jättänyt väliin kun sen kissantappajan ajatuksia en välittänyt kuunnella.

Diandra kylläkin hukkasi kokonaan sen hauraaan särkyvän rikkoutuneen tunteen mikä Chisun biisi vaatii ja mtä Chisu itse biisiin lataa. Biisi on uskomattoman kaunis toki kenen tahansa laulamana, upea biisi, mutta se on kaikkea muuta kuin musiikkiteatteria sielultaan ja juuri sellaisena ulkokohtaisena siirappisena esityksenä Diandra sen tarjoili. Biisiä ei pitäisi laulaa pompöösisti ulos vaan hengittää sisään ja sisältä.

Tarkoitus ei ole matkia Chisua vaan tehdä biisistä omannäköinen, ja siinä Diandra onnistui oikein hyvin. Hienot, sydämelliset vieraat (taas) ja kaiken kruunasi Teron maaginen esitys, toivottavasti kuullaan kappale myös tulevilla keikoilla.

Chisua nyt ei edes kannata matkia - hän ei hääppöinen laulaja ole ja ääniala on kapea. 

Vierailija
2626/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo Katri-Helena mikään sanavalmis ihminen näköjään ole. Luulisi nuoremman rakastajan välillä tylsistyvän Katrin seurassa.

Vierailija
2627/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ohjelmasta ja kiva, että vieraina on erilaisia ja harvemmin julkisuudessa olleita henkilöitä.

Katja Ståhl on aivan mainio juontaja. Hyvä huumori ja rennon rempseä ote.

Eilisestä sen verran, että kyllä oli Vesteriseltä upea tulkinta. Olen miehen livenä nähnyt, mutta en osannut odottaa hänen olevan näin taitava ranskankielen tulkitsija.

Ja kyllä vaan on Pirkko Mannola ollut kaunis nuorena. Siinä valokuvassa olisi hyvin voinut olla kaksi Hollywood - tähteä.

Kaikilla oli eilen hyvät tarinat ja jokaisen kappaleestakin pidin.

Positiivista palautetta on kiva antaa.

Vierailija
2628/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä nuoria en ollut ennen nähnyt. Se Elias oli kyllä hymyineen kuin auringonpaiste. Linnea puolestaan näytti korkeintaan parikymppiseltä vaikka taisi olla jo 28v.?

Vierailija
2629/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkko Mannola on jotenkin niin ihana. Hieman oli hiljaisempi kuin ennen vanhaan. Toki hänellä on jo ikääkin aika lailla.

Vierailija
2630/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevissa jaksoissa mielenkiintoisia nimiä.  Ja ohjelman inhoajat, jättäkää katsomatta, tuokoon se teille mielenrauhan.  Me muut katsotaan ja arvuutellaan hyvillä mielin :)

1.10.

Antti Kaikkonen, Harri Henttinen, Kike Elomaa, Mika Poutala & Mira Potkonen

8.10.

Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen

15.10.

Mikko Töyssy, Pertti Ukkola, Reija Wäre, Sami Sykkö & Waltteri Torikka

22.10.

Helena Ranta, Mona Moisala, Sixten Korkman, Susanne Päivärinta & Tommi Liimatta

Jaahas.  Keitä ovat Harri Henttinen, Mika Poutala,  Anni Vuohijoki, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa, Mikko Töyssy, Reija Wäre, Mona Moisala?

Pitäisikö nuo tuntea ja siksi olla kovasti kiinnostunut ko. ohjelmasta?

Vierailija
2631/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diandralla hyvä ääni. Samaten Saara Aallolla, Jarkko Aholalla ja Valtteri Torikalla. Mutta jotenkin en tykkää näistä. Jäävät kylmäksi. Tiedän että ovat kouluttautuneet äänineen ja kuulostavat lähes täydellisiltä, mutta jotenkin tulos on aina niin kliininen. Ei mitään "rosoa", tunnistettavuutta, persoonaa äänissä. Ja covereita, valmiita musiikin helmiä, esittävät suurelta osin, esim. Diandra kaipaisi omia biisejä.

Kieltämättä persoonatkin vaikuttavat, tekemiset, sanomiset julkisuudessa ja juorulehdissä. Vahvistavat käsitystäni että en vaan tykkää.

Kaikkia olen kuullut keikalla tai rauhallisemmissa kirkkokonserteissa (nekin yhdistävät näitä kliinisiä laulajia, satunnainen suuri yleisö ehkä tykkää kun äänet ovat helppoja kuunneltavia tutuissa lauluissa), joten turha sanoa että kuuntele edes. Mahdollisuuden olen antanut, ei toiminut.

Minä ihmettelen suuresti, miksi Diandraa ei näy esim. kesällä festarikeikoilla?

Himoksessa esiintyi vuosikaudet naissolistina Paula Koivuniemi, ja kun hänen oli ilmeisesti jo viimeinkin aika lopettaa, nyt siellä hilluu kesästä toiseen yli-ikäinen Kaijaa Koo.  Aina.

Diandra ja Saara Aaltohan tuollaisiin tapahtumiin kuuluisivat.  

Vierailija
2632/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kuitenkaan JAn konserteissa käynyt jos niputat hänet samaan kastiin näiden kolmen kliinisen laulajan kanssa.

Minä olen käynyt ja on Ahola kliininen. Ei saa tunnetta lauluihinsa, mutta yli-dramaattisuutta kylläkin, mikä taas on aivan eri asia eikä hyvällä tavalla.

Vierailija
2633/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevissa jaksoissa mielenkiintoisia nimiä.  Ja ohjelman inhoajat, jättäkää katsomatta, tuokoon se teille mielenrauhan.  Me muut katsotaan ja arvuutellaan hyvillä mielin :)

1.10.

8.10.

Anni Vuohijoki, Annimari Korte, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa & Juha Itkonen

15.10.

22.10.

Jaahas.  Keitä ovat Harri Henttinen, Mika Poutala,  Anni Vuohijoki, Anssi Kasitonni, Camilla Vuorenmaa, Mikko Töyssy, Reija Wäre, Mona Moisala?

Googlaa niin sitten tiedät. Ja jos ei kiinnosta, miksi edes olet tässä ketjussa??! Vai tuleeko sulle hyvä olo siitä että voit valittaa koko ajan?

Vierailija
2634/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjasta tulee mieleen 'talonmiehen muija', siis hyvällä tavalla.

Vierailija
2635/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään ohjelmasta ja kiva, että vieraina on erilaisia ja harvemmin julkisuudessa olleita henkilöitä.

Katja Ståhl on aivan mainio juontaja. Hyvä huumori ja rennon rempseä ote.

Eilisestä sen verran, että kyllä oli Vesteriseltä upea tulkinta. Olen miehen livenä nähnyt, mutta en osannut odottaa hänen olevan näin taitava ranskankielen tulkitsija.

Ja kyllä vaan on Pirkko Mannola ollut kaunis nuorena. Siinä valokuvassa olisi hyvin voinut olla kaksi Hollywood - tähteä.

Kaikilla oli eilen hyvät tarinat ja jokaisen kappaleestakin pidin.

Positiivista palautetta on kiva antaa.

Pirkko Mannola oli hurjan kaunis nuorena.  Ja hän oli erittäin hyvä näyttelijäkin, lahjakas ja taitava.  Valitettavasti joutui esiintymään niin monissa kökkömäisissä suomalaisissa oman aikansa elokuvissa, mutta oli siellä joitakin ihan hyvinkin tehtyjä ja katsottaviakin ja Pirkko tosi söpö!

Pirkko ei ole onneksi lähtenyt tekemään mitään operaatioita kasvoilleen, on sen näköinen kuin on.  Suupielessä olleen luomen hän on poistattanut, se näkyy vielä joissain vanhoissa filmeissä.  Muuten taitaa olla ihan luonnollinen.  Katri-Helenasta kävi nyt kyllä pieni epäilys....  mutta mitä siitä.  Nykyaikana saa tehdä kun on mahdollisuudet.  

Minä muuten arvasin kaikki oikein.  Ihmettelin vähän itsekin, että halusivatko nämä osallistujat vain tahallaan veikata väärin, kun oli aika selkeästi arvattavissa oikeinkin.  Ei kai nykynuoret mitään Aznavouria enää tiedä olleen olemassakaan, vaikka olisivat Ranskassa visiteeranneetkin.  

Aznavouria kuunneltiin Suomessa juuri silloin, kun Katri-Helena oli nuori tyttö.  Oli varmaan listoillakin Katrin Puhelinlankojen kanssa samaan aikaan.

Vierailija
2636/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt yhtään Vesterisen La Boheme -tulkinnasta. Kappale ei sopinut hänelle, se sopii paremmin matalaääniselle miehelle. Se olisi pitänyt myös laulaa keveämmin, Vesterisellä oli aivan liikaa paatosta esityksessään.

Vierailija
2637/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1.10.

8.10.

15.10.

22.10.

Googlaa niin sitten tiedät. Ja jos ei kiinnosta, miksi edes olet tässä ketjussa??! Vai tuleeko sulle hyvä olo siitä että voit valittaa koko ajan?

Koko ajan...?   

Kiinnostaisihan se ohjelma, jos edes  tietäisi, keitä nämä ihmiset on.  Googlaamalla ei selviä yhtään mitään, ei sen enempää kuin kenestäkään muustakaan, joista kuitenkin google jotain mainitsee.  Mainitsee se minutkin, mutta ei ihmiset silti tiedä, kuka minä olen.  

No tarpeeksi usein kun tällaisissa ohjelmissa esiintyvät, niin ehkä sitten tunnetuiksi tulevat.  Nykyään ei kyllä synnykään enää oikeita kunnon julkkiksia.  On vain hetkitähtösiä.  Siksi monien nimet menee tuosta vaan ohi korvien sen hetken kun mainitaan, sitten ei enää mainitakaan ja uusi ohimenevä tilalle.

Vierailija
2638/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän asia on oikein hyvin kohdallasi, ja kun ei näillä toimi niin voit kuunnella juuri niitä artisteja jotka puhuttelevat ja miellyttävät.  Ei Waltteri eikä varsinkaan julkisuudessa harvoin nähty Ahola  kumpikaan kuulu  tuolle kliinisten listalle. Oopperalaulaja esittää teoksia, jotka ovat jo luonnostaan aina "covereita". Rocktenorin sielukkaat tulkinnat ja upea ääni, omat biisit ja musiikkinsa laaja-alaisuus sekä myös herkkyys  iskee sydänjuuriin asti. Konserteissa käyneenä molempien yleisöt osaavat arvostaa! 

Vierailija
2639/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pitänyt yhtään Vesterisen La Boheme -tulkinnasta. Kappale ei sopinut hänelle, se sopii paremmin matalaääniselle miehelle. Se olisi pitänyt myös laulaa keveämmin, Vesterisellä oli aivan liikaa paatosta esityksessään.

Joo vähän liian rajusti esitettiin, ja ääni siihen lauluun turhan kova ja kirkas.  Mutta onhan hyvä lauluääni kumminkin.

Vierailija
2640/4192 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, minun mielestäni Kasmir lauloi ihan nuotilleen, ja kiusallisen varmasti yleensä huomaan kaikki virheet.

Diandra lauloi keijulaulun kauniisti, nosti sen ihan uusiin sfääreihin, mihin Chisun ääniala ja voima ei riitä.

Alussa tuntui ettei orkesteri ja laulaja olleet aina ihan synkassa mutta jakso jaksolta ovat parantaneet.

Oikein mukava ohjelma, yhden jakson olen jättänyt väliin kun sen kissantappajan ajatuksia en välittänyt kuunnella.

Diandra kylläkin hukkasi kokonaan sen hauraaan särkyvän rikkoutuneen tunteen mikä Chisun biisi vaatii ja mtä Chisu itse biisiin lataa. Biisi on uskomattoman kaunis toki kenen tahansa laulamana, upea biisi, mutta se on kaikkea muuta kuin musiikkiteatteria sielultaan ja juuri sellaisena ulkokohtaisena siirappisena esityksenä Diandra sen tarjoili. Biisiä ei pitäisi laulaa pompöösisti ulos vaan hengittää sisään ja sisältä.

Tarkoitus ei ole matkia Chisua vaan tehdä biisistä omannäköinen, ja siinä Diandra onnistui oikein hyvin. Hienot, sydämelliset vieraat (taas) ja kaiken kruunasi Teron maaginen esitys, toivottavasti kuullaan kappale myös tulevilla keikoilla.

Chisua nyt ei edes kannata matkia - hän ei hääppöinen laulaja ole ja ääniala on kapea. 

Biisi on Chisun oma tuotos joka meni 'rikki' Diandran tulkinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä