Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä vaatemerkillä huonoin hinta-laatu-suhde?

Vierailija
04.10.2013 |

Oman ääneni annan Espritille tytärmerkkeineen.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko Esprit on huonolaatuista? Ostan ehkä 90% vaatteistani Esprit-kirppikseltä (=käytettynä), enkä olen saanut yhtään lumppua eivätkä ne ole menneet kovassa käytössä miksikään. Tosin mulla ei ole yhtään uutta Esprit-vaatetta, ehkä vanhat ovat parempilaatuisia.

Vierailija
2/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:07"]

Oikeastiko Esprit on huonolaatuista? Ostan ehkä 90% vaatteistani Esprit-kirppikseltä (=käytettynä), enkä olen saanut yhtään lumppua eivätkä ne ole menneet kovassa käytössä miksikään. Tosin mulla ei ole yhtään uutta Esprit-vaatetta, ehkä vanhat ovat parempilaatuisia.

[/quote]

minä myös tykkään, että Esprit on ihan OK. Ostan aika paljon, ja minusta hintaan nähden laatu on hyvä. Vila, only, seppälä, kappahl, global ovat täydessä boikotissa. 

Gerry Weberin hinta-laatusuhde myös kohdallaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:08"]

Sisävaatteiden osalta Polarn o Pyret. Kymmenisen vaatetta olen ehtinyt lapsella testata, ja melkein jokainen on nukkaantunut ja haalistunut. Etenkin kuviolliset vaatteet haalistuvat, vaikka pesen niitä ihan oikein. Raitakuosit pysyvät ihan kohtuullisen hyvin. Sen sijaan vaikka H&M:n halpisbodyt ovat pysyneet loistavina pesusta toiseen.

[/quote]

Hei nyt on pakko kysyä, miksi olen saanut alapeukkuja? Onko mulle osunut maanantaikappaleita vai missä vika? Moni tosiaan kehuu Popin vaatteita, mutta mun kokemuksilla ei ole kehuihin juuri aihetta. Ulkovaatteet tuntuvat olevan hyviä. Mitä teen väärin?

[/quote]

Alapeukutin, koska oma kokemukseni merkistä on päinvastainen. Eli ovat pysyneet todella hyvinä pesusta pesuun ja lapselta lapselle. Meillä on ollut käytössä Po.P.in farkkuja, trikoovaatteita ja neuleita jo vuosia.

Sen sijaan MARIMEKKO on ihan kuraa. Luomupuuvillaiset lastenvaatteet kulahtavat todella nopeasti. Täyspuuvillaiset naisten t-paidat kestävät hyvinä, mutta heti, jos kankaassa on lycraa, painatukset haalistuvat käytössä.

Vierailija
4/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 09:00"]

Hei nyt on pakko kysyä, miksi olen saanut alapeukkuja? Onko mulle osunut maanantaikappaleita vai missä vika? Moni tosiaan kehuu Popin vaatteita, mutta mun kokemuksilla ei ole kehuihin juuri aihetta. Ulkovaatteet tuntuvat olevan hyviä. Mitä teen väärin?

[/quote]

Pesetkö liian kylmässä? PoP:n vaatteissa on yleensä pesuohjeena 60 asteen pesu.

[/quote]

Mulle tuli mieleen, että onko ap sittenkin käyttänyt valkaisuaineellista pesuainetta? Tosi monissa pyykinpesupulvereissa on mukana valkaisuainetta, joka aktivoituu 60 asteessa. Pitää olla tosi tarkkana. Kun popit pestään 60 asteessa, voivat ne haalistua vääränlaisesta pesupulverista.

Minä luotan poipin laatuun edelleen. Esim. kerran, kun lapsen housuista irtosi neppari ja vein housut takaisin liikkeeseen, he käyttivät housut saman tien suutarilla ja sain ne uudenveroisina tunnin päästä. Onnistuisiko tämä esim. H&M:ssa?

Vierailija
5/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zaran laatu on huono. Ja Vero Modasta en edes kuvittele saavani mitään laadukasta, joten en edes käy siellä.

Vierailija
6/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigualilta en osta enää yhtäkään trikoovaatetta, niiden laatu on aivan surkea: jo parissa pesussa vaatteeet nyypyyntyvät ja haalistuvat, ja niihin tulee jopa pieniä reikiä. Ja ne eivät ole edes ihan halvinta kamaa.. Mutta Desigualin takit ja laukut ovat kyllä ihan kohtuullisen kestäviä. 

Vierailija
7/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna pomp de lux

Aikuisilta RL ja Tommy Hillfiger

Vierailija
8/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:07"]

[/quote]

Uskon, että espritiä haukkuneet mieltävät espritin "kalliimmaksi merkiksi", ja ovat itse ostaneet kaikkein halvimpia espritin vaatteita, jos ovat saaneet huonoa laatua. 

Nimittäin espritillä on niin laaja valikoima, että sieltä löytyy hintatasoakin laidasta laitaan ja kyllä 30 euron neule on varmasti huonolaatuisempi kuin 70 euron neule.

Itse ostan tosi usein espritiä, ja vain pari hutia on tullut, eli vaate joka on nyppyyntynyt turhan nopeasti ja toinen, joka hajosi käsiin. Viimeksimainitusta sain rahat takaisin, siinä oli selkeästi valmistusvirhe. Molemmat näistä ovat olleet hyvin edullisia.

Vierailija
9/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan pääasiassa vaan teiniketjuliikkeistä eli HM, Vila VeroModa, Only, Selected, Zara..Koska kalliimmilta merkeiltä en yleensä mieluista löydä. (Helposti hinnakkaammat joko tätityyliä tai sitten sen verran outoja kaapuja että voisin kuvitella pitäväni vain jos työskentelisin esim. mainostoimistossa tai taidegalleriassa.)

Laatu on mitä on ja tietäähän sen jo ostaessa, että esim. villakangastakin jokainen nappi on ommeltava uudelleen kiinni ensimmäisen parin kuukauden aikana kun ovat puoliksi irti jo kaupassa. Kuitenkin näppituntumalla pääsee pitkälle, eli kun hiukan hiplaa sitä paitaa niin tietää jo miten sen kanssa käy. Eli kannattaa nähdä sen verran "vaivaa", että katsoo kertaalleen kriittisellä silmällä sitä kangasta.Ohuen ohueen triikoopaitaan tulee varmasti reikiä sinne tänne jo ensi pesussa ja ohuet höttöiset neuleet ovat yks nyppykasa samoin ekan pesun jälkeen. Ne paremmasta kankaasta/neuloksesta tehdyt vaatteet kyllä kestävät vuosia.

Vierailija
10/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desigual on ollut tosi iso pettymys. T-paidat menivät parissa pesussa järkyttävään kuntoon, laukusta löysin tarkemmalla tutkimisella vinoja ompeleita ja kangas haalistui tosi nopeasti.

Espritiltä minäkin paljon ostan ja tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen. 

Vierailija
11/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara. Materiaalit menevät joka vuosi huonommiksi, mutta hinnat vain nousevat. Neuleet ovat akryyliä, t-paidat viskoosia ja laukut tekonahkaa. "Aidoista" materiaaleista valmistetut vaatteet pyörivätkin sitten kolminumeroisissa summissa. Olen suosiolla siirtynyt Mangon asiakkaaksi, koska siellä neuleet ovat oikeasti puuvilla ja villaa, mutta hinnat ovat silti maltillisia.

Parilla Jenkki-reissulla on tullut jo mainitussa Gapissakin tullut asioitua. Hinnat olivat huomattavasti kalliimmat kuin H&M:ssä, mutta ainakin minun ostamieni vaatteiden laatu on vähintään samalla tasolla. Miehen khakeihin tuli polveen reikä muutaman käytön jälkeen.

Vierailija
12/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vuosia sitten tyytyväinen Espritin laatuun ja mulla on monta ikivanhaa Espritin t-paitaa ja farkkuja vieläkin hengissä ja muotonsa säilyttäneenä. Muutama vuosi sitten ostetut on järestään lumppuja, neuleet löpsähtää ja nukkaantuu, t-paidat hajoaa käsiin, toppatakit ihan muhkuraisia yhden pesun jälkeen (noudatan pesuohjeita ja vaatteet on oikean kokoisia). En enää ikinä osta yhtäkään Espritin vaatetta.

Vierailija
13/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxomorra. Paita maksaa lähes 20 euroa ja ekassa pesussa menettää muotonsa, myös värit lähtee todella nopeasti. En osta enää.

Vierailija
14/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:08"]

Sisävaatteiden osalta Polarn o Pyret. Kymmenisen vaatetta olen ehtinyt lapsella testata, ja melkein jokainen on nukkaantunut ja haalistunut. Etenkin kuviolliset vaatteet haalistuvat, vaikka pesen niitä ihan oikein. Raitakuosit pysyvät ihan kohtuullisen hyvin. Sen sijaan vaikka H&M:n halpisbodyt ovat pysyneet loistavina pesusta toiseen.

[/quote]

Tämä on ikävä kyllä totta, hinnan perusteella kuvittelisi saavansa laatua, joka kestää enemmän kuin yhden pesun, mutta ei. Minkään muun merkin vaatteita en ole vienyt takaisin kauppaan vaihdettavaksi tai korjattavaksi. Ulkovaatteista ongelmia on ollut vain yhdessä, mutta ne sisävaatteet ovat järkyttävän heikkolaatuisia, huonosti ja väärin ommeltuja. Muutos huonommaksi on tullut parin viime vuoden aikana, koska kirppikseltä voi ostaa vanhoja malleja käytettyjä ja ne pysyvät hyvinä vielä kahden lapsen käytössä.

Aikuisten vaatteissa pahin pettymys on ollut s.Oliver, ostin kivoja paitoja kesäksi, parin pesun jälkeen saumat purkautuvat, paidoissa on reikiä ja värit haalistuneet. HM halvimmat rievutkin kestävät paremmin.

Vierailija
15/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Pesulämpötilalla ei ole vaikutusta, olen huomannut saman laadun heikentymisen kuin aikaisempi kirjoittaja. Osa 60 asteen pesussa käyneistä (siis ohjeen mukaan ja nurinpäin pestyinä) nukkaantuu ja printtikuvat halkeavat jo ensimäisessä pesussa. Laatua on, välillä hyvää välillä huonoa, mutta johdonmukaisuutta ei suhteessa tuotteiden hintoihin.

Vierailija
16/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 19:44"]

[/quote]

[/quote]

Pesulämpötilalla ei ole vaikutusta, olen huomannut saman laadun heikentymisen kuin aikaisempi kirjoittaja. Osa 60 asteen pesussa käyneistä (siis ohjeen mukaan ja nurinpäin pestyinä) nukkaantuu ja printtikuvat halkeavat jo ensimäisessä pesussa. Laatua on, välillä hyvää välillä huonoa, mutta johdonmukaisuutta ei suhteessa tuotteiden hintoihin.

[/quote]

Myös sinulta kysyisin, että olethan tarkistanut ettei pesuaineesi sisällä mitään valkaisevia komponentteja? Pelkkä korkea pesulä.pötila kun ei nääs riitä.

Vierailija
17/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitän että Seppälä, H&M pitää osata valikoida oikein

Vierailija
18/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubus!

Vierailija
19/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki vaatteeni ovat Espritin nettikaupasta. Ja laatu vaihtelee paljon. Halvahkot (eivät edes todella halpoja) trikoopaidat ovat surkeita (ohutta materiaalia, lähes läpikuultavia). Pyrin kiertämään ne kaukaa. Mutta housut ja
takit ovat yleensä ihan ok-laatuisia. Housuissa löytyy eri lahjepituuksia ja vyötärökorkeuksia, hihat riittävän pitkiä. Siksi peukutan vielä Espritiä. Edc on nuorten merkki ja laatu heikohkoa ainakin paidoissa, mutta mallit ovat taas ihan kivoja. Harmi vaan kun 30,- maksava paita on surkea materiaaleiltaan.

Vierailija
20/88 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritin ohuet teepaidat ja tunikat ovat jo valmiiksi rikki. Joitain laadukkaita villa- sekoitteisia vaatteita olen löytänyt.