Millä vaatemerkillä huonoin hinta-laatu-suhde?
Oman ääneni annan Espritille tytärmerkkeineen.
Kommentit (88)
Ihme, että Vero Modaa ja Onlya ei ole mainittu. Yleensä esim. Vero Modan neuleet ja muut paidat maksavat sen 25€. Ekan pesun jälkeen huomaa jo vähän nukkaa. Muutaman pesun jälkeen siinä kunnossa, että ei kehtaa töihin laittaa. Onko muut huomanneet samaa? Housuista ja takeista ei ole juurikaan pahaa sanottavaa, ihan ok kestäneet. Neuleet ja paidat sen sijaan eivät kestä mitään :(. Mielestäni tilanne huonontunut viime vuosina merkittävästi.
Myös street -tyylisissä merkeissä (Bench, WESC, joissakin tapauksissa myös Paul Frank jne) laatu suhteessa korkeisiin hintoihin on surkea. Hupparit lähentee satasta, ja eivät kestä mitään. Veikkaisin myös DC:n olevan samaa luokkaa :(
Suuri osa noista ns. merkkituotteista. Perusvaatteita joihin on lyöty joku merkki ja hintaan tullutkin ainakin satanen lisää.
H&M laatu on aika syvältä vaikka vaatteet ovatkin "edullisia". 7 euron alushousut menevät parin pesukerran jälkeen rikki. 30 eur neuletakit näyttävät pian järkyttäviltä jne. Voi minusta jo 30 eur hintaan vaatia jonkinlaista laatua. Itse en enää juurikaan osta sieltä vaan olen siirtynyt muihin merkkeihin. Mangossa osa paidoista on ainakin ihan hirveää materiaalia, mutta osa vaatteista hyvää laatua.
Sama pätee kalliimpiinkiin merkkeihin. Osassa mallistoista/tuotteista laatu kusee tai on hintaansa nähden melko heikkoa.
Louis Vuittonin huivit! Ostin kaksi kappaletta reilu vuosi sitten, maksoivat noin 400 euroa kappale ja molemmat nyppyyntyivät viikossa ja langat karkailivat, vaikkeivät huivien pinnat hiertäneet mihinkään vetskareihin, tarranauhoihin tms! :-(
Miten ihmiset kuvittelee saavansa 5e laatua? Siis kun puhutaan vaikkapa h&m paidoista, jotka maksavat tuon verran. Tottakai se on paskaa, eikös asian pitäisi olla päivän selvä?
Zara. Hinnat mielestäni huomattavasti korkeammat kuin esimerkiksi H&M:ssä tai vastaavissa, mutta laadussa se ei sitten näy mitenkään. Olen ostanut Zarasta muutaman noin 60 euroa maksavan puseron ja aina olen saanut pettyä. Toinen kutistui pesussa, vaikka pesin ohjeen mukaan. Toista ei puolestaan voi pestä ollenkaan. On kyllä käytönnöllistä.. Sääli, sillä mielestäni Zarassa on paljon kauniita vaatteita.
Toinen on 8848 Altitude. Reilu 100 euroa maksavasta hupparista kului todella nopeasti painatukset pois ja hihan resori alkoi purkautua.
Yleensä en osta kalliita merkkivaatteita, mutta sorruin ostamaan Mini rodinin ulkohaalarin lapselle, ja se oli pettymys... Yhdellä 2v lapsella vajaa pari kuukautta säilyi hyvännäköisenä.
H&M:n vaatteet alakavat olla laadukkaampia kuin Espritin. En ymmärrä kuinka paljon neuleestä oikein pitäisi maksaa, että se pysyisi hyvänä edes muutaman vuoden?
Zara ehdottomasti. Vuoden sisällä rikkoutui useita vaatteita, vaikka eivät ole edes niin halpoja kuin HM tms.
Finnwearin alkkarit meni rikki saman tien. Ostin 3 paria, vyötärökuminauha irtosi heti kahdesta.
Espritiltä olen yleensä loppukesän alesta käynyt hakemassa T -paitoja, kun ovat olleet kestäviä, ilmeisesti enää eivät ole?
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 15:37"]
Voi minusta jo 30 eur hintaan vaatia jonkinlaista laatua.
[/quote]
No kuulehan kun ei voi. Kolme kymppiä on aivan järkyttävän vähän jopa t-paidasta ja siihen hintaan ei asiakas voi vaatia mitään muuta kuin kamalaa, lapsityövoimalla huonoissa oloissa teetettyä kuraa.
Nykyisten halpavaateketjujen ylivalta on ihan täydellisesti vääristänyt ihmisten käsitykset siitä, mitä vaatteiden tekeminen maksaa. Kokeilepa joskus tehdä itse vaikka se t-paita, niin saat totuudenmukaisemman käsityksen asiasta. Muista arvioida työllesi tuntipalkka, jota itse pitäisit kohtuullisena! Sarjatuotannossa toki yksittäisen tuotteen tekemiseen ei mene ihan yhtä kauan aikaa, mutta tämänkin huomioiden 30 euroa mistä tahansa vaatteesta on liian vähän (kun vielä muistamme, että tuosta hinnasta yli 20 e on kaupan katetta ja veroa - paidan tuotantoon ja materiaaleihin jää siis alle kymppi).
Pakko myös antaa ääni Espritille. Ehkä siksi, että merkki tuttu minulle. Ostan lähes pelkästään Espritin vaatteita, mutta laatua ei voi kehua. Valitettavasti.
Sisävaatteiden osalta Polarn o Pyret. Kymmenisen vaatetta olen ehtinyt lapsella testata, ja melkein jokainen on nukkaantunut ja haalistunut. Etenkin kuviolliset vaatteet haalistuvat, vaikka pesen niitä ihan oikein. Raitakuosit pysyvät ihan kohtuullisen hyvin. Sen sijaan vaikka H&M:n halpisbodyt ovat pysyneet loistavina pesusta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 09:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2013 klo 21:59"]
Hei nyt on pakko kysyä, miksi olen saanut alapeukkuja? Onko mulle osunut maanantaikappaleita vai missä vika? Moni tosiaan kehuu Popin vaatteita, mutta mun kokemuksilla ei ole kehuihin juuri aihetta. Ulkovaatteet tuntuvat olevan hyviä. Mitä teen väärin?
[/quote]
Pesetkö liian kylmässä? PoP:n vaatteissa on yleensä pesuohjeena 60 asteen pesu.
[/quote]
Mulle tuli mieleen, että onko ap sittenkin käyttänyt valkaisuaineellista pesuainetta? Tosi monissa pyykinpesupulvereissa on mukana valkaisuainetta, joka aktivoituu 60 asteessa. Pitää olla tosi tarkkana. Kun popit pestään 60 asteessa, voivat ne haalistua vääränlaisesta pesupulverista.
Minä luotan poipin laatuun edelleen. Esim. kerran, kun lapsen housuista irtosi neppari ja vein housut takaisin liikkeeseen, he käyttivät housut saman tien suutarilla ja sain ne uudenveroisina tunnin päästä. Onnistuisiko tämä esim. H&M:ssa?
[/quote]
en ymmärrä Popin vaatteiden puolustusta ja intoilua. Hintaansa nähden ei todellakaan ole laatu kohdallaan. ja puolustelut ovat sitä luokkaa, että huh huh.. Pitäisi olla sitä ja tota pesua ja pesuainetta.. Ja naurettavinta on, että näistä vaatteista pyydetään käytettynä, kuluneena, jopa reikäisenä esim. 7€ bodysta! Ja jengi maksaa..:D