Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalainen ihmettelee..

Vierailija
17.09.2013 |

Tällä kertaa noita äiti-lapsi -yhteneviä trikoopipoja. En tajuu. Usein äiti on pukeutunut mustaan tuulipukuu tai mustiin farkkuihin ja takkiin ja päässä on samanlainen iloisen värinen trikoopipo kuin (usein poika-)lapsellaan. 

Tunnistatteko tyypin? Onko se oikeasti hienoa, ja vain minä ainoa, joka ihmettelee? Onkohan noita pareja mm. Ruotsissa? Kuosit on tietty usein "skandinaaviseen makuun".

t: nimim. Meillä päin ei näy

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun tulen Suomeen, huomaan heti, miten minusta ihmiset pukeutuvat kivan yksilöllisesti, enkä ikinä ihmettele mitään, vaan imen vakutteita. Hauskimmin, vähän vintage-tyylisesti ovat pukeutuneet 16-25-vuotiaat tytöt/naiset pk-seudulla. Mutta muutkin. Rakastan katsella teitä, olette ihania.

-toinen ulkosuomalainen

Vierailija
2/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:47"]

Ulkosuomalaisilla sitä riittää ihmettelyn aihetta. Eipä käy aika pitkäksi.

[/quote]

Siltäpä välillä tuntuu joo. Missähän maissa asuvat ja kuinka kauan olleet pois Suomesta. Ilmeisesti ainakin rahaa riittää käydä Suomen-lomilla ihmettelemässä. Ei mulla vaan.

t: ulkosuomalainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin vuoden päivät italiassa. yksi ihmetykseni aiheista oli ihmisten ja varsinkin nuorten mielikuvituksettomuus pukeutumisessa. Siellä oli vain mustaa, mustia farkkuja, takkeja tms.

Vierailija
4/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme pistettä.

Vierailija
5/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 05:16"]

Vietin vuoden päivät italiassa. yksi ihmetykseni aiheista oli ihmisten ja varsinkin nuorten mielikuvituksettomuus pukeutumisessa. Siellä oli vain mustaa, mustia farkkuja, takkeja tms.

[/quote]

Oletko ollut jossain leskimummoja katselemassa?

Itse nimittäin asun Italiassa ja välillä toivoisin, että löytyisi ihan klassista, pelkistettyä mustaa jostain kaupoista, kun kaikki vaatteet ovat niin värikkäitä tai jos onkin tummia vaatteita, niin sitten niissä on aina jotain glitteriä tai koristeita. 

Vierailija
6/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole törmännyt tuollaiseen ilmiöön. Yleistätkö useinkin asioita noin?

Vierailija
7/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuollaista on? En ole täällä Turussa ainakaan nähnyt.

Vierailija
8/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ole koskaan nähnyt. Mutta minusta ihan söpö idea, jos jollain näkisi. Toki jos se olisi yleinen trendi, varmaan vaikuttaisi tyhmältä mutta kun ei ole ainakaant äällä Helsingissä.

Vierailija
9/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta! Minä voisin pukeutuja juuri noin!

Vierailija
10/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin viikonlopun Tampereella. Näin noin 48 tunnin aikana viitisen tällaista äiti-lapsi-paria yhtenevissä trikoopipoissaan - siinä viitisen kappaletta enemmän kuin tässä maassa ikinä.. Ei siis paljon, mutta uusi ilmiö taikka tamperelainen muoti ehkä..? Kivoja leikkipuistoja siellä Tampereella kyllä oli.

Mutta ool rait, ehkä se oli sattumaa, eikä tuollaisia ole oikeasti juuri missään...

ap

Vierailija
11/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta, ja asun Tampereella.

Vierailija
12/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:02"]

Tällä kertaa noita äiti-lapsi -yhteneviä trikoopipoja. En tajuu. Usein äiti on pukeutunut mustaan tuulipukuu tai mustiin farkkuihin ja takkiin ja päässä on samanlainen iloisen värinen trikoopipo kuin (usein poika-)lapsellaan. 

Tunnistatteko tyypin? Onko se oikeasti hienoa, ja vain minä ainoa, joka ihmettelee? Onkohan noita pareja mm. Ruotsissa? Kuosit on tietty usein "skandinaaviseen makuun".

t: nimim. Meillä päin ei näy

[/quote]

Minä olen ihan suomalainen ja asun Suomessa ja en ole ikinä nähnyt kuvailemaasi tapausta.

Tuollaisethan olisi hauskan näköisiä. Olisi hienoa, jos aikuiset osaisivat pukeutua leikkimielisesti joskus.

Vierailija
13/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:09"]

Vietin viikonlopun Tampereella. Näin noin 48 tunnin aikana viitisen tällaista äiti-lapsi-paria yhtenevissä trikoopipoissaan - siinä viitisen kappaletta enemmän kuin tässä maassa ikinä.. Ei siis paljon, mutta uusi ilmiö taikka tamperelainen muoti ehkä..? Kivoja leikkipuistoja siellä Tampereella kyllä oli.

Mutta ool rait, ehkä se oli sattumaa, eikä tuollaisia ole oikeasti juuri missään...

ap

[/quote]

Varmaan jotain Me&I-pipoja tai vastaavia :-)

https://www.google.fi/search?hl=fi&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1536&bih=667&q=meandi+pipo&oq=meandi+pipo&gs_l=img.3...0.0.0.4440.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1ac..26.img..0.0.0.UpLLzOwAs9k#hl=fi&q=Me%26I+pipo&tbm=isch

Vierailija
14/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodit muuttuu. Vuosituhannen alkuvuosina oli trendinä, että äidillä oli vauvan kanssa samanlainen Marimekon tasaraitapaita tai sitten isällä ja vauvalla. Se oli siihen aikaan omastakin mielestäni tosi söpöä, ja mies tykkäsi, kun sai setin isänpäivälahjaksi, ison paidan itselleen ja pienen vauvalle. Oltiin niiiin samiksia!

Pipojen kanssa on helpompaa ja halvempaa osoittaa yhteenkuuluvuutta.

Vierailija
15/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, juu, just jotain tuollaisia! Oisko ollut juuri nuo jalkapallot jollakulla!

ap

Vierailija
16/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei Satakunnassakaan ole sellaisia. On se muuten merkillistä, kun nämä ulkosuomalaiset niin kauheasti aina ihmettelevät asioita Suomesta. Miten ne ovat täältä pois päässeetkään, varmaan ovat monttu auki tuijottaneet lentokentälläkin asioita eivätkä ole osanneet mennä oikeaan koneeseen hämmästyksissään. Tai ehkä ne on tultu hakemaan täältä  vierasvoimin pois ja ovat siis meikäläisestä näkökulmasta katsottuna mamupatjoja... Ehkä se tyhmentää lisää? Tai ehkä fiksut suomalaiset eivät ole hankkiutuneet isänmaastaan pois? Onkohan tämäkin ulkosuomalainen sellainen, joka kuvittelee kahden viikon turistimatkaa kyseisessä maassa asumiseksi, kuten aikoinaan eräs palstalainen (joka kertoi asuneensa Englannissa, vaikka todellisuudessa oli ollut siellä vain jonkun viikon)?

Vierailija
17/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ulkosuomalainen mahtaa olla tosi tylsä elämä siellä ulkomailla kun kaiket päivät meitä "sisäsuomalaisia" mietit ja kelaat meidän elämää!?

Milloin mikäkin on vialla, huonosti tai outoa.

Et ole sitten löytänyt paikkaasi siellä suuressa maailmassa ja taidat olla aika pahasti eksyksissä suomalaisuutesi kanssa?

Itsetunto ainakin on nollassa ja yrität täällä epätoivoisesti sitä buustata ja provota jotta saisit edes jotain vastakaikua yksinäisyyteesi kun siihen ei auta se skandinaavinen pipokaan.

Vierailija
18/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 15:23"]9, juu, just jotain tuollaisia! Oisko ollut juuri nuo jalkapallot jollakulla! ap[/quote]

hah, arvasinpas.

-9

Vierailija
19/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus jos mennään puistoon/muuten jonnekin ihmisten ilmoille ja mulla on aivan karsea bad hair day. Yhteneväinen kuosi johtuu siitä, että anoppi on ommellut varmaan kaikki muksujen trikoopipot ja toi kerran mulle ja miehellekin samanlaiset. Mun mielestä ne on kivan pirteitä ja ominaisuuksiltaan just passeleita ulkoiluun. :)

Vierailija
20/23 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkosuomalaisilla sitä riittää ihmettelyn aihetta. Eipä käy aika pitkäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi