Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ns. paskaduuneja surkealla palkalla tekevät ihmiset saavat motivaatiota tehdä työtään?

Vierailija
02.09.2020 |

Paskaduunit ovat usein vielä vuorotyötä, ja niissä vaarantaa terveytensä (ainakin pitkässä juoksussa)
Palkat ovat jotain aivan surkeaa tyyliin 10e/h bruttona, joka ei juurikaan työttömän tukia voita...Ainakaan jos asuu pk-seudulla. Joka päivä saa olla väsyneenä ja valmistautua seuraavaan päivään, ja tulot riittävät ainoastaan hengissä pysymiseen ja asioiden (esim. vuokra-asunto, auto) ylläpitoon.

Asuntolainaa on huonoilla tuloilla vaikea saada, kumppanista puhumuttakaan (ainakin jos olet mies)
Kaikki valuu elämiseen, ja olet jatkuvasti väsynyt tehdäksesi mitään muuta. Pysyt hengissä, mutta et oikeasti pääse "elämään"
Vaikka tekisit pitkänkin uran paskahommissa, ei eläkkeesti silti suuresti poikkeasi takuueläkkeestä (laskettu on). Ja todennäköisesti ainakin jokin paikkasi olisi paskahommasta (esim. siivoaminen) niin rikki, että elämä olisi lähinnä kipuilua.

Olen siis pitkäaikaistyötön jolla ei muuta koulutustakaan ole kuin lukio, ja yritän psyykata itseäni "normalisoitumaan" ja hakeutumaan työelämään. Tietenkään minulle ei ole muuta kuin näitä huonoimpia töitä tarjolla, enkä vain onnistu näkemään järkeä miksi minä menisin näihin "paskahommiin"

Minä siis haluaisin haluta töihin, mutta en vain osaa motivoida itseäni. Voitteko te auttaa minua?
Mistä te muut saatte motivaation tehdä paskahommia vuodesta toiseen (ja ehkä vielä nauttia siitä?)

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ap on tuet laskenut, mutta jos ei saa ansiosidonnaista niin kyllä paskaduunista paremmin tienaa. Itseäni motivoi siis raha. Tein siivoustyötä kun en muuta saanut ja säästin kaiken minkä voin. Lopulta otin vielä osa-aikatyön kokopäivätyön lisäksi. Säästetyillä rahoilla ostin tietokoneen ja perustin yrityksen. Se ei tuottanut tarpeeksi. Säästin lisää ja opiskelin uuden ammatin. Olin monta vuotta hyväpalkkaisessa työssä kunnes korona vei työt. Nyt nostan ansiosidonnaista, opiskelen ja suunnittelen miten jatkan.

Paskaduunin tekemisessä on sekin hyvä puoli, että ei tunne olevansa vain saamaton ja hyödytön vetelys vaan ainakin yrittää vaikuttaa omaan elämäänsä. Toki jos ihmiselle riittää elämässä se, että katsoo sohvalta kun elämä menee ohi niin mikäs siinä. Minun juttuni se ei ole. Mutta jotkut eivät muuta pyydä kuin että saavat maata rauhassa paikoillaan. Heitä ei motivoi mikään mahti tässä maailmassa.

Saan tukia 1400e nettona (vuokra 900e + tt-tuki 500e) jonka lisäksi sähkölasku, kotivakuutuslasku ja julkinen terveydenhuolto reseptilääkkeinen maksetaan.

Siitä voit matikalla ynnäillä miten joku 10e/h homma kannattaa minulle.

Ota huomioon menetetty aika joka arkipäivä, työmatka/ruokakulut ja ehkä jopa vaatteet

Vierailija
82/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae opiskelemaan! Lukio on hyvä pohja. Voit mahdollisesti saada omaehtoisen opiskelun työttömyysetuudella jos ala kelpaa työkkärille eli on työllistävä.

Ei varmasti saa kun ei ole mitään opintoja takana. Lukio ei ole yhtään mitään. Opintotuella/lainalla ja satunnaisilla paskaduuneilla muutkin opintonsa rahoittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten ap on tuet laskenut, mutta jos ei saa ansiosidonnaista niin kyllä paskaduunista paremmin tienaa. Itseäni motivoi siis raha. Tein siivoustyötä kun en muuta saanut ja säästin kaiken minkä voin. Lopulta otin vielä osa-aikatyön kokopäivätyön lisäksi. Säästetyillä rahoilla ostin tietokoneen ja perustin yrityksen. Se ei tuottanut tarpeeksi. Säästin lisää ja opiskelin uuden ammatin. Olin monta vuotta hyväpalkkaisessa työssä kunnes korona vei työt. Nyt nostan ansiosidonnaista, opiskelen ja suunnittelen miten jatkan.

Paskaduunin tekemisessä on sekin hyvä puoli, että ei tunne olevansa vain saamaton ja hyödytön vetelys vaan ainakin yrittää vaikuttaa omaan elämäänsä. Toki jos ihmiselle riittää elämässä se, että katsoo sohvalta kun elämä menee ohi niin mikäs siinä. Minun juttuni se ei ole. Mutta jotkut eivät muuta pyydä kuin että saavat maata rauhassa paikoillaan. Heitä ei motivoi mikään mahti tässä maailmassa.

Saan tukia 1400e nettona (vuokra 900e + tt-tuki 500e) jonka lisäksi sähkölasku, kotivakuutuslasku ja julkinen terveydenhuolto reseptilääkkeinen maksetaan.

Ota huomioon menetetty aika joka arkipäivä, työmatka/ruokakulut ja ehkä jopa vaatteet

Väität saavasi asumistukea 900e/kk vai miten tuo pitäisi ymmärtää. Ihan varmaan saat joo.

Vierailija
84/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nautin kun saan tehdä helppoa, stressitöntä ja liikkuvaa työtä (kuorman purkajana kaupassa.) Teen lyhyttä viikkoa (30h), pysyn fyysisesti kunnossa, ehdin elää omaakin elämää. Työ on vain työtä, en ilmaise itseäni sen kautta. Viihdyn ihan hyvin ja tykkään työstäni ja työkavereista

Kerrotko vielä mitä tosta maksetaan. Ei siis mitään tes-palkkoja vaan ihan oma kokemus, paljonko saat ja mitä jää käteen. Kiinnostaisi, varsinkin vajailla tunneilla. Kassalle mua ei saa istumaan millään rahalla.

Vierailija
85/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität saavasi asumistukea 900e/kk vai miten tuo pitäisi ymmärtää. Ihan varmaan saat joo.

Työmarkkinatuki n. 540e/28vrk verojen jälkeen

Asumistuki n. 395e/kk

Tt-tuki noin 445e/kk

T:  1400e + laskut tukia saava

Vierailija
86/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on yliarvostettua. Sen pitäisi olla vain väline jolla hankitaan likviditeettiä elämistä varten.

Ilman työtä ei pitäisi saada lainkaan likviditeettiä

Vierailija
87/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite saan fyyisessä työssä 10e tunti, eli bruttona 1600, josta käteen jää about 1250 kuussa. Mulla se raha mikä tulee, menee lähes kokonaan, koska 100km työmatka x2 päivässä omalla autolla. Tuilla eläisin herroiksi - jää auton kulut kokonaan pois.

Se miksi jatkan, johtuu työn kausiluontoisuudesta. 6-10kk vuodesta olen töissä ja sitten loppuajan kotona - kaikessa rauhassa saa duunailla ja remppailla ja valvoa vaikka niin myöhään kuin haluaa, tai nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Töissä ollessa lounastan hyvää ruokaa milloin missäkin työkavereiden kanssa, jotka ovat maailman parhaimpia ikinä, joten tulee sosiaalisia taitojakin pidettyä yllä. Eikä kotiin oikeastaan tartte ihmeempiä ostaa kaupasta, koska tulee töissä syötyä niin hyvin, joten syön hyvällä omalla tunnolla töissä enkä kanna eväitä.

Okei, tuntuuhan se välillä että olen vain töissä (työpäivä matkoineen 11h) ja kavereita tulee silloin nähtyä vähemmän, mutta oikeasti toi tietynlainen vapaus osan vuodesta pitää koko vuoden ajan mielen virkeänä. Plus se, että rakastan työtäni ihan oikeasti. Joten jos ei ole pakko, en enää ikinä mene ns normi työhön, jossa ollaan arkisin klo 8-15 ja kesällä pidetään 3 viikon loma.

Vierailija
88/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on yliarvostettua. Sen pitäisi olla vain väline jolla hankitaan likviditeettiä elämistä varten.

Sitten hakisin sen likviditeetin sulta, halusit tai et

Vierailija
89/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ruokaliput asuntolan ruokalaan.

Ilmainen huone, ilmainen ruoka. Sijoituskohteen päättää valtio (kuten intissä). Stadissa näitä paikkoja ei kuitenkaan tulisi olla.

Thats it.

Vierailija
90/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saakaan. Siksi olen jo pidempään ollut vapaaehtoisesti työtön.

Itse teen töitä 500 suojaosan verran. 4 vuoroa kuussa.

Työkkärin massit päälle ja asumistuki.

Pitäis tienaa väh. 2000 brutto, että sais pari satkua enemmän.

Tekisin 100h kuussa talkooduunia parin euron tuntipalkalla?

Juu ei.

Vierailija
91/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen huone, ilmainen ruoka. Sijoituskohteen päättää valtio (kuten intissä). Stadissa näitä paikkoja ei kuitenkaan tulisi olla.

Thats it.

Missäs päin Suomea näitä sitten olisi?

Mä voisin majoittua sun olohuoneeseen

Onhan sulla iso telkkari ja sipsiä + limua kaapeissa?

Vierailija
92/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju osoittaa että sosiaalituet ovat täällä aivan liian korkeat.

Vierailija
93/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thats it.

Niin.

Ne duunit kun tuppaa vaan olemaan pk-seudulla.

Että pääsis pois siitä työttömyydestä.

Uuno.

Vierailija
94/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei.

Mä tekisin kans just ton suojaosan jos se ei leikkais toimeentulotukea pois kokonaan

Tt-tukea saaville 500e tienaus rahallinen hyöty +-0

Ja suurin osa yksin asuvista työttömistä saa tt-tukea

Tätä päättäjät vain eivät maininneet uudistuksen myötä

Vierailija
95/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan minimipalkka on Suomessa 11 e.

eli 37.5h viikolla saat 1650e/kk bruttona käteen, "jee"

Nettona sama summa kuin mitä tuet ovat

Just näin.

Saman massin tukien kanssa saat tekemällä 500e/kk suojaosan verran keikkaduunina.

yli 100h talkootöitä.

Ei mulle, kiitos.

Vierailija
96/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thats it.

Niin.

Uuno.

No mut eiks ne sit voi muuttaa kun saa duunia?

Kyllähän muutki ihmiset muuttaa tuon tuosta!

Vierailija
97/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei.

Mä tekisin kans just ton suojaosan jos se ei leikkais toimeentulotukea pois kokonaan

No yksinasuva työtön olen, enkä saa tt-tukea.

vuokran ja muiden laskujen jälkeen jää 800 netto lapaan.

Muuta halvempaan kämppään.

Itse asun kimppakaksiossa omassa 20m2 huoneessa.

Vuokra 400. Helsinki.

Tietenki, jos haluat maksaa esim. stadin sikahintoja yksiöstä, niin siihen kosahtaa...

Vierailija
98/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Thats it.

Niin.

Uuno.

No mut eiks ne sit voi muuttaa kun saa duunia?

Kyllähän muutki ihmiset muuttaa tuon tuosta!

Muuttaa pois, sit kun on saanut sen duunin stadista?

Kuin tyhmä sä olet?

Vierailija
99/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei.

No yksinasuva työtön olen, enkä saa tt-tukea.

vuokran ja muiden laskujen jälkeen jää 800 netto lapaan.

Muuta halvempaan kämppään.

Itse asun kimppakaksiossa omassa 20m2 huoneessa.

Vuokra 400. Helsinki.

Tietenki, jos haluat maksaa esim. stadin sikahintoja yksiöstä, niin siihen kosahtaa...

Nauran paskaisesti tuolle asumismuodollesi

Kyllä oma kämppä pitää olla, oli työtön tai ei.

Itselläni on Uudehko kaksio isolla lasitetulla parvekkeella, autohallilla ja sijainti pk-seudun parhaimmalla paikalla (ei keskusta)

T: 1400e tukia saava

Vierailija
100/192 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite saan fyyisessä työssä 10e tunti, eli bruttona 1600, josta käteen jää about 1250 kuussa. Mulla se raha mikä tulee, menee lähes kokonaan, koska 100km työmatka x2 päivässä omalla autolla. Tuilla eläisin herroiksi - jää auton kulut kokonaan pois.

Se miksi jatkan, johtuu työn kausiluontoisuudesta. 6-10kk vuodesta olen töissä ja sitten loppuajan kotona - kaikessa rauhassa saa duunailla ja remppailla ja valvoa vaikka niin myöhään kuin haluaa, tai nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Töissä ollessa lounastan hyvää ruokaa milloin missäkin työkavereiden kanssa, jotka ovat maailman parhaimpia ikinä, joten tulee sosiaalisia taitojakin pidettyä yllä. Eikä kotiin oikeastaan tartte ihmeempiä ostaa kaupasta, koska tulee töissä syötyä niin hyvin, joten syön hyvällä omalla tunnolla töissä enkä kanna eväitä.

Okei, tuntuuhan se välillä että olen vain töissä (työpäivä matkoineen 11h) ja kavereita tulee silloin nähtyä vähemmän, mutta oikeasti toi tietynlainen vapaus osan vuodesta pitää koko vuoden ajan mielen virkeänä. Plus se, että rakastan työtäni ihan oikeasti. Joten jos ei ole pakko, en enää ikinä mene ns normi työhön, jossa ollaan arkisin klo 8-15 ja kesällä pidetään 3 viikon loma.

Kun laitat työmatkakulut verotukseen veroprosenttisi laskee lähes nollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän