Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inspiroiduinpa minäkin Markus Lepon valokuvasta

Vierailija
01.10.2013 |

Oikeastaan aika hieno kuva, kun tarkemmin katselee.

Tässähän alkaa ihan sormet syyhytä, taiteilija minussa nostaa päätään.

En kuitenkaan pidä värikkäistä, liian yksityiskohtaisista tauluista. Haluan tämän kuvan mustavalkoisena ja pelkistetympänä. Tunnen jo inspiraation aiheuttavan adrenaliinimyrskyn kehossani.

 

Teenkin niin, että printtaan tämän nyt niin pinnalla olevan valokuvan. Vapaalla kädellä en pystyisi vangitsemaan tätä hetken tuokiokuvaa haluamallani tavalla, harmoninen asetelma muuttuisi liikaa.

Siispä otan leivinpaperia keittiöstä, piirrän kevyellä kädellä kuvan selkeimmät yksityiskohdat läpi, ihmiset, talot, autot, perspektiivin. Hienoa kuva hahmottuu!

Suurennan skannerilla kuvaa vielä vähän. Sitten kehyksiin vaan.

 

Aika jännä juttu, olen tehnyt taulun. Ihan itse. Minua ei voi syyttää mistään. Ei, vaikka yrittäisin myydä taiteeni eteenpäin jollekin firmalle. En ole kopioinut sen yhden Marimekon suunnittelijan kuviota, olen vain jäljentänyt Markus Lepon kuvan. Vieläpä aivan suoraan, yks'yhteen kuvan kanssa (toisin kuin se Marimekon suunnittelija, joka vain inspiroitui kuvasta). Hassua miten identtiset nämä kuviot silti ovat.

 

Ja hei, nyt keksin. Se Barcelona-kassi, josta nousi hirveä haloo. Sehän oli myös kopio tästä Markus Lepon kuvasta. Ei siinä Marimekon suunnittelijaa oltukaan plagioitu.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävän katkera aloitus ap.

Vierailija
62/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:35"]

 

Mistä päättelet niiden paitojen olleen sekundaa? Kankaanpaino ei ole rakettitiedettä. Pakkohan niissä paidoissa on ollut joku juju kun kerran kauppa on käynyt ainakin vähemmän snobeissa piireissä.

 

[/quote]

 

Anteeksi, päättelin paitojen olevan sekundaa, koska ap on useammassa kehuskellut sillä, miten uskomattomia juttuja ihmiset ostavat.

 

[/quote]

 

Se ei muuten ollut ap vaan MINÄ. Tarkkana nyt siellä! >:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:26"]

Onneksi ap aikoo keskittyä kuvataiteeseen eikä kirjoittamiseen; sen verran puuduttavaa luettavaa tämäkin ketju oli. Sarkasmikin on tyylilaji, jota moni yrittää mutta harva osaa.

[/quote]

 

Jaksoit kuitenkin tuohon asti. Ei se sitten niin tylsää voinutkaan olla!

Vierailija
64/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsän tekstin kirjoittaminenkin on taitolaji. Ja jokunen on jaksanut kahlata tämänkin ketjun läpi. Löytyipä toinenkin samanhenkinen akka tänne tuolla alkupuolella kanssani kilpaa maalailemaan kuvaa niistä kaikista mahdollisuuksista, joihin tämä farssi inspiroi.

Vierailija
65/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:20"]

Tylsän tekstin kirjoittaminenkin on taitolaji. Ja jokunen on jaksanut kahlata tämänkin ketjun läpi. Löytyipä toinenkin samanhenkinen akka tänne tuolla alkupuolella kanssani kilpaa maalailemaan kuvaa niistä kaikista mahdollisuuksista, joihin tämä farssi inspiroi.

[/quote]

Ja tämä siis ap:n kommentti (unohtui tekstistä)

 

Vierailija
66/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 09:46"]

Onkohan Louekari kopio-Isolan oppitytär? Isola on antanut miehensä valokuvateoksen Louekarille ja sanonut, että ota tästä vaan suoraan. Niin minäkin teen ja hyvin on mennyt!

[/quote]

 

Sama käynyt mielessä, kun sattumalta näitä yhteyksiä löytyy.. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 15:20"]

Tylsän tekstin kirjoittaminenkin on taitolaji. Ja jokunen on jaksanut kahlata tämänkin ketjun läpi. Löytyipä toinenkin samanhenkinen akka tänne tuolla alkupuolella kanssani kilpaa maalailemaan kuvaa niistä kaikista mahdollisuuksista, joihin tämä farssi inspiroi.

[/quote]

 

Se akka olen MINÄ! Moi ap! Voimahali! :D

Vierailija
68/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 00:38"]

Onhan näitä kylätaiteilijoita maa pullollaan, mikä teitä estää yrittämästä. Päästä jonkun ison firman palkoille vaatiikin sitten jo vähän enemmän.

[/quote]

 

Ei mua kiinnosta päästä ison firman palkoille. Enkä ole mikään taiteilija, en edes kylä-sellainen. Mutta mulle kyllä kelpaa vuodessa muutaman kymppitonnin tulot t-paita ja -tyyny ja -magneettimyynnistä, kun vaan alan tehtailemaan noita muiden ottamien valokuvien inspiroimia kuoseja ja printtejä. Oikeesti olen luullut, että sellainen tehtailu olisi laissa kielletty. Mutta jos ei kerta ole ja toiminnan siunaa niin suuri suomalainen designtuotefirma kuin jopa maan korkeimpiin kuuluva taidekoulutusauktoriteetti, niin voinen  minäkin siitä siivun saada.

[/quote]

 

No kuule siitä vaan sitten! Koko AV jää pidättelemään henkeään....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 00:38"]

Onhan näitä kylätaiteilijoita maa pullollaan, mikä teitä estää yrittämästä. Päästä jonkun ison firman palkoille vaatiikin sitten jo vähän enemmän.

[/quote]

 

Ei mua kiinnosta päästä ison firman palkoille. Enkä ole mikään taiteilija, en edes kylä-sellainen. Mutta mulle kyllä kelpaa vuodessa muutaman kymppitonnin tulot t-paita ja -tyyny ja -magneettimyynnistä, kun vaan alan tehtailemaan noita muiden ottamien valokuvien inspiroimia kuoseja ja printtejä. Oikeesti olen luullut, että sellainen tehtailu olisi laissa kielletty. Mutta jos ei kerta ole ja toiminnan siunaa niin suuri suomalainen designtuotefirma kuin jopa maan korkeimpiin kuuluva taidekoulutusauktoriteetti, niin voinen  minäkin siitä siivun saada.

[/quote]

 

Voi että, siitä vain paskartelemaan. Rikkaudet odottavat. Vain taivas on rajana. Voipaperi sauhuamaan! 

 

Vierailija
70/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä on parilla kommentoijalla negatiivinen asenne yksityisyrittäjyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/71 |
01.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2013 klo 17:50"]

Kylläpä täällä on parilla kommentoijalla negatiivinen asenne yksityisyrittäjyyteen.

[/quote]

 

Ketä lie tarkoitat kommentoijilla mutta musta ap vaan kadehtii eikä mitään yritä, sehän tässä riepoo. Sille taasen annan täydet pisteet joka oli painanut 50 t-paitaa ja tienannut oikeesti jotain eikä vaan trossannu että tottahan mäkin (mutten viitti) kuten ap.

t. 68

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi