Mikä elokuva on sinulle "masterpiece" ??
Itselle kyllä ehdoton suosikki on taru sormusten herrasta trilogia. 👌👌
Kommentit (28)
Kaurismäet. Palauttavat uskon siihen, että Suomessakin voidaan tehdä kunnon elokuvaa.
Mestariteoksia elokuvien parissa ovat mielestäni esim. Citizen Kane, joka on vanha elokuva jo, mutta ei ole vanhentunut lainkaan, ts. on ajaton katselukokemus. Citizen Kanen vahvuuksia on realistinen psykologia, joka nykyelokuvista uupuu lähes tyystin.
Kummisetä 1&2 ovat mestariteoksia.
Miksi kirjoitat sanan mestariteos englanniksi?
Egyptin prinssi. Tv-arvostelijat eivät koskaan ole kehuneet tätä taivaisiin mutta selvä klassikko joka näytetään joka vuosi.
Ilmestyskirja.Nyt.
Kummisedät 1 ja 2.
Ja onhan niitä muitakin. 70-luvulla tehtiin ihan käsittämättömän hyviä elokuvia, joissa ei oltu korrekteja ja joissa ei oltu vielä täysin markkinoiden heittopusseina. Uskallettiin kokeilla ja uskallettiin olla radikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Vaikuttaako se sun elämään jollain tapaa?
Pekka ja Pätkä n**kereinä on aika hauska ja hyvä leffa. Toisaalta myös erittäin vaarallinen elokuva, koska sen esittäminen on kielletty Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä elokuva tämä on en ole koskaan kuullut?
Scarface, dollaritrilogia, huuliharppukostaja, kummisedät yms, onhan noita vaikka kuinka
Vierailija kirjoitti:
Päivän mielensäpahoittaja palkinnon saaja on...
Mä oon enemmän kauhufani, mut interstellar oli ihan älyttömän hyvä.. Varmaan mun top5 leffa kautta aikojen
Vierailija kirjoitti:
Ilmestyskirja.Nyt.
Kummisedät 1 ja 2.
Ja onhan niitä muitakin. 70-luvulla tehtiin ihan käsittämättömän hyviä elokuvia, joissa ei oltu korrekteja ja joissa ei oltu vielä täysin markkinoiden heittopusseina. Uskallettiin kokeilla ja uskallettiin olla radikaaleja.
Totta. 70-luku oli elokuvien kultakaivos. Nykyelokuvat ovat kautta linjan paljon heikompia. Hyvä kun nykyään löytää edes yhden katsottavan leffan parin vuoden sisään.
Ei niitä montaa ole. Olen katsonut noin 3500 elokuvaa ja ehkä kymmenelle olen antanut täydet 5 tähteä. Tämä ei tarkoita, että en pitäisi montaa muutakin elokuvaa loistava, mutta niistä saattoi puuttua jokin sellainen ulottuvuus, joka olisi tehnyt niistä juuri minulle tärkeitä elokuvia.
Vierailija kirjoitti:
Sun lemppari taitaa olla mielensäpahoittaja 🤣🤣
Kyllä se on tota noin niin tuo Ponterosa.
Top gun 2. Se tunne kun alkumusiikki alkaa soimaan, meni kyllä kylmät väreet.