Missä olet viimeksi saanut huonoa palvelua?
Kysymys otsikossa, missä olet viimeksi saanut huonoa asiakaspalvelua?
Kommentit (99)
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 16:27"]
Sama kokemus myös, tosin elokuulta. Sama laite ja oletettavasti samat neitoset. Laitteeseen mahtuu kai 14 hlö kerrallaan, jono oli hirveä, mutta näillä juorua riitti. Monesti laite oli jo tyhjä ja edelleen vain jatkoivat juoruiluaan tekemättä elettäkään että avaisivat portin seuraaville.
[/quote]
Jahas... klikkasin kyllä "lainaa", mutta näemmä lainaus jäi jonnekin matkan varrelle. Tämä oli siis kommenttina sille, joka myös oli kiristellyt hampaitaan Linnanmäen Raketti-laitteen jonossa.
Hammashoitolassa. Pieni Satakuntalainen kaupunki... päämääränä sanoa ikävästi, potilasta tai potilaan äitiä ei kuunnella. Ollaan niin monta kymmentä vuotta aikaa jäljessä asenteen kanssa että, huh!
Bussissa tänään. Vihaan bussikuskeja, oikin jumalia siellä penkissään ja nautintoa saavat ihmisten kiusaamisesta.
Tästä lähtien kuljen ohi tervehtimättä ja vilkaisemattakaan.
Tapolan mustamakkarabaarissa Lielahdessa saimme töykeää kohtelua, myyjä korotti ääntään, kun ei ymmärtänyt ilmeisesti tilausta. Paikka oli myös rähjäinen ja ahdas, ei enää ikinä sinne!9
Prisman palvelutiskillä pyysin lohifilettä 700g-1kg väliltä. Tympääntyneen oloinen myyjä huokasi ja kysyi että "siis miten sinä haluat, 700g vai kilon?"
Merikarvialla valtatie 8 varrella olevassa Köffi-nimisessä ravintolassa. Jotkut työntekijät tai jopa omistaja tuntuu vihaavan asiakkaitaan ja varsinkin lapsiperheitä. Luulisi sen verran olevan ammattitaitoa, ettei asiakkaille huudeta tai nolata julkisesti, mutta Köffissä se tuntuu puuttuvan kokonaan. En suosittele koko paikkaa ollenkaan. Muutama huono palvelukerta riitti.
Dna-myymälässä. Olisin katsellut uutta puhelinta ja odotin että
mulle esitellään eri malleja.
Mies kysyi vaan "minkä sä haluut?"
DNA-kaupassa minäkin, jotenkin tämä naiseutuni tuntui niin höuritsevän myyjämkestä. Ärsyttävää.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:33"]
Olen vieläkin pöyristynyt, kun uskaltauduin vähän hienompaan lastenvaateliikkeeseen, Sellon Punavuoren peikkoon... ei olisi kannattanut, kun sai vain pahan mielen. Kuulin kuinka myyjä palveli edellistä asiakasta, todella aurinkoisesti. Kun minä menin kassalle, sain tietää miltä "norsunv*tulla" oleva naama oikeasti näyttää, ja lisäksi minulle ei oikein puhuttu mitään palvelutapahtuman aikana. Ilmeisesti jokaiselta asiakkaalta ei myös kysytä haluaako lahjapaketoinnin.. Mietin voisiko tämä johtua ulkonäöstäni :/ edellinen asiakas oli huoliteltu ja merkkivaatteet päällä, kun minä olen vaatimattomamman näköinen, sporttitakki esim. päällä.. No, en enää aio uhrata tälle ajatusta, avautuminen helpotti :)
[/quote]
Tällaista käytöstä kohtaa useissakin liikkeissä. Yleensä ne omat tutut tai liikkeen kanta-asiakkaat saavat huomattavasti parempaa, iloisempaa ja ystävällisempää palvelua. Auta armias, jos yrität vielä kassalle sanoa jotain muuta kuin "hei", "kiitos" ja "näkemiin", katseet ovat murhaavia.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:11"]
Suomenojan Vepsäläisellä tänään. Tytöillä oli aikaa seistä tupakalla ja jutskailla keskenään tietokoneittensa takana mutta asiakkaiden piti hakea heidät sieltä myymään. Tyttö ei osannut käyttää mekanismituoleja joita katselimme. Toista oli kerrosta alempana sohvakaupassa. Söötti nuori poika tunsi tuotteensa ja palveli kolmea asiakasta yhtäaikaa, tai ainakin huomioi heidät kaikki.
[/quote]
Ai, pelkkiä lapsiako siellä oli töissä? Ei ole kovin tyylikästä myöskään tytötellä tai pojitella aikuisia ihmisiä. Kannattaa katsoa ensin peiliin ja korjata oma asenne ennen, kuin alkaa haukkua muita, saatat yllättyä!
[/quote]
Ei, en tytötellyt heitä, vaan käyttäydyin täysin asiallisesti. Saimme kauan katsella ihan ominpäin kaikkea, samoin kuin muutkin asiakkaat. Onko niin vaikea uskoa, että jopa hienossa huonekalukaupassa voi olla huonoja myyjiä? Osaan kyllä erottaa hyvän myyjän huonosta, ja tuollaisia en omaan liikkeeseeni kelpuuttaisi. Huono palvelu ei voi olla asiakkaan vika, jos asiakas ei ole ensin käyttäytynyt huonosti tai häiriköinyt tms. Taidat itse olla asiakaspalvelutyössä, kun noin närkästyit?
[/quote]
Minullakin pisti silmään tuo sinun tytöttely.. Ja sitten söpö poika oli niiiin hyvä myyjä.. Oliko ne "tytöt" nuorempia ja kauniimpia kuin sinä vai miksi olet noin katkera. Huonosta palvelusta voi kertoa asiallisestikin ilman tytöttelyä tai nimittelyä. Lisäksi en ymmärrä mitä merkitystä myyjän sukupuolella on asiassa. Huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelijan sukupuolesta riippumatta.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:11"]
Suomenojan Vepsäläisellä tänään. Tytöillä oli aikaa seistä tupakalla ja jutskailla keskenään tietokoneittensa takana mutta asiakkaiden piti hakea heidät sieltä myymään. Tyttö ei osannut käyttää mekanismituoleja joita katselimme. Toista oli kerrosta alempana sohvakaupassa. Söötti nuori poika tunsi tuotteensa ja palveli kolmea asiakasta yhtäaikaa, tai ainakin huomioi heidät kaikki.
[/quote]
tuokin on totta, mutta Suomenojan Vepsäläinen alkaa olla jo legenda alallaan... Onneksi on muitakin huonekaluliikeitä Espoossa. 7 vuotta sitten tein virheen että sieltä jotain tilasin, en tule toistamaan sitä ihan heti.
Ai, pelkkiä lapsiako siellä oli töissä? Ei ole kovin tyylikästä myöskään tytötellä tai pojitella aikuisia ihmisiä. Kannattaa katsoa ensin peiliin ja korjata oma asenne ennen, kuin alkaa haukkua muita, saatat yllättyä!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:42"]
Kerttulinkatu Siwan myyjä Turussa nauroi mukana, kun olin pakkaamassa ostoksia ja edellinen asiakas vitsaili "ottaisko juoksulihikset". Eli siis varastaisi lihapiirakkani. Harmitti.
[/quote]
etkö sä huumoria ymmärrä?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 23:23"]
Valokuvausliikkeessä. Hidas, epäkohtelias ja omahyväinen kuvaaja ei millään saanut napsaistua passikuvaa pienokaisesta.
[/quote]
No tässä on kyllä monella vanhemmalla peiliin katsomisen paikka. Tuodaan lapsi kuvaan pitkän tarhapäivän jälkeen just silloin, kun sillä muksulla on ruoka- tai päikkäriaika ja se on kiukkuisimmillaan. Ei siinä mielentilassa kenestäkään saa hyvää kuvaa. Edes aikuisesta. Terveisin passikuvia vuosia ottanut.
prismassa minua kyykytettiin asiakaspalvelussa- annoin palautetta
Avoimesti huonoa asiakaspalvelua olen saanut nyt jo kuopatussa Pub Palaverissa Joensuussa. Siellä oli nuori naisbaarimikko, joka ilmeisesti teki töitään tuoli p*rseessä, ja huokaili ja pyöritteli silmiään, jos asiakkaita sattui tulemaan isompi porukka kerralla - eli joutui hommiin. Ja selvästi nautti, kun pääsi nipottamaan jostain, esimerkiksi henkkareiden aitoudesta. Asiakaskokemuksen lisäksi harmitti, että ko. baarimikko vie työpaikan joltain oikeasti motivoituneelta työntekijältä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2013 klo 22:11"]
Suomenojan Vepsäläisellä tänään. Tytöillä oli aikaa seistä tupakalla ja jutskailla keskenään tietokoneittensa takana mutta asiakkaiden piti hakea heidät sieltä myymään. Tyttö ei osannut käyttää mekanismituoleja joita katselimme. Toista oli kerrosta alempana sohvakaupassa. Söötti nuori poika tunsi tuotteensa ja palveli kolmea asiakasta yhtäaikaa, tai ainakin huomioi heidät kaikki.
[/quote]
Ai, pelkkiä lapsiako siellä oli töissä? Ei ole kovin tyylikästä myöskään tytötellä tai pojitella aikuisia ihmisiä. Kannattaa katsoa ensin peiliin ja korjata oma asenne ennen, kuin alkaa haukkua muita, saatat yllättyä!
[/quote]
Ei, en tytötellyt heitä, vaan käyttäydyin täysin asiallisesti. Saimme kauan katsella ihan ominpäin kaikkea, samoin kuin muutkin asiakkaat. Onko niin vaikea uskoa, että jopa hienossa huonekalukaupassa voi olla huonoja myyjiä? Osaan kyllä erottaa hyvän myyjän huonosta, ja tuollaisia en omaan liikkeeseeni kelpuuttaisi. Huono palvelu ei voi olla asiakkaan vika, jos asiakas ei ole ensin käyttäytynyt huonosti tai häiriköinyt tms. Taidat itse olla asiakaspalvelutyössä, kun noin närkästyit?
[/quote]
Tytöttelit aikaisemmassa viestissäsi.
[/quote]
En ole tuo joka tytötteli, mutta oikeasti :D Viesteissä tytötteli! Ei siis tarkoita, että olisi siellä kaupassa niin tehnyt! Joten mitä ihmeen asennetta sitä pitää miettiä jos ei kaupassa ole tehnyt mitään väärää? :)
Hei, tää on keskustelupalsta. Pahempaakin täällä on.
Tampereen rautatieaseman lipunmyynnissä oli 50-60 v mies joka piilovittuili koko palvelutapahtuman ajan, siitä syystä että hänen mielestään vaikutin kiireiseltä vaikka junan lähtöön oli vielä riittävästi aikaa.
Tarjoustalossa sain viimeksi huonoa palvelua.Puolet ostoksista oli jo liukuhihnalla,kun kassaneiti ilmoitti,että pitää siirtyä toiselle kassalle.Kyllä oli ärräpäät lähellä,olisi tehnyt mieli jättää ostokset siihen ja lähteä.
tytöttely on normaalia - ja olen itsekin ihmetellyt näitä alle 30 v naisia- joista jotkut todella loistavia asiakaspalvelijoita- kuten mc donaldsissa, stockmannilla ja marimekossa- sitten pohjanoteerauksia jotkut
- k-kaupat ( vanhentunutta ruokaa hyllyllä),
- pentik ( ei palvelua lainkaan jumbo vantaa tai itä-keskus hki) ja
- saunalahti ( ei palvelua lainkaan puhelimitse, kun jotain kysyy, vaikka 30 min jonotettu ja heille lisää maksua puhelinlaskulla kerrytetty)
Sama kokemus myös, tosin elokuulta. Sama laite ja oletettavasti samat neitoset. Laitteeseen mahtuu kai 14 hlö kerrallaan, jono oli hirveä, mutta näillä juorua riitti. Monesti laite oli jo tyhjä ja edelleen vain jatkoivat juoruiluaan tekemättä elettäkään että avaisivat portin seuraaville.