Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks buumerit vastustaa koronavilkkuu? en voi käsittää

Vierailija
31.08.2020 |

Mitä negatiivista tässä muka on? Koko sovelluskin on avoin, joten ei todellakaan ole vaarallinen tai mikaan 1984 sovellus lol. Eikö teillä ole älypuhelimia vai mikä on? Pitääkö kaikesta pahoittaa mieli? Ehkä se kuitenkin on yleistä buumereille, että muista ei välitetä ja ollaan vaikka supertartuttajia, jotta minun ei tarvitse käyttää älypuhelin sovellusta...

Voin pahoin, kiitos tästä.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää niin perusta äppeistä ja watsuppeista

Vierailija
42/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisolaisten hommia nuo äppit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JhS kirjoitti:

Miksi moni nuori ei osaa suomea?

Opetetaanko sitä vielä koulussa? Onko nykyisin kouluja? Välillä tuntuu, että lapsen täyttäessä viisi hänelle annetaan puhelin ja siinä se sitten olikin. Aapeeta lukiessa tuli juuri tällainen olo.

Lapsen mennessä kouluun hän lopettaa kunnollisen suomen puhumisen ja alkaa kiroilla. Näin se ihan oikeasti menee.

Vierailija
44/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit? Olen syntynyt 70-luvulla. Vanhempani ovat boomereita hädin tuskin, nuorimpien joukossa.

En vastusta uusia sijaintia seuraavia sovelluksia, mutta suhtaudun niihin kriittisesti. Toistaiseksi en luota siihen, että tietoturva on kunnossa. En halua sovellusta, jonka kautta saa selville jokaisen paikan, jossa olen käynyt ja jokaisen ihmisen, jonka olen tavannut.

Näin meille kirjoittaa ihminen joka muun muassa luultavasti käyttää googlea, on facebookissa/instagramissa, käyttää whatsappia ja omistaa puhelimen. Susta tiedetään jo kaikki, ei mikään koronavilkku pitäisi ongelma olla 😂

Vierailija
45/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit? Olen syntynyt 70-luvulla. Vanhempani ovat boomereita hädin tuskin, nuorimpien joukossa.

En vastusta uusia sijaintia seuraavia sovelluksia, mutta suhtaudun niihin kriittisesti. Toistaiseksi en luota siihen, että tietoturva on kunnossa. En halua sovellusta, jonka kautta saa selville jokaisen paikan, jossa olen käynyt ja jokaisen ihmisen, jonka olen tavannut.

Ihan jo pelkkä älypuhelimen omistaminen ja käyttäminen tarkoittaa sitä, että nämä tiedot susta on jo Googlella, Facebookilla ja mitä muita palveluita nyt käytätkään.

Vierailija
46/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos Ap, me sinua hieman vanhemmat ollaan aika moni nähty rajumpiakin tauteja kuin tämä korona. Ja kaikenlaista muuta maailmalla tapahtuvan, ja koettu isompia juttuja. Muistan lapsena kun katsoin berliinin muurin murtuvan, muistan ajan jolloin Neuvostoliitosta ei päässyt ihmiset matkustamaan ulkomaille. Rajuja influenssoja sairastettiin jne.

Kännykkää en periaatteesta halua kuljettaa aina mukanani. Muistan lankapuhelinten ajan, vallan mainiosti pärjättiin silloin. En aio elää taudin pelon orjuudessa, tai muussakaan orjuudessa. Ja kännykän kuljettaminen joka kauppareissullakin mukana, ja korona sovelluksen vahtiminen... Ei kiitos. Olen mieluummin vapaa kuin orja.

Vierailija
47/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Googlea ja Facea jne käyttävät onnessaan, mutta Koronavillku on saatanasta ja vie yksityisyyden :D

Herätkää nyt pahvit ja ladatkaa se nyt vaan, jos siitä olis yhtään apua tän koronan tukahduttamisessa!

Vierailija
48/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jo pelkkä älypuhelimen omistaminen ja käyttäminen tarkoittaa sitä, että nämä tiedot susta on jo Googlella, Facebookilla ja mitä muita palveluita nyt käytätkään.

Ei pidä paikkaansa. Käytän anonyymistä kännykästä vpn over tor verkkoa netin selailuun. Puhelimessani ei ole google selaimena, eikä todellakaan facebookia. Eivät tiedä hevonpazkaa ;)

Vierailija
49/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heseläisten kannattaa ainakin ladata äppi.

Puhukaa edes suomea, mitä on nää heseläiset, nuorisolaiset ja buumerit?

Se on tän palstan läppää ☺️

Vierailija
50/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu Googlea ja Facea jne käyttävät onnessaan, mutta Koronavillku on saatanasta ja vie yksityisyyden :D

Herätkää nyt pahvit ja ladatkaa se nyt vaan, jos siitä olis yhtään apua tän koronan tukahduttamisessa!

Näinhän se menee, mut thl pelottaa enemmän kuin suckerberg....

Vierailija
51/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se menee, mut thl pelottaa enemmän kuin suckerberg....

Näin, FBI ei tule hakemaan suomalaisia kotoaan, mutta supolla siihen on valtuudet.

Vierailija
52/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on boomeri. Mutta koronavikkku on yksi parhaista työkaluista taistelussa koronaa vastaan. Sillä saadaan ketjut lyhyiksi kun altistuneet saavat tiedon nopeasti. Myös ne tuntemattomat ihmiset joita et osaa nimetä. Muutenhan jäljityksessä luettelet kaikki missä olet kulkenut ja keitä tavannut.

Taidat olla jonkin sortin hölmö teknouskovainen idealisti.

Kukaan tolkun ihminen ei lataile johonkin random appiin omia terveydentilaa kertovia tietoja.

Vierailija
53/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kerro sä vaan sille Korona-kuuklelle että sulla on tippuri ja syfilis niin katotaan koska koko kaupunki tietää sen.

Vierailija
54/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon boomer ja latasin. En usko, että haittaakaan on. Kännykkä on kuitenkin enimmäkseen mukana. Bluetooth on muutenkin aina päällä, kun autossa kuuntelen musiikkia spotifyn kautta. Jos sovellus osoittautuu huonoksi, niin saahan sen aina poistettua. Jos jotain kiinnostaa vakoilla mun tylsää elämää, niin sillä vasta tylsää onkin.

Vierailija
55/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heseläisten kannattaa ainakin ladata äppi.

Puhukaa edes suomea, mitä on nää heseläiset, nuorisolaiset ja buumerit?

Se on tän palstan läppää ☺️

Meinaatko tosissasi, että boomerit, on tällä palstalla keksitty termi?

Vierailija
56/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se hyödyttää? Se, että app ilmoittaa, että viikko sitten olin vartin koronallisen kanssa, ja olen ehtinyt mahdollisesti levittää sitä viikon. Myöhäistä. Ja pitäisikö sitten se kakkosviikko ottaa palkaton karanteeniviikko ?

Vierailija
57/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle isoin ongelma on tuo bluetoothin jatkuva päällä pitäminen, joka on tietoturvariski. Toinen, pienempi ongelma on se, ettei puhelin ole minulla aina mukana taskussa ja siksi sovellus voi antaa väärän tiedon altistumisesta. Harkitsen sovelluksen lataamista siksi, että kuljen usein bussilla n. 30 min matkoja ja juuri tuollaisissa tilanteissa sovellus on hyödyllinen. On kuitenkin melko varmaa, että esimerkisi minun kanssani aamubussissa kulkevasta nuorisosta jonkun mielestä on hauska idea alkaa raportoida virheellisesti tartunnasta, koska onhan se nyt niin hauska pränkki hei.

Vierailija
58/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on äppi?

- buumeri

Vierailija
59/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään sanottu millä parametreilla koronavilkku katsoo altistuksen tapahtuneeksi? Kuinka monta minuuttia pitää olla samassa tilassa vai hetkenkin bluetooth yhteys riittää altistuksen syntyyn?

Kertooko laite minä päivänä ja monelta/ missä altistus tapahtui?

Vierailija
60/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on äppi?

- buumeri

Mikä on boomeri?