Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks buumerit vastustaa koronavilkkuu? en voi käsittää

Vierailija
31.08.2020 |

Mitä negatiivista tässä muka on? Koko sovelluskin on avoin, joten ei todellakaan ole vaarallinen tai mikaan 1984 sovellus lol. Eikö teillä ole älypuhelimia vai mikä on? Pitääkö kaikesta pahoittaa mieli? Ehkä se kuitenkin on yleistä buumereille, että muista ei välitetä ja ollaan vaikka supertartuttajia, jotta minun ei tarvitse käyttää älypuhelin sovellusta...

Voin pahoin, kiitos tästä.

Kommentit (112)

Vierailija
61/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei saa lankapuhelimeen, huono juttu!

Vierailija
62/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heseläisten kannattaa ainakin ladata äppi.

Hesburgerissa kävijöiden? Miksi? Onko siellä jotenkin enemmän tartuntoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lankapuhelinverkkoa enää ole

Vierailija
64/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on äppi?

- buumeri

Mikä on boomeri?

Toisen maailmansodan jälkeen, eli - 40 - luvun lopulla syntynyt, suuriin ikäluokkiin kuuluva henkilö.

Vierailija
65/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lankapuhelinverkkoa enää ole

Onpas. Mun yli 90-vuotiailla vanhemmillani on vielä lankapuhelin. 

Vierailija
66/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun todella vähän kodin ulkopuolella. Lenkille en ota puhelinta mukaani. Ruoat tilaan kotiinkuljetuksena, joten kaupoissa ei nyt tarvitse käydä.

Jos minulla olisi koronavilkku, minut saatettaisi merkata "altistuneeksi", jos seinänaapuri, jota en ole ikinä edes nähnyt, sairastuu koronaan. Tai minulla on puhelin yöpöydällä, kun olen lenkillä, ja joku koronapositiivinen liikkuu seinän takana rappukäytävässä, minut leimataan "altistuneeksi".

Mielenkiinnolla jään odottamaan, kuinka paljon "seinän läpi altistumisia" tämä koronavilkku tulee aiheuttamaan.

Vierailija
67/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomerit? Olen syntynyt 70-luvulla. Vanhempani ovat boomereita hädin tuskin, nuorimpien joukossa.

En vastusta uusia sijaintia seuraavia sovelluksia, mutta suhtaudun niihin kriittisesti. Toistaiseksi en luota siihen, että tietoturva on kunnossa. En halua sovellusta, jonka kautta saa selville jokaisen paikan, jossa olen käynyt ja jokaisen ihmisen, jonka olen tavannut.

Boomereista puhuttaessa tarkoitetaan nykyään myös ns. henkisesti vanhoja. Eli voit olla boomer vaikka olisit syntynyt 70-luvulla, jos ajatusmaailmasi on jämähtänyt jonnekin menneisyyteen.

Vierailija
68/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on äppi?

- buumeri

Mikä on boomeri?

Toisen maailmansodan jälkeen, eli - 40 - luvun loppupuolella syntynyt suuriin ikäluokkiin kuuluva henkilö.

Vierailija
69/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikun todella vähän kodin ulkopuolella. Lenkille en ota puhelinta mukaani. Ruoat tilaan kotiinkuljetuksena, joten kaupoissa ei nyt tarvitse käydä.

Jos minulla olisi koronavilkku, minut saatettaisi merkata "altistuneeksi", jos seinänaapuri, jota en ole ikinä edes nähnyt, sairastuu koronaan. Tai minulla on puhelin yöpöydällä, kun olen lenkillä, ja joku koronapositiivinen liikkuu seinän takana rappukäytävässä, minut leimataan "altistuneeksi".

Mielenkiinnolla jään odottamaan, kuinka paljon "seinän läpi altistumisia" tämä koronavilkku tulee aiheuttamaan.

Toimiiko se muka seinän läpikin? 

Vierailija
70/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos Ap, me sinua hieman vanhemmat ollaan aika moni nähty rajumpiakin tauteja kuin tämä korona. Ja kaikenlaista muuta maailmalla tapahtuvan, ja koettu isompia juttuja. Muistan lapsena kun katsoin berliinin muurin murtuvan, muistan ajan jolloin Neuvostoliitosta ei päässyt ihmiset matkustamaan ulkomaille. Rajuja influenssoja sairastettiin jne.

Kännykkää en periaatteesta halua kuljettaa aina mukanani. Muistan lankapuhelinten ajan, vallan mainiosti pärjättiin silloin. En aio elää taudin pelon orjuudessa, tai muussakaan orjuudessa. Ja kännykän kuljettaminen joka kauppareissullakin mukana, ja korona sovelluksen vahtiminen... Ei kiitos. Olen mieluummin vapaa kuin orja.

Höpsis, jos olet Berliinin muurin murtumisen aikaan ollut lapsi niin mitään kovin ihmeellisiä tauteja ei ole elinaikanasi ollut.

Vierailija
71/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Boomerit? Olen syntynyt 70-luvulla. Vanhempani ovat boomereita hädin tuskin, nuorimpien joukossa.

En vastusta uusia sijaintia seuraavia sovelluksia, mutta suhtaudun niihin kriittisesti. Toistaiseksi en luota siihen, että tietoturva on kunnossa. En halua sovellusta, jonka kautta saa selville jokaisen paikan, jossa olen käynyt ja jokaisen ihmisen, jonka olen tavannut.

Boomereista puhuttaessa tarkoitetaan nykyään myös ns. henkisesti vanhoja. Eli voit olla boomer vaikka olisit syntynyt 70-luvulla, jos ajatusmaailmasi on jämähtänyt jonnekin menneisyyteen.

Missä menee raja sen menneisyyden kohdalla, minne voi olla jämähtänyt? 90 luvulle? 2000-luvulle? 

Vierailija
72/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle isoin ongelma on tuo bluetoothin jatkuva päällä pitäminen, joka on tietoturvariski. Toinen, pienempi ongelma on se, ettei puhelin ole minulla aina mukana taskussa ja siksi sovellus voi antaa väärän tiedon altistumisesta. Harkitsen sovelluksen lataamista siksi, että kuljen usein bussilla n. 30 min matkoja ja juuri tuollaisissa tilanteissa sovellus on hyödyllinen. On kuitenkin melko varmaa, että esimerkisi minun kanssani aamubussissa kulkevasta nuorisosta jonkun mielestä on hauska idea alkaa raportoida virheellisesti tartunnasta, koska onhan se nyt niin hauska pränkki hei.

Ymmärtääkseni tartunnasta ei voi raportoida ilman terveydenhuollosta saatua koodia. Ja koodia ei saa, ellei koronatesti ole positiivinen

Vierailija
73/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boomer-ikäisillä ei taida olla älypuhelimia juurikaan käytössä. Väsynyt trolli.

Vierailija
74/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta ite ladata nokia 602seen

Vierailija
75/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos Ap, me sinua hieman vanhemmat ollaan aika moni nähty rajumpiakin tauteja kuin tämä korona. Ja kaikenlaista muuta maailmalla tapahtuvan, ja koettu isompia juttuja. Muistan lapsena kun katsoin berliinin muurin murtuvan, muistan ajan jolloin Neuvostoliitosta ei päässyt ihmiset matkustamaan ulkomaille. Rajuja influenssoja sairastettiin jne.

Kännykkää en periaatteesta halua kuljettaa aina mukanani. Muistan lankapuhelinten ajan, vallan mainiosti pärjättiin silloin. En aio elää taudin pelon orjuudessa, tai muussakaan orjuudessa. Ja kännykän kuljettaminen joka kauppareissullakin mukana, ja korona sovelluksen vahtiminen... Ei kiitos. Olen mieluummin vapaa kuin orja.

Höpsis, jos olet Berliinin muurin murtumisen aikaan ollut lapsi niin mitään kovin ihmeellisiä tauteja ei ole elinaikanasi ollut.

Esim. H1N1 ja H3N2 ovat nuorille huomattavasti rajumpia tauteja kuin covid-19.

Ihmiset jotka pelkäävät koronaa, tai mitä tahansa tarttuvaa tautia fanaattisina, eivät ole kokeneet mitään oikeita vastoinkäymisiä elämässään vielä. Ymmärrän toki, että nuorille on Jännää, kun rajoituksia laitettiin, maskeja käytetään ja nyt on Appikin saatu.

Joku jopa kuollut tai joku sairaalaan joutunut.

Niin mitä sitten? Sellaista sattuu, kuuluu elämään. Maassamme jokaikinen päivä keskimäärin kuolee 3 ihmistä itsemurhaan. Liikenneonnettomuuksissa, tappoja, sydänkohtauksia, aivoverisuoni napsahtaa, syöpiin kuolee. Kauheita kipuja ja kärsimyksiä.

Kukaan ei välitä heistä.

Minunkin mieltäni kiehtoo, että korona olisi ns. uusi espanjantauti. Mutta se ei ole. Yllättävän mieto virus, ja paniikki sen tappavuuteen nähden on ylimitoitettua.

Vierailija
76/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen -91 enkä aio ladata Koronavilkkua. Tosin just uutisissa sanottiin, ettei sitä edes saa Huawein puhelimiin, joten eipä olisi mahdollistakaan.

Miksi boomereiksi sanotaan kaikkia yli 40-vuotiaita? Eikö nuoret tiedä, ketkä ovat boomereita ja miksi?

Vierailija
77/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boomer-ikäisillä ei taida olla älypuhelimia juurikaan käytössä. Väsynyt trolli.

Jaa. Mun 82-vuotias äitini käyttää facebookia, whats appia ja valokuvaa puhelimellaan ja lähettelee kuvia.

Vierailija
78/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä tarttisi? Ei kiinnosta keskittyä panikointiin. En kuitenkaan oppisi pelkäämään. Turha vaiva vaan. Nautin mieluummin maskittomana ja vilkuttomana maaseudun aikkaasta navetanhajuisesta raikkaasta ilmastosta ja kuuntelen tunkiolla räkättäviä harakoita

Vierailija
79/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe sovelluksessa kovasti hyötyä. Olen kulkenut julkisilla koko kevään ja kesän ja elänyt niin normaalisti kuin se rajoitukset huomioiden on ollut mahdollista. Siis mennyt heti baariin kun ne aukesivat, työskentelin Uudenmaan sulun aikana lupalapulla rajan toisella puolen jne jne. Ja asun Helsingissä. Pidän erittäin todennäköisenä että olen altistunut koronalle. Teen töitä ihmisten parissa, asun keskellä kaupunkia ja tosiaan hoidan kaiken asioinnin julkisilla, joten kontakteja tulee helposti +500 per päivä. Ja en ole saanut koronaa.

Jos nyt lataisin Vilkun ja saisin tiedon altistuksesta (joita kaiken järjen mukaan on jo tässä kuukausien aikana ollut ja joista en ole sairastunut) minulla olisi 2 vaihtoehtoa. 1) olla rehellinen ja jäädä karanteeniin ja ilman toimeentuloa 2 viikoksi ja tämä huomioiden ihmiskontaktieni määrä kenties monta kertaa vuodessa ja näin ollen saattaisin hyvinkin menettää asuntoni, tavoitteelliset harrastukset olisi lopetettava jne tai 2) voisin olla välittämättä vilkun altistustiedosta.

Toistaiseksi vaihtoehto 1) eli tuhota elämäni varmuuden vuoksi sillä perusteella että olen ollut samassa junavaunussa koronapositiivisen kanssa vartin ajan ei houkuta, joten elän kuin tähänkin mennessä. Eli ihan normaalisti. Ja jos tulee oireita niin menen testiin ja jään eristykseen.

Vierailija
80/112 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ottaa kotonavilkun heti kun. Veljeni ehtii sen lataamaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän