Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.

Vierailija
31.08.2020 |

Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.

Kommentit (247)

Vierailija
81/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovellushan ei siis kerää paikannustietoja.

Lisäksi se muuntelee tunnuskoodia useita kertoja tunnissa Tunnuskoodi ei sisällä henkilö- tai puhelintietoja.

Vierailija
82/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympin kirpparipuhelimellani ei voi kuin soittaa ja viestitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä latasin jo. Mutta mä en ymmärrä, että jos jollakin on tartunta, eihän se silloin saa mennä töihin tai ostareille hengailemaan vaan pitää pysyä kotona ja näin ollen ei ole vaaraa että tartuttaa muita. Jotenkin tämä ei nyt mene jakeluun mulla. Onhan toki heitäkin, jotka ei välitä koko koronasta tuon taivaallista, mutta tuskin he tätä vilkkuakaan sitten lataa. 

Vierailija
84/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi se muuntelee tunnuskoodia useita kertoja tunnissa Tunnuskoodi ei sisällä henkilö- tai puhelintietoja.

Se on ihan sama mitä ne sanovat sovelluksen tekevän. Totuus voi olla täysin toisenlainen. 

Vierailija
85/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hallitus sitten voisi jakaa ilmaisia älypuhelimia niille joilta sellainen puuttuu ja pitää ilmaisia  kursseja niiden käytöstä ?

(vaikkapa aktiivimalli-kurssien sijasta.)

Vierailija
86/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan sama mitä ne sanovat sovelluksen tekevän. Totuus voi olla täysin toisenlainen. 

Joo, ja 5g- verkko aiheutti koronan :D 

Vierailija
87/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä latasin jo. Mutta mä en ymmärrä, että jos jollakin on tartunta, eihän se silloin saa mennä töihin tai ostareille hengailemaan vaan pitää pysyä kotona ja näin ollen ei ole vaaraa että tartuttaa muita. Jotenkin tämä ei nyt mene jakeluun mulla. Onhan toki heitäkin, jotka ei välitä koko koronasta tuon taivaallista, mutta tuskin he tätä vilkkuakaan sitten lataa. 

Ihmettelin samaa, mutta joku kertoi, että sovellus sitten varoittaa niitä, jotka altistit jo ENNEN kuin sait positiivisen testituloksen.

Vierailija
88/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yksinkertainen voi ihminen olla?

Vierailija
89/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä lataa, lataa itse.

Vierailija
90/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se niin tärkeää on... kirjoitti:

Eikö hallitus sitten voisi jakaa ilmaisia älypuhelimia niille joilta sellainen puuttuu ja pitää ilmaisia  kursseja niiden käytöstä ?

Työtön siellä taas heti käsi ojossa, mulle kaikki heti tässä ja nyt ilman että itse tarvitsee laittaa tikkua ristiin.

Vierailija
91/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin samaa, mutta joku kertoi, että sovellus sitten varoittaa niitä, jotka altistit jo ENNEN kuin sait positiivisen testituloksen.

No tämä oiskin järkevää, mutta näinköhän tuo on mahdollista? Mä olen sen infon lukenut jo monta kertaa, enkä kyllä löydä tällaista tietoa. 

Vierailija
92/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vaan lataamaan spy warea!

Vierailija
93/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yksinkertainen voi ihminen olla?

No selitä sitten kun olet fiksumpi.

Vierailija
94/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puiston penkillä istuu 2 henkilöä ja koronavilkku huutaa altistusta, eikö se silloin paljasta, että sillä toisella on korona? Sitten vaan katsot naaman, että kuka se on. Vai miten tää toimii?

Vierailija
95/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata puhelimeen ehdoin tahdoin mitään vakoilusovellusta asentaa?

On anonyymi sovellus

Vierailija
96/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaan lataamaan spy warea!

Siitä vaan gitlabista lähdekoodia tutkimaan.

Vierailija
97/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeeni ei mahdu mitään.

Muutenkin ärsyttää se, että pitää joka asiaan olla erillinen sovellus, kun web olisi mitä mainioin alusta asioiden hoitamiseen.

Vierailija
98/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se niin tärkeää on... kirjoitti:

Työtön siellä taas heti käsi ojossa, mulle kaikki heti tässä ja nyt ilman että itse tarvitsee laittaa tikkua ristiin.

Tikkuja ristiin laittamalla eivät kenenkään tulot kuitenkaan uskoakseni parane.

Vai olenko sitten  tässä olettamuksessani ihan väärässä?

Vierailija
99/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puiston penkillä istuu 2 henkilöä ja koronavilkku huutaa altistusta, eikö se silloin paljasta, että sillä toisella on korona? Sitten vaan katsot naaman, että kuka se on. Vai miten tää toimii?

Siten että saat jälkikäteen tietoon että Olet altistunut.

Vierailija
100/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on asiallinen kirjoitus tuosta tietoturvasta huolestuneille:

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006619156.html