Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.
Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko puhelimeesi todella sovelluksen, joka tarkkailee missä liikut? On kohtalaisen yksinkertaista ohjelmoida piilokoodia joka sallii sovelluksen pääsyn kaikkiin tietoihisi. Jopa salakuvaaminen kännykän kameran kautta on kohtalaisen yksinkertaista toteuttaa jos tietää mitä tekee..
Aika moni muukin sovellus jo seuraa, joten mitä väliä.
Eiköhän yksityisyys ole mennyttä, jos on vaikka PokemonGo-peli ladattu.
Minulla ei ole yhtään sovellusta, joka pääsee käsiksi sijaintitietoihin.
Kai ymmärrät, että kaiken aikaa, kun puhelin on päällä, sen sijainti tallentuu.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko puhelimeesi todella sovelluksen, joka tarkkailee missä liikut? On kohtalaisen yksinkertaista ohjelmoida piilokoodia joka sallii sovelluksen pääsyn kaikkiin tietoihisi. Jopa salakuvaaminen kännykän kameran kautta on kohtalaisen yksinkertaista toteuttaa jos tietää mitä tekee..
Mutta on jo google fit ja PokemonGo.
Kyllä siinä vaiheessa on yksityisyys mennyt, kun ottaa älylaitteen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän minä sillä tiedolla teen että olen ollut vaikka 10m päässä koronatautisesta?
Voi pyhä yksinkertaisuus. Tiedät tarkkailla mahdollisia oireitasi sillä silmällä, että voi olla korona. Tai osaat harkita menemistä vaikkapa vanhainkotiin tai sairaalaan vierailulle, koska olet mahdollisesti altistunut.
Sinäkö olet niin tyhmä ettet osaa tarkkailla oireitasi ilman tuota sovellusta?
Eikö tässä ole ideana myös jäljittää tartuntaketjuja niin, että tiedon altistuksesta voi saada helpommin ja nopeammin, kuin mitä tällä hetkellä. Siis en edes aio käyttää sovellusta oireidentarkkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lataa, koska minua ei ole onnistuttu aivopesemään ja hysterisoitumaan.
Osaan kyllä hakeutua testeihin/hoitoon/karanteeniin ilman jotain tyhjänpäiväistä sovellustakin.Minusta on ihan hyvä tietää, jos olen altistunut. En siitä tule hysteeriseksi. Tai vältän hetken aikaa turhia ihmiskontakteja ja tapahtumiin osallistumista. Eikö se ole se pointti. Mutta ihmiset on erilaisia, sehän on selvä.
Siis aiotko tosissasi luottaa Koronavilkkuun niin, että jos sovelluksen mukaan et ole altistunut, et voi mitenkään olla altistunut? Eli jos Koronavilkku ei piippaa, osallistut iloisesti tapahtumiin etkä vältä ihmiskontakteja, vaikka olet voinut saada tartunnan joltain sellaiselta, jolla ei ole koko sovellusta, ei ehkä edes älypuhelinta tai joka ei ole ilmoittanut omaa tartuntaansa sovellukselle? Toivottavasti et mene ainakaan riskiryhmiin kuuluvia tapaamaan luottaen pelkkään sovellukseen.
En tietenkään.
Mutta en tosiaan ymmärrä, miksi kukaan vastuuntuntoisena itseään pitävä ei osallistuisi covid-19 torjuntaan tälläkin tavalla.
älypuhelimet keräävät käyttäjistään niin paljon tietoa ilman sen kummempia sovelluksiakin, että on itsensä huijaamista kuvitella olevansa jotenkin suojassa seurannalta.
No hyvä, että et. Toivottavasti ei kukaan muukaan.
Kun joka päivä joutuu liikkumaan paikoissa, joissa altistus on mahdollinen, kuuntelemaan köhimistä ja aivastelua, niin minusta ihan hyvä, jos saa tiedon, että on oikeasti altistunut.
Mutta jostakusta muusta ehkä ei. Toiset käyttää maskeja, toiset ei.
Ukko latas tuon.Itse en lataa.Koko korona on huijaus.Herätkää ihmiset! Ei ole sen vaarallisempi kuin kausi-flunssa tai influenssa.Liioittelua ja pettämistä...
Vierailija kirjoitti:
Jaa, että lataisin puhelimeeni ohjelman, jolla joku, jota en tiedä, voi seurata missä kuljen.
Juu, ei kiitos 😂.
Naamapalmu. Jos sinulla on mikä tahansa puhelin ja pidät sitä päällä mukanasi, kulkemistasi voidaan seurata. Tämä sovellus ei yhdistä käyttäjän henkilö- ja paikkatietoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kannata puhelimeen ehdoin tahdoin mitään vakoilusovellusta asentaa?
Ja silti varmaan käytät googlen selainta :D
Vierailija kirjoitti:
Kun joka päivä joutuu liikkumaan paikoissa, joissa altistus on mahdollinen, kuuntelemaan köhimistä ja aivastelua, niin minusta ihan hyvä, jos saa tiedon, että on oikeasti altistunut.
Mutta jostakusta muusta ehkä ei. Toiset käyttää maskeja, toiset ei.
Mä vähän luulen, että vilkkua tulevat käyttämään ne, jotka jo nytkin noudattavat suosituksia kuten maskin käyttöä. Ne taas, jotka köhivät ja aivastelevat ilman maskia, eivät käytä sovellustakaan. Tai eivät ainakaan laita sinne tietoa, jos saavatkin positiivisen testituloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta on jo google fit ja PokemonGo.
Kyllä siinä vaiheessa on yksityisyys mennyt, kun ottaa älylaitteen käyttöön.
Tällä palstalla pyörii melkoinen määrä yhteiskuntamme tynnyrin älyllistä pohjasakkaa. Ihan turhaan yrität puhua järkeä tai perustella mitään loogisesti näille.
Todella merkillistä, ettei Apple Storesta löydy hakusanalla. Ja tietenkin latasin - kaikki fiksut tutut ovat ladanneet tuon.
En lataa, evvk. Ennen tätä ikinä kuullutkaan moisesta.
En tietenkään.
Mutta en tosiaan ymmärrä, miksi kukaan vastuuntuntoisena itseään pitävä ei osallistuisi covid-19 torjuntaan tälläkin tavalla.
älypuhelimet keräävät käyttäjistään niin paljon tietoa ilman sen kummempia sovelluksiakin, että on itsensä huijaamista kuvitella olevansa jotenkin suojassa seurannalta.