Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.

Vierailija
31.08.2020 |

Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.

Kommentit (247)

Vierailija
41/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitähän minä sillä tiedolla teen että olen ollut vaikka 10m päässä koronatautisesta? 

Vierailija
42/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko puhelimeesi todella sovelluksen, joka tarkkailee missä liikut? On kohtalaisen yksinkertaista ohjelmoida piilokoodia joka sallii sovelluksen pääsyn kaikkiin tietoihisi. Jopa salakuvaaminen kännykän kameran kautta on kohtalaisen yksinkertaista toteuttaa jos tietää mitä tekee.. 

Aika moni muukin sovellus jo seuraa, joten mitä väliä.

Eiköhän yksityisyys ole mennyttä, jos on vaikka PokemonGo-peli ladattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluatko puhelimeesi todella sovelluksen, joka tarkkailee missä liikut? On kohtalaisen yksinkertaista ohjelmoida piilokoodia joka sallii sovelluksen pääsyn kaikkiin tietoihisi. Jopa salakuvaaminen kännykän kameran kautta on kohtalaisen yksinkertaista toteuttaa jos tietää mitä tekee.. 

Minulla ei ole yhtään sovellusta, joka pääsee käsiksi sijaintitietoihin. 

Vierailija
44/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitähän minä sillä tiedolla teen että olen ollut vaikka 10m päässä koronatautisesta? 

Voit sitten mielessäsi alkaa panikoimaan.

Vierailija
45/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Tiedät tarkkailla mahdollisia oireitasi sillä silmällä, että voi olla korona. Tai osaat harkita menemistä vaikkapa vanhainkotiin tai sairaalaan vierailulle, koska olet mahdollisesti altistunut.

Vierailija
46/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on windows-puhelin, joten en saa. Tablettiin kävin huvikseen kokeilemassa, "laitteesi ei ole yhteensopiva tämän version kanssa".

Vierailija
47/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lataa, koska minua ei ole onnistuttu aivopesemään ja hysterisoitumaan.

Osaan kyllä hakeutua testeihin/hoitoon/karanteeniin ilman jotain tyhjänpäiväistä sovellustakin.

Vierailija
48/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat tekemään kuolisiivousta tietenkin. Testamentit kuntoon, hautapaikka, jne.

Vierailija
49/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole yhtään sovellusta, joka pääsee käsiksi sijaintitietoihin. 

Ok, hyvä sitten. Mutta kai tiedät, että ellet pidä varaasi, monet nettisivut, esim. nämä sanoman, saattavat huomaamattasi tallentaa sijaintitietojasi. Ei siihen sovelluksia tarvita. Siinä vaiheessa, kun on normaali älypuhelin käytössä, kaikenlaista tietoa kerätään moneen paikkaan.

Vierailija
50/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksaisi yhtäkään uutta sovellusta akkua viemään, eikö tuossa pidä pitää Bluetooth tai sijainti tms päällä koko ajan?

Vierailija
51/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi pyhä yksinkertaisuus. Tiedät tarkkailla mahdollisia oireitasi sillä silmällä, että voi olla korona. Tai osaat harkita menemistä vaikkapa vanhainkotiin tai sairaalaan vierailulle, koska olet mahdollisesti altistunut.

Sinäkö olet niin tyhmä ettet osaa tarkkailla oireitasi ilman tuota sovellusta?

Vierailija
52/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkotiin tai sairaalaan menemistä pitää harkita ihan ilman vilkkujakin ja käytettävä suojamaskia, jos  ei ole itse ollut karanteenissa kahta viikkoa. Sitäpaitsi ei läheskään kaikki tule ottamaan sovellusta käyttöön eivätkä kaikki sovelluksen ladanneetkaan tule siihen ilmoittamaan, jos saavatkin positiivisen koronatuloksen. Onhan toki sovellus siinä mielestä hyvä, että siitä näkee, jos on altistunut. Sovelluksesta ei kuitenkaan näe, että ei ole altistunut. Joten - vilkulla tai ilman - altistumisen mahdollisuus on aina olemassa ja siksi pitää aina harkita vanhainkotiin tai sairaalaan menoa. 

Vierailija
53/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama

Vierailija
54/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan kyllä hakeutua testeihin/hoitoon/karanteeniin ilman jotain tyhjänpäiväistä sovellustakin.

Minusta on ihan hyvä tietää, jos olen altistunut. En siitä tule hysteeriseksi. Tai vältän hetken aikaa turhia ihmiskontakteja ja tapahtumiin osallistumista. Eikö se ole se pointti. Mutta ihmiset on erilaisia, sehän on selvä.

Vierailija
55/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikös niitä kaikkia oireita tarkkailla ilman vilkkuakin tietty jos ihan pösilö joka ei osaa laskea yks yhteen tarviin jonkun appin senkin kertomaan. Tässä perheessä on ollut viimeiset 3kk jos jonkin näköistä oiretta mutta ei koronaa, että osataan kyllä tarkkailla niin maan prkeleesti.

Vierailija
56/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä tietää, jos olen altistunut. En siitä tule hysteeriseksi. Tai vältän hetken aikaa turhia ihmiskontakteja ja tapahtumiin osallistumista. Eikö se ole se pointti. Mutta ihmiset on erilaisia, sehän on selvä.

Siis aiotko tosissasi luottaa Koronavilkkuun niin, että jos sovelluksen mukaan et ole altistunut, et voi mitenkään olla altistunut? Eli jos Koronavilkku ei piippaa, osallistut iloisesti tapahtumiin etkä vältä ihmiskontakteja, vaikka olet voinut saada tartunnan joltain sellaiselta, jolla ei ole koko sovellusta, ei ehkä edes älypuhelinta tai joka ei ole ilmoittanut omaa tartuntaansa sovellukselle? Toivottavasti et mene ainakaan riskiryhmiin kuuluvia tapaamaan luottaen pelkkään sovellukseen. 

Vierailija
57/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olet niin tyhmä ettet osaa tarkkailla oireitasi ilman tuota sovellusta?

Eihän siinä ole oireiden tarkkailusta yksinomaan kyse, vaan siitä, että osaa suhtautua itseensä mahdollisena tartunnankantajana.

Miten on niin vaikea hahmottaa, että sovelluksen tarkoitus on omalta osaltaan auttaa estämään tartuntojen leviämistä eikä ainoastaan minä-minä-minun oireet -pohjalta. 

Eri asia tietysti jos haluaa täysin eristää itsensä tartunnanlähteistä. Mutta minä esimerkiksi joudun käynään kodin ulkopuolella julkisilla liikennevälineillä töissä, vieläpä pk-seudulla, niin mielelläni otan vastaan tiedon, jos olen matkustanut samassa bussissa tai junavaunussa tartunnan saaneen kanssa. 

Tokihan altistua voi ilman vilkun varoitusta, mutta en pidä huonona asiana tietää, jos altistus on todellinen. helpottaa myös tartuntojen jäljittäjien työtä. Menee aika lailla yhteiskunnan resursseja siihen työhön.

Vierailija
58/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latasin, ja perhe ja kaverit myös.

Vierailija
59/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku uusi fidget spinner taas kuohuttaa sakkia niimmaam peevelisti. Lisöksi kun mulla on nokia 206 niin ei pyssty

Vierailija
60/247 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lataa eikä kukaan perheestäni eikä tutuistani lataa. Ei kyttäykselle!!