Ladatkaa kaikki Koronavilkku-sovellus! On tärkeää että mahdollisimman moni lataa sen.
Sen voi ladata appstoresta tai googlekaupasta. Jostain syystä ei löytynyt appstoressa haussa mutta koronavilkku.fi:n sivulla on linkki appstoreen ja googlekauppaan. Yksityisyys on turvassa siinä, se ei ilmoita henkilötietoja tai tunnistetietoja muille jos satut saamaan koronan. Lukekaa siitä lisää tuolta koronavilkku.fi: stä. Mainostan tätä siksi, koska tämä asia on tärkeä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puiston penkillä istuu 2 henkilöä ja koronavilkku huutaa altistusta, eikö se silloin paljasta, että sillä toisella on korona? Sitten vaan katsot naaman, että kuka se on. Vai miten tää toimii?
Siten että saat jälkikäteen tietoon että Olet altistunut.
Jos ei ole ollut muualla kuin siellä penkillä niin sitten se altistaja eli tautinen paljastuu.
Tietenkin latasin kuten koko muukin perhe. Samoin käytän maskeja /hengityssuojaimia tiloissa, missä ei voi pitää etäisyyksiä.
En käy edes testissä, niin ei tarvitse olla varoittelemassa muita.
Vierailija kirjoitti:
En lataa, koska pelkään, että lupauksista huolimatta siitä saatetaan antaa viranomaisille tietoja, joiden perusteella minua voidaan sakottaa jos arvellaan että olen tarkoituksella liikkunut koronoissani jossakin.
Hyvä oikeusturva on aika tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin latasin kuten koko muukin perhe. Samoin käytän maskeja /hengityssuojaimia tiloissa, missä ei voi pitää etäisyyksiä.
Bäääääääääääää!
Vierailija kirjoitti:
Keväällä huudeltiin näiden sovellusten, nilkkapantojen, maskipakkojen, vankeustuomioiden ja pakkokaranteenien perään. Nyt kun näitä on otettu käyttöön, kaikki ovat vastahakoisina.
Tuon äpin pitäisi olla pakollinen ja poliisin järjestää työmatkaliikenteessä ym. koronavilkkuratsioita. Vilkuttomat suljetaan rangaistuslaitokseen.
Järkevämpää olisi, jos sovellus hälyttäisi, kun joku altistunut tulee vastaan. Näin pystyisi kiertämään altistuneet kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko puhelimeesi todella sovelluksen, joka tarkkailee missä liikut? On kohtalaisen yksinkertaista ohjelmoida piilokoodia joka sallii sovelluksen pääsyn kaikkiin tietoihisi. Jopa salakuvaaminen kännykän kameran kautta on kohtalaisen yksinkertaista toteuttaa jos tietää mitä tekee..
Aika moni muukin sovellus jo seuraa, joten mitä väliä.
Eiköhän yksityisyys ole mennyttä, jos on vaikka PokemonGo-peli ladattu.
Pokemon go mulla kyllä on, muttam en lataa koronasovellusta, jota viranomaiset käyttää selvittämään, että missä olet liikkunut ja tartuttanut koronaa ja sitten tulee sakkoja pumräiskis, kun et ensimmäisestä nenän valumisesta rynnännyt rassattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Taas laumalampaita viedään, ihan kuten sikainfluenssarokotteenkin suhteen.
Aika surullista.
Mielelläni olen lammas, jos se tarkoittaa sitä, että toimin järkevästi ja käytän turvallista sovellusta. Bääbää vaan itsellesikin. Ole sinäkin viisaasti lammas tässä asiassa ja auta laumaasi pysymään turvassa ja suojassa. Ei päästetä susia aitaukseen. Mikä on sinun suuri pelkosi tässä asiassa? Sekä, että estetään koronatilanteen leviäminen vai se, että korona on todellinen eikä mitään huuhaata.
Miten tuo siis toimii? Jos minä asun pienellä paikkakunnalla enkä poistu kotoani kuin kauppaan, mitä hyötyä minulle on tuosta sovelluksesta?
Asiahan ei mitenkään minulle kuulu, koska en omista älypuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo siis toimii? Jos minä asun pienellä paikkakunnalla enkä poistu kotoani kuin kauppaan, mitä hyötyä minulle on tuosta sovelluksesta?
Voi pienelläkin paikkakunnalla olla koronaa. Jos asut esimerkiksi Kuhmossa niin koko puhelin vilkkuu punaisena kauppareissujesi ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bäääääääääääää!
Ja mitäs haittaa noista on, maskeista varsinkaan?
Tehdään sovellus jonka avulla yritetään auttaa ihmisiä, mutta tuloksena vitullinen vinkuvonku älypuhelimien turhuudesta tai tietojen myymisestä mafialle.
Idiootit ympärilläni.. Juu, ladattu on totta kai
Vierailija kirjoitti:
Latasin ja painoin sitä "minulla on korona"-nappia ihan piruuttani
Onko siinä oikeasti tuollainen nappi?
Jos on niin siinähän käy just noin. Jengi painelee sitä sitten huvikseen.
Mulla siis ei ole sovellusta enkä aio hankkiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Latasin ja painoin sitä "minulla on korona"-nappia ihan piruuttani
Onko siinä oikeasti tuollainen nappi?
Jos on niin siinähän käy just noin. Jengi painelee sitä sitten huvikseen.Mulla siis ei ole sovellusta enkä aio hankkiakaan.
On siinä. Mutta toki valmistajat ovat tajunneet, että tämänkin maan kamaralla tallaa monta pipipäätä, jotka saisivat jotain sairasta iloa tuollaisesta. Siksi vasta positiivisen tuloksen saatuasi saat terveydenhuollon viranomaiselta kertakäyttöisen koodin millä saat ilmoittaa tartunnan. Tämän tehtyäsi ne, jotka ovat altistuneet tartunnan saaneesta, saavat ilmoituksen altistumisesta. eivät paikasta kuitenkaan missä se on tapahtunut.
Jos Appi on rakennettu kiinalaisen softan päälle niin on riski että sairaus ja altistustiedot menee Kiinaan. Itse en voi ladata koska töiden vuoksi joudun säänöllisesti hakemaan Kiinan viisumia.
Vierailija kirjoitti:
Muut osaavat varoa sinua jos olet altistunut.
Vierailija kirjoitti:
Järkevämpää olisi, jos sovellus hälyttäisi, kun joku altistunut tulee vastaan. Näin pystyisi kiertämään altistuneet kaukaa.
Pienellä paikkakunnalla appi varmasti selvittää nopeasti altistuneet.
Lyhyen kantaman langaton tiedonsiirtotekniikka.
Nimi tulee Harald Sinihampaalta.
(Ericsson nimesi kehittäessään ensimmäistä versiota, liittyy jotenkin ko. Viikinkihallitsijan vaikutukseen lähimaiden välisessä kommunikaatiossa)