Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuiset 2014

29.09.2013 |

Heips,

itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!

Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D

Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.

Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3

Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)

Kommentit (511)

421/511 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vasta ultra tulossa 12.12., vähän pitäis vielä jaksaa odotella. Ei olla käyty varhaisultrassa, ja ekalla neuvolakäynnilläkin vaan juteltiin, ei kuunneltu sydänääniä. Eli jännityksessä joutuu vielä elämään. Sorruin kyllä jo neulomaan pienet sukat tulokkaalle, kun tuntui että jotain pitää tehdä että tää muuttuis vähän todellisemmaksi. :D

Minullakin oireet vähentyneet. Rinnat on edelleen kipeät, mutta etova olo ja väsymys on helpottanut. Jos en tietäisi olevani raskaana, niin en näiden oireiden perusteella kyllä osais sellaista epäilläkään. :)

Onko kellään  muulla vaikeuksia noiden ruokarajoitteiden kanssa? Jotenkin vaikea muistaa kaikkea, etenkin jossain ravintolassa /  työpaikan ruokalassa menee arpomiseksi. Työpaikalla salaattipöydässä on usein erilaisia juustoja (mozzarellaa, halloumia, fetaa...), katkarapuja, silliä, leikkeleitä ym. Jotenkin aina epävarma olo että saiko tätä juustoa nyt syödä, onkohan tässä jälkkärissä käytetty tuorejuustoa, saiko chorizo-makkaraa ottaa vai oliko se raakaa... Jotain lipsahduksia on sattunut kun ei aina huvita olla kyselemässä että oliko tää mozzarella nyt tehty pastöroidusta maidosta. Enkä oo kyllä muistanut tarkkailla, onko silakat olleet Itämerestä, että onko nyt liikaa raskasmetalleja...

Sushiakin tekis mieli! :D Siinä on kai se raaka kala suurin riski, mutta sitten inkivääriäkään ei sais syödä, eikä merilevää (ainakaan paljon)... Huoh! 

422/511 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on varmaan viimeisenä ultra, se on vasta 17.12. Eli viikkoja silloin 12+4.

Eilen oli hauska päivä, mun äiti on neuvolatäti ja ajelinkin eilen hänen työpaikalleen. Halusin kuulla lyökö siellä mikään sydän, kun ihan oireeton olen. Äiti vähän varoitteli, ettei välttämättä kuulu kun mulla on taaksepäin kallistunut kohtu. No, heti jupes jumpsuttaan. Syke oli 153. Oli kyllä niin ihana kuulla, että siellä on joku :)

Verikoekin oli eilen, eikä paljoo emlat auttanut kun se urpo piikitti useita kertoja puudutusalueen ohi. Sitten tajus ottaa siitä "parhaasta suonesta" jonka olinki puuduttanut. Siitä sai sitten helposti. Niin paljon se ronkkiminen sattui että vettä vaan valui silmistä. Ei kiva kokemus ollenkaan piikkikammoiselle. 

Nyt jaksaa helposti odotella sitä ekaa ultraa, kun tietää että ainakin siellä nyt eilen jumpsutteli kunnolla pieni sydän <3

Lintu89    10+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/511 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Meillä oli eilen ultrapäivä ja oli ihana kuulla, että kaikki oli hyvin, eikä kuuluta riskiryhmiin. Pieni suoristeli itseään välillä aivan suoraksi ja muutenkin liikkui aktiivisesti, paitsi sitten piileskeli istukan takana, kun yritimme saada 3D kuvaa. On ne laitteet nykyisin aika ihmeellisiä, kun pystytään näkemään sikiön virtsarakko, munuaiset, mahalaukku, sydämen neliosaisuus ja aivot selkärangan ja muiden kehittyvien luiden lisäksi. Meillä kävi niin, että "pieni" oli pää-perämitaltaan niin pitkä (73mm), että LA muuttui 13.6. ajasta 7.6.!! Laskeskeltiin, ettei se ole hedelmöittymisen kannalta mahdollista, mut... Ollaan molemmat pitkiä, joten ehkä sieltä on vaan tulossa melkoinen jytkäle:D Jalkateräkin oli huikeat 1,15cm. Pääasia, että kaikki oli hyvin ja nyt uskaltaa jo kertoa uutisesta useimmille kavereillekin!

On minuakin hiukan ahdistanut nuo ruokarajoitteet, mutta neuvolatäti sanoi, että kaikki kotimaiset juustot on pastöroituja ja siten sallittuja. Joten luulisi ainakin niitä sitten saavan syödä. Ihanaa Itsenäisyyspäivää kaikille! Ja malttia niille, jotka vielä odottavat ultraa...kyllä se odottelu sitten toivottavasti palkitsee!

Kesämami14 13+4 (tai 12+5)

424/511 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Voi, ihania ultra kuulumisia! Itsellä se on ensi viikolla edessä, huippuu!

Kyllä tuo neuvolantäti jo kanssani tiiraili heidän ultralaitteellaan ja pieni ihmisen alku siellä oli, sydän sykki ja raajat näkyi <3 Kotidopplerilla kuunnellut sydänääniä muutaman viikon. Nyt hyvin seesteinen olo raskauden suhteen, täytyy vaan nauttia siitä kuinka "oireeton" olen eikä se (odotettu) pahaolo tms rajoita elämää.

Ei kyllä ollut viime raskaudessakaan huonovointisuutta, joten en tiedä miksi sitä nyt niin kovasti odottelin. Itseasiassa tässä raskaudessa ollut huomattavasti enempi (=satunnaisia kertoja) "tyhjän mahan" huonovointisuutta sekä muutamasti äkkiyrjötkin tullut.

Syömisitä on ollut puhetta, mun  mielestä kaikkea kohtuudella. En siis erikoisemmin kyttäile mitä siellä "kiellytyllä listalla" olikaan. Kahvi jäi luontevasti jo heti plussauksen jälkeen vähemmälle ja nyt juon sitä kyläillessä etten herätä epäilyksiä :D (.. ja muka oireeton raskaus, ja pyh! Jos tälle kahvisiepolle ei kahvi maistu niin missä syy ellei pienessä ihmisen alussa?!) :D

Taitaa tosiaan itsellä mieli tehdä tepposet "oireettomuuden" suhteen, raskaudethan ovat erilaisia ja tässä raskaudessa on erilaiset olot kuin viime raskaudessa, mutta oloja silti.. lieviä joten siksi ajatellut olevani "oireeton"

Mä taistelen itseni kanssa että selvittääkö rakenneultrassa sukupuoli vai ei, edellisellä kerralla ei selvitetty.. nyt hieman houkuttaisi, mutta eiköhän siinä käy niinkuin monella kaverilla ettei "paikat" ole selvästi esille sukupuolen määrittämiseksi. No sitä kerkee vielä pähkäilemään, hoidetaan ensin tuo ensi viikon ultra pois alta!

Tarvittavissa verikokokeissa käyty, sain myös hcg-arvon määrityksen "oireettomuuden" vuoksi. Ennen joulua sitten sokerirasitukseen, toivottavasti ei tule niin kammottava olo kuin viimeksi ensimmäisessä rasituksessa, oksennusta sai pidätellä ja tuskan hiki oli mieletön. Sitä kesti 20-30min, mutta se oli yhtä helvettiä! Toisessa rasituksessa olin oikein hyvin voiva vaikka pelkäsinkin koko ajan pahan olon iskevän.

Oletteko katsoneet kiinalaisesta syntymäkalenterista / tehneet sormutestiä sukupuolen ennustamiseksi? Mulle molemmat näyttävät tyttöä! :)

Onko mielitekoja? Mulla ne vaihtelee koko ajan ja kaikkea pitäisi saada puputtaa koko ajan. Myös kuulema mielialani vaihtuu sekunneissa, en mä ole moista huomannut! :P
Itku on kyllä herkässä!

Nyt vapaita viettelemään, hyviä pyhiä! :)

425/511 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oikeastaan ole ollut minkäänlaisia mielitekoja..melkeinpä ennemmin niin, että herkutkin ovat jääneet vähemmälle, kun ei jostain syystä tee niin mieli. Ehkä ajattelen pienen terveyttä alitajuntaisesti tai jotain. En oo kattonut kiinalaisesta syntymäkalenterista sukupuolta, mut aikanaa mulle on sormuksella ennakoitu tyttöä. Saapa nähdä, kun oli nyt jo niin isokokoinen..:) En mäkään oikein tiedä siitä sukupuolen selvittämisestä. Ehkäpä halutaan itse tietää, mut sukulaisille ja ystäville paljastaminen onkin sitten toinen juttu.

Onko teille muuten suoraan ehdotettu tuota sokerirasitusta vai..? Meille kun ei ole puhuttu mitään, enkä itsekään ole tajunnut asiasta kysellä. Toinen asia on influenssarokote. Onko sitä teille tarjottu/suositeltu? Mulle ei ole siitäkään mitään mainittu, mutta terkkarituttuni on sitä suositellut ja lukenut jostakin myös, että jos influenssan sairastaa raskausaikana, on korkeampi riski sairastua joskus skitsofreniaan. Noh, tuota on tuskin syytä alkaa pelätä, mut ite nyt pohdin sitä rokotteen ottamista. Olen vielä matkustamassa ulkomaille Uudeksi Vuodeksi. Yhden kerran olen rokotteen ottanut ja sinä talvena olin normaalia useammin tavallisessa flunssassa..siksi vähän emmin.

426/511 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Kesämami14! Tuosta influenssarokotteesta, että mulle sitä ainakin suositeltiin nyt raskausaikana, koska ollaan miehen kanssa tekemässä monen viikon rinkkareissu ulkomailla keskiraskauden aikoihin. Neuvolassa sanottiin, että ulkomailla kun noi influenssatkin jyllää ihan eri tavalla kuin täällä Suomessa, kannattaa kuulemma suojautua ihan varmuuden vuoksi :) Tekin kun olette reissaamassa ulkomaille raskausaikana. Sanoisin, että kannattaa ottaa, ihan vaikka sen pienokaisen suojaksi. Itse en ole koskaan aiemmin ottanut mitään influenssarokotteita, mutta nyt ekaa kertaa otin kun erikseen sitä tässä tilanteessa suositeltiin.

Mutta toki voit siitä vielä keskustella omassa neuvolassa ja miettiä vielä jos aiemmasta rokotteesta on ollut vähän negatiivisia kokemuksia. Riippuu myös matkakohteesta vähän, että mitkä ne riskit mahdollisesti on jne :)

427/511 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotteesta, mun neuvolatäti sanoi, että miettikää rauhassa. Kysyin ihan mielenkiinnosta, että ottaako yleensä raskaana olevat sen? Suurempi osa ei kuulemma ota, ainakaan täällä päin. En mä tiedä onko siitä nyt mitään haittaakaan, mutta itse en oo ajatellut ottaa. 

Mieliteoista, ei sitten niin mitään :) Kahvikin on palannut mulla takas kuvioihin. Terveellisesti ja normaalisti syön ja paino edelleen samassa kun ennen raskautta. Onneks sen ei tarvikkaan tässä alkuraskaudessa nousta.

Onko joku ajatellut tilaavansa vaunuja? Tai onko aikaisempaa kokemusta? Ei nyt tietenkään vielä oo kiire, mutta kai ne toimitusajat on niin pitkiä että keväällä kannattaa ajoissa olla liikkeellä?

Huomaatteko te mahassa jo jotain muutoksia? Itsellä turpoaa iltaa kohden aika kiitettävästi maha. Aamuvatsakin on hieman jo pömpömpi kuin ihan raskauden alussa. Mulla näkyy muutokset selkeesti kun mulla ei oo mahassa ylimääräistä, kaikki kun on valahtanut tonne peppu/reisi-akselille ;)

Ihanaa joulun odotusta teille odottavat äidit :)

Lintu89   11+2

428/511 |
08.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans vähän ristiriitaiset fiilikset tuon influenssarokotteen suhteen. Neuvolatäti sanoi, että he suosittelevat sitä ehdottomasti kaikille raskaana oleville, koska influenssa voi vaarantaa raskauden. Joulukuun ajan voin sen käydä ottamassa, josko siihen päädyn. Pitää vielä miettiä asiaa.

Mulla kans vatsa pömpöttää vähän, mutta mitään huomattavaa kasvua ei vielä ole huomattavissa. Ihan hyväkin niin, koska jouluna ajateltiin vasta kertoa perheille ja lähemmille ystäville ja töissä ilmoitan asiasta vasta joskus tammikuussa. :) Painoakaan ei ole vielä tullut lisää, mutta eiköhän sekin sieltä vielä ehdi tulla... :D

Me ei olla vielä hankittu mitään vauvan tarvikkeita tai -vaatteita. Oon ajatellut, että kun np-ultra on viimein 17.12. niin sen jälkeen voisi antaa itselleen luvan ostaa jotain kivaa vauvalle. :) Vielä olisi puolitoista viikkoa siihen odottelua. Onneksi pari päivää ennen sitä on lääkärineuvola, jossa saa sydänääniä kuunnella. Erityisen ihana joulun odotusaika kyllä tänä vuonna! :)

429/511 |
09.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille pitkästä aikaa! Eilen oli meilläkin np-ultra ja kaikki oli hyvin. :) Siellä se pieni lepäili rauhakseen ja oli hyvin kuvauksellinen. Hieman pienempi kaveri oli, kuin mitä näillä viikkoilla pitäisi, mutta kuitenkin la pidettiin samana, kun heitto ei ollut niin suuri (olikohan 3 päivää?). Oli se vaan niin hieno tunne nähdä elämää sisällään. 

Rakenneultra varattiin samalla 10.2. Sitä odotellessa. Ollaan ajateltu selvittää sukupuoli, että tietää tarvitseeko hankkia jotain tyttömäisempiä vaatteita vai selvitäänkö pojan vanhoilla. :)

Mulla on kanssa tuota iltaturvotusta ja nyt ei enää farkuissa mahdu nappi kiinni.  Eli kuminauhavyötäröiset housut on tällä hetkellä hyvin in. :P

430/511 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei,

Meilläkin on nyt vihdoin ja viimein takana viikon 13 ultra. Siellä kaikki oli tosi hyvin, kaikki niinkuin pitikin. Vähän laskettuaika muuttui ja se olis nyt 18.6. 

Edelleen mulla huono olo jatkuu, päivittäin etomista. Joskus saattaa oksu vieläkin yllättää. Onko teillä muilla vielä huonoja oloja näillä viikoilla? Päänsärky tullut myös mulle riesaks. 

Kerrottiin heti ultran jälkeen molempien vanhemmille, muille sitten ehkä vasta joulun jälkeen. Eipä sillä kiire oo.

12+6

431/511 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ultra ohi ja jo viikko 15 meneillään, laskettu aika 9.6. Olen 42-vuotias, joten pelko oli onko kaikki ok. Veriseerumin ja ultran perusteella en kuulu riskiryhmään, se tuntui upealta: ) Paljonko teillä o noussut tässä vaiheessa paino? Mulla jo 5 kg, vähän kauhistuttaa, tällä menolla tulee n. 15 kg...

432/511 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ultra ohi ja jo viikko 15 meneillään, laskettu aika 9.6. Olen 42-vuotias, joten pelko oli onko kaikki ok. Veriseerumin ja ultran perusteella en kuulu riskiryhmään, se tuntui upealta: ) Paljonko teillä o noussut tässä vaiheessa paino? Mulla jo 5 kg, vähän kauhistuttaa, tällä menolla tulee n. 15 kg...

433/511 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.facebook.com/groups/180595452132438/ tuossa linkki tuonne kesäkuisiin. Meiän pesue kävi tänään nt-ultrassa tsekkaamassa että kaikki oli ok. Seuraava ultra helmikuussa :)

434/511 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun seuraanne odottelemaan pientä ihmettä kesäkuussa 2014. Olen 44-vuotias ja tämä on kolmas raskauteni. Kaksi vanhempaa lastani ovat jo 20v ja 17v. Raskauteni on edennyt nyt 15+4 ja kaikki on sujunut todella hyvin lievää painonnousua lukuunottamatta. Oikeastaan nyt on juurikin menossa vaihe, jolloin ei edes aina huomaa / muista olevansa raskaana.

435/511 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen, viime kerta taisi olla lokakuussa(?).

Ihana kuulla että niin monella raskaus on edennyt normaalisti, onnea kaikille teille! 

Meillä oli eka neuvola käynti joulukuun alussa, viikkoja taisi olla silloin tasan 10. Kamalasti tuli informaatiota niin suullisesti kuin paperillakin. Saipahan isukki ainakin lukemista! ;) Sydänäänten kuuntelu oli mykistävää, kuin pieni höyryveturi olisi mahassa. 

Moni puhuukin täällä influenssarokotteesta. Minulle kätilö sanoi ettei he laita sitä jos rv on alle 12, muuten kyllä suosittelevat sen ottamista! Kävinkin ottamassa pistoksen viime viikolla.

Pari päivää sitten oli ensimmäinen UÄ. Kaikki oli hyvin ja kyytiläinen vastasi viikkoja. Laskettu aika on siis 17.6. :) 

Mukavaa joulun odotusta kaikille!!

436/511 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tosiaan nyt menossa rv 13+2. (=

437/511 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa mielestäni 14+2. Olen päivissä aivan sekaisin :) mulla pahoinvointi teki comebackin viime viikolla ja siitä lähtien on sitten ollut enempi tai vähempi etova olo lähes joka päivä :/ eilinen oli ehkä pahin tähänastisista, vaikkei oksua tullutkaan, mutta olo oli kuin jyrän alle jääneellä... Itsenäisyyspäivänä oltiin anoppilassa syömässä juhla-ateria ja aloin sitten (juuri ennen ruokailua) kakomaan ruokapöydässä, oikein kiva muille varmaan :D tänään kanssa lensi aamulla heti mukavasti laatta oikein kunnolla, ei pysynyt sitten aamuinen ruisleipä vaan tuli ylös oikein kunnon paineella :/ huomenna pitäisi käydä tekemässä tentti, odotan innolla jos alan siellä yrjöämään... Mutta voin sanoa, että tämä raskaus on ollut aikamoista shokkihoitoa oksennuskammoiselle! 

438/511 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuonne fb-ryhmään liittyy, niin eihän kukaan saa tietää siitä? Tarkoitan siis, että eihän minun fb-seinälle tule ilmoitusta kaikille kavereille nähtäväks, että oon liittynyt kyseiseen ryhmään?? Sitä en tosiaankaan haluais. Liityn kyllä heti, jos se toimii jotenkin, niin, ettei kukaan näe, mihin oon liittynyt :)

439/511 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!  täältä ilmoittautuu myös yksi kesäkuussa mammaksi tuleva, laskettuaika on 8.6.13. Esikoinen tai esikoiset on tuloillaan, sillä tuplat ainakin vielä viime ultrassa massussa köllöteli. 

Tammikuussa vasta seuraava ultra ja se onkin sitten se rakenneultra. Toiveissa on, että pikkuset eivät vetäisi jalkojaan suppuun ja saisi mahdollisesti selville kumpia sieltä on tuloillaan :)

Oireista tuo pahoinvointi on aikas rajunakin ollut minun riesana. Hieman helpottanut, eikä tarvii pitkin päivää juosta pönttöä halaamassa, mutta aamut on helvetillisiä edelleen. Raskausviikoilla 14+5 mennään.

440/511 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon vain Saigatar. Taidatkin olla tän ryhmän ensimmäinen kaksostenodottaja (jos en oo missanu jotain pahasti?). Kivaa!

Millä mielellä odotat kaksosia, oliko aluksi järkytys vai olitko heti innoissasi? :)

Itsellä on onneksi olo helpottanut, väsymys väistynyt ja tuntuu, että pystyn suunnilleen mihin vaan. Tosin edelleen vauvan purkkiruoat saa mut kakomaan. (Jes!).

Hauska on seurata vatsan kasvua. Esikoisen kanssa tuntui, että vatsa alkoi näkymään vasta reilusti puolen välin jälkeen, ja tässä raskaudessa huomaan jo nyt vatsan pömpöttävän, etenkin iltaisin.  

Eikös ja sintti 14+0