Kesäkuiset 2014
Heips,
itse en ainakaan löytänyt vielä ketjua kesäkuussa 2014 kääröä odottaville, joten pitihän se nyt perustaa!
Täällä plussattu eilen ja ilmeisesti viikkoja nyt 4 ja muutama päivä päälle. Hurjasti jännittää että miten kaikki tulee menemään, mutta oon kyllä niin innoissani että oksat pois. Pieni itkukin piti tirauttaa kun testi näytti positiivista :D
Meillä oli aviomiehen kanssa menossa vasta yk2 ja aika hämmästynyt olin kun näinkin nopeasti tärppäsi.
Laskurin mukaan laskettu olis 6.kesäkuuta<3
Tänne siis kaikki kesäkuiset vaihtamaan kuulumisia yms. Kiva keskustella tyyppien kanssa jotka samassa tilanteessa :)
Kommentit (511)
Heips! Älkäähän nyt pelotelko ihmisiä kirkkaalla verisellä vuodolla, kun monilla sitäkin on esim menkkojen "aikaan". Moni saa jopa ns valekuukautisia loppuun saakka. Jos ei vuoteluun liity vatsakipua on asdiat yleensä ok. Itsellä vuotanut x 2 "menkkapäivien aikaan" kirkasta verta ja kaikissa seurannoissa vauva ollut ok!
15 + 2
[quote author="MaSu1981" time="30.12.2013 klo 05:42"]
Heips! Älkäähän nyt pelotelko ihmisiä kirkkaalla verisellä vuodolla, kun monilla sitäkin on esim menkkojen "aikaan". Moni saa jopa ns valekuukautisia loppuun saakka. Jos ei vuoteluun liity vatsakipua on asdiat yleensä ok. Itsellä vuotanut x 2 "menkkapäivien aikaan" kirkasta verta ja kaikissa seurannoissa vauva ollut ok!
15 + 2
[/quote]
Piti lisätä, että verta on tullut yhtenä päivänä noina aikoina ja hieman. Parilla ystävällä tullut verta pitkin reisiä ja SILTI saaneet reveen vauvan!
Huoh. Taisin todella pelästyä turhaan, onneksi niin. Kävin lääkärissä ja gyne sanoi vatsakipuilun johtuvan kovasta kohdun kasvusta (just kuulemma näillä viikoilla). Tiputteluunkin selvisi syy, jotain on jonkun edessä (mikä on ihan normaalia) ,joillakin naisilla sitä ei oo ja mulla sitä on jonkun edessä aika paljon ja se aiheuttaa raskausaikaisia vuotoja. HUOH. Hyvin selitetty :D mutta kun en yhtään muista mitä oli minkä edessä...
Gyne sanoi olevan vaaratonta. Tulehdusarvot ja kaikki muu kondiksessa.
Pelästys oli suuri, mutta nyt pystyn taas hengittään :D
Vatsa on nyt pullahtanut ihan muutamien päivien aikana ihan selkeesti! Ei siis ihme että tuntui ;)
Muuten voin edelleen tosi hyvin :) Ylihuomenna seuraava neuvolakin... Aika kivaa kun on niin kiva neuvolatäti että melkein toivois sen ajan vaan jatkuvan ja jatkuvan ;D
Miten teillä muilla nyt sujuu? Näin niinkun kokonaisvaltaisesti?
Ihanaa uuttavuotta mammat <3
Lintu89 14+4
Hieno juttu lintu että selvisit säikähdyksellä! <3 Joillain voi esim edessä oleva aiheuttaa vuotoja koko raskauden, ja kyllähän se kohtukin kasvaa sellaista vauhtia että ei se ihme ole. Onneksi sinulla kaikki hyvin!
Täällä voidaan tosi hyvin. Jouluviikolla ollut kokonainen lomaviikko teki todella hyvää ja olo on nyt levännyt ja energinen. Jaksan ulkolla vielä työpäivän jälkeenkin ja energiaa on niinkuin normaalitilassakin parhaimmillaan, ihanaa! Tuntuu niinkuin koko raskautta ei edes olisi, vaikka tuo edessä kasvava pötsi kyllä kertoo muuta.. Edelleen tuo mahan kasvu ahdistaa, tuntuu että se on jo melkoinen möhkö, ja omaan silmään 10vkoa raskaudessa edellä oleva työkaveri on samaa kokoa kuin minä. Toki nuo joulun syömiset ei taatusti pienennä mahaa, mutta on se jo aikamoinen, ei kenellekkään kyllä jää epäselväksi! Onneksi olen työssä, jossa täytyy pitää työvaatteita ja ne ovat sen verran löysiä että edes jossain saa tuntea itsensä normaaliksi kun ei koko ajan kiristä ja ahdista ;) mahaa koitan rasvailla 1-2krt päivässä raskausarpien varalta, vaikka kyllä kai niitä tulee jos on tullakseen, itselleni tuli jo teininä reisiin, joten "innolla" odotan millaiseksi arpimöykyksi kasvankaan :)
Alkaako muiden masut jo kasvaa ja näkyä? Onhan se toisaalta ihanaakin kun saa kunnon vauvamasun. Mies ainakin meillä ihailee aina mahaani, mikä tuntuu ihan hullulta itsestä, mutta onhan siellä pieni ihme, ihmisen alku!
Majjj 14+6
Mulla on huomenna 18 viikkoa täynnä ja mahaa on kyllä :D Väsynyt olen myös vaikka normaalia kotiruokaa oon syönyt ja vitamiineja nappaillut joka päivä. Nukun pitkät yöunet ja päiväunet päälle jos pystyy ja siltikin on veto pois. Hemoglobiinit on kuitenkin 133 eli ei ainakaan anemiasta voi johtua.
Neuvolassa punnitsin itseni ja painoa oli vähän lähtenyt. Kai se energia tästä lähtee nousuun jossain vaiheessa, varmaan tää pimee aika tekee mielen matalaks. Miten muut on jakselleet?
Piti edeltävään vielä lisätä, että siis edessä oleva istukka voi aiheuttaa vuotoja! Tämä tabletilla kirjoittaminen on vähän tälläistä :D
Täälläkin joululoma ohitse ja joulu oli ihana, koska kerrottiin perheille ja muutamille läheisimmille ystäville vauva-uutiset. Kiva, kun saa iloita läheistenkin kanssa asiasta! :)
Maha pömpöttää jonkin verran ja se vähän ahdistaa. Vaikka raskaus ja mahan kasvaminen on ihana asia, on se kuitenkin vähän pelottavaa miettiä, kuinka suureksi sitä todella kasvaa. Tällä hetkellä viikko 15 menossa ja lueskelin, että painonnousu on suurimmillaan 17. - 24. viikolla. Huh, sehän on ihan pian... Onneksi mies jaksaa olla kannustava ja ihailla masua mun surkutellessa tulevaa painon noususta. :D Aineenvaihdunnan huomaa kyllä hidastuneen ja vettä yritänkin kitata mahdollisimman paljon.
Liikuntaa oon edelleen pystynyt hyvin harrastamaan ja vakaa aikomus on jatkaa esim. body pumpissa käyntiä edelleen. Katsotaan nyt sitten, kuinka käy... :D Mites teidän muiden liikkuminen, ootteko pystyneet kuntoilua jatkamaan tavalliseen malliin? Vai ootteko jo rajoittaneet liikkumistanne?
Vielä vajaa pari viikkoa aikaa seuraavaan neuvolakäyntiin ja ensimmäiseen perhevalmennukseen.
Eilen oltiin neuvolassa :) paino pudonnut kilon verran. Olo on mainio, maha pömpöttää jo huomattavasti.
Urheilua oon ihan normaalisti harrastanut.
Lintu89 rv15+0
Mulla paino senkun nousee! Aamupaino ei ole montaa sataa grammaa noussut viime neuvolakäyntiin verrattuna, mutta iltaisin paino saattaa olla 2-3kg suurempi ja olo sen mukainen. Maha on kuin ilmapallo turvoksissa ja vessassa saan juosta joka käänteessä. No, kuulunee asiaan kai, mutta aikamoista turvottelua.. Neuvolakäynnitkin mulla on aina iltapäiväisin, niin tietty sinne tulee ne kaikista komeimmat lukemat puntarista :)
Tänä aamuna olin käynyt koiran kanssa ulkona ja tulin takaisin sänkyyn makoilemaan, kun yhtäkkiä alamaha muuttu kivikovaksi ja tuntui tosi epämiellyttävältä. Mielessä kävi että oliko se supistus, kunnes hetken päästä tuli pari lisää. Mes laittoi käden vatsalle ja tunsi saman, kohtu meni siis kovaksi ja hetken päästä taas rentoutui. Kipua en voi sanoa tunteneeni, mutta ikävää se oli! Supistuksia? Voiko näillä viikoilla tulla jotain harjoitussupistuksia? Pitääköhän tässä huolestua.. Just nyt tietty pitkät pyhät taas eikä neuvolakaan ole auki :( Eikai näin vähillä viikoilla saisi vielä supistaa?
Majjj 15+1
Hei vaan kaikille!
Olen jo jonkin aikaa sivusta seurannut keskustelua, ja päätinpä nyt itsekin osallistua. Olen 29- vuotias ja toista lasta odotan. Esikoispoika on tällä hetkellä 1v 2kk, joten ikäeroa olisi lapsille tulossa luultavasti vajaa 1v8kk. Hurjalta tuntuu ajoittain, mutta näillä mennään! :) Raskausviikot on vissiin 18+1
Itse olen ollut hyvin huonovointinen koko alkuraskauden (kuten myös edellisen). Oksennellut olen vähintäänkin kerran päivässä, useimmiten enemmänkin. Nyt kuitenkin tämän viikon aikana on olo helpottanut, enkä ole enää oksennellut lainkaan. Tosin närästys on tullut tilalle. Mielummin kuitenkin näin, sanoisin! Väsymystä on edelleen, mutta saattaapi tuo johtua myös tuosta vilkkaasta taaperosta ja ankeasta harmaudesta ulkona. Ihanaa kuitenkin kun on olo sen verran helpottanut, että jaksaa taas ulkoilla! Tekee hyvää!
Kaiken kaikkiaan raskaus on menny hyvin samanlailla, kuin edellinenkin. Silti on aivan sellainen olo, että tulossa on tyttö. No saapa nähdä, on tässä vielä aikaa aavistella. Tällä kertaa ei meinattu ottaa selville sukupuolta, joten totuutta saadaan odotella. Miten muilla, aavistatteko jo, kumpi on tulossa ja meinaatteko ottaa selville?
Majjj, kyllä mielestäni on ihan normaalia, että harjoitussupistuksia tulee jo tähän aikaan. Ainakin itselläni on ollut, enkä pidä sitä mitenkään huolestuttavana. Varsinkaan jos ne tosiaan ei ole mitenkään kivuliaita..
Hyvää vuodenalkua kaikille! Nyt kun on taas asetuttu joulun reissaamisilta kotiin, ennätin tännekin lukemaan kuulumisia.
Itsellä ei ole suuria muutoksia voinnissa, mitä nyt vatsa tuntuu valtavalta. :D Ja onhan sitä viime päivinä tuntunut vatsassa jotain liikehdinnäksi tulkittavaa. Lisäksi ajottain vihloo alavatsaa niin kovasti, että tarvii lopettaa kaikki tekeminen ja olla hetki ihan liikumatta. Samaa oli esikoisen kanssa, liittyy kaiketi juuri tuohon mainittuun kohdunkasvamiseen.
Seuraava neuvolakäynti meillä onkin vasta 7.2. ja rakenneultra heti seuraavalla viikolla 10.2. ja silloin ollaankin sitten jo yli puolivälin.
Vähän jännittää kun pitäisi palailla esikoisen jäljiltä töihin tässä tammi-helmikuun vaihteilla. Tosin ihan vaan n. 5 pv/kk. Eniten ahdistaa, mitä työkaverit tuumaa siihen, kun oon taas raskaana. Viime raskausaikana kun kaikki huolehti hirveesti mun jaksamisesta ja siitä etten tee mitään liian raskasta. Toivottavasti ottavat mut tällä kertaa yhtenä täyspäisenä työntekijänä, raskaus kun ei kuitenkaan oo sairaus. :P Ehkä ne ymmärtää, että tää muutama päivä töissä ei vaikuta mun vointiin ihan hirveesti. ;)
Olikos se niin, että te Majjj ja lintu89 synnytätte kanssa Taysissa?
Eikös rv 17+2
Heippa kaikille!
Sivusta oon minäkin seurannut keskustelua ja nyt päätin sitte kirjotella hieman.
Oon 21-vuotias, esikoista odottelen ja la ois 24.6 :) Ensimmäisessä ultrassa käyty joulukuun puolessa välissä, jossa onneksi selvisi, että kaikki hyvin. Eilen oli toinen neuvola, jossa ensimmäisen kerran kuulin sydänäänet :) aika jännää. Kaikki on niin uutta, että ei tässä ite oikeen tajua ees vielä. Varsinkin kun oireitakaan ei juurikaan ole ollut, ihan alussa kolmena iltana oli oksettava olo ja vessassa saa ravata kokoajan, siinä ne sitten onkin. Ihan pieni kumpu tullut, mutta ulkopuoliset eivät ole vielä mahaani huomanneet :)
KUKKAS, meillä olis 4.2 toinen ultra ja kyllä me halutaan tietää kumpi tulee, tosin yritetään pitää se salaisuutena :) Veikkaan että ei tule kyllä miehen kohdalla onnistumaan, kun jo heti raskauden alussa meni kavereilleen kertomaan raskaudestakin :)
tuuliaaah 16+1
Miten ihmisillä meni joulut ja uudet vuodet? Täällä päin rauhallisesti.
Sain eilen tietää, että aloitan mammaloman vähän aikaisemmin kuin piti, syitä en tähän viitsi kirjoittaa mutta töihin se liittyy. En halua kertoa paljoa etten paljastu. :D
Kohta raskauden puolivälissä ollaan ja vaavi liikkuu enemmän ja enemmän, välillä mietin et onko siel ketään mut yleensä iltaisin hän ilmoittaa itsestään pienin potkuin. :) Ensi viikolla rakenneultra ja silloin nähdään onko kaikki edelleen hyvin ja tuleeko meille tytteli vai poika :)
Heipsan!
Täälllä olisi 17 + 5 menossa. Vatsa kasvaa, liikkeitä ei vielä tunnu (ensisynnyttäjä). Ongelmana saatanallinen väsymys ja vatsan turvotus, eli ilmaa ja ummetusta:(Jos joku löytänyt edellämainittuun hyvän, toimivan keinon, niin saa kertoa:) Ruokavalio on kunnossa, luumuvalmisteita kiskon, maitohappo ja cuplaton käytössä....
Mitenkäs, teillä oli jokin fb-ryhmä, mutta miten se toimii ja näkeekö omat kaverit jos sinne liittyy?
Masu, kokeile magnesiumia. Mulla oli kanssa tosi kamala ummetus vaivana ja söin n. 3 päivän ajan sitä magnesiumia mis on purkin kyljessä se sydämen kuva. Yks tabu /päivä. Ainakin mulla autto heti. :)
Masu, en ole varma miten tuo Cuplaton toimii, mutta me käytettiin muistaakseni CuplaStopia esikoisen vatsavaivoihin ja se ainakin toimii ruuansulatusta hidastavasti. Siis kun pojalla oli ennen sen käyttöä tullut kakka useankin kerran päivässä, käytön aloittamisen jälkeen saattoi mennä parikin päivää ilman kakkaa. Ja sitten kun taas se lopetettiin, kakkaamisesta tuli päivittäistä.. Että jos se Cuplaton on samanlainen tuote siinä mielessä, ehkä kannattaisi kokeilla muutama päivä olla ilman.. Itse syön ummetukseen kourallisen kuivattuja luumuja, toimii mulla aina. :) Myös veden juonti mulla meinaa aina unohtuu, sitä ku muistais lipittää niin auttais varmaan myös..
Täällä on muuten kaikki hyvin, ensi viikon ultraa odotellessa.. Vähän on alkanut se jännittää, toivottavasti kaikki on hyvin! Tyyppi on edelleen aika vähä liikkeinen, saattaa mennä helposti parikin päivää ilman elonmerkkejä. Mutta toisaalta, niin oli esikoinenkin, sai koko ajan loppuraskaudestakin olla tökkimässä mahaa, että onko siellä vielä joku. :)
Onko kukaan ollu vielä ultrassa, ja miten olette muuten voineet?
Nyt taas ehtii pitkästä aikaa tänne palstalle lukeen ja kirjotteleen.:) Mulla viikkoja tällä hetkellä 18+2. Liikkeitä en oo vielä tuntenut, ensisynnyttäjä kans oon et ehkä ne tässä parin viikon sisään rupee tuntumaan..
Muuten oon voinu hyvin, mutta viikko sitten tosi pitkien yöunien seurauksena syömisväli venähti yli 12 tuntia ja verensokerit pääsi laskeen liian alas niin pyörryin sit aamupalaa tehdessä. Käytiin tarkistuttamassa asiat päivystyksessä ja kaikki oli onneks hyvin vauvalla sekä mulla kunhan vaan saatiin ruokaa..:D
Me käytiin vähän aikaa sit ostamassa jo pinnasänky et tää asia rupeis tuntuun jotenkin konkreettisemmalta, toki toi pullahtanu maha kyl muistuttaa itsestään tuossa eessä.:D
Haluisin jo jäädä äitiyslomalle ja mennä vaan osteleen kaikkee vauva-tavaraa..:) Meillä on rakenne-ultra helmikuun 11, mut ollaan yhessä miehen kans päätetty ettei haluta tietää vauvan sukupuolta ennen syntymää.:)
Hyviä vointeja kaikille!
Täällä taas pitkästä aikaa! Raskauspahoinvointia ei ole enää juuri ollut pariin viikkoon, joten toivottavasti olisi nyt se jäänyt ihan historiaan. Ruokahalukin on vähän palannut, vaikka vieläkin on paljon sellaisia ruokia, että ei yksinkertaisesti pysty syömään (esim. jauheliha missä tahansa muodossa tökkii todella paljon).
Lauantaina tunsin ensimmäiset selkeät liikkeet. Sitä ennen on välissä tullut jotain "hipaisuja", mutta nyt vilinää tuntuisi olevan sen verran, ettei tämä kutittelu voi kyllä muutakaan olla, vaikka esikoista odottavana on vaikea tietää :) Mieskin on innoissaan lääppinyt masua :D Ylihuomenna olisi sitten ultrakin, niin pääsee vähän katselemaan tuota menoa. Tarkoitus olisi myös kysäistä, että kumpikohan sieltä olisi tuloillaan. Saa nähdä sitten pysyykö pikkuinen sen vertaa paikalla, että pystyy edes sukupuolta näkemään ;)
Meidän oli tarkoitus hankkia uudet lastenvaunut, koska meillä ei ole autoa ja tulee liikuttua paljon jalan sekä julkisilla. Budjetti kuitenkin on rajallinen ja löydettiinkin todella kivat yhdistelmävaunut halvalla netistä (ja oli ihan hyviä arvostelujakin saanut esim. ulkomaisilla sivuilla). Kun sitten anoppi kuuli, että ollaan hankkimassa "halppisvaunuja", niin ilmoitti heti kättelyyn, että appivanhemmat kustantavat meille vaunut yhdestä liikkeestä. Vähän hirvitti kyllä alkuun, kun vaunujen hinnat pyörivät lähes 1000€ hinnoissa, mutta toisaalta on hienoa, että tulevat isovanhemmat haluavat tukea näin (heillä kun on todellakin varaa tuollaiseen satsaukseen).
Jotenkin hassua on ollut myös se, että tuntuu lähipiirissä olevan nyt kesävauvabuumi :) Kahdella serkullani LA touko-kesäkuussa, miehen serkulla LA toukokuussa ja nyt paljastui, että veljen perheeseen tulossa kolmas elokuussa :)
Eikös, joo Tayssissa sitten synnytys :) hui kun vastailen myöhässä. En oo ennättänyt oikein tänne. Eipä täällä ihan hirvee kuhina olekkaan käynyt :D mulla pamahti maha oikein selkeeks ja isoks viimeviikolla eli viikolla 17. Nyt ei sius enää oo tätä päivän aikana kasvavaa vatsaa vaa heti herätessä se on jo iso! Muutama kilokin on tainnut jo tulla...
Mahan kasvamista lukuunottamatta ei oo mitään vaivoja :) hyvä niin. Perjantaina 18+0 täynnä. Lääkärineuvola on ensviikolla, eipä tänne sius muuta ihmeellistä.
Lintu89 rv 17+4
Katem, niin no onhan se periaatteessa mahdollista, nyt oon pari kertaa tuntenu sellasta hassua kutittelua, saas nähdä koska muuttuu vähän voimakkaimmiksi tuntemuksiksi:)
Linty89, mullakin ollu joskus satunnaisina päivinä rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä, mutta en huolestuis siitä vielä, se kunnolla punainen vuoto oiskin sitten jo pelottavampaa...
16+1