Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisivatko ihmiset tavoitella mainetta ja mammonaa, jos kateutta ei olisi olemassakaan?

Vierailija
31.08.2020 |

Kukaan ei kadehtisi ketään mistään.

Kuinka paljon loppujen lopuksi kauniista ulkonäöstä tai merenrantatalosta saa mielihyvää, jos kukaan ei niitä kadehdi?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? Totta kai. Kiero luonne elää toisten kärsimyksellä ja oman paremmuuden tunteella.

Vierailija
2/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Miten toisen oman kadehtiminen mitenkään ajaisi minua eteenpäin.

Päinvastoin se että uskon itseeni ja omaan polkuuni tuo minulle ko asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun te olette naiiveja, kommentoijat 1. ja 2.

Tässä vähän asiantuntevampaa tekstiä aiheesta:

https://aromilehti.fi/artikkelit/kateuteen-ei-kuole-ja-sen-myontaminen-…

Vierailija
4/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun sinä olet mitään ymmärtämätön. Kateus on negatiivinen, tarpeeton tunne.

Ihminen joka ei kadehdi on onnellinen. Minä olen sellainen.

Vierailija
5/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Miten toisen oman kadehtiminen mitenkään ajaisi minua eteenpäin.

Päinvastoin se että uskon itseeni ja omaan polkuuni tuo minulle ko asioita.

Mutta tekisikö joku muu asia sinut oikeasti onnelliseksi kuin raha? Jos se ei olisi yleisesti haluttu ominaisuus.

Vierailija
6/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet kaikista onnellisemmaksi jos saat sen mitä kaikki muutkin tavoittelee?

En minä vaan tule. En ollenkaan.

Vierailija
7/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??? Totta kai. Kiero luonne elää toisten kärsimyksellä ja oman paremmuuden tunteella.

Väitätkö, ettet koskaan ole tuntenut mielihyvää ollessasi jossain parempi kuin toinen?

Vierailija
8/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulet kaikista onnellisemmaksi jos saat sen mitä kaikki muutkin tavoittelee?

En minä vaan tule. En ollenkaan.

Et siis ymmärtänyt tekstistä mitään. Yritäpä lukea juttu ihan ajatuksella uudestaan.

Vierailija
9/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluat maata loppuelämäni aurinkotuolissa huvilan ulkopuolella ja elää helppoa ja mukavaa elämää. Ei yhtään kiinnosta jos joku on kateellinen.

Kateus ei siis ole poltttoaineeni, mukavuudenhalu on.

Vierailija
10/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö, ettet koskaan ole tuntenut mielihyvää ollessasi jossain parempi kuin toinen?

Olkiukkoa rakennat. Tietenkin tunnen mielihyvää ollessani jossain asiassa poikkeuksellisen taidokas. En kuitenkaan olisi käänteisessä tilanteessa toiselle kateellinen vaan tuntisin ainoastaan ihailua. Kateus on rumaa ja kertoo itsetunto-ongelmusta.

Vierailija
11/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka todennäköistä on, että henkilöt, jotka väittävät, etteivät tunne kateutta, puhuvat totta? Minä en usko kovin monen heistä olevan täysin rehellisiä itselleen. Kateutta ei haluta nähdä itsessä, koska se olisi myöntyminen sille ajatukselle, ettei olekaan niin muista ihmisistä riippumaton ihminen. On myös perin mielenkiintoista miksi esim. suru ja viha pystytään paremmin myöntämään kuin kateus. Luultavasti kyse on siitä, että vaikka niin yleistä kuin kilpailunhalu onkin, ei siitä voida keskustella omakohtaisten kokemusten kautta. Ihminen näkee kilpailunhalua ja kateutta aina vain muissa ihmisissä ja ympärillään, mutta hyvin harvoin itsessään. Kateus on yksi suurimmista tabuistamme. Jokainen haluaa antaa ihmisille kuvan, ettei missään tapauksessa kokisi huonommuutta toiseen ihmiseen verrattuna. Itsetunto on hyvin hauras osa ihmistä. Sitä yritetään kaikin tavoin rakentaa kestäväksi ja ulkopuolisten silmissä vahvemmaksi. Kateuden myöntäminen murtaisi tuon myytin. Kaikki mitä ihminen olisi vahvan itsetuntonsa eteen tehnyt olisi hukkaan heitettyä aikaa.

Henkisesti terve ihminen pystyy myöntämään myös heikkoutensa. Hän pystyy itsekritiikkiin, mutta ei lannistu vaikka huomaisi olevansa tietyissä asioissa heikko.

Vierailija
12/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas näkökanta ap: lla. Asioita voi yrittää saavuttaa omaksi ilokseen.

Vierailija
13/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Preisos Konnonen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkiukkoa rakennat. Tietenkin tunnen mielihyvää ollessani jossain asiassa poikkeuksellisen taidokas. En kuitenkaan olisi käänteisessä tilanteessa toiselle kateellinen vaan tuntisin ainoastaan ihailua. Kateus on rumaa ja kertoo itsetunto-ongelmusta.

Miksi oletat kateuden olevan rumaa? Onko myös viha ja suru mielestäsi rumaa? Ymmärrätkö että tunteet eivät ole rumia. Se, mitä teemme tunteen vuoksi taasen voi olla. Kateus voi aiheuttaa sitä, että menet tuhoamaan toiselta sen, mitä kadehdit. Mutta pelkkä kateuden TUNNE ei ole rumaa, se on yksi ihmisille ominaisista tuntemuksista.

Vierailija
14/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kateutta tulee olla, samoin kuin mustasukkaisuutta. Jos ihminen kokisi pelkästään hyvän olon tunteita, niin siitä tulisi uusi normaali ja vähemmän hyvän olon tunteet olisivat uusi negatiivinen tunne.

Vierailija
15/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihmiset tarvitsevat päämääriä elämäänsä. Joku valitsee bodaamisen, joku dokaamisen, joku mammonan haalimisen. Mammonaa ei voi koskaan saada tarpeeksi, joten se on siinä mielessä hyvä päämäärä ettei lopu kesken.

Vierailija
16/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatusmaailma ap:lla. Tietenkin siitä merenrantahuvilasta nauttii. Onhan siitä näkymä merelle ja meri on kaunis, kalliot on kauniita, myrsky on kaunis kuten auringonlaskutkin. Onhan se aitioapaikalla luonnon näytelmiin. Mitä muut ihmiset siihen liittyy? Oletko niin narsisti, ettet pysty kokemaan henkilökohtaista nautintoa ilman, että kuvittelet jonkun olevan kateellinen sinulle? Todellakin sairas ja narsistin ajatusmaailma sinulla. 

Vierailija
17/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka todennäköistä on, että henkilöt, jotka väittävät, etteivät tunne kateutta, puhuvat totta? Minä en usko kovin monen heistä olevan täysin rehellisiä itselleen.

Onpa kapeakatseinen kuva ihmisistä, että jos itse tuntee kateutta niin ei voida uskoa että hyvin monet eivät tunne. Kenelläkään ei ole syytä valehdella asiasta nimettömällä palstalla, eikä kyse ole myöskään sädekehän asettamisesta omaan päähän. Itse olen laiska, tyhmä, epärehellinen ja manipuloiva mutta en koskaan kateellinen. Iloni toisten ihmisten puolesta on joko pyyteetöntä tai ihailevaa, tai sitten voivat olla väliinpitämättömiä/ei kiinnostavia minulle.

Vierailija
18/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö siis todella kuvittelet, että tämä yhteiskunta pyörii sillä mentaliteetillä, että kaikki hankkivat itselleen kaikkea ihan vain omaksi ilokseen? Ja se oma ilo halutaan tuoda esiin sosiaalisessa mediassa, ihan vain omaksi ilokseen? Jos ihmiset haluaisivat materiaa ihan vain omaksi ilokseen, niin miksi niin merkittävä osa ottaa näistä autoistaan, merenrantataloistaan ja turvotetuista persuksistaan kuvia someen? Jos pelkkä oma ilo riittää mielihyvään, miksi niitä kuvia pitää jakaa koko maailmalle?

Vierailija
19/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle on olemassa vain yksi mielipide, hänen omansa. Kaikki muut maailmassa ovat väärässä. Ehkä he ovat kateellisia ap:n ylicertaiselle älylle?

Vierailija
20/75 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö siis todella kuvittelet, että tämä yhteiskunta pyörii sillä mentaliteetillä, että kaikki hankkivat itselleen kaikkea ihan vain omaksi ilokseen? Ja se oma ilo halutaan tuoda esiin sosiaalisessa mediassa, ihan vain omaksi ilokseen? Jos ihmiset haluaisivat materiaa ihan vain omaksi ilokseen, niin miksi niin merkittävä osa ottaa näistä autoistaan, merenrantataloistaan ja turvotetuista persuksistaan kuvia someen? Jos pelkkä oma ilo riittää mielihyvään, miksi niitä kuvia pitää jakaa koko maailmalle?

Mitä heidän sitten pitäisi kuvata? Mennä ruokajonoon seisomaan päiväksi, että saa laittaa kuvan someen? Etkö käsitä, että ihmisillä on erillaiset elämäntyylit ja elämät? Jokaisella on oikeus kuvata elämäänsä ja laittaa siitä kuvia jos haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi