Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikälopuilla autoilla ajavilla kauhea tarve kehua rotiskojaan?

Vierailija
26.09.2013 |

OLen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka useimmilla vanhoilla autoilla ajavilla on omituinen vimma olla joka käänteessä kehumassa kotteroitaan. Joo onhan se toki todella tarpeellinen tieto, että auto on maksanut uutena 90-luvulla niinjaniin paljon, mutta sillä ei  ole tänä päivänä mitään väliä, koska auto on vanha niin vuosimalliltaan kuin korimalliltaankin ja sen näkee jokainen, auton arvo on nyt muutaman tonnin etkä sinä sitä uutena ostanut ja paljon maksanut, vaan toisen käyttämän ja polkeman halvalla ostit.

Toinen yleinen kummallisuus on joka käänteessä selittely, kuinka paljon parempia autoja ennen tehtiin. Mielenkiintoista kuitenkin on, että sama ihminen lässytti samaa jo silloin kun sen nykyinen auto oli uusi eikä silloin olisi kelvannut, vaan kehuttiin silloista vanhaa romua. Kuinka ollakaan, nyt tuo silloin moitittu uusi auto onkin yllättäen todella hyvä ja taas nykyautot on huonoja. Mielenkiintoista (tai ei oikeastaan, kateudessa ole mitään mielenkiintoista), kuinka samasta autosta tulee hyvä kun siihen on varaa, mutta uutena se oli tosi huono.

Ihmiset on todella huvittavia kun eivät huomaa, kuinka tuovat kateuttaan esille joka käänteessä. Mutta hyvä vastaus on, että eikö ole kiva että joku ostaa ne uudet "huonot" autot niin on sinullakin millä ajaa sitten kun ne ei muille kelpaa ja niistä tulee "hyviä".

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
28.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Saksassa ja auto on M5. Lisäksi meillä on vanha BMW E36, ja kyllä se on vieläkin hyvä auto, vaikka mittarissa on pian 300 tuhatta. Mitään ei ole tarvinnut moottoriin tehdä. M5 on toki upea mutta kun siinä jotain pamahtaa niin kalliiksi tulee. Sama koskee AMG-mersuja. Ostohinta ei ole täällä hirmuinen mutta vakuutusmaksut ja ylläpito tosi kallista.

Jokainen ostaa itselleen mieluisen. Itse bongaan autoja ja kyllä mieleen jäävät on Lambon tai Ferrarin sijaan esim. vanhat Kusiaiset.

Vierailija
142/147 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha auto saastuttaa enemmän kuin uuden valmistus, ekologista vanhoilla ajaminen ei ole. Uusi auto on parempi nimenomaan päästöjen suhteen.

Toi edellinen  kommentti ei edes pidä paikkaansa. uuden auton valmistaminen on turhaa, kun vanhallakin pääsee. Uudet autot eivät kestä  3 vuotta pidempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kehuta autoa joka on kohta 20 v vanha, mieheni korjaa sen aina itse ja menee aina katsatuksesta läpi, on halpaa ajoa ollut monta vuotta jos joskus maksanut 1000 euroa ja sillä ajaa monta vuotta, sitten kun ei enää kannata korjata niin vaihtaa taas 1000 euroa maksavaan, ei tartte muuta kertoa kuin halpaa ajoa on. Jos olisimme rikkaita niin ajaisimme silti käytetyllä, se on aina ihmisestä kiinni millä pröystäilee. On meillä rikkauksia montakin mutta emme niilläkään kehu.

Vierailija
144/147 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole alle tonnin arvoisessa pösössä paljon kehumista, mutta ainakin se on halpa pitää kun tilaa varaosat netistä ja tekee itse remontit, joita ei 15 kilsan päivittäisillä ajoilla kovin usein tarvitse tehdä. Uusi auto olisi toki parempi, mutta rahaa jäisi vähemmän säästöön tai joutuisi tekemään täyttä työviikkoa, ei kiitos. Edes satoja tuhansia ylimääräista ei muuttaisi asiaa, koska uuden auton hinnalla eläisi parikin vuotta tekemättä mitään, lisää vapaa-aikaa = parempi elämänlaatu.

Vierailija
145/147 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kuullut kehuja vain sähköautoilijoilta, kun on niin halpaa ajaa. sähkö kuulemma maksaa 1e/100km eikä tuota ollenkaan päästöjä

Vierailija
146/147 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, totta tuo on.

Ihmettelen itsekkin, minkä takia porukka haluaa väkisin ajaa jollain todella vanhalla koslalla, kun uudehkoja autoja saa jo jollain parilla kymmenellä tuhannella.

Eli ei siis voi olla ainakaan rahasta kiinni.

Vierailija
147/147 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, totta tuo on.

Ihmettelen itsekkin, minkä takia porukka haluaa väkisin ajaa jollain todella vanhalla koslalla, kun uudehkoja autoja saa jo jollain parilla kymmenellä tuhannella.

Eli ei siis voi olla ainakaan rahasta kiinni.

On se rahasta kiinni, jos ne rahat on tienattava töitä tekemällä. Senkin ajan voisi olla tekemättä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän