Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikälopuilla autoilla ajavilla kauhea tarve kehua rotiskojaan?

Vierailija
26.09.2013 |

OLen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka useimmilla vanhoilla autoilla ajavilla on omituinen vimma olla joka käänteessä kehumassa kotteroitaan. Joo onhan se toki todella tarpeellinen tieto, että auto on maksanut uutena 90-luvulla niinjaniin paljon, mutta sillä ei  ole tänä päivänä mitään väliä, koska auto on vanha niin vuosimalliltaan kuin korimalliltaankin ja sen näkee jokainen, auton arvo on nyt muutaman tonnin etkä sinä sitä uutena ostanut ja paljon maksanut, vaan toisen käyttämän ja polkeman halvalla ostit.

Toinen yleinen kummallisuus on joka käänteessä selittely, kuinka paljon parempia autoja ennen tehtiin. Mielenkiintoista kuitenkin on, että sama ihminen lässytti samaa jo silloin kun sen nykyinen auto oli uusi eikä silloin olisi kelvannut, vaan kehuttiin silloista vanhaa romua. Kuinka ollakaan, nyt tuo silloin moitittu uusi auto onkin yllättäen todella hyvä ja taas nykyautot on huonoja. Mielenkiintoista (tai ei oikeastaan, kateudessa ole mitään mielenkiintoista), kuinka samasta autosta tulee hyvä kun siihen on varaa, mutta uutena se oli tosi huono.

Ihmiset on todella huvittavia kun eivät huomaa, kuinka tuovat kateuttaan esille joka käänteessä. Mutta hyvä vastaus on, että eikö ole kiva että joku ostaa ne uudet "huonot" autot niin on sinullakin millä ajaa sitten kun ne ei muille kelpaa ja niistä tulee "hyviä".

Kommentit (147)

Vierailija
21/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ajetaan Euroopan vanhimmilla autoilla, ei 10 vuotta tai vanhempi auto ole enää hyvä millään mittapuulla, mutta täällä teeskennellään että on. Jotkut vielä laivaa Saksasta tänne vanhoja louskuja, jotka siellä ei kelpaa kuin romikselle mutta täällä mennään nokka pystyssä samalla romispelillä ja muistetaan joka käänteessä mainita merkki - niinkuin sillä olisi vanhan auton kohdalla mitään status- tai muutakaan merkitystä.

Vierailija
22/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:20"]

Siis se on aivan se ja sama, onko uusi auto kuinka vikaherkkä tai ei, koska uusissa autoissa on takuu, maahantuojan/valmistajan myöntämä takuu. Jos autoon tulee vikaa, senkun vie takuuhuoltoon ja ottaa laina-auton tilalle. Ja joka tapauksessa jos yhtään mitään vuodessa ajaa (joku suomalaisten keskimääräinen kauppamatka-ajo 20tkm/v on todella vähän), johan siinä on takuuajan päätyttyä niin paljon kilometrejä että uutta alle ja takuut taas pyörimään.

Ei kukaan yhtään enempää ajava saati työkseen tahkoava voi vanhoilla reuhuilla ajaa, koskaan tiedä mikä osa hajoaa, ajomukavuus ja turvallisuus on tuntemattomia käsitteitä eikä sitä räminää, kolinaa ja narinaa voi joka päivä tuntikausia kuunnella.

[/quote]

No meillä meni ainakin melko äkkiä se km-takuu umpeen, vaikka tätä kehuttua Kian pitkää aikatakuuta oli jäljellä... Lisäksi siihen ei kuulu sitä, tätä eikä tota. 3 vuotta on takuu ilman kilometrirajaa, kyllä minusta uuden auton pitäisi kestää yli kolme vuotta hajoilematta joka paikasta. No joo, johonkin muuhun automerkkiin uutena voisin olla tyytyväisempi.

Mutta en minä silti noiden takuiden varaan paljon laske. Jotain ollaan takuuseen saatukin, mutta se ottaa hermoon, kun jää esim. työpäivä väliin koska autoon tulee jokin ongelma (kuljen töissä lyhyitä siirtymisiä päivän mittaan autolla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:23"]

Suomessa ajetaan Euroopan vanhimmilla autoilla, ei 10 vuotta tai vanhempi auto ole enää hyvä millään mittapuulla, mutta täällä teeskennellään että on. Jotkut vielä laivaa Saksasta tänne vanhoja louskuja, jotka siellä ei kelpaa kuin romikselle mutta täällä mennään nokka pystyssä samalla romispelillä ja muistetaan joka käänteessä mainita merkki - niinkuin sillä olisi vanhan auton kohdalla mitään status- tai muutakaan merkitystä.

[/quote]

No mitäs niille vanhoille autoille pitäisi tehdä? Joku ne kuitenkin ostaa ja ajaa loppuun, jos ei Suomessa niin jossain muualla. Että se siitä päästöjen vähentämisestäkin, joka on minusta ainoa todellinen peruste uusien autojen paremmuudelle. Kun moni vanha auto nimittäin kulkee oikein hyvin.

Vierailija
24/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta auton tehtävä on kuljettaa minut matkan A-B, silloin minulla on siihen tarvetta, käynnistyä joka kerta helposti eikä jättää kesken matkan jos olen muistanut tankata. Minulle auto on kulkuväline. Tästä syystä on ihan sama onko auto 1v tai 20v vanha, kunhan toimii silloin se on hyvä, ainoalla mittapuulla mitä minulla on autolle.

Vierailija
25/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kehuvat sitä vanhaa ukkoaan...ovat ihania rakastajia jne!!!!

Vierailija
26/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:32"]

[/quote]

Minusta auton tehtävä on kuljettaa minut matkan A-B, silloin minulla on siihen tarvetta, käynnistyä joka kerta helposti eikä jättää kesken matkan jos olen muistanut tankata. Minulle auto on kulkuväline. Tästä syystä on ihan sama onko auto 1v tai 20v vanha, kunhan toimii silloin se on hyvä, ainoalla mittapuulla mitä minulla on autolle.

[/quote]

no juurikin näin, auto vie pisteestä a pisteeseen b, jos matka on liian pitkä muuten kuljettavaksi tai liian monimutkainen julkisilla matkustettavaksi, silloin auton ainoa funktio on KULKEA SUJUVASTI JA ILMAN ONGELMIA pisteestä toiseen ja mielellään myös takaisin, ihan sama onko uusi tai vanha kottero tai käsivaihteella tai automaatilla, punainen tai musta jne.

Vierailija
27/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mitäs niille vanhoille autoille pitäisi tehdä?"

Romuttaa.

Vanha auto saastuttaa enemmän kuin uuden valmistus, ekologista vanhoilla ajaminen ei ole. Uusi auto on parempi nimenomaan päästöjen suhteen.

Vierailija
28/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, Suomessa on vanhija autoja tiet täynnä ja täällä tosiaan ajetaan Euroopan vanhimmasta päästä olevalla, ellei jopa vanhimmalla autokannalla. Tännehän kannattaakin roudata muualta Euroopasta niiden ongelmaromut, joista ne haluaa päästä eroon. Suomalaiselle kalpaa ja ollaan polleita kun ollaan saatu joku mersu tai bemari viime vuosituhannelta. Naapuritkin on kuulemma kateellisia. Selvä.

Vierailija
29/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

no juurikin näin, auto vie pisteestä a pisteeseen b, jos matka on liian pitkä muuten kuljettavaksi tai liian monimutkainen julkisilla matkustettavaksi, silloin auton ainoa funktio on KULKEA SUJUVASTI JA ILMAN ONGELMIA pisteestä toiseen ja mielellään myös takaisin, ihan sama onko uusi tai vanha kottero tai käsivaihteella tai automaatilla, punainen tai musta jne.

[/quote]

Tulikin ongelma jos jatketaan B pisteestä C:n kautta D:hen ja sivutaan pistettä A.  AaPuVa jos myöhästyinkin pisteestä D ja mentävä heti miten pika pika vauhtia E:hen yöksi....hui.

Vierailija
30/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää voin kertoo, tän takia:

Toyota Mark kakkonen on, autoista ehkä voittamaton

pientä laittoo se vaatii vaan sitten baanalle rassailemaan

kone mielellään duunataan ja plyyssi sisustus puunataan

Jumankauta juu nääs päivää, ei ole huolen häivää wunderbaumit ku tunnelmaa luo ratio ja buusteri saundit luo

Vierailija
31/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut n.20 autoa, kallein on ollut uutena ostamani Audi(50t€), se oli samalla huonoin.  Halvin on ollut jotai sadan euron pintaan. 2 parasta on olleet n.1500€urolla ostetut vanhat Toyota Carinat. 

Vierailija
32/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan paras möläys on "Mersuun ei ole köyhillä varaa" kun sanojalla on vanha taksi. Siis naapurilla, jolla on 30 000e Toyota, ei ole varaa 10 000e Mersuun. Ööh......

Vierailija
33/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 14:15"]

Melkein unohtui, eu-kilpiähän saa maksamalla autoon kuin autoon (v. 2000 ne tuli kaikkiin rekiströitäviin autoihin).

[/quote]Appiukko käivi hakemassa autoonsa uudet kilvet silloin kun eu-kilvet tuli käyttöön. No okei, hänellä oli kyllä autonsa rekisterikilpi vähän rutussa kun oli joskus tarttunut johonkin risuun, eikä se autokaan ollu kuin pari vuotta vanha.

Vierailija
34/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:44"]

Aivan paras möläys on "Mersuun ei ole köyhillä varaa" kun sanojalla on vanha taksi. Siis naapurilla, jolla on 30 000e Toyota, ei ole varaa 10 000e Mersuun. Ööh......

[/quote]Toyotaa ei tarvi koskaan korjata, mersua pitää koko ajan ja sehän se vasta kallista on. Mersuun ei ole köyhillä varaa, ei varsinkaan vanhaan mersuun.

Vierailija
35/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:44"]

[/quote]

Tuttu juuri hankki vanhaan mersuunsa avaimen 2000€, ei siihen oli köyhällä varaa. Sanoi vielä että kallis oli, auton arvo ei ole sitä. Taisit ymmärtää vanhan taksin omistajan sanoman väärin.

Vierailija
36/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku (köyhät) ovat sitten vielä tavattoman ylpeitä siitä että autosta ei ole yhtään velkaa. Mielumminhan sitä ajelee tonnin velattomalla romulla, kuin uudella 30 tonnin osamaksuautolla. Just joo... Kysehän on vain ja ainoastaan siitä että mihin on varaa. Autosta jos mistä voi päätellä tulotason. Poikkeukset vahvistaa säännön.

Vierailija
37/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luuletko että muihin automerkkeihin esim. avaimet on halpoja? Omassa ei-arvostetussa, tosin uudessa, autossani hajosi kaukosäätöavain tai mikä avaimeton käynnistys se onkaan. Onneksi oli takuu, joka korvasi uuden avaimen.

Vierailija
38/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuttu juuri hankki vanhaan mersuunsa avaimen 2000€"

Ja sinä uskot kaiken?

Vierailija
39/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:34"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tulikin ongelma jos jatketaan B pisteestä C:n kautta D:hen ja sivutaan pistettä A.  AaPuVa jos myöhästyinkin pisteestä D ja mentävä heti miten pika pika vauhtia E:hen yöksi....hui.

[/quote]

Autolla pääsee. 20 vuotta vanhallakin :=))

Vierailija
40/147 |
26.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 15:52"]

Jotku (köyhät) ovat sitten vielä tavattoman ylpeitä siitä että autosta ei ole yhtään velkaa. Mielumminhan sitä ajelee tonnin velattomalla romulla, kuin uudella 30 tonnin osamaksuautolla. Just joo... Kysehän on vain ja ainoastaan siitä että mihin on varaa. Autosta jos mistä voi päätellä tulotason. Poikkeukset vahvistaa säännön.

[/quote]

Ja onko siinä jotain pahaa jos auto on halpa? Jos se on oikein toimiva? Ei mua haittaa, jos se kertoo tulotasoni. Kyllä minä velkaakin saisin, mutta ajelen mieluummin velattomasti jos saisin luvan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän