Nainen, joka ei värjää hiuksia
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minkä väriset hiuksesi ovat?
Miksi et värjää hiuksiasi?
Sinä joka värjäät hiuksia:
Minkä väriseksi värjäät?
Miksi värjäät?
Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?
Kommentit (249)
Minä en värjää hiuksiani. En tiedä, värjäisinkö, jos minulla olisi kuvailemasi kaltainen hiirenharmaa tukka. Ehkä en, olen melko laiska.
Vastauksena kysymyksiin:
Hiukseni ovat ruskeat, hyvin tummaa sävyä. Ei kuitenkaan mustat, vaan selvästi ruskeat.
En värjää hiuksiani, koska en jaksa säätää eikä se mielestäni ole tarpeen. Olen muutenkin aika luonnollinen, en esimerkiksi koskaan alkanut meikata, enkä oikeastaan osaakaan.
-Hiukseni ovat tumman vaaleat.
-En värjää siksi, että pyrin välttämään kaikkia ns. turhia myrkkyjä.
Kannattaa muistaa se, että se väri mikä näkyy juuressa ei ole se sama väri miltä hius näyttää kun oma väri on hiuksen koko mitassa. Kun kasvatin omaa väriäni takaisin, alkuun juurikasvu näytti hyvinkin "maantienharmaalta". Mutta sitten kun oma väri oli koko mitassa, hiusteni väri on erilainen. Latvat ja päälimmäiset hiukset ovat vaaleammat mitä alemmat hiukset, liekö aurinko vaalentaa...? Ja hiuksissa on ns. montaa eri sävyä, ne ovat eläväisemmät ja niissä on raitoja aivan luonnostaan.
En värjää, koska en jaksa.. Väri on just sellainen tylsä harmaa. Olen varmaan aika ihmeellinen näky, kun kuitenkin käytän vahvaa meikkiä ja räikeitä vaatteita. Kyllä mä sitten joskus taas, kun jaksan.
En värjää, mutta mulla on tosi hyvä tumman ruskea väri omasta takaa. Minun kyllä aina kuvitellaan värjäävän tukkaani. "Siis eiks toi ole värjätty?" Ilmeisesti lähes kaikki värjää, koska se että en värjää herättää ihmetystä.
Sitten kun harmaat lisääntyy kovasti, alan varmaan värjäämään. Näin tummassa tukassa harmaat yksittäisetkin loistavat kirkkaasti.
Uskon myös hiusvärien sisältävän haitallisia kemikaaleja.
Minä en värjää. Hiukseni ovat ruskeat, kupariin vivahtavat. Latva on vaaleampi ja punaisempi, tyvi tummempi ja syvemmin kupari. Kampaajat ovat joskus ihmetelleet, että onko hiukseni oikeasti luonnostaan tämän väriset ja sanoneet, että sulla ei kyllä ole sitten tarvettakaan värjätä.
Olen värjännyt hiukseni kerran hieman tummemmiksi kevytvärillä. Tykkäsin kyllä lopputuloksesta mut tykkään omasta väristänikin. En jaksaisi olla kokoajan värjäämässä juurikasvua, nyt voin olla huoletta..
En minäkään ole värjännyt yli kymmeneen vuoteen. Ikää nyt 37. Lopetin lastensaannin myötä, koska ajattelin (ja edelleen ajattelen) ettei se voi olla terveellistä. Oma hiustenvärini ei ole yhtään hullumpi, vaan sellainen hieman punertava kullanruskea. Pari vuotta sitten kävin värianalyysissa ja tämä analyysin tehnyt kauneusalan ammattilainen meni kehaisemaan, että minulla on juuri oikea hiustenväri ihoani ja silmiäni ajatellen, joten ei kuulemma edes kannata harkita värjäämistä. Enpä olisi harkinnut muutenkaan, mutta olihan tuo kommentti silti kiva kuulla.
Mulla on omasta takaa todella hyvän väriset tummat hiukset, joihin aurinko haalistaa kesällä makeita raitoja. Lakkasin värjäämästä hiuksiani vuosia sitten eikä ole kaduttanut. Oma väri paras väri, koska se on luonnollisin.
Olen juuri lopettanut värjäämisen terveys- ja mukavuussyistä. Oma väri on joku keskiruskea.
Perus tylsä maantien värinen tukka...värjäsin tukkaani varmaan 15vuotta,mut viime raskauden(vuonna 2011) aikana lopetin värjäämisen...nykyään värjään vaan ekoväreillä sillointällöin.Olis pitänyt lopettaa värjäys jo aikoja sitten...Allergiaa alkoi tulee tummista väreistä :( Hiusvärit on oikeesti ihan kamalia kemikaalipommeja...tavan värit vois oikeesti pistää myyntikieltoon!
Minä olen värjännyt viimeksi lukioikäisenä 15-20 vuotta sitten. Syy värjäämättömyyteen on lähinnä se, että en keksi yhtään järkevää syytä, miksi värjäisin.
Se maksaa, vaatii vaivannäköä (monesti mielestäni juurikasvu on pahemman näköinen kuin kokonaan värjäämätön tukka!), on mahdollisesti epäterveellistä ja kaikenkaikkiaan turhaa.
En voi kertakaikkiaan ymmärtää naisia, jotka työntävät joka kuukausi kymmeniä tai jopa satoja euroja pelkkiin hiuksiin.
Oma värini on aika lailla se perus maantienvärinen, tosin kesällä siihen tulee auringosta kivoja raitoja.
en värjää enää, olen sitä tehnyt säännöllisesti 20 v. ja sitä ennenkin jo satunnaisesti. Kyllästyin totaalisesti siihen juurikasvuun.
Hiusteni väri on nyt vaalean/tummanharmaa, ikää on runsaat 50. minulla on karhea paksu ja lyhyt tukka, kehuja olen saanut hiuksistani monilta.
En värjää, koska allergisoiduin hiusväreille. Muuten ehkä värjäisin, aluksi tällainen maantienharmaa hiustyyli tuntui aika tylsältä ja "nyhvöltä". Nyt kun siihen tottunut niin ei niin häiritse ja helpompi, kun ei tarvitse huolehtia tyvikasvusta. Aurinko yms. todella myös vaalentaa ja tekee raitoja, nyt kun koko hius omaa väriä, ei lopputolos lainkaan niin paha kuin miltä hiusväriä pois kasvatellessa näytti.
En värjää. En tiedä, miksi pitäisi. Vältän muuten tarpeettomia kemikaaleja.
Väri on aika tyypillinen suomalainen, teini-iän vaaleasta tummunut ja ilmeisesti tummuu edelleen. Kaipa tuo jotain ruskeaa on nykyään.
Minulla on se perinteinen maantien värinen tukka. Värjään mustaksi koska tykkään siitä väristä oma luonnollinen värini on yksinkertaisesti tylsä ja ruma.
Enpä ajattele kyllä mitään niistä, jotka eivä värjää omia hiuksiaan.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:12"]
Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?
Sinä, joka et värjää hiuksia:
Minulla on luonnonvaaleat hiukset. En värjää koska omat hiukseni on kauniinvaaleat, monisävyiset ja hyväkuntoiset. Olen muutama vuosi sitten ottanut vaaleita raitoja, se piristi mutta myös kuivatti hiuksia kovasti, joten päätin ettet ihan vähällä enää värjää. Hyvä leikkaus riittää! Tyylini on luonnollinen, enkä pidä liian voimakkaista ja luonnottomista hiusväreistä.
[/quote]
Olen ennen värjännyt. Nykyään, ikää 40v, en värjää. En ole pariin vuoteen värjännyt. Havahduin että kannattaa nauttia omista hiuksistaan vielä, kun harmaita ei ole kovin paljon. Hiusten väri kyllä ihan kaunis. Hiukan purnertava ruskea.
En värjää.
- Melkein mustat kylmänruskeat (olen puoliksi espanjalainen). Harmaita on ihan vähän alkanut ohimolle tulla kyllä.
- Tykkään omasta väristä. Harmaita on vielä sen verran vähän etten niitäkään viitsi värjätä peittoon. Voi olla että alan värjätä kun niitä tulee lisää, jos efekti on kovin vanhentava.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:19"]
En minäkään ole värjännyt yli kymmeneen vuoteen. Ikää nyt 37. Lopetin lastensaannin myötä, koska ajattelin (ja edelleen ajattelen) ettei se voi olla terveellistä. Oma hiustenvärini ei ole yhtään hullumpi, vaan sellainen hieman punertava kullanruskea. Pari vuotta sitten kävin värianalyysissa ja tämä analyysin tehnyt kauneusalan ammattilainen meni kehaisemaan, että minulla on juuri oikea hiustenväri ihoani ja silmiäni ajatellen, joten ei kuulemma edes kannata harkita värjäämistä. Enpä olisi harkinnut muutenkaan, mutta olihan tuo kommentti silti kiva kuulla.
[/quote]
Eikö kaikilla ihmisillä ole oikea hiustenväri luonnostaan ihoon ja silmiin nähden..? Ei kai kukaan omaa luonnotonta tukkaa luonnostaan?
En värjää. Minulla on melko tummat, en tiedä onko sitten juurikin hiirenharmaat..? Kulmakarvani ovat tummat ja silmäni ruskeat joten tämä väri sopii ihan hyvin minulle. Olen kyllä aikoinani värjännyt hiuksiani jos millä värillä, on ollut vaaleat hiukset ja punaiset hiukset, raidalliset ja lähes mustat. Nykyisin en värjää kun en jaksa ja omassa värissäkään ei suuremmin ole vikaa.
Värjään punaiseksi.
Koska se on mun väri ja sopii parhaiten meikäläiselle :)
Joskus ihmettelen, joskus en. Onhan se vähän tylsää nähdä näitä harmaapäitä, mutta toisaalta ovat ainakin luonnollisia.