Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, joka ei värjää hiuksia

Vierailija
24.09.2013 |

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?

Sinä, joka et värjää hiuksia:

Minkä väriset hiuksesi ovat? 

Miksi et värjää hiuksiasi?

Sinä joka värjäät hiuksia:

Minkä väriseksi värjäät?

Miksi värjäät? 

Mitä ajattelet naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan?

Kommentit (249)

Vierailija
81/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään! Oma hiusvärini on tummunut lapsuus- ja nuoruusvuosista tosi paljon, ja lienee nykyään sellainen tumma maantienvärinen. Koen itsekin kuitenkin blondiksi ja vaalea tukka sopii muuten sävyihini parhaiten. Jotenkin kasvotkin ovat valoisamman näköiset vaalealla tukalla.

En yleensä ajattele mitään naisista, jotka eivät värjää hiuksiaan. Ihan joskus jonkun kohdalla tulee ajatus, että tuolle tukalle voisi/pitäisi tehdä jotain, mutta ehkä se on enemmän semmoinen yleinen "laittamattomuus", joka tämän ajatuksen saa aikaan.

Vierailija
82/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Nuorempana (alle 20v) tietty piti kokeilla kaikenlaista mutta nyt on ollut jo varmaan 20 vuotta oma väri. Hiukseni ovat tummanvaaleat ruskeat, vähän kultaan ja kupariin taittava väri. Saahan nähdä tässä muutaman vuoden sisään jos alkaa mennä harmaaksi... ehkä alan värjäämään sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäytän yleensä suklaanruskeiksi tai joskus punertaviksi, esim. kuparia, jolloin hiuksiin tulee lämmin sävy, mutteivat näytä ns. punaisilta. Olen toki joskus värjäyttänyt punaisiksi ja sinimustaksi. Välillä on ollut erivärisiä raitoja eli ei tosiaan aina sama väri. Mutta aikalailla ruskean sävyiset nämä ovat.

Ihan siksi, koska harmaita puskee, enkä halunnut harmaata päätä näin nuorena vielä.

En ajattele sen kummempaa, ihan hyvä että voivat olla naturelli värissään. Tyvikasvu on usein tosiaan ihan kamalan näköinen.

Vierailija
84/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää muilla kuin harvakseltaan luonnonväreillä (Lush Caca Brun). Huomasin viimein, että jos todella haluan pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, minun täytyy luopua kaikista kemikaalikäsittelyistä. Käytän sulfaatitonta shampoota ja pesen mahdollisimman harvoin. Viimeinkin kauniit ja hyväkuntoiset hiukset!

Vierailija
85/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää muilla kuin harvakseltaan luonnonväreillä (Lush Caca Brun). Huomasin viimein, että jos todella haluan pitkät ja hyväkuntoiset hiukset, minun täytyy luopua kaikista kemikaalikäsittelyistä. Käytän sulfaatitonta shampoota ja pesen mahdollisimman harvoin. Viimeinkin kauniit ja hyväkuntoiset hiukset!

Vierailija
86/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään kirkkaanpunaiseksi koska väri on upea ja sopii minulle. En ajattele kummempia jos joku ei värjää, kukin taplaa tyylillään.

Vierailija
87/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:30"]

Eikö kaikilla ihmisillä ole oikea hiustenväri luonnostaan ihoon ja silmiin nähden..? Ei kai kukaan omaa luonnotonta tukkaa luonnostaan?

[/quote]

Josksu voi yhdistelmä aika outo olla kyllä. Itselläni on tällainen. Silmät on oliivinvihreät, sellaiset lämpimän keltavihreät, mutta hiustenväri taas on hyvin kylmä tuhkanharmaan-keskivaalea. Näytän paljon paremmalta kun värjään hiukset punertavaksi tai kultaiseksi.

Vierailija
88/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään.

Harmaita on todella paljon, oma väri oli lämmin tummanruskea. Värjään takaisin alkuperäiseen väriin.

Muiden värjäämiset/värjäämättä jättämiset on evvk.

Vierailija
89/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 14:12"]

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä?

[/quote]

Hiukseni ovat "keskiruskeat"/puenrtavat (en sanoisi hiirenharmaat, mutta ehkei kovin kaukanakaan. Selkeästi eivät siis vaaleat tai tummanruskeat tai punaiset tai mustat).

En koe värjäämistä tarpeelliseksi. Se ei ole käynyt koskaan edes mielessä. Minusta värini (tai värittömyyteni) sopii minulle ja olen tyytyväinen ulkonäkööni. Mulle oli hämmästys tajuta, että lähes kaikki värjäävät hiuksiaan paitsi minä. Eipä siinä mitään :) Ulkopuolista ihmettelyä en ole kuullut. Kampaajani toisinaan ehdottaa värjäystä, mutta ei tuputa.

Vierailija
90/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan värjännyt (30v), koska väri on omasta takaa ihana elovenan vaalea.

Vierailija
91/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää hiuksiani.

Tuollaiset vaaleahkot, vähän valosta ja kaikesta riippuen vaalean heinän tai maantien väriset. Ei harmaat, mutta ei oikein minkään muunkaan tietyn väriset. Vaalean harmaanruskeat?

Mielestäni luonnollisuus on kauneinta. En myöskään meikkaa. Lisäksi terveydellisistä ja ekologisista syistä en halua lisätä kemikaalien kulutusta oman itsekkään turhamaisuuteni vuoksi.

Vierailija
92/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ihastelin peilistä. hiukseni ovat kesän jäljiltä moniväriset. Päällä luonnollisen kullankeltaista ja alla tummempaa. Ei ole mitään tarvetta värjätä.

Vierailija
93/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. En jaksa, en halua maksaa siitä, enkä tarvitse sitä. Kaikki luulevat, että hiukseni on värjätty muutenkin, vaikka ei ole.

Hiukseni ovat luonnostaan hyvin vaaleat, alla tuhkanvaaleita raitoja, päällä melkein platinablondia, varsinkin kesän jäljiltä. Mun kulmakarvat ja ripset on luonnostaan tummahkot, joten näyttää ehkä hassulta. Mutta luonnostaan jos on tällainen, niin sitten on. :)

Vierailija
94/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää parista syystä: en jaksa sitä ruljanssia, haluan välttää turhia kemikaaleja ja huomasin, että mullahan on jonkun värinen tukka, kun lopetin värjäämisen. Hiukseni ovat monivärisen ruskeat, takaa tummemmat ja edestä vaaleammat.

Vierailija
95/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaantuvan ruskeat.

En värjää hiuksiani koska en halua mitään myrkkyjä päähäni.

Vierailija
96/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää. Hiukset ovat vaaleanruskeat. Olen yli kolmekymppinen joten aiempi punertava sävy on haalistunut. Moni ei taida tietääkään että "punaisuus"hiuksissa häviää kolmekymppisenä. Täällä missä asun on huomattavasti paljon enemmän punahiuksisia kuin Suomessa eikä yli kolmekymppisen punatukan luonnollinen väri ole enää punainen vaan sellainen hieman outo väri joka ei ole harmaa eikä ruskea muttei punainenkaan. Jotenkin siihen tulee sellainen heikko vihertävä sävy eli vaaleanruskea melkein kupari vihertävällä vivahteella. Todella monet alkavat tuossa iässä värjäämään hiuksiaan punaisella. Ennenvanhaan suomalaisetkin värjäsivät lähestyessään kolmekymppisiä maantienhiekaksi muuttuneita entisiä vaaleita kutrejaan punaisilla sävyillä sillä punainen sävy hiuksissa nuorentaa. Nykyään Suomessa naiset värjäävät vielä kolmekymppisinäkin hiuksiaan todella blondeiksi. Järkyttävä näky luonnossa. 

Vierailija
97/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilla suomalaisilla hiirenharmaa tukka, jota on pakko värjätä? > Ei mulla ainakaan.

Minkä väriset hiuksesi ovat? >Blondit. Olisiko hunajanvaalea.

Miksi et värjää hiuksiasi?> Tykkään tästä väristä. En jaksa. Päänahkani on herkkä, joten ehkä tulisi ongelmia?

En ajattele mitään värjääjistä, enkä värjäämättömistä.

Vierailija
98/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisen väriset hiukseni ovat vaaleat ja niissä on vaaleita raitoja, etenkin jos on paljon auringossa. Lopetin värjäämisen yli puoli vuotta sitten, jolloin olin värjännyt tummanruskealla (useita vuosia). Väristä tuli usein liian tumma, melkein musta, ja värjääminen teki latvoista helposti huonokuntoisemmat. Minulla on lisäksi kuiva hiustyyppi, koska minulla on luonnokiharat hiukset (laineikkaat). Tummat hiukset myös tekivät minusta vähän vanhemman näköisen. Aluksi suunnittelin alkavani värjätä vaaleanruskealla, mutta annoin hiusten vaalentua itsestään sekä kasvaa ja tulin siihen tulokseen, ettei niitä edes tarvitse värjätä. Kasvatan hieman pidempiä hiuksia (ovat nyt solisluun kohdalla), joten myös sen takia on hyvä, että latvat pysyvät pidempään parempikuntoisina. Lisäksi hiusväreissä on paljon kemikaaleja, joten värjäämättömyys on terveellisempää.

Vierailija
99/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan värjänny. Minulla on hunajan vaalea tukka. Vanhemmuuttaan tummunu jonkun verran, mutta kesät vaalentavat tukkani päältä aivan blondiksi. Joten ei valittamista.

Vierailija
100/249 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

Minkä väriset hiuksesi ovat? Tummanruskeat (punertavansävyiset)

Miksi et värjää hiuksiasi? Tykkään omasta väristäni.